## Binky's friends deel 1. ## ** 01-10-2005 t/m 01-10-2006 **

Gestart door Caroline, 1 oktober 2005, 23:15:41

« vorige - volgende »

Mariska

Ik val bijna in slaap, maar heb alles gelezen natuurlijk :D
Kom morgen even bij je reageren als ik weer normaal kan denken ;)

Truste :-*

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

*Yvon

Hoi hoi

Allereerst........Unique is PRACHTIG !!
En dan als 2de.....even een vraagje over het eivoer.
Eivoer moet toch wel gegeven worden als ze jongen voeren?

groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Caroline

Oh ja, natuurlijk Yvon, dat had ik er beter bij kunnen schrijven. Als er jongen zijn en er uiteraard ook al eventjes van te voren om ze eraan te laten wennen kan het geen kwaad maar verder vond Dr. Feld het niet nodig om ze eivoer te geven.  :D

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Mariska

Hoi Caroline,

Daar ben ik dan weer ;D

Allereerst vind ik Unique een plaatje om te zien :-*
Zeker 2 knapperds bij elkaar.
Zou wel erg leuk zijn als je hem volgende week al kan halen :D

En dank je wel voor de uitgebreide uitleg ;)
Ik geef vrijwel elke dag eivoer en daar mag ik dan wel snel mee stoppen :-\
Qua hoeveelheid heb ik nu ook een beetje een richtlijn en dat geeft toch wel een prettig gevoel.
Ik heb dus ook nooit een maand tot anderhalf vitaminedruppels gegeven na een abkuur :-\
Ga ik vanaf nu dan maar snel doen ;)

En het resulaat van het afvallen van Diègah vind ik super!
Hopelijk kan ze snel weer bij de anderen.

Liefs
Maris!! :-*

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Ineke

Mooi die Unique!
Bedankt voor de info van Feld, dit wist ik niet:
"Hierop zei hij: Ik zou het bij allemaal weghalen, geef ze maar gewoon af en toe een keertje eivoer als snoepvoer, maar meer zeker niet."

Zo te horen gaat alles okay daar bij jou. Ik wacht je filmpjes af, dat zal wel leuk zijn :D
O ja, je tv zul je wel kunnen weg doen, je staart toch de hele avond alleen naar de kooien ;D

marilyn

hoikes caroline

amai je krijgt er zowaar weer een beauty bij want unique is dat zeker en vast wel  :D
en van dat eivoer wist ik dat eigenlijk ook niet en heb het ondertussen ook al uit mijn kooien gehaald alleen ons logétje krijgt dit nog maar hij eet dan ook nog niet echt zelfstandig hé  ::) maar ik moet me niet echt zorgen maken over mijn birdie's hun gewicht want ze schommelen allemaal (uitgezondert het logétje) tussen de 85 en de 105 gram maar in elk geval weer iets bijgeleerd  :P bedankt voor je informatie met ons te delen  :-*
erg goed dat diégah haar dieet meevalt hé , ze komt er wel met jouw goede zorgen  ;)

groetjes marilyn

Caroline

Eindelijk de nieuwe kooi!!

Eindelijk is tie er dan de nieuwe kooi. En ik moet zeggen dat het nog mooier is dan dat ik had verwacht. Ik ben er apetrots op en kan er geen genoeg van krijgen om er naar te kijken. Uiteraard ben ik ook Ed erg dankbaar, sowieso omdat ik zo'n mooi moederdagcadeau heb gekregen maar natuurlijk ook dat hij het geen probleem vindt dat ik dit allemaal in de huiskamer heb staan.  :D :-*

Ik wilde weer eens iedereen komen beantwoorden vandaag maar toen ik ging kijken vanaf wanneer ik dit nog moest doen was dit 4 pagina's en bijna allemaal dezelfde soort berichtjes (lieve meelevende m.b.t. de nieuwe kooi) vandaar dat ik het even korter ga doen en hier en daar wel eventjes reageer als er een vraag of iets staat.  ;)

Lieve Marilyn, Saar, Mara, Suus, Rianne, Marga, Caro(line), Jane, Yvon, Riny, Gerda, Agnes, Wendy, Mandy, Mariska, TC, Caroline (carco), Nellie, Monique, Roos, Marlies, Diana, Ineke, Gonnie, Lin, Petra, Es, Valerie en (andere) Wendy allemaal heel erg bedankt voor het meeleven, het meedenken, het meeduimen voordat de kooi kwam en natuurlijk ook bedankt voor de leuke en enthousiaste reacties toen die er eenmaal stond. Hier voor jullie allemaal een dikke  :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-*

Jane, je vraagt hoe het komt dat ik zo veel vogels wou hebben.

Nou ik ben eigenlijk altijd gek op vogels geweest, heb ook altijd vogels gehad, heb eerst ook gekweekt met kanaries maar ben daar mee gestopt toen Jasper werd geboren met het Down syndroom, maar nu dat eigenlijk allemaal is meegevallen en hij gewoon lekker meegaat met de rest, heb ik vorig jaar besloten weer wat meer met vogels te doen en wel met mijn oude liefde de valkparkiet. Ik vind het geweldig als ze tam zijn, en hoop er inderdaad in de toekomst ook mee te kunnen kweken. Dit is ook de reden dat ik ze wel een beetje bij elkaar heb uitgekozen en straks ook apart zet zodat niet iedereen maar met elkaar gaat koppelen maar een beetje "kleur"bij "kleur".  ;)

Hoi Cis,

het wordt inderdaad tijd dat je het weer eens live komt bekijken.  ;)

Maar ja, jij druk druk druk!!!!

See you!!  :-*

Hoi Caroline,

We zullen zeker wel ergens en gaatje vinden voor een meeting. En voor de 23 ste hoop ik natuurlijk Unique al lang thuis te hebben. Ik kreeg een mail van Bianca, heel misschien volgend weekend. Maar de laatste berichten waren dat hij nu weer wat minder at en veel dronk, dus we wachten gewoon nog eventjes af.

En niet meer zo gek dromen hoor.  ;D ;D

Hoi Maris en Ineke,

Ook ik geef hier de valkjes elke dag eivoer. Dus dit is ook voor mij even een hele verandering.

Ik zal over twee weken ook nog eventjes vragen hoe vaak en hoeveel brood ze mogen, dit geef ik namelijk ook elke dag en ben ik vergeten te vragen of dit goed is of niet.

Nog eventjes een kleine stukje over Diègah,

Sinds ze in de nieuwe kooi zitten is alles toch nog eventjes wennen voor allemaal, zo ook de nieuwe plaats van de voerbakken en misschien dat ook wel de extreme warmte mee werkt maar ik merk in ieder geval dat Diégah de laatste dagen veel minder eet en niet meer de hele dag op de voerbak zit. Dit heeft me ook doen besluiten dat ik haar gewoon wel blijf wegen maar het eventjes aan kijk hoe het gaat met het lijnen als ze niet meer apart gaat. Gisteren was ze ook gewoon afgevallen. Ze woog gisteren 137 gram om 22.00 uur 's avonds, dus dit is precies in 1 week tijd 15 gram eraf. Nog zeker 15 gram te gaan maar het begin is er.  :D

Vandaag heeft ze voor de laatste dag de Synuloxdruppeltjes, dan heeft ze die kuur van 10 dagen ook afgemaakt.

Ik hoop over enkele weken weer mijn eigen vrolijke en actieve Diégah in de kooi te hebben. Maar daar wordt hard aan gewerkt.  ;)

Film en fototijd!!![/size][/i][/b][/color]

Films.

Klik op onderstaande foto's,
om de 2 films te zien.

Oranje wangetjes, Rocky, Coco, Diégah en Noa in de nieuwe.
Let niet op ruzie makende kids op de achtergrond.

Gelijk weer eens een filmpje gemaakt,
van alle acht.  :D

Foto's.

Even de luifel dicht en de kooien in het zonnetje.

Donderdagavond de eerste keer, allemaal uit de kooien.

Ik heb de foto eventjes in tweeën gesneden.

Kooi 1 (nieuw), Noa, Diégah en Rocky.

Kooi 2, Coco, Pablo, Eros en Chica. Voor onderin zit Fleurtje nog.

's avonds om kwart over 10 helemaal moe van alle spanning en het vliegen, dus lekker "op stok".

Eros, Fleur, Chica en Pablo.

Nog een keer.

Pablo boos kijken, hij is wakker geworden.

Eros achter Fleur gekropen.

Chica en een nog steeds boze Pablo.  >:(

Ook hier sliep alles, Coco met achter haar Noa en Rocky op de ring.

Diégah zit voorop.

Ook deze 4 wakker geworden van de flitser.

Diégah zegt daahaag, weg hier wij willen slapen.

Ook Coco zwaait me gedag en wil dat ik weg ga.

Toen heb ik ze maar met rust gelaten.

Nog even een heel pril nieuwtje.

Hééééééééééél misschien ligt er hier wel een partner voor Diégah bij.  :D Er kan nog heel veel gebeuren natuurlijk maar als alles goed gaat en één van de twee gele donsjes wordt een cinnamon Primrose-look-a-like man dan ..........  ;D ;)

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

gonnie

Hoi Buuv
Wauw wauw, van wie is dat nest , kan alleen maar zeggen WIL IKKE OOK, je hebt echt prachtige valkjes zeg dat hele overzicht ik zat te kwijlen.
En erg interssant de info van  Dr Feld , bedankt voor de moeite.
Houwdoe Gonnie

Agnes

Hoi Caroline,

Wat leuk dat je alle valkjes tegelijk los (kunt) hebben! ;D
Gaan ze allemaal wel weer in hun eigen kooi ???

Groetjes van Agnes.

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

marilyn

hoikes caroline

je filmpjes en foto zijn weer prachtig en waaaaaaaaaaaw wat gaat het goed met diégah haar gewicht zeg  :o  ;D en idd ook prachtige jonkie's  :o  :o  :o als je daar een man kan van krijgen , dan krijg je er een heeeeeeeeel mooi valkje bij  ;)

groetjes marilyn

moonwitch (diana)

Hoi Caroline

Leuk leuk leuk weer, wat een leuke filmpjes (vooral met die ruzieende kids op de achtergrond ;D).
Wat leuk dat je een jong van mandy krijgt uit het nest met  roos, die bij mij vandaan komt :D.
Blijf ik toch nog een beetje erbij betrokken.
Vindt het wel leuk dat Roos bij Mandy zit, zo blijf je toch een beetje op de hoogte van haar leven.
Nou hopelijk zit er een man voor je bij zou wel leuk zijn.
Groetjes diana
R.I.P. Boomer 15-11-06
Voor altijd in onze gedachten , Kanjer

•=Bonnie=•

Hey Caroline, heb jij nog wat van Pino gehoord?

Ineke

Ik hoor Pipip Langkous op de achtergrond :D De vogels hebben t knus zo te zien!

Valerie

Hoi Caroline,

Wat een mooie foto's en dan heb ik het enkel nog maar over die laatste. Ik kan de rest niet zien. Ik neem aan dat het aan mijn verbinding ligt, want ik heb het met alle foto's op't forum, die willen even niet laden. Is dat die nieuwe kooi, die ik zie? Die grote ring is ook erg mooi!
En ik wil Unique zien!! Dan maar even geduld tot het wel laden wil!  ;)
Wist je dat trosgierst ook te veel eiwit bevat?
Dr. Feld had me vorig jaar verboden het te geven i.v.m. te veel eiwit. Net zoals eivoer is het snoepvoer en mag het maar heel af en toe.
Ze hadden hier last van de niertjes en ook die bacterie. Ze hebben hier allemaal aan de AB gezeten toen.
Gelukkig zie ik nu gezonde poepjes bij hen. :)
Ik kom later nog even terug om te kijken of de foto's al laden voor me.  :P

Valerie

OOOOOOOh! Wat is die mooi zeg!  :o Ik zie de foto's nu dus wel EN de filmpjes! Woauw!!!!!!!!!!
Prachtige kooien, zeg! Ik dacht dat het er maar 1 was, zijn het er 2. Mooi hoor!
En een mooie ring, die grote witten. Had ik ook bijna gekocht, maar twijfelde aan de dikte voor Ricky. Ricky mag van Dr. feld enkel hele dikke stokken enzo hebben, voor zijn nagels. Die groeien anders te hard. ;)