## Binky's friends deel 1. ## ** 01-10-2005 t/m 01-10-2006 **

Gestart door Caroline, 1 oktober 2005, 23:15:41

« vorige - volgende »

carco

Ik zie dubbel ;D ;D
Echt gaaf joh zo de kooien naast elkaar, en eindelijk is het lange wachten beloond.

Trouwens bij ons heeft Jeroen al zo'n beetje vakantie (alleen nog rapport ophalen volgende week), heeft Simone maandag de afscheidsmusical en daarna vakantie en Maurcie heeft de hele week nog school. Zelf gaan we 23 juli weg dus daarvoor kunnen we vast nog wel een gaatje prikken lijkt me.
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

ROCKS

Hey....

Uhm....volgens mij het wachten meer dan waard? :D
Wat een gaaf gezicht zeg, die kooien zo naast elkaar.
Heeeeel mooi, en wat zul je trots zijn op alles!

Doeii, Nellie

ROCKY  *R*I*P*
                                          28 maart

*Yvon

CAROLIEN HET ZIET ER FANTASTIEEEEESSSS  UIT JOH !!!!

Nu kan je er dubbel en dwars van genieten en je valkies tuurlijk ook  ;D

groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Monky

Hi Caroline,
Sorry dat ik niet eerder gereageerd heb. We hadden een dagje uit van mijn werk. Ze houden geen rekening met valkparkiet.com verslaafden ::)
E
Maar ik wil wel nog even snel  zeggen dat ik hartstikke blij voor je ben dat hij eindelijk gebracht is.
Het is echt super mooi geworden. Geniet er maal lekker van :D

Groetjes,
Monky

Roosje

SUPER! Wat een prachtig gezicht. Hehe eindelijk staat het dan allemaal mooi na al dat werk en vooral dat wachten!

♪ Marlies

Hoi Caroline, ;D

Super mooie kooi heb je daar.  :o Dat was het wachten toch wel waard.
Zo twee dezelfde naast elkaar ziet er netjes en verzorgd uit. :P

Veel plezier ermee.
Groetjes Marlies ;)

moonwitch (diana)

Hoi Caroline

Heeft heel wat frustratie gekost , maar het resultaat mag er zijn.
Gefeliciteerd met zo'n mooie kooi + inrichting.
Hopelijk gaan je valkjes vollop genieten hiervan.
Groetjes diana
R.I.P. Boomer 15-11-06
Voor altijd in onze gedachten , Kanjer

carco

Hé Caroline!
Ik wist niet dat jij in zo'n groot huis woonde met zo'n megahal.
Ik wilde je net vragen hoe je dat in de winter warm ging stoken, maar toen liep mijn wekker af ??? Oh ja Irene kwam er ook nog even op visite ::)
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

caro

Hoi Caroline,

He he eindelijk is de kooi er. Hij ziet er prachtig uit.  Mooi zo naast elkaar. Leuk zo, hetzelfde ingericht.

Het was het wachten wel waard.

Veel plezier ermee.

Groetjes

Caro
Hobbykwekerij " Het Valkjesparadijs "

http://members.lycos.nl/hetvalkjesparadijs/

Ineke

Dat is n leuk idee, dat spiegelbeeld! Jij moet professionele kooienbouwer worden, n half uur  ::) ::)

gonnie

Hoi Buuv
he he , is het dan toch eindelijk gelukt , mooi zo en het ziet er inderdaad prachtig uit .
het wordt voor joui dus nu ook weer genieten .
groetjes gonnie

Caroline

Dr. Feld gebeld!!

Ik kom eventjes snel jullie allemaal bedanken voor alle lieve en enthousiaste reacties op mijn mooie kooien. Ik ben zelf ook erg trots en tevreden en zit er als ik thuis ben recht voor om ervan te genieten. Ik kom snel terug om persoonlijk te reageren maar heb op dit moment een mega migraineaanval dus houd ik het een beetje kort, ik denk van alle spanning van de afgelopen week en ingehouden woede omdat ik veel te bang was dat ze de kooi niet meer wilden leveren als ik uit zou vallen.

Dr. Feld.

Allereerst hebben we eventjes gepraat over Diégah en ik vertelde over hoe we van de week hebben gelijnd en dat ze dus van zaterdag 152 gram naar nu net 140 gram was gegaan, dus 12 gram in 6 dagen en hier was hij heel erg tevreden over. En ik moest op dezelfde manier doorgaan. Ook de 6 uur die ik haar per dag apart zet is precies genoeg, meer apart zetten zou niet goed zijn voor emotionele contacten  ??? en minder lang apart zetten heeft weinig tot geen nut.

Ik had een vragenlijstje gemaakt zodat ik niks zou vergeten. Ook met betrekking tot enkele vragen die hier vorige week werden gesteld.

Hoelang moet ik haar in een aparte kooi zetten oftewel tot hoever moet ze afvallen??

Ik moet hiermee door blijven gaan tot ze zeker 120-125 gram is en ze ook een betere conditie heeft.

Wat is een prima gewicht voor een valkje?? Ik heb namelijk de meeste boven de 115 gram.

In principe is 120 -125 gram  voor een valkje een prima gewicht, mits het valkje makkelijk 3-4 rondjes door de kamer kan vliegen zonder daar extreem van te hoeven hijgen, dus hij moet er wel een goede conditie bij behouden.

De vorige keer bespraken we het Teurlingsvoer, dat het een vet en eiwitrijk zaad was, in combinatie met mijn vrij zware valkjes is het misschien raadzaam om van voeding te veranderen?? En hoeveel zaad heeft een valkje per dag nodig??

Teurlings Eurotop 228 is een prima zaadvoer en ik zou zeer zeker niet van voer veranderen, was hierop zijn antwoord.  :D En zoals je nu geeft, een flinke eetlepel is een prima hoeveelheid.

Vorige week bespraken we ook het eivoer, ik moest dit gelijk weghalen, hierin zaten te veel eiwitten en was niet goed voor de niertjes. Was dit advies alleen voor Diégah bedoelt of ook voor de andere valkjes??

Hierop zei hij: Ik zou het bij allemaal weghalen, geef ze maar gewoon af en toe een keertje eivoer als snoepvoer, maar meer zeker niet.

Ik lees wel eens zo hier en daar dat je na een AB-kuur het valkje een vitaminekuur moet geven. Zo ja, hoeveel en hoelang??

Dat klopt, na iedere AB-kuur hoor je dat te geven, elke dag vitaminedruppels door het water en doe dit maar zo'n maand, anderhalve maand.  :o

En dan mijn allerlaatste vraag, over enkele weken krijg ik er een nieuw jonkie bij van nu 6 weken oud (Unique), kan dit kwaad i.v.m. de klebsiella-bacterie??

Ik neem aan dat je dit valkje de eerste tijd sowieso apart zet, zoals je met elke nieuw valkje zult doen, ze mogen wel bij elkaar in de huiskamer maar zou ze nog niet met elkaar in contact laten komen. Maar dit telt voor elk niet valkje, dus heeft eigenlijk niks met het klebsiella-bacterie te maken.

Nou dit waren mijn vragen en zijn antwoorden, ik hoop dat iedereen die iets wilde weten er wat aan heeft. Wat betreft Diégah was hij erg tevreden, ik moest gewoon doorgaan zoals ik nu bezig was. En hij wilde me over twee weken weer spreken om eventjes te evalueren hoe het dan met het gewicht is en hoe de ontlasting van Diégah dan is. Ik moest trouwens wel eventjes lachen met hem, ik vertelde mijn naam en dat ik vorige week contact met hem had gehad over het eetverslaafde valkje, en vroeg of hij nog wist wie ik was, ja echt wel zei hij, ik heb zelden tot bijna nooit te maken met zo'n zwaar valkje.  :-[ ::)

Ik kom snel weer terug, ga nu lekker rustig proberen te slapen. Oh en ik heb gisteren ook nog hele leuke foto's gemaakt van alle valkjes en 2 filmpjes, die houden jullie ook nog te goed.  :D

Truste!!  :-*

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Agnes

Hoi Caroline,

Bedankt voor de duidelijke uitleg van de vragen.
Ik heb altijd eivoer in de kooi hangen, maar zal het nu maar weghalen ;)

Welterusten, hopelijk is je hoofdpijn snel over!
Doe maar rustig aan en denk aan jezelf!

Groetjes van Agnes.

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

Caroline

Unique!!!!

Nog even snel 3 foto's van Unique, van gisteren.
Hij is nu 6 weken en het eten gaat al best goed, nog maar 1 x per dag pap. Heel misschien mag hij volgend weekend naar huis.  :D
Ook zijn veertjes zijn bijna allemaal al weer terug gekeerd. Het is een lekker kroelkippie maar ook een kleine dondersteen samen met zijn broertje.  :D

:-* :-* :-*

Links Unique, samen met zijn broertje aan het donderstenen.  ;D

En hem ook af en toe eventjes lekker kroelen.  :-*

Wat een knapperd hè??

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.