## Binky's friends deel 1. ## ** 01-10-2005 t/m 01-10-2006 **

Gestart door Caroline, 1 oktober 2005, 23:15:41

« vorige - volgende »

*Esther*

Hoi,
Ik houd ook niet van veertjes trekken maar ze reageren er bijna niet op. Gelukkig!!!
gr Esther

Caroline

4 augustus 2006, 13:01:21 #3706 Last Edit: 5 augustus 2006, 18:01:40 by Caroline


Stamboom Amor.



Leuk hè, al die foto's van ouders en groot ouders van Amor.  :D
Ik heb ze eventjes op een rijtje gezet.


Amor.


Papa Pim.


Oma "Dito", moeder van Pim.


Mama Roos.


Opa "Diana", vader van Roos.


Oma "Diana", moeder van Roos.

Grappig hè??



Verder weinig nieuws hier. Alles is goed met de valkjes, ze genieten weer op en top, nu ze weer elke dag los zijn, nu het niet meer zo heet is.

Bij Noa ontdekte ik van de week ook dat ze 7 staartveren had gebroken, dus die heb ik ook eventjes "geholpen" met ruien.  ;) :-[  Zij kon trouwens nog wel vliegen maar de 5 over gebleven veren zaten verspreid, dus niet net als bij Eros allemaal aan één kant.

Ik zal eventjes reageren en heb dan nog een paar foto's!!  :D
[/size][/i][/b][/color]



Ik kreeg net een telefoontje van Cis(TC), mijn vriendin. Zij was aan het wandelen met de honden en heeft een kanarie gevonden, hij zit op dit moment in een vangnetje en ze heeft helemaal niks in huis voor vogeltjes dus ze is onderweg hier naar toe ...... met kanarie.  ::)
Ik ga snel even alvast het TT-kooitje klaar zetten, met eten en water, een andere kooi zien we later dan wel.

Als ik eerder tijd heb kom ik nog eventjes mijn berichtje afmaken, zo niet dan tot vanavond.



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Valerie




es

  Caroline ik heb weer genoten van je foto/sessie, ik kan er nooit genoeg van krijgen.
en die brand jeetje zeg wat een vuur en rookontwikkeling zeg, maar gelukkig is dat voorbij.
Hahahah ik moest lachen toen ik die foto zag met Sanne en haar armen zo achter haar rug  ;D ;D, dat zou mijn dochter ook doen.
En Amor, ja wat zal ik eens zeggen, het is gewoon een schatje  :-*
Leuk ook zo met de stamboom erbij.
En ik las dat er een kanarie in aantocht is, succes ermee.

Lin

Kashira is dus geen familie van iemand die bij Diana vandaan komt?


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

marilyn

hoikes caroline

wat leuk zeg dat je de halve stamboom van amor kent  ;D en je ziet dat ze wel familie van elkaar moeten zijn want het zijn allemaal beauty's hoor  :o

noa ook al staartveren gebroken  :o  :o  :o ojee wat steken die allemaal uit bij jou  ???

veel succes met je kanarietje  ;)

groetjes marilyn

moonwitch (diana)

Hoi lin en Caroline

Als kashira bij mij vandaan komt dan is ze familie van roos, roos was uit het 2de nest van mijn bonte (of primroos), en kashira was uit het eerste nest.
Mijn bonte (of primroos) heeft altijd maar 2 nestjes per jaar.
Helaas dit jaar geen mooie nestjes van haar,omdat ze weer heeft gepaard met de wildkleur man ipv van bonte witmaskerman.
Groetjes diana
R.I.P. Boomer 15-11-06
Voor altijd in onze gedachten , Kanjer

*Yvon

Hoi hoi

Als het zo doorgaat,kunnen we geen jongen meer van elkaar kopen.Allemaal fam. leden op het forum.  ;D

En hoe is het met de kanarie afgelopen??

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Caroline



Piet maakt het goed!!



Allereerst, de kanarie. Cis was gisteren aan het wandelen met de honden toen ze dus een kanarie zag, zelf altijd vogeltjes gehad, belde ze gelijk haar dochter Fallan die met een vogelnetje kwam en vrij snel had ze hem gevangen maar wat toen ......
Eenmaal thuis hand ze geen kooi en voer meer, ze had alles weggedaan en uitgeleend. Dus belde ze mij.  ::)
Mijn (tig) kanariekooien staan allemaal opgestapeld in de garage en ook Ed was hardlopen en dus niet thuis maar gelukkig had ik wel voor nood  ;) het TTkooitje voor kanaries in het schuurtje staan. Meteen krantje op de bodem, waterflesje gevuld, voerbakje met kanariezaad, voerbakje met eivoer en voor het geval hij wat zwakjes zou zijn ook maar wat zaad op de bodem gegooid.
Op dit moment gaat het heel erg goed met Piet. Hij ging gelijk eten en drinken, had mooie poepjes, zat keurig op de stok op 1 pootje te slapen, is verschrikkelijk in de rui en ziet er dus niet uit maar maakt verder een gezonde indruk. Ik denk gewoon in de vakantietijd zijn vrijheid terug gekregen.  >:( :'( Hij hangt nu bij mij in de aanbouw waar ook de bijkeuken en de hondenkamer is en vanmorgen toen ik beneden kwam piepte hij naar me.  :D Hij heeft nog niet echt gefloten maar een kanarie in de rui fluit ook meestal niet dus weet ik nog niet het geslacht. Oh en hij is ook niet geringd. Ik zal de komende tijd, div. vogelsites in de gaten houden of er misschien mensen zijn die een kanarietje missen maar verwacht  niet dat de eigenaar op zoek is naar hem.  :-\
Na het weekend als alles nog steeds goed gaat met hem maak ik een grotere kooi voor hem klaar en kijk ik hem een paar weekjes aan, wordt hij niet opgehaald en is alles goed met hem dan mag hij naar buiten in de volièrekooi.  :D


In het onderste gedeelte zit al een kanarieman van 2 jaar, een groenlingman van 8 jaar, een Turquoisineman en een kwartel van 5 jaar.

In het bovenste gedeelte zit nu een Rode kardinaalman en een blauwvleugelnachtegaal, daar zal de kanarie in de toekomst bij komen, kan hij ook niet gaan vechten of jongen krijgen (als het een popje is) met de andere kanarieman en de groenlingman (is ook een vinksoort en kunnen samen koppelen).  ;)

Hier nog een paar foto's van Piet.  ;)


In het TTkooitje, een half uurtje bij ons.


Al lekker gegeten en gedronken zittend op een stokje.


Wel een lief koppetje hè??




Ik begrijp dat sommige het zielig vinden dat ik de afgebroken veren er uit trek bij Noa en Eros maar stel dat het nog een half jaar duurt eer ze weer goed gaan ruien en die veren gaan verwisselen dan kunnen ze dus een half jaar niet goed of net als Eros helemaal niet meer vliegen, dit vind ik ook zielig, vandaar mijn keuze om de afgebroken veertjes te trekken en echt waar, ze geven geen kik.  ;)
Het is overigens alleen bij de albino's dat de staartveren zo afbreken maar het is ook bekend dat die zwakkere veren hebben.  :-\


De afgebroken veren van Noa.  :-X



De afgelopen anderhalve week zie ik steeds als de valkjes los zijn, dezelfde poep als Diégah had op de krant onder de touwringen liggen. Het was niet van Diégah, die zit er nooit en die heeft goeie poepjes. Dus ben ik begonnen met apart gaan zetten. De 3 zusjes, Fleur, Chica en Noa zitten het meest oip die touwringen dus eerst mijn zorgenkindje maar, Noa, die had  goeie poep, toen Chica, ... ook goed en toen Fleur ......


En die had dus geen goeie poep.  :-\

Ze heeft inmiddels al enkele dagen overdag in de Ferplastkooi gezeten op kranten en het blijft waterig met een wormpje poep erin, dus net als Diégah had. Morgen zal ik de bodem van de kooi vol spannen met plasticfolie en ontlasting opvangen, daarna stuur ik het op naar Dr. Feld om op kweek de zetten. Hopelijk is er niks aan de hand maar mocht het toch de klebsiellabacterie zijn dan heeft ze alvast een kuurtje gehad voordat Amor hier komt.  ;)
Ik heb liever zekerheid.  :D



Verder nog grappig nieuws over Eros en Rocky, de enige twee valkjes die niet (split) bont waren, dacht ik. Afgelopen week is Lin er achter gekomen dat Eros waarschijnlijk toch split bont is, dit zal zijn jongen uit moeten wijzen. En afgelopen week was ik dus bezig om mijn gegevens bij te werken te kijken wat voor jongen er uit eventuele koppels kan komen en toen kwam ik er dus achter dat Rocky, of split bont is of een bonte lutino.  :D Dit betekend dat van al mijn 10 valkjes, Rocky, Eros en Pablo split bont en de andere 7 bont zijn. Super natuurlijk voor iemand die helemaal gek van alle soorten mutaties bont is.  :D


Eros, waar je het bont natuurlijk niet ziet.


Rocky, waar ik ook geen bont zie, dus zij is split bont.


Zij heeft namelijk geen bonte ouders, pa is wildkleur en ma is gepareld, maar wel bonte nestgenootjes.


Lekker rode trosgierst eten.



Verder alles goed hier, Diégah is alweer een beetje afgevallen, woog ze een paar weken geleden nog 135 gram, nu weegt ze 128 gram, dus vanaf het begin, 152 gram, al 24 gram afgevallen.  :D Fleur weegt regelmatig te veel en woog twee weken geleden 130 gram  :o maar gisteren woog ze gelukkig alweer 116 gram. Eros krijgt alweer veertjes op zijn koppetje, ook Diégah, Coco, Rocky en Pablo zijn in de rui.
Verder geen nieuws over mijn schatjes hier.  ;)



Amor maakt het ook goed, ik kreeg vannacht een mailtje van Mandy, hij zit nu binnen samen met zijn zusje en heeft gisteren nog wel een beetje angstig voor alle nieuwe dingen gekroeld.  :D
Ook nog nieuwe foto's van hem gekregen.


Op schoot.


:-* :-*


Wat een megakuif hè??


Groot is tie alweer hè??


Beauty!!  :D



Hoi Esther crosser,

Leuk dat je weer eventjes langs kwam.  :D



Hoi Suus,

lekker ding hè?? En zeker een mega kuif.  ;)

Dank je voor het complimentjes voor mijn kindjes en valkjes.  :-*



Hoi Mandy,

bedankt voor het plaatsen van de foto van oma Doki en papa Pim.  :D

Heb je ook nog een foto van opa Oki??



Hoi Wendy,

ja die kleine Coco, wie had dat gedacht.  :D Verliefd op Pablo. Ik weet ook niet zo goed wat ik er mee aan moet. Ik wilde eigenlijk niet kweken met Coco maar zij trekt helemaal niet naar Rocky en Noa, dus misschien moet ik haar toch maar haar gangetje laten gaan met Pablo, heeft ze toch een maatje. Als ze los zijn, zijn ze altijd samen.  :-\

Wat denk jij??

Leuk dat je nog droomt over de meiden. Maar twee Rocky's mee naar huis nemen als je op visite komt ......  :'( Ik kan ze niet meer missen hoor.  ::) :-[

Vind het wel heel leuk dat jullie over twee weekjes komen kijken bij jullie meiden.  :D

Leuke foto van Bink, het wordt al een echte vent hoor.  :-*

Tot dan!!



Hoi Saar,

bedankt!!



Hoi Ineke,

Unique was al supertam toen hij hier kwam. Hij werd heel erg geplukt door zijn vader, toen dit met bloed gepaard ging heeft Bianca, de kweker, hem naar binnen gehaald en verder met de hand groot gebracht.  ;) Gelukkig houdt hij ook nog heel erg van kroelen.  :D En zit als hij los is bijna de hele tijd bij mij.  :D



Hoi Diana,

dank je wel, voor de foto van de oma van Amor. Leuk hoor, de hele stamboom bekend.

Heb je trouwens ook nog een foto van opa??



Hoi Rob S,

leuk hè, zo al die familiefoto's!!  :D



Hoi Yvon,

leuk hè, ik vind het ook fijn hoor om via het forum valkjes aan te schaffen, zo weet je toch een beetje de achtergrond.  :D



Hoi Marilyn,

was inderdaad een heftige brand, en nog aangestoken ook.  :o :o

Ook ik ben geen held hoor met brand en kon ook meteen niet meer slapen toen ik om zo vroeg de brandweerauto's had gehoord.
Ed sliep gewoon weer verder.  :-\ Maar hij is dan ook brandweerman geweest.  ;)



Hoi Valerie,

Leuke foto's hè, Sanne en Thomas met Unique, van de week deed ik Unique bij Jasper houden en toen gaf hij hem ook een kusje, dit ziet hij Sanne en Thomas doen. Ik zal vandaag proberen er een foto van te maken.  :D



Hoi Monique,

lekker ding hè Amor.  :-*

Maar ik ben ook verliefd hoor, op jouw Yara.  :-* Wat een beauty!!  :D



Leuk hè Rianne, de familiefoto's, hopelijk binnenkort ook foto's van de beide opa's.  :D



Hoi Lin,

Eros kon wel vliegen hoor met de staart veren, maar ...... niet zo snel en flitsend als de rest maar wel enkele rondjes. Komt ook vastwel weer goed als zijn veren weer terug gegroeid zijn.

En wat ik begrijp van de berichtjes hier, is jou Kashira en zusje van moeder Roos, dus een tante van Amor.

Als je wilt mag je ook wel een foto plaatsen hoor, voor het familiealbum.  ;)



Hoi Buuv Gonnie,

ja, het is wel eventjes vervelend de staartveerstompjes eruit trekken maar je merkt wel dat de valkjes er weinig last van hebben, ze geven geen kik. Het is gewoon opletten dat je hem er recht uittrekt en dan een kort en snel rukje. Ze merken het dan niet eens.



Hoi Es,

Sanne vind de valkjes helemaal super, ze kent ze ook stuk voor stuk, weet wie, wie is, kent de namen en weet in welke kooi ze horen, ze kroelt ze en ze mogen bij haar zitten maar niet op haar blote armen of benen.  ;D ;D



Hoi Marilyn,

inderdaad ook Noa gebroken staartveren, ik doe niks met ze hoor.  :-[ Het is toch een beetje eigen van albino's, zwakkere veren.  :-\[/size][/i][/b][/color]



Fototijd!!!



Diégah.


En ik maar fluiten ........


..... maar die verwaande keek me niet aan voor de foto's.  :-\ ::)


Lekker aan het dutten, hier zie je ook goed dat ze in de rui is.


Mooie Unique, voelt zich ook al steeds meer thuis bij de andere.


Hij zit  nu helemaal opnieuw in de veren.  :D


Een paar tellen voordat hij naar me toe gevlogen kwam.  :D


Unique, nog wat onwennig bij Chica (links).
Op de achtergrond een handdoek voor het raam, door de warmte was mijn rolgordijn naar beneden gevallen.  :-\


Op een gegeven moment, ging hij toch spelen.


Een niet geplande vliegfoto van Unique.


8 valkjes op de foto, helaas was Eros niet los.  :-\



Zo dit was een hele super mega update!!!  :-[ ;D

Tot gauw!![/size][/i][/b][/color]


Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

moonwitch (diana)

Hoi Caroline

Op je verzoek, hier een foto van de vader van roos.
Hij heeft maar 1 zo'n vlekje op zijn schouder, voor de rest is hij helemaal wit.


Groetjes diana
R.I.P. Boomer 15-11-06
Voor altijd in onze gedachten , Kanjer

marilyn

5 augustus 2006, 17:05:30 #3715 Last Edit: 6 augustus 2006, 19:02:32 by marilyn
Citaat van: Caroline op  5 augustus 2006, 13:41:03



Hoi Marilyn,

inderdaad ook Noa gebroken staartveren, ik doe niks met ze hoor.  :-[ Het is toch een beetje eigen van albino's, zwakkere veren.  :-\


hoikes caroline

ik weet wel dat jij niets met je valkjes doet dat hun staartveren afbreken hoor  ;) jij doet alleen goed voor je lieverds maar wat ik bedoel is wat spoken de valkjes uit dat ze hun staartveren breken  ???  :P dat zij soms gekke toeren uithalen daar kan jij niets aan doen hé  ;) maar waar je wel gelijk in hebt is dat je hen helpt met hun gebroken staartveren er uit te trekken  ;)  want met halve veren kunnen ze dikwijls amper nog vliegen en voelen ze zich ook niet echt gelukkig hé  :-\ chanel zit hier ook de helft van de tijd met 1 gebroken staartveer (de middelste) maar het is maar 1 veer dus laat ik het rustig zo want ze is nu net in de rui dus zal het zowieso niet lang meer duren voor ze die gebroken veer ruilt voor een nieuwe mooie veer  ;)

groetjes marilyn

imv


carco

Hoi

Bij jou ook weer zo'n beetje bijgelezen geloof ik.
Ik heb in ieder geval gelezen dat je er weer een prachtvallkje bij krijgt met de mooie naam Amor!! Bofkont!!
Ging je die nu direkt apart zetten met Diégah of laat je de natuur haar gang gaan?
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Lin

Zodra de camera erbij kwam was Amor toch wel bang. Dus even snel een foto gemaakt voor je  :) Ook hier weer geen totaal foto sorry.
maar beter iets dan niets!


Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

*Yvon

Hoi hoi

Ondanks dat hij zo in een hoekie zit,is hij nog steeds mooi !

groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >