De valkjes van M&M *Ricky heeft 4 eitjes! 2 zeker bevrucht*

Gestart door Mariska, 13 oktober 2005, 20:29:36

« vorige - volgende »

Gerda

Wat vervelend met Mike. Al met al 'sukkelt hij er nu al maanden mee!!!'Ik hoop dat er morgen concrete afspraken worden gemaakt. Dan weten jullie ook waar jullie aan toe zijn. Want wisselende pijn is erg vervelend. Je weet nooit waar je aan toe bent. Je hoopt dat het over gaat, maar dan komt het weer terug.
Goed doorvragen morgen hoor!! Je niet met een kluitje in het riet laten sturen. Dit duurt te lang!!! Er is duidelijk iets aangetoond en als het met conservatieve behandeling niet 'verdwijnt', moeten ze ingrijpen. (Maar dat is mijn mening.)
Ik ben benieuwd!!! Wens Mike maar weer veel sterkte van me.

Liefs, G

Mariska

Hoi Gerda,

Ik kan me er helemaal in vinden wat jij zegt.
Gelukkig zijn ze in het ziekenhuis ook erg met hem begaan en staan ze steeds voor ons klaar dus daar heb ik wel vertrouwen in.
Ik denk dat de internist een beetje huiverig is met opereren omdat dat toch een hele ingreep is.
Maar Mike zegt ook vanmiddag "als dat nodig is dan moeten ze dat gewoon doen".
Hij wil ook weten waar hij aan toe is.
Hij loopt al 2 maanden zo.
De pijn is gisteravond terug gekeerd en bleef vandaag met regelmaat terugkomen.
Nu hoorde ik dus vanmiddag dat het met zijn vader ook zo ging. Heel lang lopen sukkelen en allemaal onderzoeken.
Ze konden niks vinden en toen knapte zijn darm en zaten de uitzaaiingen overal. Hij is dus met 42 jaar overleden.
Mijn schoonmoeder heeft het er volgens mij ook erg moeilijk mee.
Maar wij gaan morgen zeker ons best doen.
En dank je voor je mening.
Dat stel ik erg op prijs ;)

Liefs
Mariska

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Mariska

Nou dan ook nog maar even een stukje over de vogeltjes.
Daar is dit dagboek ook nog voor bedoeld ;D ;)

Snowy word met de dag vervelender.
Puberteit noemen ze dat ::)
Heb ik geen problemen mee hoor, het gaat wel weer over, maar hij plaagt de meiden zo.
Vanmiddag hoorde ik Mike toch wel even hem tekeer gaan en bleek dat hij ze echt gemeen aan het pikken was.
Dit gedrag had Binky ook.
Na het kortwieken was dat gek genoeg helemaal over.
Maar ik wil Snowy niet kortwieken, hij is zo mooi!
Het is wel heel vervelend want die meiden zijn nu echt bang voor hem :(.
En het was toch mijn bedoeling om niet meer te knippen en dat ze straks lekker met zijn vieren kunnen rondvliegen.
De meiden zijn niet zo veel geknipt bij Jura dus die vliegen wel redelijk en Binky lijkt het ook alweer beter te kunnen met zijn 2 nieuwe veren.
Ik moet het nog maar even aankijken en hem steeds aanspreken op zijn gedrag denk ik.
Verder is het zo'n scheet.
Hij fluit zo mooi en maakt allemaal grappige geluidjes.
Hij fluit voor mij en voor Binky hele serenades.
Hij probeerd zelfs een uitspraak van mij na te zeggen.
Zoals me moeder en ik altijd "lekker he" zeggen en dan ook precies op onze toon. Die is namelijk hetzelfde ;D
Maar ik weet niet of het nou praten is of meer het toontje wat het doet. Wij herkenden het iig meteen toen hij dit begon te doen. Me moeder ook.
Misschien is het nog oefenen en is het straks ook verstaanbaar voor anderen.

Kaily gaat steeds meer geluid produceren en steeds meer nadoen van Snowy. Of het nou een man of een pop is, talent heeft HET zeker ;D ;)
Ze doet nu al veel meer dan Binky ooit gedaan heeft en ze is hier nog maar kort.
Ik vind het hartstikke leuk.

Misty is echt zo'n heerlijk sulletje ;D
Dan valt ze weer van de kooi en dan weer van de schommel.
En hoe hulpeloos ze dan roept.
Echt zo van "HELP, zien jullie dan niet wat er voor iets ergs  gebeurde. Aaaah, hoe lief!
Ik heb alleen 1 probleem met haar en dat is bijten.
En het is dus geen vals bijten, maar gewoon onbenulligheid.
Niet zo vreemd met zo'n lief sulletje ;)
Ze wil overal aan voelen maar je houd er alleen gelijk 10 piercings aan over. Het doet echt pijn en ik kan veel van ze hebben.
Ik weet niet wat ik hieraan moet doen, want ik vind het erg leuk als ze bij me zit. Maar niet zo. Verder is ze best heel tam dus het is jammer.
Mischien dat iemand tips voor me heeft.
Haar aanspreken doe ik al elke keer, wekenlang en helpt niet!!
Als ik bij de kooi kom komt ze ook gelijk naar me toe en wil kusjs geven. Dat moest ik ook nog even zeggen ;).

En Binky is lief zoals altijd.
Altijd even kusjes geven als ik bij de kooi kom.
Altijd lekker bij me zitten, met me haar friemelen, op mijn oorlel knabbelen. Echt een scheet is het geworden na het kortwieken.
Mijn liefje  :-*

Nou de kanarie is weer wat beter gelukkig dus ik hoef niet naar Feld.
Hij piept niet meer.
Hopelijk blijft het nu zo.
Ik had hem weer Baytril en siroop gegeven.
De siroop iets langer omdat Feld de vorige keer al vermoeden dat er gewoon nog slijm vastzat.

Verder hebben we pas geleden gemerkt dat we 2 vissen niet meer zien.
Steeds met voeren goed gekeken, maar niks hoor.
Spoorloos verdwenen en dat weet ik zeker, awnt met voeren was die Koi altijd haantje de voorste.
Ik had 2 Koi's van me verjaardagsgeld gekocht.
Een witte en een zwarte, want dat had ik nog niet.
Mar ja, niks aan te doen meer.
Ik hoop niet dat ze geleden hebben, want dat zou ik erg vinden :'(

Nou dit was het wel weer even.
Lijkt me ook wel genoeg nu.
Ik zit op me l*lstoel ;D ;)

Groetjes
Mariska

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

gonnie

Hoi Mariska
Getverderie , toch nog aan de sukkel daar bij jullie ,
het wordt hoog tijd dat het bij jullie nou eens goed gaat, het is soms net alsof je alleen maar nare dingen meemaakt.sterkte voor morgen samen.

Mijn indy is ook zo`n sukkeltje,net als jou Misty, alleen Indy bijt niet , en ze is zzzooo lief , maar als ze uit haar kooi klimt valt ze bijna altijd uit de kooi , en als ze op de stok wil klimmen om naast frans te gaan slapen valt ze ook , ze vliegt naast de dingen  soms in plaats van erop, heel sullig dus.

Groetjes Gonnie

Petra en Cheeky

Citaat van: Mariska op  8 november 2005, 16:00:57
Hoi Peet,

Nou het gaat toch weer slechter.
De pijn zet weer op.
Morgen gaan we terug naar de internist.
Zij snapt namelijk ook een aantal dingen niet.
Een abces moet wat aangeven in het bloed en bij een abces hoort de pijn niet te zakken en een paar dagen later weer op te zetten.
We horen het dus morgen wel wat ze wil gaan doen.

Liefs
Mariska

Ik ben het helemaal met Gerda eens: even aankijken is prima, maar dat moet ook niet te lang duren! Zeker nu de pijn weer terug komt.

Misschien lijkt opereren nu rigoreus, maar aan de andere kant, dan weten ze wel precies hoe alles eruit ziet daar binnen en lopen ze tenminste geen risico meer dat er misschien meer zit dan ze aanvankelijk dachten. Zeker gezien zijn ervaringen met familieleden. Ik zou ook doorvragen en doorzetten! Tenzij ze nu zeker weten dat het anders is.

Ik wens jou en Mike heel veel sterkte toe met alles morgen!

Dikke knuffel!
Peet

N.B. Lekker toch, zo'n l** stoel??  ;D ;D ;D

Mariska

Hoi Peet,

Wij zetten ook wel door nu.
De internist zit ook met vragen waar ze antwoord op wil dus ik heb er alle vertrouwen in dat ze het juiste besluit.

Ik ben benieuwd wat ze morgen zegt!

Nou ik heb manlief ook het huis uit gejaagd :o
Ik heb Binky mee naar boven genomen en nu ging iedereen hem roepen ;D.
Ik geloof niet dat Mike nu echt blij is, maar hij is de deur nog niet uit of ze stoppen ;)

Knuf
Maris

Hoi Gonnie,

Soms lijkt dat inderdaad zo, maar ik maak ook leuke dinge mee hoor.
Helaas op het moment niet erg veel, maar toch.
Van me beestjes heb ik wel heel veel plezier.

En Misty is echt een lief sulletje!
Maar iki vermoed nu dat het ook met haar staartveren te maken heb. Ik zag net dat ze er niet zoveel meer heeft.
En ze kan niet meer ver vliegen.
Hopelijk komen er gauw nieuwe voor in de plaats.

Groetjes Mariska

PS Is het zielig dat ik Binky meeneem naar boven tegenover die anderen??

Ankie

Hoi Mariska

Ik heb nog niet alles bijgelezen ,maaaaar wel even de prachtige foto's bekenen. Vooral de vliegfoto met de doorschijnende vleugels....waanzinnig !
Ik heb dat ook een paar keer gehad en volgens mij komt het door de lichtval! De rest van de foto's zijn errug mmoi en bijzonder scherp!!! Mijn complimenten hoor!
Wat naar dat Mike weer zo'n last heeft! Ik zal morgen alles even op mijn gemakkie doorlezen.
Heel veel sterkte en je weet het he? Als ik wat kan doen ,laat het me weten!

Groet van Ankie

Mariska

Hoi Ankie,

Fijn dat je me foto's mooi vind.
Apart he die ene.
Die vond Mike zo mooi.

Zeker vervelend dat het weer fout gaat.
Ik kan dus weer niks garanderen voor donderdag maar we doen ons best.

En het enige wat jij mag doen is een keer op de koffie komen en een vliegendevalkjesfotocursus geven ;D
Mooi woord he?!

Groetjes
Mariska

Caroline

Hè potverdorrie,

Niet weer die pijnen hè, en dan die angsten. Ik kan me jullie en die van je schoonmoeder zo goed in denken, Ed zijn moeder is ook nog geen 50 geworden ermee.  :( Maar zijn broer is er met 33 jaar weer van genezen  :D Dus positief blijven.

Sterkte vandaag in het ziekenhuis, dikke knuffel voor jullie allebei.

Mijn gedachten zijn bij jullie.

Laat je ons vanavond iets weten??

:-* Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Mariska

Hoi Caroline,

Nou we zijn er weer.
De internisten staan dus ook een beetje voor een raadsel.
Als het echt een abces is dan zou de pijn niet wisselend moeten zijn, maar constant.
Bovendien moet het bloed iets aangeven bij een abces en dat doet het niet.
Verder zag de darm er ook goed uit.
Wel iets verdikkingen, maar geen rare dingen.
Geen uitstulpingen, zijn urine was goed.
En de pijn verplaatst zich nu iets naar beneden.
We worden morgen gebeld door de internist want ze gaan het zo goed als zeker toch aanprikken.
Dat kan geen kwaad, ook niet als het geen abces is.
Dat gaat op kweek.
Morgen moeten we weer want dan moet hij naar de uroloog.
De internist wil hem ook even op zijn vakgebied laten kijken.
Ze gaf wel aan dat we er nog lang niet zijn, maar dat ze vooralsnog geen aanwijzing hebben voor een tumor.
Maar ja, op dit moment hebben ze nergens echt een aanwijzing voor. Het belangrijkste is dat ze het niet opgeven en ons overal met spoed tussen door loodsen en dat vind ik echt super. Ze vind zelf ook dat er iets moet gebeuren en dat het te lang duurt.
Buiten dat zijn ze allemaal ontzettend vriendelijk en doen ze heel erg hun best voor ons.

Nou daarna zijn we nog even op zijn zaal geweest, want Mike heeft nog contact met 1 van die mannen dus die hebben we even opgezocht. Buiten het bezoekuur, maar de verpleging vond het goed en die man was dolblij ons te zien.
Hij is 73 en best wel ziek en die afleiding van ons bezoekje doet hem dan heel goed.
Dat doet je dan echt goed!

Maar wij blijven zeker positief hoor! ;)

Een dikke knuf terug!
Liefs
Mariska

Ankie

Hoi Mariska

Wat een toestand bij jullie. Ik hoop dat Mike snel van die nare pijn af is . Die onzekerheid lijkt mij het ergste....als je weet wat het is en waar de pijn vandaan komt ,kan je daaraan gaan werken ! Je kan zo weinig nu !!!
Wel fijn dat ze jullie in het ziekenhuis goed opvangen...is errug belangrijk. Een paar jaar geleden was het Flevo ook een goed ziekenhuis . Maar je merkt wel verschil tussen toen en nu !
Lief dat jullie die man nog even bezocht hebben ,kan een mens goed doen.
Wat jullie morgen doen moeten jullie maar even bekijken...we krijgen nog kans genoeg en als Mike zich niet goed voelt komen jullie gewoon een andere keer. Maar
Ivana komt als het goed is wel , dus ik ben thuis en er is koffie genoeg ,dus jullie zijn uiteraard van harte wekom.
Dan weet je dat in ieder geval !!!! ;D
Oke ...hou je taai en heel veel sterkte.
Die vliegendevalkparkietenfotocursus.....komt helemaal in orde !!!

Groet van Ankie

Valerie

Pfffff, het houdt echt niet op eh?
Die pijn die steeds op en neer gaat is niet goed. Dat ze maar heel goed hun ogen opentrekken (letterlijk dan) en goed kijken/onderzoeken WAT er nu precies met Mike aan de hand is.
Dit is voor jullie ook niet leuk. Je koopt de hele tijd rond met de angst, want bij z'n vader was het net hetzelfde. Mike is veel te jong voor al die toestanden, die moet nu niet zwaar ziek gaan worden. Daar kan ik niet tegen. Mensen die zo goed zijn en dan z'n rotziekte krijgen.  :(
Ik hoop dat ze snel vinden wat er nu met zijn darm aan de hand is en dat ze dan ook meteen kunnen ingrijpen, zodat hij eindelijk van die pijn af is!

Heel veel sterkte!
:-*
Valerie

Gerda

Hoi Mariska,

Fijn dat jullie ondanks alle onduidelijkheden die er zijn toch zo positief blijven!! Dat heeft vaak ook zijn weerslag op jullie benadering van het probleem en daarmee weer op de reacties van de artsen. Klink ingewikkeld, maar dat is zo. Voorrang wordt gegeven op basis van urgentie, maar er zit vaak ook een persoonlijke kant aan. Raar maar waar!!!
Leuk dat jullie even op bezoek mochten bij de zaalgenoot. Wij deden er ook nooit moeilijk over, vooral als een oud-patient op bezoek kwam!!
Typisch de Amsterdamse sfeer, vrij informeel en er kan veel!!

Hopelijk komt er nu snel duidelijkheid, het blijft natuurlijk even wachten op de uitslagen van de kweken. Maar nu hij toch in het ziekenhuis 'loopt' is het mooi dat hij 'helemaal door de molen gaat'.

Wens Mike maar veel sterkte bij de onderzoeken die gaan komen en we duimen voor een goede uitslag!!!

Liefs Gerda

carco

Hoi

Het houdt niet op bij jullie hè?
Wat rot dat er steeds toch ''niets'' te vinden is.
Ik hoop dat het aanprikken in ieder geval helpt en de pijn dan ook weggaat.
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Mariska

Citaat van: Ankie op  9 november 2005, 16:20:19
Hoi Mariska

Wat een toestand bij jullie. Ik hoop dat Mike snel van die nare pijn af is . Die onzekerheid lijkt mij het ergste....als je weet wat het is en waar de pijn vandaan komt ,kan je daaraan gaan werken ! Je kan zo weinig nu !!!
Wel fijn dat ze jullie in het ziekenhuis goed opvangen...is errug belangrijk. Een paar jaar geleden was het Flevo ook een goed ziekenhuis . Maar je merkt wel verschil tussen toen en nu !
Lief dat jullie die man nog even bezocht hebben ,kan een mens goed doen.
Wat jullie morgen doen moeten jullie maar even bekijken...we krijgen nog kans genoeg en als Mike zich niet goed voelt komen jullie gewoon een andere keer. Maar
Ivana komt als het goed is wel , dus ik ben thuis en er is koffie genoeg ,dus jullie zijn uiteraard van harte wekom.
Dan weet je dat in ieder geval !!!! ;D
Oke ...hou je taai en heel veel sterkte.
Die vliegendevalkparkietenfotocursus.....komt helemaal in orde !!!

Groet van Ankie

Hoi Ankie,

Die onzekerheid is zeker vervelend, maar we weten gelukkig dat de artsen hun best voor ons doen. Dat scheelt een hoop.
Morgen wordt inderdaad lastig voor ons en ook voor mij alleen dus wij moeten het te goed houden.
Wel jammer, maar het is even niet anders nu.
Ivana zou sowieso komen en maken jullie er maar een gezellige middag van en dan kan ik er morgen over lezen :D ;)
Dank je voor je steun ;)

Groetjes
Mariska

Citaat van: Valerie op  9 november 2005, 16:41:31
Pfffff, het houdt echt niet op eh?
Die pijn die steeds op en neer gaat is niet goed. Dat ze maar heel goed hun ogen opentrekken (letterlijk dan) en goed kijken/onderzoeken WAT er nu precies met Mike aan de hand is.
Dit is voor jullie ook niet leuk. Je koopt de hele tijd rond met de angst, want bij z'n vader was het net hetzelfde. Mike is veel te jong voor al die toestanden, die moet nu niet zwaar ziek gaan worden. Daar kan ik niet tegen. Mensen die zo goed zijn en dan z'n rotziekte krijgen. :(
Ik hoop dat ze snel vinden wat er nu met zijn darm aan de hand is en dat ze dan ook meteen kunnen ingrijpen, zodat hij eindelijk van die pijn af is!

Heel veel sterkte!
:-*
Valerie

Hoi Val,

Het houd idd niet op, maar eens komt er wel een eind aan.
Wel lief dat je je een beetje druk maakt.
Hij is zeker nog te jong voor zo'n rotziekte, maar gelukkig gaan ze daar niet vanuit. Toch houd het je bezig, mijn schoonmoeder ook :(. Dat vind ik wel sneu, ze woont ook nog eens ver weg.
Gelukkig heeft hij wel weer goeie pijnstillers mee en nieuwe slaappillen want zonder slaapt hij niet.
Jij ook bedankt voor je steun!

Groetjes
Mariska
Citaat van: Gerda op  9 november 2005, 16:55:01
Hoi Mariska,

Fijn dat jullie ondanks alle onduidelijkheden die er zijn toch zo positief blijven!! Dat heeft vaak ook zijn weerslag op jullie benadering van het probleem en daarmee weer op de reacties van de artsen. Klink ingewikkeld, maar dat is zo. Voorrang wordt gegeven op basis van urgentie, maar er zit vaak ook een persoonlijke kant aan. Raar maar waar!!!
Leuk dat jullie even op bezoek mochten bij de zaalgenoot. Wij deden er ook nooit moeilijk over, vooral als een oud-patient op bezoek kwam!!
Typisch de Amsterdamse sfeer, vrij informeel en er kan veel!!

Hopelijk komt er nu snel duidelijkheid, het blijft natuurlijk even wachten op de uitslagen van de kweken. Maar nu hij toch in het ziekenhuis 'loopt' is het mooi dat hij 'helemaal door de molen gaat'.

Wens Mike maar veel sterkte bij de onderzoeken die gaan komen en we duimen voor een goede uitslag!!!

Liefs Gerda

Hoi Gerda,

Ik denk dat die positieve benadering zeker verschil maakt.
Ze liep ook een uur uit en je hoort ons gewoon niet.
Zij kan daar ook niks aan doen en als wij aan de beurt zijn hopen we ook dat ze de tijd neemt die nodig is.
Die tijd gun ik anderen ook.
Van de week op de afd liepen ze de ochtendronde 's middags pas om 17.00 door een slechtnieuwsgesprek, maar ze kwam toch voordat ze naar huis ging!!!
En jou mening over die Amsterdamse mentaliteit sluit ik me helemaal bij aan en voel ik me ook erg bij thuis.
Daar kon en mocht ook veel als anderen er maar geen last van hebben. Bovendien was ook iedereen weer in hem geintereseerd hoe het ging. Echt hartstikke lief!!
Dat ze hem door de molen halen tot ze het gevonden hebben ben ik van overtuigd. Morgen kunnen we tenslotte alweer!
Dan de kweekjes even afwachten en ondertussen misschiej al aanprikken.
En hij krijgt een roes. Ze zei "als jij een roes wil dan krijg jij een roes". De vorige keer had hij erg veel pijn. Maar de vervangend arts vd week zei hem geen roes te geven >:(.
Dat gebeurd dus wel.

Ik zal Mike sterkte van je wensen en dat duimen zal vast helpen ;)

Liefs
Mariska

Citaat van: carco op  9 november 2005, 18:16:52
Hoi

Het houdt niet op bij jullie hè?
Wat rot dat er steeds toch ''niets'' te vinden is.
Ik hoop dat het aanprikken in ieder geval helpt en de pijn dan ook weggaat.
Groetjes: Caroline.

Hoi Caroline,

Het is inderdaad vervelend dat het allemaal nog onduidelijk is.
Maar als het aanprikken helpt en de pijn verdwijnt weten we zeker dat het daar aan gelegen heeft.
En anders moeten ze nog verder zoeken!

Groetjes
Mariska