11 mei 2025, 20:06:58

webcam online

Gestart door Rianne, 14 oktober 2005, 11:32:23

« vorige - volgende »

Rianne

Weet iemand met welk programma ik mijn webcam online kan zetten? Ik heb nu een USB webcam met geluid, en die staat op Ayko's kooi gericht. :)

Paul

Hoi Rianne,

Je hebt bepaalde sites waar je dat kan doen en je kan je camera zelf via een programmatje op het web serven.
Ik gebruik daar zelf van Biromsoft het programma Webcam voor.
Dan kan je via je ip nummer zo overal vandaan je cam bekijken.

Groetjes, Paul

Rianne

Maar is het dan ook voor anderen beschikbaar, zoals Peter heeft met de voliere camera?

Paul

14 oktober 2005, 11:55:21 #3 Last Edit: 14 oktober 2005, 12:44:46 by Paul
Hoi Rianne,

Ik gebruik het zelf dat ik ergens anders de valkjes in de gaten kan houden en iedereen die dan je ip nummer heeft kan het zien.
Je kan via .tk dan een domijnnaam koppelen aan je ip dus bijvoorbeeld www.webcamrianne.tk dat is ook makkelijker te onthouden :)

Groetjes, Paul

Rianne

Maar als iemand anders mijn IP adres heeft, kan daar dan geen misbruik van gemaakt worden?
Ik heb zelf al een website, hoe moet ik dat daar dan op zetten?

Rianne

Ik heb even gekeken maar het werkt maar 15 dagen, en anders moet je ervoor betalen. Zijn hier geen gratis programma's voor?

Paul

Hoi Rianne,

Op je website kan je gewoon een link zetten naar je webcam dan.
Als een hacker je ip adres wil hebben dan is ie er toch zo achter ook zonder dat je het geeft.
Normaal kunnen mensen er niet veel mee.
Op MSN kan iemand ook zo als je met hem praat je ip adres zien met een slimmigheidje :)
En als je een mail stuurt word ook altijd je ip adres meegezonden als je maar weet waar het staat is dat zo te zien.
Dus ik zou me daar niet echt zorgen om maken.
En je hebt een IM.

Groetjes, Paul