3 mei 2025, 09:13:14

2 soorten in een kooi

Gestart door valkvragen, 4 oktober 2005, 18:58:27

« vorige - volgende »

valkvragen

???kan ik mijn valkparkiet met een grasparkiet in 1 kooi laten ?  ???

Mariska

Nou wat ik ervan weet kan dat vaak goed samen.
Wel schijnen grasparkieten wat feller te kunnen zijn naar valkparkieten toe.
Maar hopelijk reageren er wat mensen die er zelf ervaring mee hebben. Ik heb dat niet.

Groetjes Mariska

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & SueƱo (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

vvvv

ik hoop dat het werkt . maar mijn valk parkiet is wel groot en hij is niet tam . ik hoop dat het werkt :) :)

Riny

Hallo vvv
Ik heb ze samen in de voliere gehad.
In het broedseizoen werd het oorlog ,toen heb ik besloten de grasjes weg te doen.
Groetjes Riny :D :D :D

Carin

Hoi,

Ik heb twee grasjes en twee valkjes bij elkaar in de kooi zitten en dat gaat goed. Ik moet er ook bij zeggen dat als ik thuis ben, de kooi ook open staat. De grasjes gaan op mijn bureaulamp zitten en de valkjes op de kooi. Maar ze zoeken elkaar ook wel op.. (eten samen mais)

Rob S

Hey,

Ik heb 4 valkparkieten en 4 grasparkieten in een vlucht, dit geeft tot nu toe nog geen problemen. Ik weet niet hoe dit gaat in het broedseizoen, daar heb ik nog geen ervaringen mee. Maar als ik de ervaringen lees van anderen hier op het forum denk ik dat ik de grasparkieten de deur uitgaan van de winter.

Groeten Rob

Riny

Hoy Rob
Als je ze niet apart kunt zetten in het broedseizoen zou ik dat ook doen.
Misschien kun je een kooi maken voor je grasjes voor de tijd dat je valkjes broeden.

Agnes

Ik heb een tijdje een grasparkiet samen gehad met m'n valkje.
dat ging goed.
Het grasje leeft niet meer.
Grasjes zijn wel dominant, dus pas op dat het valkje niet het onderspit delft ;)

Groetjes van Agnes.

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

Rob S

Hoi Riny,

Ik ben al bezig om mijn ouders over te halen of ik er nog een kooi bij mag, maar dat schiet nog niet echt op. We zijn vorige winter verhuisd en zijn nu al druk bezig met het bouwen van een nieuwe voliere. En aangezien dat ook niet goedkoop is vrees ik ervoor dat ik geen nieuwe kooi krijg. En ik zou de nieuwe kooi eventueel zelf kunnen kopen/maken. Maar ik vind uitgaan nog wel net zo leuk als de vogels, en ik heb niet zon groot budget. Dus dan moet ik een keuze maken.

Groeten Rob

Riny

Hoy Rob
Je kunt ook een kooi maken van wat afvalhout met gaas erom een.
Ze(de grasjes) hoeven er ook alleen maar in het broedsei-  zoen in te zitten.
Als je graag hebt kan ik je wel een foto sturen,wij hebben er ook zo een in gebruik.

Rob S

Hoi Riny,

Ik heb vandaag al een nieuw hok gemaakt van afvalhout, ook zitten de grasparkieten al gescheiden van de valkparkieten. Alleen nu roepen ze heel erg veel naar elkaar, maar dat zal nog wel minder worden. Ook zit ik erover te denken om in de voliere 2 vluchten te maken, zodat ook de grasparkieten naar buiten kunnen in de zomer.