De valkjes van M&M *Ricky heeft 4 eitjes! 2 zeker bevrucht*

Gestart door Mariska, 13 oktober 2005, 20:29:36

« vorige - volgende »

Mariska

Hoi Riny,

Ze heeft het dichtgebrand en antibiotica meegegeven.
Ze heeft naast mijn bed geslapen zodat we op konden letten.
Dat opletten is niet gebeurd, want Mike heeft me een slaappil gegeven en ik ben helemaal onderzeil geweest voor 6 uurtjes.
Maar Mike slaapt natuurlijk amper dus die had haar zeker gehoord als er iets was.
Iedereen zegt dat het de beste kan gebeuren en dat ik het niet expres heb gedaan, maar ik ben er echt kapot van.

Liefs
Maris!!

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Lique

Hoi mariska,

Wat erg dat dit is gebeurd zeg :-\
Maar voordat je je van alles kwalijk gaat nemen, denk gewoon aan het feit dat je hem wilde helpen door te wieken.

Een teentje is erg snel breekbaar en doorknippen is dus ook zo gedaan.
Mijn Baloo moet het zonder 3 tenen doen, 2 heeft hij verder verbrijzeld nadat hij daar gebeten was, en een ander teentje heeft hij er deels zelf afgebeten.
met Baloo is het helemaal goed gekomen. Zonder deze teentjes doet hij het ook uitstekend.

Ik raad je wel aan om hem de eerst komende paar dagen goed in de gaten te houden, hij mag er totaal niet zelf aanzitten. Desnoods een kapje om de nek...

Maar waar mensen zijn worden fouten gemaakt.
het is niet slim wat er gebeurd is, maar vergeet niet dat het velen kunnen overkomen.

Geef hem maar een lekkere kus en een aai over de bol ;)

groetjes Lique

Riny

Citaat van: Mariska op 21 december 2005, 12:21:26

Iedereen zegt dat het de beste kan gebeuren en dat ik het niet expres heb gedaan, maar ik ben er echt kapot van.

Hoy Mariska
Vergeten doe je dit nooit meer ,dat is een ding wat zeker is.
Jaren geleden ben ik op een jonge kikker gaan staan bij ons in de tuin.
Dat blijft me ook altijd bij,ik voelde me een echte moordenaar.

En jou Mike is zijn gewicht in goud waard dat hij je een slaappil heeft gegeven .
Geef hem maar een dikke kus van me.
Liefs Riny :-* :'( :-*

Mariska

Hoi Lique,

Ik deed het ook voor haar.
Ze is zo lief, maar niet te pakken en ik wil dat ze dagelijks kan vliegen.
Ik weet wel dat ze er goed mee kunnen leven, maar ik heb mijn valkje verminkt en dat is onverteerbaar voor mij.
Gelukkig zit ze er niet aan.

Dank je wel voor je berichtje!

Groetjes
Maris!!

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Mariska

Hoi Riny,

Hij moest me dwingen, want ik wou de hele nacht bij haar opblijven, maar dat vond hij niet goed.
Hij bleef zo rustig en heeft zo goed gehandeld.
Aan hem heeft ze tenminste wat gehad.

Liefs
Maris!!

Rianne

Hey Maris, jezelf niet zo naar beneden halen hoor. Ik geloof er niks van dat jij slecht bent voor je valkjes. :-*

gonnie

Hoi mariska
Jij hebt jou valkje niet verminkt dat zie jij verkeerd he, dat is gebeurt door een ongelukje, en die zitten nu eenmaal in hele kleine hoekjes, zoals Riny al zegt het kwam er gister even gewoon allemaal uit van de laatste tijd , geeft niks jij bent ook een mens van vlees en bloed .en zoals Lique het zegt het is erg breekbaar jij zorgt altijd geweldig voor je valkjes, en met heel veel liefde.Dus je mag het jezelf niet aanrekenen.
Groetjes Gonnie

Riny

21 december 2005, 12:32:35 #1747 Last Edit: 21 december 2005, 12:39:32 by Riny
Citaat van: Mariska op 21 december 2005, 12:13:10
Ik heb haar gekocht om haar een beter leven te geven dan in de dierenwinkel.
En wat doe ik, ik knip haar teen eraf.
Had ik haar maar daar gelaten dan was ze beter af geweest en nu niet verminkt geweest :'( :'( :'( :'(
Ze is bij mij niet beter af :'(

Mariska
Als je nog nooit eerder onzin verkondigd hebt is bovenstaande de eerste keer.
Als Salsa kon praten stond ze met liefde nog een teentje af als terug naar de dierenwinkel.
Die wil nooit meer bij je weg.
Liefs Riny :-* :-*

carco

Hoi Maris en Mike

Wat zal jij je kl** voelen.
Ik kan me zo goed voorstellen dat je je schuldig voelt en je dit nooit vergeet.
Ik zal je ook eens wat vertellen.
Maurice mijn jongste heeft zijn vingertopje van zijn rechterpink eraf gehad omdat hij tussen de deur heeft gezeten. Je wilt niet weten hoe ik me daar onder gevoeld heb en soms nog voel.
Hij wilde altijd bellen aan de buitendeur en toen ook.
Simone deed de deur dicht zodat ze het ''beter'' kon horen en ik hoorde al gegil en trok zijn hand snel weg.
Had ik niet moeten doen misschien, maar in ieder geval was er een vingertopje af.
Dit is helemaal goed gekomen en als je het niet weet zie je het ook totaal niets terwijl er niets aan gedaan is.
Het was donker buiten en ik gunde me geen tijd om goed naar het topje te zoeken. Die vond ik pas de volgende dag en ben toen ook lichtelijk over mijn nek gegaan.
Waarom ik dit zeg:niet voor medelijden of zo, maar om te laten zien dat iedereen zulke dingen kan gebeuren, en dat het echt weer goed komt al lijkt het er op het moment niet op.
Het zal je altijd bij blijven, maar vergeet niet dat het valkje hoe dan ook bij jouw heel goed zit wat er nu ook gebeurd is!!!
Sterkte ermee.
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Roosje

Ik miste je in m'n dagboekje, en dacht ik ga eens kijken of alles goed is. En dan lees ik dit :'(

Wat moet jij geschrokken zijn en je rot hebben gevoeld. Ik kan me er alles bij voorstellen, je houdt zoveel van je beestjes en dan gebeurt er zoiets. En voor de duidelijkheid, het gebeurde, het was een ongeluk. Maar ik snap helemaal dat je je nu schuldig voelt, ook al deed je het niet expres, dat gevoel is er. Maar zoals iedereen al zei, ook al heb je een fout gemaakt, Salsa is WEL beter af bij jou. Beter dan in de dierenwinkel, en beter dan bij een heleboel andere mensen. Als het wondje genezen is dan merkt ze er niets meer van en zal ze, net als alle andere vogels, superhappy zijn bij jou!

Je begrijpt vast waarom ik zo met je meeleef, ik heb ook zo'n fout gemaakt, die nog wel wat erger was. Maar daarom kan ik me heel goed inleven in hoe jij je nu voelt. En ik snap ook dat het nog wel even duurt voordat jij dit te boven bent. Maar dat moment komt echt...Als Salsa straks weer een blij, gezond valkje is, die nog heel lang bij jouw groepje zal blijven horen. Sterkte meid! :-*

En geef Mike maar een dikke pakkerd omdat hij zich zo goed heeft kunnen houden, dat heeft jou en Salsa misschien wel gered op dat moment.

Caroline

Liev lieve Maris,

Wat een vette pech weer daar bij jullie, houd het dan nooit op??

Je schuldgevoel zal op dit moment megagroot zijn maar daar schiet zowel jij als je valkje niks mee op. Weet je nog wat je zei toen ik mezelf de schuld gaf van, omdat ik Binky brocolli had gegeven??

Datzelfde wil ik nu ook tegen jou zeggen. Met andere worden dit is gewoon pech, een ongelukje waar je niks aan kunt doen. Iedereen weet dat jij echt niet met opzet het teentje van één van je schatje afgaat knippen.

Je beestjes zijn je alles. Probeer het op den duur anders te gaan zien. Laat je even lekker verwennen door Mike, je hebt zolang voor hem klaar gestaan, je bent na dit alles even helemaal leeg. Nu even tijd voor hem dus om zijn maatje te vertroetelen.

Als ik bij je in de buurt woonde kwam ik je een dikke knuff geven, maar nu moet ik het zo doen,  :-* :-* :-*
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

klusvalk

hallo allemaal'
ik reageer maar even want maris is helemaal naar de kl :censuurte
ze lig nu op de bank
ik denk/hoop dat haar schuld gevoel wel een beetje slijt ze is echter altijd goed voor haar beestjes want als ze moet kiezen tussen wij niets te eten of de beesjes nou dan eten wij niet hoor maar de beestjes wel en zo hoor het ook vind ik
maar ze/wij bedanken iedereen die haar zo opbeuren ze zal denk ik later op de dag nog wel even hier komen.

gr en liefs mike

Mijn allergrootste liefde!
Mijn dochter Loys!

Valerie

Hee Maris!

Kop op meisje! Ga je nou niet zo schuldig voelen! Je deed het niet expres. Je wilde gewoon haar vleugeltjes wieken om haar beter te kunnen laten vliegen. Zulke dingen gebeuren nu eenmaal.
Kan je niks aan doen!
Zal ik jou eens wat vertellen, waar ik ook lang mee heb gelopen? Mijn allerliefste Rocky stierf vorig jaar door mijn eigen domme fout. Han was op balkon bezig en zou boren. De lamellen waren volledig open, raam dus onbedekt. En ik wilde perse de valkjes beneden hebben voor het lawaai. Rocky was niet zo gesteld op handen en was niet meteen te pakken. Hij vloog uit de kooi op, een aantal keer flink tegen het raam. 2 weekjes later was ie helemaal verzwakt en stierf. Ik heb toen ook zitten huilen en voelde me zo schuldig. Ik kon het mezelf niet vergeven. Ik had het allerliefste valkje de dood ingejaagd.  :'(
Wat ik je hiermee wil zeggen is, dat ik dat toen ook niet met opzet deed, en ik me later ook moest vergeven hiervoor. Jouw valkje kan perfekt leven met een teentje minder. Daar zal ze later geen last meer van hebben. Jura heeft ook een valkje, die stukjes teen mist en die is ook gelukkig.
Ongelukjes gebeuren nu eenmaal. Je deed het voor haar eigen goed, dus voel je alsjeblief niet schuldig, Maris.  :-*
Laat Mike je maar lekker knuffelen en troosten.

Mariska

Hoi Gonnie,

Dank je wel voor je lieve berichtje met opbeurende worden.
Dat had ik echt even nodig ;)
Ik zal proberen mijn schuldgevoel een beetje van me af te zetten en mezelf te vergeven, maar dat zal niet makkelijk zijn.

Hoi Rianne,

Jij ook bedankt voor je lieve berichtjes.
Bij jou eerste berichtje schoot ik helemaal vol :'(
Het was zo'n lief berichtje terwijl ik zo bang was afgerekend te worden. Ook al weet ik dat jullie niet zo zijn.
Toch was ik bang.

Lieve Lieve Riny,

Dank je wel voor al je lieve berichtjes in je IM's.
Je bent een enorme steun voor me ;)

Volgens Mike praat ik wel vaker onzin hoor ;D ;)

Hoi Caroline,

Ik ben heel blij met je berichtje.
Ik heb nu bij meerdere gelezen dat hun ook weleens zoiets is overkomen en ondanks dat het heel naar is voel ik me daardoor wel begrepen.
Wat jou is overkomen was ook heel erg natuurlijk.
Ik kan me nu goed indenken hoe je je voelde.
Dank je wel voor je lieve woorden.

Hoi Roosje,

Ik zelf zei steeds tegen jou en Caroline dat jullie je niet schuldig mochten voelen, maar ik weet nu dat je je dat toch voelt. Ondanks alle lieve woorden.
Maar toch doen al die berichtjes mij heel erg goed.
Dank je wel voorje steun.
Ik zal Mike een dikke pakkerd geven ;)
Dat heeft hij verdiend!
Ondanks dat hij me 5 keer sloeg :o ;D ;)

Hoi Caroline,

Ik weet nog goed wat ik allemaal tegen jou en Roosje heb gezegd en nu weet ik pas hoe moeilijk het is om dat gevoel van je af te zetten.
Maar ik ga het wel proberen.
Dank je wel voor je steun en lieve woorden.
En Mike is een enorme steun voor me ;)
Zonder hem was het niet goed gekomen.
Hij heeft heel goed voor mij en Salsa gezorgd toen ik dat even niet meer kon.

Hoi Val,

Ik moest bij jou berichtje even lachen ;D
Kijk hierom ;D
Citaat van: Valerie op 21 december 2005, 13:34:21
Hee Maris!

Je wilde gewoon haar vleugeltjes wieken om haar beter te kunnen laten vliegen.

Dank je wel daarvoor, de eerste lach vanaf gisteren ;)
Jij hebt dus ook zoiets meegemaakt.
Erg is dat he?! :'(
Jura heet er een paar waar wat mee is en die leven er ook heel goed mee.
Ozzie mist volgens mij ook een teen.
Het komt ook wel weer goed,maar vanmorgen zag ik het zwaar in.

Nu ga ik probeen de leuke dingen even te vertellen ;)
Misschien helpt dat!

Liefs
Maris en een dikke :-* voor jullie allemaal!!

Mariska

Nou gisteravond zijn we dus naar Jura gegaan.
Herman had al gemaild dat ze 2 mannen beschikbaar hadden voor ons.
Zij waren reserve-wipwappers ;D
Ik had van te voren al een keus gemaakt op basis van berekingen qua jongen.
Maar eenmaal daar bleek ik volgens Herman een klein foutje te hebben gemaakt.
Dus wat dat betrof maakte mijn keus weinig meer uit.
De 1 was bont grijs gepareld en de ander ziet er echt uit als een wildkleur.
De eerste was eigen kweek en die andere is daar ooit gebracht en komt wss uit een dierenwinkel.
Aangezien ik nog geen wildkleur had heb ik voor hem gekozen.
Ik heb nu 9 verschillende ;D
Ik vond hem gelijk mooi!
En omdat hij zo op Ozzie lijkt van Jura en Herman (de geliefde Ozzie) heb ik die van ons met goedkeuring van Jura vanmorgen Ozzy genoemd ;D.
Natuurlijk weer met een Y op het eind ook al week ik daar met Rumba en Salsa al vanaf.
Het was erg gezellig gisteren en we raakten niet uitgepraat natuurlijk. Met Herman even zitten rekenen op de PC ;)
En heerlijk geknuffeld met Coco van Wendy :-*
Ozzie van Jura en Herman was in een monstertje veranderd, want die heeft jongen ;) En hele mooie ook nog, heel lief.
Maar zijn broertje heet ook Ozzie en die wou wel lekker met me zoenen ;D ;) Mocht hem ook kroelen.
Nog een babytje gezien die gistermiddag was uitgekomen :-*
Prachtig gewoon!!
De avond begon dus heel leuk :D
Vanmorgen heb ik Ricky bij Ozzy gezet in de witte kooi met broedblok. Hij was op slag verliefd ;D en begon zich vreselijk uit te sloven. Ik zeg tegen Mike, niet zo gek he als reserve-wipwapper. Hij heeft lang genoeg gekeken hoe anderen het deden ;D ;D ;D
Het lijkt dus goed te klikken tussen die 2 ;)
Hij kwebbelt ook heel lief en vind het leuk als je voor hem fluit.
We zien wel wat het wordt!!

Ricky is sinds een paar dagen erg actief met een belletje.
Echt heel lief, ze kan er uren mee spelen. Die heb ik haar dus meegeven in de andere kooi. Verder gaat ze gemakkelijk in de kooi en is gek op Craqotte van LU, die crackers ;D ;)

Dopey is ook volop actief en heeft het heerlijk naar haar zin.
Ze speelt volop en slaapt niet meer zoveel als in het begin.
Ze gaat gewoon heerlijk haar gangetje.
Ze stapt goed op en gaat makkelijk in de kooi.
Rumba zocht daarstraks contact met haar door te proberen of hij haar mocht kroelen. Dus misschien word dat ook wel wat.

Nou dat was het wel weer even voor nu ;)

Liefs
Maris!!