10 mei 2025, 04:55:20

mannetje op vrouwtje

Gestart door mickey, 10 oktober 2005, 18:56:20

« vorige - volgende »

mickey

Hallo ik heb sinds zaterdag een valkparkiet en ben nu al gek op hem of haar hij/zij heet punkie bij de dierenwinkel zeiden ze datie 10 weken oud is. maar hoe zie ik of het een mannetje of een popje is? en kunnen popjes ook leren praten?
groetjes Mickey

Kirsten

Hoi Mickey,

Heb je er al een foto van en zo niet hoe ziet hij eruit?

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

mickey

hoi hoi,
nee ik heb nog geen foto alleen op mijn telefoon maar niet op de computer hij is zacht geel met op de vleugels fel gele stippen en fel oranje wangetjes. als het een vrouwtje is kan ik haar dan ook leren praten?
ps bedankt voor je snelle reactie!!!! ;D

mickey

p.s. punkie lijkt heel erg op die van het plaatje onderaan je reactie (links en rechts)
groetjes!!!!! :)

Rianne

Zo te horen heb je een lutino. Jonge lutino's hebben allemaal die stippen op de vleugels, mannen en poppen. Alleen bij de mannen verdwijnen ze na de rui. :)
Mannen zijn vaak wat drukker als popjes, maar als dit je eerste valkje is, kun je dat nergens mee vergelijken. Probeer eens een eenvoudig fluitje aan te leren. Lukt dat na 2 of 3 weken echt helemaal niet, dan heb je een vrouwtje. Er zijn uitzonderingen, sommige vrouwtjes kunnen ook fluiten maar die kans is niet zo groot. Vrouwtjes kun je bijna niet leren praten, uitzonderingen daar gelaten. Ik wens je veel plezier met je valkje :)