De valkjes van M&M *Ricky heeft 4 eitjes! 2 zeker bevrucht*

Gestart door Mariska, 13 oktober 2005, 20:29:36

« vorige - volgende »

Lin

Ik heb even in je topic gereageerd.

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Rianne

Tijdje niet geweest hier! Mooie foto's, je bent errug goed in vliegfoto's zie ik, wauw! :o Dan van die veren weet ik niet, hier gebeurde het bij Tinco af en toe maar de laatste paar weken ook al niet meer.

valkchico

Hallo Mariska,

Gaat het een beetje ik kan me goed voorstellen dat je je rot voelt (om het maar even zo te noemen).
Ik lees hier al weet een tijdje mee en vind het erg vervelend dat je op het moment niet lekker in je vel zit.
Blijf wel genieten hoor!! Anders ga je je helemaal zo afgestompt voelen ;).
EN wat een mooi vliegfoto's heb je gemaakt!! :-*

Wat de veren met bloed betreft weet ik het niet zeker,maar omdat je zei dat ze nieuw waren dacht ik ergens gelezen te hebben dat dat kan komen omdat nieuwe veren veel bloed bevatten wat later indroogd,dat bloed is nodig om te roeien (bloedpennen/veren).Maar er komen hier vast een hoop mensen die het wel zeker weten ;D.

Doe je rustig meid en geniet van de korte momenten dat je echt geniet!!!!!!!!!Dan hoop ik dat die momenten elke dag weer wat langer worden.

gr Esther

valkchico

hoi Mariska,
het zat me niet lekker dat ik als leek je info had gegeven ,dus ben ik even aan het zoeken geslagen en heb het gevonden en hier geplakt.
staat bij ziek en dan bij bloed

gr Esther

--------------------------------------------------------------------------------
Hoi,
Heb je gezien waar het bloed vandaan komt. Van een veer of de vleugel zelf? Tijdens de rui komen er nieuwe veren, die tijdens de groei worden voorzien van bloed. Dit worden 'bloedpennen' genoemd. Bij en veer die volledig is ontwikkeld drogen de bloedvaatjes in. Beschadiging van een bloedpewn (bv. door ergens tegenaan te vliegen) kan lijden tot veel bloedverlies. Er wordt aangeraden om een dergelijke veer uit te trekken als het problemen blijft geven. Echter groeiende veren zitten goed vast. Hou in de gaten of het niet blijft bloeden. Gebruik dan iets tegen het bloeden, zoals ijzerchloride of verbandspray.

Voorlopig even rust geven. Laat haar eventueel even niet losvliegen, om de plek wat rust te geven. Als ze zich ziek gaat gedragen of weer veel bloedverlies dan idd naar de dierenarts.

gr Inger   

carco

Hoi Mariska

Gaat het weer een beetje?
Kijk eens op deze site, misschien is het iets voor jou??

http://users.skynet.be/weimaraners/goudsmid/

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Mariska

Hoi,

Voor degene die wisten waar ik vandaag naar toe ging wil ik even zeggen dat het goed is gegaan en dat ik er een goed gevoel over heb. Mike ook!
Ik heb mijn hele verhaal gedaan en was na anderhalf uur nog lang niet uitgepraat, maar de tijd zat erop.
De belangrijkste dingen heb ik wel kunnen vertellen gelukkig.
De 21ste word er daar over mij overlegd en de 24ste hoor ik wat daar voor advies is uitgekomen en kan ik vertellen wat ik daarvan vind. Als ik het er niet mee eens ben gaan ze weer overleggen net zolang tot iedereen tevreden is ;)
Dat klinkt best goed he?!
Als ik het er wel mee eens ben kunnen we hopelijk snel aan de slag ;)

Ik was na die afspraak doodop :-\
Dat os ook niet zo gek denk ik.
Er gaat zoveel om in dat koppie van me en je moet over zoveel dingen ineens nadenken.
Dus ik heb even lekker me rust genomen vanmiddag en vanavond.
Vandaar dat julie nu pas van me horen.

Ik heb het maar even zo gedaan omdat ik anders een aantal mailtjes moet versturen ;)

Meiden, bedankt voor jullie steun en het denken aan mij :-*
Jullie weten zelf wel wie dat zijn toch ;)

Liefs
Maris!!

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Caroline

Hoi Maris,

Ik ben blij dat je aan vanmorgen een goed gevoel hebt over gehouden, het klinkt allemaal positief.

Ik ben trost op je,  :-*
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

marilyn

hoikes mariska

ik ben blij voor jou dat het zo goed is verlopen  ;)

groetjes  marilyn

Agnes

Hoi Maris,

Fijn dat jij het fijn vond gaan ;D ;D ;D
Op naar de toekomst!

Groetjes van Agnes.

ps. Paco is in de rui, en af en toe vind ik ook een veer met bloed erin, maar dat issie niet beschadigd zoals bij jou.
Wel raar eigenlijk, dat ze dan een nieuwe veer verliezen ???

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

Mariska

Hoi Nellie,

Op je wenken bediend inderdaad ;D
Graag gedaan hoor ;)
Het gaat supergoed met de meiden en had je ook gezien wat een mooie kuif Doop alweer heeft :D

Hoi Lin,

Dank je voor je reactie ;)

Hoi Rianne,

Ben druk aan het oefenen op de vliegfoto's, maar helemaal naar me zin zijn ze nog niet.

Citaat van: valkchico op  6 februari 2006, 17:18:59
Hallo Mariska,

Blijf wel genieten hoor!! Anders ga je je helemaal zo afgestompt voelen ;).

Doe je rustig meid en geniet van de korte momenten dat je echt geniet!!!!!!!!!Dan hoop ik dat die momenten elke dag weer wat langer worden.

gr Esther

Hoi Esther,

Met deze 2 punten sla je de spijker op zijn kop ;)
En zo probeer ik het ook precies te doen in de hoop dat het allemaal steeds een beetje beter word.

Dank je wel voor je lieve en steunende woorden en bedankt voor het opzoeken van het topic over die veren :-*
Daarmee voel ik me er al een stuk beter over!

Hoi Caroline,

Mooie site en die ga ik zeker eventjes opslaan hier ;)
Dat is een goede gegadigde ;D

Hoi Caroline,

Dank je wel voor je lieve woorden :-*
Ik zie het nu allemaal al iets positiever in ;)

Hoi Marilyn,

Lief dat je blij voor mij bent :-*
En dank je wel voor al je opbeurende mailtjes ;)
Al antwoord ik niet steeds, ik heb er wel veel aan!

Hoi Agnes,

Op naar de toekomst inderdaad!
Een mooie toekomst ;)

Het waren 2 nieuwe veren en steeds zie ik het niet gebeuren dus snap niet hoe het komt.
Kennelijk zal ze zich toch wel stoten of zo dan :-\

Liefs
Maris!!

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Mariska

7 februari 2006, 12:07:55 #2710 Last Edit: 7 februari 2006, 12:09:32 by Mariska

Ricky op haar kooitje :D

Ricky lekker aan het poetsen ;)

Deze sisalschommel zijn Ricky en Ozzy beiden erg gek op :D

Rumba doet haar ochtendgymnastiek ;D

Ricky en Rumba :D

Misty heeft stiekem gesnoept in Ricky en Ozzy hun kooi ::)
Zie het bewijs op haar smoeltje ;D

Moeder en dochter samen aan het slopen ::) ;D

Mooi kuiffie heeft ze weer he?! ;)

Salsa!
Hier zie je de techniek waarmee Feld wiekt!

Misty op mijn schouder :-*
Zelf gemaakt ;D

Met zijn viertjes een tukkie aan het doen :-*

Liefs
Maris!!

marga

hoi maris
wat een lieve foto s
groetjes marga

marilyn

hoikes mariska

hééééééééé zo'n schommel hebben chica en knabbel ook en ze zijn er ook zo gek op  :D en de foto's die zijn weer heel erg mooi geworden en die foto die jezelf hebt getrokken terwijl misty op je schouder zit !!!!!!!!!!!! hoe doe je dat !!!!!!!!!!!  ::) ik heb dat ook al geprobeerd maar dan staan ze er maar half op  :P tja ik ben dan ook geen echte goede fotograaf ook hé  :-\

groetjes marilyn

Valerie

Hey lieve Maris!

Gaat het weer iets beter? Mooie foto's maak jij de laatste tijd en veel! Die vliegfoto's!!! Woaw!! Wat een mooie valkjes zeg! Maar niet te veel poetsfoto's maken eh, anders win jij volgende maand nog.  ;D