26 juni 2025, 19:10:41

Waarom?

Gestart door diddle, 5 oktober 2005, 07:33:00

« vorige - volgende »

diddle

Ik heb het weekend een verhaal neergezit over mijn vogeltjes, er kwamen van jullie heel veel reacties en dat ging over schrikrui, Joepie is pennen kwijt en kan daardoor niet vliegen, maar Jojo kan ook nog steeds niet vliegen, hoe kan dat??? Maar hij kant wel lekker op zijn kop in de kooi en strekt daarbij zijn vleugels, en rekt zich ook gewoon uit aan beiden vleugels nou als je pijn heb doe je dat denk niet????
:-\ Wie weet  hoe of wat? Want ziek tonen ze voor geen meter :D

Groetjes

Valerie

Hoe oud zijn je valkjes?
Je kan proberen Jojo op je vinger te houden en dan die vinger omlaag bewegen en kijken hoe hij reageert.

diddle

Jojo 16 weken en joepie 32 maar door schrik van van de week is joepie aan 1 kant vleugelpennen kwijt dus logische dat hij niet kan vliegen maar die kleine doet alles met zijn vleugels behalve vliegen, en dat oefenen doe ik echt wel maar valt als een blok naar beneden

~Natas~

Hoi,

Kan het niet zijn dat zijn vliegpennen nog niet door zijn.
Als die veren en pennen niet door zijn kan Jojo ook niet vliegen.
Ik zou me er nog geen zorgen over maken, maar het wel in de gaten houden.
Ik hoop dat Jojo snel kan vliegen.
Succes ermee,

Natasja

diddle

5 oktober 2005, 17:04:00 #4 Last Edit: 5 oktober 2005, 17:07:38 by Louise en Joepie
Ik heb Jojo met 8 weken gekregen en toen kon hij gewoon vliegen hij was niet gekortwiekt, en joepie kreeg ik die was wel gekortwiekt maar kan nu gewoon vliegen tot afgelopen zaterdag, joepie is veel vleugelpennen verloren en kan daardoor niet vliegen maar jojo die is niets verloren en kan ineens niet meer vliegen wat die voorheen heel goed kon.

Rianne

Als je Jojo op je hand zet, en je beweegt je hand naar beneden, fladdert hij dan helemaal niet?

diddle

Hij strekt dan wel zijn vleugels van ooh wat doe je.
En als ik dan mijn hand er onder uit trek dan ploft die neer op de grond en tippelt (wandelt) lekker verder op de grond, hij toont niet ziek niets ???

Mariska

Hoi Louise,

Waarom bel je Dr Feld niet eens op om het te vragen.
Dan weet je tenminste waar je aan toe bent.
Het is toch een vreemd verhaal vind ik zelf.
En volgens mij zit het jou ook niet lekker.
Ik zou gewoon bellen, dan kan hij ook je zorgen wegnemen.
ik denk niet dat het iets ernstigs is hoor, maar snappen doe ik het ook niet.

Groetjes Mariska

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

~Natas~

Hoi,

Het is inderdaad een raar verhaal.
Een valkje dat voorheen wel kon vliegen, en nu ineens niets.
Ik zou inderdaad net als wat Mariska zei ff Dr.Feld bellen.
Ik hou het echt niet wat er aan de hand kan zijn.
Hou ons wel ff op de hoogte oke

Succes ermee

Natas

diddle

dit is niet zomaar gekomen hoor we kijken het nog ff aan

Mariska

Citaat van: Louise en Joepie op  6 oktober 2005, 18:57:25
dit is niet zomaar gekomen hoor

Wat bedoel je hier precies mee????

Groetjes Mariska

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

diddle

Dit was mijn verhaal voor ik dit ging vragen, dus we kijken het even aan misschien is het nog steeds die schrik.En blijft het zo ik heb hier om de hoek een diernearts zitten en daar ga ik dan echt wel heen maar misschien wist iemand wat het zou kunnen zijn, maar jullie hebben dit berichtje hier onder gemist, ik heb er veel reacties op gehad waar ik heel veel aangehad heb
Ik weet niet waar ik dit bericht moet zetten.
Maar even,
Ik heb gisteren ene grotere kooi gekocht voor mijn valkjes daarbij zaten wat speeltjes en een waterbakje voor aan de kooi. Aantal speeltjes heb ik eruit gehaald.
Alles oke en wel gisteren hebben ze lekker gevlogen, ik kom vanmorgen benenden en doe zoals altijd hun gedag zeggen en ik zie op de bodem van de kooi allemaal veren van Joepie liggen nu 32 weken oud.
Echt heel veel veren, lange pennen zeg maar, opeens zag ik op mijn deur spetters van boed en op raampje bloed en aan de kooi bloed dus ik heb joepie gepakt en hem nagekeken ja aan 1 vleugel zit een plekje opgedroogd bloed, maar hij is aan 1 kant al zijn pennen kwijt en hij vondt samen met jojo vliegen heel fijn nu kan die niet meer vliegen, en jojo nu 16 weken oud is heel rustig en wilde alleen maar bij mij zitten en heft totaal niet gevlogen, wat zou hier gebeurt zijn??? Watn ze vrijen met elkaar en zitten al vanaf aug samen nooit problemen gehad zou joepie vast gezeten hebben ofzo dat jojo er van geschrokken is.
Joepie is trouwens gewoon erg tierig hoor kan alleen ineens niet meer vliegen want is zijn pennen kwijt. ( heel zielig) En jojo kan die soms in de rui raken?? Wat kan ik doen kan ik ze iets extra's geven, ik maak mij toch wel zorgen, en ja wat zou dit kunnen wezen nu allemaal.

Paul

Hoi Louise,

Ik heb het hier zelf gehad na het geven van medicijnen dat een valkje ineens niet meer kon vliegen.
Die storte ook meteen neer als je die wou laten vliegen :(
Maar na een paar weken vloog die weer als de beste.
Het kan zijn dat hij zich met dat wilde vliegen in de nacht toch bezeert heeft en daarom even niet durft te vliegen.
Ik had dat met een valkje wat een electrakabel had doorgebeten en die had een hele zwarte snavel van de klap.
Die heeft bijna 2 dagen niks durven aanraken met de snavel ook zijn eten niet :(
Ik denk dat het vliegen gewoon weer terugkomt maar dat kan 1 a 2 weekjes duren misschien.
Zolang de vleugels niet raar hangen zal er niks gebroken zijn dus zou ik me niet echt zorgen gaan maken.
Bellen voor advies naar dr Feld kan je natuurlijk altijd doen dat kan nooit kwaad.

Groetjes, Paul

diddle

nee in de kooi gebruikt die hem en als hij op mijn hand dit beschermd hj zich tegen vallen met vleugels sprijden ik kijk het nog wel even aan.

Bianca

mischien vid ie het wel gewoon niet leuk om in z'n eentje te vliegen, en voelt ie aan dat joepie het niet kan momenteel....... ::)

Bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.