De valkjes van M&M *Ricky heeft 4 eitjes! 2 zeker bevrucht*

Gestart door Mariska, 13 oktober 2005, 20:29:36

« vorige - volgende »

Skye

Ja nr 3 is ook horizontaal! Van dat formaat staan ook kooien onder vogelkooien daar. Daar heb ik de kooi van onze aga vandaan. Die is 52x41x66 en dus net zo groot als nr 3 van de papegaaienkooien. Het is model 802A. Deze kooi bevalt prima! Tralies zijn wat minder stevig dan van Ferplast en je moet er geen grote papegaai inzetten! Maar voor onze aga is ie prima. Ik denk dat het voor valkjes ook prima is. Twee zijden hebben verticale tralies en twee zijden horizontale.

Mariska

Klopt Skye, ik heb ook zo'n kooi hier staan en daar heb ik er ook 2 in gehad ;)

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Skye

Oja, heb je er daar ook 2 in gehad? Ik twijfel toch wel eens hoor. Ik vind het prima voor 1 valkje of 1 aga, maar is het voor 2 ook prima of aan de krappe kant? Het scheelt natuurlijk wel dat ze er ook uit mogen. Maar ik ben daar nog wat onzeker in. En ik volg dit allemaal wel, omdat ik eigenlijk voor zowel Skye als de aga een partner wil.

Mariska

Nou voor 2 is het niet super ruim nee, maar ik zat toen omhoog.
Maar als ze er veel uitkunnen vind ik het wel gaan, maar groter is altijd beter ;)

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Skye

Dat is zo! Ik wil voor in de toekomst, als er 2 valkjes zijn ;) graag zo'n soort jockkooi. Maar het is altijd prettig te weten wat je voor tijdelijk kan gebruiken.

Mariska

Die witte kooi die wij hebben is ruimer en zou mooier zijn.
En volgens mij kan je die ook overal kopen.
Daar heb ik er nu 2 in en dat kan makkelijk.
In de kamervoliere zitten er bij mij 7 ;)

ManjaV

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Valerie

Mariska

Hoi Manja,

Succes met zoeken :D

Hoi Roosje,

Hoi Val,

Met Mike gaat het goed.
Elke dag wat beter ;)

Groetjes
Maris!!

Mariska

Nou hier is het niet echt onze dag geloof ik :-\
Eerst wil Loys de deur dicht doen terwijl Binky erop zat :o
Gelukkig zag Mike het op tijd.
Ze weet ook dondersgoed dat ze eerst moet kijken, maar dat deed ze dus niet.
Nou ik toch een klein beetje boos, maar goed.
Even later ben ik eten voor ze aan het maken en doe ik zelf de deur van de koelkast dicht met Bink ertussen :o :'(
Hij mankeerde gelukkig niks afgezien van wat verloren veertjes.
Ik vertrouw mezelf gewoon niet meer met me valkjes.
Ik maak de ene fout na de andere :-\
En daar word ik best onzeker van.

Maar verder gaat het goed hier :D
Gisteravond hebben we Loys opgehaald en zijn we even langs me schoonmoeder gereden.
Dat was wel even gezellig.
Eeven wat tips gegeven want ze had om 8 uur 's avonds nog een badje aan het grasje zijn kooi hangen ::)
Toen we hem weghaalden en ik met hem op schoot zat met een stukje komkommer ging hij zich dus daarop zitten wassen ::) ;D Helemaal nat van de komkommer dus ;D
Maar wel schattig :-*

Begint Loys onderweg over spoken ;D
Dus ik vraag wat spoken dan zijn.
Dus zegt zij geesten ;D
Dus vroeg ik wat geesten dan zijn ::)
En wat denk je dat ze zegt ;D
Spoken ;D ;D ;D
Nou dan ben je uitgepraat he?! ;)
Heerlijk die kinderlogica ;D

En vanmorgen had ze ons weer iets te vertellen ;D
Ze zei dat mama op mannenjacht ging als Loys bij ons was :o ::) ;D
Maar als mama een nieuwe vriend krijgt die bij hun komt wonen vind ze ons en de valkjes en de honden nog steeds het liefste ;D

Vanmiddag vieren we de verjaardag van me Oma in het verpleegtehuis.
En daarna gaat ze tot morgenavond met me moeder mee naar huis.
Kan ik morgen ook even langs met Cin, want ze heeft weer zo'n periode dat ze haar steeds mist.

Met de valkjes gaat alles goed :D
Nog geen eitje, maar wel gewipwap nog steeds.
Ik heb van de week kiemzaad voor ze gekocht en dat ben ik nu aan het maken.
Ben benieuwd wat ze ervan vinden.
Binky en Snowy blijven maar nieuwe plekjes ontdekken dus wij lachen ons hier helemaal slap ;D
Zodoende kwam hij ook tussen de koelkastdeur ::)
Boven de koelkast hebben we een schap waar je dus alleen bij komt als de deur open is en dat wou hij natuurlijk even gaan verkennen.
Daar was ik natuurlijk niet op bedacht.
Misty gaat ook steeds meer op verkenning en komt ook steeds vaker uit haarzelf bij ons op de bank zitten.
Heel leuk hoor, afgezien van het feit dat ze onwijs hard in je oren bijt >:( Dat is echt niet leuk en doet behoorlijk zeer.
Maar hoe leer je zoiets nou af?
Dopey stapt sinds een paar dagen echt heel erg goed op :D
Ze loopt niet meer weg en stapt zo op je hand als je haar naar de kooi wil brengen.
Echt een poepie :-*
Ricky is ook steeds meer op haar gemak bij ons dus dat is wel heel fijn.
Kaily krijgt steeds meer een witte kop :D
Ben heel benieuwd hoe hij er straks uitziet als het af is ;)

Nou en meer heb ik eigenlijk niet meer te vertellen vandaag ;D

Liefs
Maris!!

Rianne

Mariska

ManjaV

Hey Mariska,

Tja, hoe leer je een vogeltje zoiets af?
M.i. door heel duidelijk 'nee' te zeggen en het dan in de kooi te doen. Elke keer! Wellicht dat het gebijt in de oren dan niet meer gebeurd.

En die kleine Binky bijna in de koelkast  :o ach ja, het overkomt iedereen, rare dingen. En jezelf gewoon blijven vertrouwen hoor met de valkjes. Een ongeluk zit immers in een klein hoekje!
Zelf schrik ik ook elke keer weer als Mikki weer iets onverwachts doet. Bv. ik dacht dat hij nog niet kon vliegen, suist hij er ineens vandoor. Daar ben je dan niet op bedacht! En je schrikt je rot want wat kan er allemaal gebeuren. En net at hij volgens mij een stukje papier op  :-[ ik denk, ja ik had beter moeten opletten, maar ja....
Zo zie je maar weer.

Gelukkig is Binky met de schrik vrij gekomen ;)

Liefs
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Mariska

Hoi Manja,

Vanaf dat ik haar heb waarschuw ik haar al, maar het helpt niet.
En bij Mike doet ze het niet >:(
Maar misschien dat in de kooi zetten wel helpt ;)

Ja Binky bijna geplet in de koelkast ::)
Wat een flapdrol zeg, ik schrok me rot :-\
Gelukkig liep het goed af ;)

Bij mij zitten ze ook wel aan veel spullen en ze spelen ook vaak met papier maar eten het niet op.
Weet je zeker dat hij echt dingen opeet?

Liefs
Maris!!