9 mei 2025, 17:31:26

advies/goede raad nodig qua popjes

Gestart door ROCKS, 4 oktober 2005, 18:53:53

« vorige - volgende »

ROCKS

Hallo,
Ik heb een paar weken geleden mijn twee popjes weg gedaan. De moeder (Ricky) was voor de vijfde keer begonnen met eitjes te leggen. De vader wipte haar alleen maar en keek er verder niet meer naar om. Ze heeft dus twee keer echt een nestje gehad, waar ik Dopey van heb gehouden. Ze was mijn eerste jonkie, en net als bijna iedereen hou je die toch vaak zelf.
De jonkies waren nog geen 6 weken en toen ging mevrouw voor de volgende ronde, waar weer 1 jonkie uit kwam.
Die heeft het niet gered, helaas. Ik zag dat mijn popje helemaal uitgeput raakte, want ze deed het al die tijd helemaal alleen. Ze ging na dat ene jonkie weer voor de volgende keer, maar die eitjes lagen gewoon in de kooi omdat ik het blok had wegggehaald. Na verloop van tijd ging ze er niet meer op. Wel wilde ze weer wipwappen wat dus weer flink gebeurde. Ik heb toen besloten om haar en haar jonkie weg te doen, met pijn in me hart. Ze moesten wel samen blijven want ze hingen verschrikkelijk aan elkaar.

Ik vond via het forum een adresje, en daar zijn ze nu een paar weken. Die mensen hadden al valkjes, en het klikt niet echt met elkaar. Dus willen ze de popjes weer weg doen.
Ik wil ze wel terug nemen, maar dan ben ik weer net zover als een paar weken geleden, en moet ik toch weer een nieuw adresje voor ze zoeken. Moet ik ze terug nemen totdat ik weer iets anders heb voor ze of kunnen ze beter tot die tijd daar blijven? Ik vind dit zo moeilijk, bah. Als ik ze terug neem, en ze moeten dan weer weg vind ik het zo zielig voor de popjes, dan zijn het net van die pingpong balletjes, die je heen en  weer slaat.

Ricky is een lutino, van vorig jaar.  Dopey is split voor gepareld, geboren 4-4-05.
Ricky is misschien wel een goed popje voor een voliere, ze is niet zo "handmakkelijk", ik weet niet hoe ik dit moet zeggen. Ze vindt het heerlijk als ze uit de kooi mag, maar het kost wel enige moeite om haar er weer in te krijgen. Komt graag even wat mee-eten als je met iets lekkers zit. Dopey is wel makkelijker om mee om te gaan, en een echte snoepkont, net als Ricky.

Wie kan me helpen met advies, goede raad, of heeft een oplossing?
Groetjes, Nellie

ROCKY  *R*I*P*
                                          28 maart

Riny

Hoy Nellie
Voor mijn gevoel is het voor Ricky en Dopey beter om niet steeds heen en weer gesleept te worden.
Het beste zou zijn dat ze van die mensen waar ze nu zijn verhuizen naar het nieuwe adres.
Zeiden die mensen ook waarom het niet ging tussen de valkjes?
Ik heb hier een afstandsvalkje die niets met de rest te maken wil hebben ,maar toch leven ze vredig bij elkaar.
Misschien dat het ook met de grootte van de voliere te maken heeft.Bij ons is de voliere heel erg groot.6 meter breed en 7 meter lang.
Ik heb op de verkooppagina gezien dat je vreselijk ver van mij vandaan woont ,anders hadden ze best hier mogen komen.
Groetjes Riny :D :D :D

Riny

Hoy Nellie
Kun jij je mailbox leeg maken .
Ik wil je een im sturen.

eefje nieuwenburg

Hoi Riny,
De lutino's zitten bij mij.
ze zitten met 3andere samen en ze hebben het het gewoon niet naar hun zin ,ze bekvechten elke keer weer met de andere vogels,komem niet de kooi uit als het mag en ze lijken gestressed.

ze zaten bij nellie heel veel los maar bij mij willen ze dus niet meer.
ik wil gewoon graag dat ze het naar hun zin hebben en dat lijken ze bij mij niet te hebben.

groetjes eefje

Riny

Hallo Eefje
Jammer dat het niet klickt tussen de valkjes.
Groetjes Riny :'( :'(

eefje nieuwenburg

nee idd erg jammer.
maar ja nu moet nellie dus een nieuw huisje zoeken voor ze want tja bij haar komt ricky ook niet echt aan haar rust.
tis lastig allemaal hoor maar ja maar even afwachten wat nellie bedenkt.

groetjes eefje

Kirsten

Hoi Nellie,

Als ik het allemaal goed gevolgd heb, zitten ze nu weer bij jou toch? hoe gaat het?

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Riny

12 oktober 2005, 11:02:21 #7 Last Edit: 12 oktober 2005, 12:15:18 by Riny
Hallo Nelly
Ik hoop echt dat het goed gaat met de valkjes en dat je snel een huisje/voliere voor hun vindt waar ze binnen kunnen  zitten.
Niets is slechter voor huisdieren als heen en weer geslingerd worden.
Als het eerder in het jaar was geweest had ik ze graag opgenomen in mijn voliere.
Maar om ze nu nog ,zo laat in het jaar,naar buiten te doen daar vind ik te veel risico's aan zitten,  zeker voor valkjes die altijd binnen gewoond hebben.                                   Jammer dat ze niet bij Eefje kunnen blijven.

Mariska

Hoi Nelly,

Ik hoop dat je gauw een goed onderkomen voor ze vind.
Dit is voor de valkjes ook heel vervelend allemaal.
En voor jou natuurlijk ook.
Je had toch gehoopt dat het goed zou gaan.
Ik vind het jammer dat ik er geen ruimte voor heb.
Anders had ik ze graag een goed tehuis geboden.
Sterkte ermee.

groetjes Mariska

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

eefje nieuwenburg

Hoi Allemaal,

de valkjes zijn idd weer terug bij Nellie,
ze gaat nu(als ik het goed begrepen heb) even bekijken hoe het gaat en misschien gaat het nu wel beter ook met die man die 1van de popjes wel besprong maar haar daarna alles zelf liet doen.
als hij haar nu helpt met de jongen enz is er weinig mis,ze kwamen bij mij omdat hij haar steeds alles alleen liet doen dus dat zou nu dan betekenen dat ze kunnen blijven als het anders gaat,maar ja dat is aan Nellie natuurlijk ;)
ben ook wel benieuwd hoe het zal gaan hoor.
Vind het ook erg jammer dat de dames mijn vogeltjes niet leuk vonden,het had zo leuk geweest :(

groetjes eefje

Mariska

Hoi Riny en Nelly,

Is het geen idee om het uit te zingen tot het voorjaar en als het dan nog steeds niet goed gaat dat ze alsnog bij Riny in de voliere komen.
Het is maar een ideetje hoor, wil me nergens mee bemoeien.
Maar in die mooie voliere zouden ze het misschien wel heel erg naar hun zin hebben.
En daar zouden ze Riny kennende dan ook niet meer weg hoeven en hun leventje mooi kunnen slijten.
Of is dit een slecht idee?

Groetjes Mariska

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Riny

12 oktober 2005, 21:39:41 #11 Last Edit: 13 oktober 2005, 09:08:21 by Riny
Hoy Mariska
Daar hebben we het over gehad maar dan zit je weer midden in het broedseizoen.
De popjes van Nelly moeten zeker nog tot half mei binnen blijven,na de ijsheiligen mogen ze pas naar buiten .En dan moet het weer ook nog goed zijn.
Maar tegen die tijd hangen bij mij de broedblokken op,en ik weet niet of ze midden in het broedseizoen vriendelijk ontvangen worden door de andere valken.
En als ik heel eerlijk ben verander ik midden in het broedseizoen ook niet graag iets in de voliere.
Ik vindt het heel erg jammer dat alles zo gelopen is.
groetjes Riny :D :D :D

ROCKS

Hallo,
De dames zijn weer thuis!!! Het was zo'n rare ervaring, echt. Ze kwamen binnen en het was net of ze thuis kwamen na een logeerpartij of vakantie. Even in het rond kijken en hopla, ze zaten op hun "ouwe" favoriete plekje. Ik was best wel bang dat het vannacht in de kooi fout zou gaan, en dat er ge-ouwehoer zou komen, maar niks hoor. Ik heb ze niet gehoord!
Het is raar, net of ze niet weg zijn geweest. Coco keek niet naar Ricky om, maar andersom was er zeker wel interesse, brrrrr, gaaaaan we weer. Ik ben de afgelopen twee weken thuis geweest, maar ga waarschijnlijk deze week nog wel weer aan het werk. Dan is het even afwachten hoe het gaat, ik moet nu de valkjes verdelen over de kooien als ik moet werken. Ik wil er niet teveel 1 kooi stoppen. En Rocky en Ricky(man) zitten apart met eitjes, Dimi zit ook alleen, die wordt echt niet ge-accepteerd in de grote kooi.
Ricky ziet er wel weer super uit, zo heb ik haar zelf nog niet meegemaakt, lekker vol en goed in het verenpak. Dopey is een beetje geplukt, ik had het erger verwacht maar het viel me alles mee.
Nou......ik vind het wel superlief dat iedereen met me meedenkt over de dames. En wat er in de toekomst gaat gebeuren....jah...dat weet niemand, en ik zelf al helemaal niet meer. Had ik dit eerder geweten dan hadden ze al naar Riny gekund en waren ze al lekker gewend en uit quarantaine.
Maar dat is achteraf gepraat. Als je alles van te voren weet...
Ik hou jullie op de hoogte, oke?
Greetzzzz, Nellie

Oh ja, Riny....wat een beauty he, die Eddie?
Nog een fotootje? Hihihihi. ;)

ROCKY  *R*I*P*
                                          28 maart

Mariska

Hoi Riny en Nellie,

Jammer dat mijn idee geen oplossing is, ik ben natuurlijk ook maar een leek wat dat betreft.
Het is inderdaad jammer dat het zo gelopen is.
Als je dit van tevoren had geweten hadden ze inderdaad op tijd naar Riny gekund. Het weer was toen ook nog goed.
Maar ja, dat is achteraf gepraat.
En tuurlijk denken we met je mee.
Daar is het forum toch voor ;)
De volgende keer denk jij weer met ons mee.
Ik hoop dat het mogelijk bij jou toch nog goed komt en dat je anders toch een goed onderkomen voor ze vind.
Er is wel genoeg reclame voor ze gemaakt nu ;)

Groetjes Mariska