14 mei 2025, 12:45:17

kweekring 2006

Gestart door Joyce28, 7 oktober 2005, 16:12:27

« vorige - volgende »

Bianca

heb jij ze al binnen dan paul?!

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Paul

Hoi Bianca,

Ik heb ze nog niet binnen maar al wel besteld.
Meestal duurt het toch wel een week of 8 voor ze binnen zijn of je moet een spoedbestelling doen maar dat vind ik momenteel niet nodig er is nog tijd zat dit jaar en ik gebruik ze volgend jaar pas.

Groetjes, Paul

Bianca

ik heb ze ook besteld en ik kan je vertellen het kriebelt overal en kan niet wachten tot ik ze binnen heb!
het wordt mijn eerste kweek MET ringen!
Ik word al helemaal nerveus als ik eraan denk dat die dingen over die kleine pootjes heen moeten, hihihihi.

Paul

Hoi Bianca,

Zeker de eerste keer is even eng met ringen zeker als je het laatste teentje door de ring moet trekken.
Als je snel ringt dan gaat het heel makkelijk maar kan de ring er een uur later weer afvallen.
Ik heb wel eens een valkje heel laat geringd en zelfs dat lukte prima alleen is dat wel eng met het teentje maar zo snel breekt dat niet omdat er nog bijna geen bot in zit alles is nog flexibel.
Gisteren heb ik er nog een geringd die heel erg achter loopt die is al bijna 5 weken en dat ging heel soepel omdat de pootjes nog heel klein zijn.
In elk geval staat links een stukje met foto's hoe je moet ringen en anders kan je het altijd vragen of iemand het voor wil komen doen :)

Groetjes, Paul

Bianca

ik weet het.
ik heb dat stukje de afgelopen 2 jaar telkens weer even bekeken.
Ik ben er niet bang vor maar wel nerveus voor!
whahahaha.
En anders bel ik jou gewoon!
jij zit toch lekker om de hoek!
whahahaha

Paul

Hoi Bianca,

Ik wil altijd even langs komen als het niet lukt hoor :)
Maar het valt best mee alleen de eerste keer is even eng maar daarna gaat het steeds makkelijker.

Groetjes, Paul

Rianne

heeft iemand de ringen al binnen trouwens?

margreet

hallo,

Ik heb ook nog geen ringen ontvangen, werd al een beetje ongerust of het wel goed gegaan was, maar Paul zegt dat het wel 8 weken kan duren dus ik wacht het ook nog maar even af, het wordt voor mij ook de eerste keer dat ik ze ga ringen, misschien een klein beetje uierzalf op de pootjes, dat glijdt misschien wat makkelijker.

groetjes Margreet

Paul

Hoi Margreet,

Met uierzalf kan je inderdaad wonderen verrichten zelfs met pootjes waar de ring normaal niet meer overheen gaat kan je soms nog een ring heen krijgen.
Maar als je op het goede moment ringt heb je geen zalf nodig dan is het juist niet makkelijk als je die gladde pootjes vast moet houden en kan je het beter zonder zalf doen.
Als je de drie voorste teentjes makkelijk door de ring kan krijgen en over het gewricht heen kan met de ring dan ben je er al bijna en dan heb je zeker geen zalf nodig.
Je kan het laatste teentje echt behoorlijk dubbel vouwen zonder dat er wat breekt en ik trek dat altijd met een tandenstoker als laatste door de ring heen.
Als je iets eerder ringt en de teentjes zijn nog wat dunner dan glijd het teentje vanzelf door de ring en hoef je het helemaal niet moeilijk door de ring terug te halen.
Wel na een paar uur kijken of de ringen er nog omheen zitten als je te snel ringt met te dunne pootjes ligt de ring er zo weer vanaf :)

Groetjes, Paul

Bianca

iemand de ringen nu al binnen?!
Ik nog steeds niet....

Bianca

Inger m

Hoi,
Die ringen komen nog wel. Persoonlijk heb ik er ook niks op tegen als ringen voor 2006 ook pas vanaf 1 januari 2006 worden uitgegeven.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Bianca

Ik ook niet hoor begrijp me niet verkeerd maar er werd gezegd dat het ongeveer een weelk of 8 zou duren voor ze binnen zouden zijn, en dat is bijna.
Ik ben gewoon nieuwsgierig!
Ik heb toch verder geen jongen voor het voorjaar, laat staan voor de jaarwisseling.
Maar ik wil het wel in de gaten houden dat het wel een beetje klopt, het is voor mij de eerste keer dat ik ringen moet ontvangen en ik zou het jammer vinden als er iets niet goed is gegaan met betalingen of registratie of versturen natuurlijk!

Bianca

Inger m

Hoi Bianca,
Mijn ervaring met Euro parrot is dat het vrij lang duurt voordat de ringen er zijn. Ik denk dat ze steeds een berg bestellingen opnemen, voordat de ringen in productie gaan. Ik heb zelf nog geen ringen besteld, maar moet dit nu snel gaan doen.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Roosje

Oh...Ik was van plan chickie en chico voor het eerst te laten broeden over een week of 2. Dan ga ik er ook maar vast een paar bestellen. Je weet maar nooit!

Marianne

Hoi Bianca,

Ik heb de ringen van Euro-parrot vorige week binnen gekregen.
Ze zijn dus onderweg.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!