7 mei 2025, 21:41:03

raam

Gestart door kinky, 9 oktober 2005, 21:28:29

« vorige - volgende »

kinky

hoi,

Ik ben laura, en heb sins gisteren een valkje. Hij was uit de kooi ontsnapt en tegen het raam tussen de keuken en de woonkamer aangevlogen. Ik was daar erg van geschrokken. hebben jullie tips om dit te voorkomen, behalve de tip hang een gordijn :P want dat vinden mijn ouders niet zo leuk. Helpt het misschien om er zoon stikker van een vogel op te plakken?

alvast bedankt,
laura

Riny

Hallo Laura
Of jullie het nu leuk vinden of niet ,er zal toch iets voor het raam moeten tot dat je valkje de weg kent in huis.
Dan als hij goed bekent is in huis zou je kunnen volstaan met stickers.
Maar het zou niet het eerste valkje zijn wat zich dood vloog tegen het  raam.
Groetjes Riny :D :D :D

Brede W

Hoi Laura,

hier heb ik als tijdelijke oplossing van die schilderstape op het raam geplakt. Niet echt charmant, maar ben ook nog op zoek naar iets permaneters (zo'n dreamcatcher of idd stickers).

Groetjes,

Wendy

~Natas~

Hoi Laura,

Ik zal gewoon als ik jou was wel wat voor het raam doen hoor.
Ook al kent je valkje de weg in huis, ze vliegen toch naar het licht toe.
Beter voorkomen dan genezen, want je zal niet de 1e zijn waarbij je valkje zich dood vliegt tegen het raam aan.
Dus ik zou gewoon wat voorhangen, al is het iets van ovengordijnen of luxeflex of lamelle  :)
Hopelijk krijg je je ouders zover om toch wat op te hangen.

Groetjes,

Natas

kinky

heey,

dankje wel, dat van die schilders-tape (of met dikke garen er voor spannen zei mij papa)  is wel een goed idee dat gaan we proberen dankje wel voor de snelle reactie.

groetjes laura

Brede W

garen kan ook natuurlijk, maar moet het wel een opvallend kleurtje zijn (vooral als het donker is 's avonds - bruin valt dan niet zo op tegen een zwart raam)

Succes met het raam versieren :P

Groetjes,

Wendy

Paul

Hoi Laura,

Maar een combinatie van die tape en dat garen.
Neem bijvoorbeeld wollen draadjes en plak die op tralieafstand tussen de tape en je kan het dan zo op het raam plakken en ook zo weer weghalen als ie gewend is.

Groetjes, Paul

Mariska

Hoi,

Ik ben het met Natasja eens.
Die van mij zijn dan nooit gewend want ze vliegen er nog steeds tegenaan als er niks voor hangt.
Ik ben van mening dat ze inderdaad op het licht afgaan.
Ik heb er nu vitrages voor hangen en die zijn zo dun dat ze er wel nog doorheen kunnen kijken. Want dat vinden ze leuk.

Groetjes Mariska

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)