De valkjes van M&M *Ricky heeft 4 eitjes! 2 zeker bevrucht*

Gestart door Mariska, 13 oktober 2005, 20:29:36

« vorige - volgende »

ManjaV

Hey Mariska,

Ah, typisch een geval van vrouwelijke rivaliteit. Dat had ik vroeger met een van mijn agaatjes. Ze was altijd feller naar mij toe dan naar mannelijke personen, daar was ze heel lief tegen. Doe je niks tegen, maar probeer het toch maar even met nee zeggen en dan in de kooi zetten. Heb ik in een boekje gelezen ;)

Ja, Mikki eet zeker weten alles op. Dat is ook het vervelende. Daarom is hij ook al twee keer ziek geworden. De eerste keer touwtjes, de tweede keer wilgentakjes. Nu zorg ik ervoor dat hij niks meer van dit alles in zijn snavel krijgt, maar ja, dan ligt er een keer ergens een papiertje...en voila....of een of ander steentje en daar gaan we dan weer...ben ik dus helemaal in de stress en observeer hem nauwkeurig of die niet ziek wordt :(
Gelukkig is hij nu nog een en al vrolijkheid.
Jouw vogels doen dat niet he? Het is ook geen normaal gedrag, want mijn agaatjes doen dat ook niet. Die spelen alleen met touw, papier en takjes!

liefs
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

gonnie

Hoi mariska
je kan er vaak niks aan doen als ze tussen een deur komen ze zijn soms zo vlug, Frans heeft ook eens tussen de deur gezeten met zijn pootje,  een hele tijd geleden al, hij zit nu nooit meer op een deur als er iemand doorgaat , hij heeft er van geleerd.
Groetjes Gonnie

Roosje

Citaat van: Mariska op 21 januari 2006, 11:17:02

Ik vertrouw mezelf gewoon niet meer met me valkjes.
Ik maak de ene fout na de andere :-\
En daar word ik best onzeker van.

Gekkie! Iedereen maakt fouten, de ene dag wat meer dan de andere. Als je valkjes zovaak losmogen heb je af en toe wel een ongelukje, maar de vogels vinden het heerlijk!

carco

Hoi

Ik had het van de week ook hoor Maris met Charlie die zat op de keukenkast deur. En ik wist het èn toch geef ik automatisch de kast een zwiep omdat hij open stond. Ik schrok me ook wild, het kostte ook aardig wat veren van haar. Erg stom inderdaad maar niet te voorkomen zulke dingen.
Ze zijn ook zo nieuwsgierig en willen overal bij zijn.
Groetjes: Caroline.

Klik op het plaatje voor onze site!

Riny

Hoy Mariska
Bij mij heeft het echt wel lang geduurd voor ze van het kiemzaad aten.
Nu vinden ze het heerlijk .
Gewoon stug volhouden en er van alles wat ze lekker vinden onder door doen.
Groetjes Riny :D

Mariska

Nou ik ga eerst jullie even beantwoorden en dan heb ik wat foto's van de kleine meid met de valkjes :D

Hoi Manja,

Mijn valkjes doen dat inderdaad niet.
Ze slopen wel een hoop, maar eten het niet op.
Heel af en toe zie ik Kaily op een stuk keukenrol kauwen, maar uiteindelijk spuugt hij het altijd uit en slikt het niet door.
Ik zou er ook gestresst van worden als ik jou was want je moet overal op letten en op bedacht zijn.
Misschien gaat het wel beter als Sunny er straks bij komt.3
Dan is hij daar natuurlijk door afgeleid.

Hoi Gonnie,

Weet je wat het is?
Ik let altijd zo goed op en verwijder altijd alles wat kwaad kan als ze los zijn en toch gaan er dan dingen mis.
Zoals met dat teentje en nu Binky tussen die deur.
Daar word ik echt nerveus van omdat ik dan het gevoel krijg hoe goed ik ook oplet dat het niet voldoende is.
Gelukkig heeft jou Frans er van geleerd ;)

Hoi Roosje,

Ik kan er niks aan doen, maar word er heel onzeker van als dat een paar keer achter elkaar gebeurd.
Maar 1 voordeel, ik let nu nog beter op :D ;)

Hoi Caroline,

Binky is ook heel nieuwsgierig en wil overal bij zijn wat ik doe.
Vooral als ik eten voor ze maak ;D
Dan komt hij echt meekijken wat ik vandaag weer voor lekkers voor hem heb ;)
En dus nam hij nu maar een kijkje in de koelkast ;)
Het kan iedereen gebeuren, maar toch vind ik het vervelend.

Hoi Riny,

Ik las in het boekje van de valkjes dat je het na 12 uur weken ook al mag geven dus dat heb ik gisteren gedaan.
Een klein beetje maar en de rest laat ik kiemen.
Maar ze vonden het smullen :D
Allemaal! Ik had er lekker wat eivoer door gedaan en ze vonden het superinteressant ;D

Liefs
Maris!!

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

ManjaV

Hey Mariska,

Ik hoop het!
Het is natuurlijk wel jammer dat ik op zich weinig knaagspeeltjes in de kooi kan hangen. Ook voor Sunny. Maar hopelijk hebben ze dan genoeg aan elkaar. En als het goed is krijg ik wat nieuwe, niet opeetbare speeltjes erbij.
Aan het speeltje van buffelyhuid zit Mikki nauwelijks. Behalve als ik ermee ga spelen :D

Hoe gaat het met Binky? Alweer bekomen van de schrik? Vast wel...je zorgt goed voor ze :D

Liefs!
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Mariska

Nou nu wat foto's van de kleine meid met de valkjes :D

Loys met Binky :D

Loys met Binky en Snowy :D

Loys met Misty :D

Kijk Boy naast haar staan met zijn tong uit ze bek :D

Zelfs Salsa wist ze bij haar te krijgen met de trosgierst :o :D

Liefs
Maris!!

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Mariska

Hoi Manja,

Ik heb het idee dat het weleens beter zou kunnen gaan met eentje erbij.
Misschien doet hij het wel door het gemis van een soortgenootje?
Maar straks heeft hij ze pootjes vol aan zijn nieuwe vriendje ;)

Met Binky gaat het goed gelukkig :D
Zie de foto's maar.
Hij heeft alleen wat veren verloren ;)

Ik probeer wel zo goed mogelijk voor ze te zorgen.
Ze zijn heel belangrijk in mijn leven ;)

Liefs
Maris!!

carco

Ach wat een lieve foto's :-*
Hier zijn ze eenkennig hoor en komen ze vaak alleen bij mij :-\
Behalve Harry en Charlie die komen alleen bij visite die er bang voor zijn ;D
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Mariska

Hoi Caroline,

Misty heb ik bij haar gezet, maar Binky en Snowy zitten heel vaak bij haar.
Samen kleuren, samen met veertjes spelen :D
Echt heel lief!
Als ik een nestje krijg word het valkje dat ik hou voor haar ;)

Dus Harry en Charlie plagen graag bange visite ;D
Dat vind ik altijd zo grappig ;)

Liefs
Maris!!

Mariska

Nou Ricky en Ozzy wippen nog steeds, maar nog geen ei.
Jura zei al dat dat weleens kan komen door de korte dagen dus wij hebben gewoon geduld ;)
Ze zijn wel een heel leuk stel en zo geniet ik ook van ze :D

Dopey is ook echt zo'n lekker ding.
Ze word zo tam naar mij toe opeens.
En zo speels, dat vind ik heerlijk om naar te kijken.
Ze kruipt door ringen heen en is gek op belletjes.
En sinds gisteren heeft ze een vriendinnetje :D
Ze zat op de ring met Rumba en ging haar toen zitten kroelen en Rumba vond dat goed :D
Echt heel lief!
Stel dat Rumba toch een man is zou ik dan misschien een leuk koppel hebben, maar ik weet bijna zeker dat het een pop is.
Misschien dat ik Dopey toch binnen ga houden.
Binnen heb ik vrouwen tekort en ze is toch wel heel tam en op haar plekje in de kamervoliere.

Nou en als ik de valkjes los heb kan ik de gordijnen wel weer gaan sluiten, want Binky heeft er voor gezorgd dat de rest nu ook op de grond gaat spelen en dan de loodband van me vitrages opzoeken :-\
Echt heel vervelend en gevaarlijk.
Ik hoop dat het een fase is die wel weer over gaat.

Gistermiddag zijn we dus naar Oma geweest om haar verjaardag te vieren.
Loys had het ook prima naar haar zin :D
Was wel gezellig en ze is nu tot maandag bij me moeder thuis. Daar ga ik straks dus even langs met Cindy.

Gisteravond hebben we Madagascar gekeken ;D
Ik vond hem erg leuk ;D
Loys ook dus die lag pas om 21.45 in bed :o ;D
Maar wat geeft het voor een keertje ;)

En dat was mijn verhaaltje wel weer voor nu :D

Liefs
Maris!!

Valerie

Waow zeg! Knappe foto's!! Knappe meid met prachtvalkjes!!!
Wanneer komen die eitjes? Willen ze nog niet. Die soep van Riny blijven geven hoor!
Wat een gave foto met Boy erbij. Net of ie denkt "lekkere hapjes"  ;D
Van Binky moet je je niet schuldig en onzeker voelen. Hij moet niet op de deur gaan zitten. Er is niks ergs gebeurd gelukkig en hier zal hij hopelijk van leren.
Ricky deed dat ook steeds en dan joeg ik hem weg uit angst dat het een keer mis zou gaan.
Jij hoeft je over je valkjes niks schuldig te voelen hoor. Als er iemand is die dat wel moet, ben ik het wel. Ik had al veel eerder een oplossing moeten zoeken voor mijn beestjes. Ze zitten nu heel gelukkig en gerust boven bij mijn schoonouders. En ze maken haast geen rotzooi meer. Han heeft waar de plastic platen zitten karton voorlangs vastgemaakt, zodat er geen troep uit de kooi valt. Lijkt wel heel erg handig zo. :) Hoef je niet meer daags te stofzuigen bij de kooi.

Mariska

Hoi Val,

Mooie meid he?! :D
Kan helaas niet zeggen dat ze dat van mij heb ::) ;D
Ze is ook heel gek met de valkjes en nu druk bezig alle namen uit haar hoofd te leren :D

Nog geen eitjes en ze blijven maar wippen dus ik weet het ook niet meer ::)

Binky zat echt bijna in de koelkast :o
Als er geen plank op de plek zat waar hij ging zitten had ik zo de deur dicht gedaan met hem erin :o ;D
Maar gelukkig viel het allemaal mee.

En jij hoeft je ook niet schuldig te voelen.
Jij kon ook niet weten dat het zo zou lopen met Han en de vogels ;)
Je hebt nu in ieder geval een goeie oplossing tot jullie een ander huis hebben.
De rommel is hier niet aan te slepen met 9 stuks.
Vanmorgen zei Loys dat het hier een zooitje is :o ;D
En dat we er maar een schoonmaakdag van moeten maken ;D

Liefs
Maris!!

Valerie

Dat karton is echt de perfekte oplossing! Ik heb zo´n jockkooi met die plastic plaatjes waar de voerbakjes zitten. Daar heeft han kartonnen plaatjes aan vastgekleefd, buiten de kooi. Je kan de plastic plaatjes er makkelijk uitnemen om de bakjes te verschonen. Ook bij de bodemplaat zit karton voorlangs. Dus die kan nu nog maar naar een kant eruit. En heel wat minder rotzooi. Ik zal eens kijken of ik dat duidelijk op de foto heb. ;)