## Binky's friends deel 1. ## ** 01-10-2005 t/m 01-10-2006 **

Gestart door Caroline, 1 oktober 2005, 23:15:41

« vorige - volgende »

Agnes

Hoi Caroline,

Wat een  :censuur gedoe zeg!
Je zou haast gaan denken dat er helemaal geen kooi is!

Ik snap mensen soms niet hoor!
Zelf ben je ter goeder trouw, komt altijd je afspraken na. Dan verwacht je van anderen dat die dat ook doen....niet dus :-\

Ik moest zelf afgelopen zondag de hele dag thuis blijven omdat iemand mijn voliere op zou komen halen. Nou die man is dus mooi niet geweest :(
We hadden hele andere dingen kunnen doen die dag :P
Nou die vent hoeft bij mij niet meer aan te komen >:(

Ik ben benieuwd wat die man straks te vertellen heeft als hij belt over jouw kooi 8)
Balen dat je van hem afhankelijk bent.

Weet je al wat meer over het Teurlingsvoer?
Heeft Feld daar nog iets over gezegd?

Groetjes van Agnes.

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

Monky

Citaat van: Agnes op 27 juni 2006, 10:57:16
Wat een  :censuur gedoe zeg!
Je zou haast gaan denken dat er helemaal geen kooi is!


Dat zat ik ook net te denken. Is er niet iemand op het forum die daar woont of zo. En even kan gaan kijken ???

Ik vind het echt super vervelend voor je.
We wachten maar weer even af.
Ik zal mijn rode duimen nog weer even te voorschijn toveren...ze zijn nog een beetje beurs van het duimen voor Diegah  :-[

Groetjes
Monky

Ozzie

Jeetje Caroline,

dat schiet ook niet op zeg >:( Wat een eikel is dat.
En je maakt toch niet voor niets een afspraak zeg!

Je zit er niet alleen op te wachten, je zegt dingen af, gewoon ontzettend vervelend. Het zit je ff niet mee zo met de kooi en kleine Diegahtje.

Houd moed, het komt vast goed, al moet je er misschien op wachten. Ik zou toch korting bedingen hoor, dat is het minste wat hij voor je kan doen.

Ik lees net dat dat bedrijf in Heerhugowaard is? Dat is niet zo ver bij mij uit de buurt, morgen ben ik vrij...als ik iets voor je kan doen? Met alle liefde wil ik er even langs rijden, maar dan heb ik wel wat gegevens nodig. Laat je het weten?

Succes ermee en hou je rustig.

Liefs Wendy

Rocky en Coco: nu de schatjes van Caroline

Valerie

Wat een gedoe voor een kooi zeg!
Die maken ook mooie reclame!   >:(
Ik vind dat ze min. wat van de prijs mogen doen! Tenslotten hebben jullie nu al 2 dagen verlof ingeleverd voor een kooi die dan niet komt! Schandalig! Een beetje meer vriendlijkheid zou je dan van zo'n man wel verwachten en niet dat ie zo koeltjes doet!
Ik hoop dat de kooi snel komt!



Ineke

Bij GKN heb ik de eerste kooi gekocht. Dit klinkt inderdaad raar Caroline. Alsof ie je aan t lijntje houdt. Gelukkig heb je onder rembours betaald. Als je deze kooi bedoelt, die heb ik vaker op internet gezien:

Mooooooie kooi :)
Nou hoop ik toch voor je dat je m morgen krijgt!

Caroline



Donderdag komt de kooi?? ??


Nou, ik zou dus om kwart over 12 gebeld worden, toen ik om half 1 nog niks had gehoord heb ik zelf weer gebeld.  :-\ Hij wist nog niks maar zou me voor 13.00 uur bellen omdat ik toen Thomas naar de peuterspeelzaal moest brengen, dat begreep hij en zou hij rekening mee houden.
Om 5 over 1 ben ik gegaan nog steeds niks gehoord.  >:( Terug van Thomas wegbrengen nog gewacht tot kwart voor 2 en toen zelf maar WEER zelf gebeld.

Het was inderdaad gisteren helemaal fout gegaan, ja applaus dat wisten we al anders zou ik niet al 4 x bellen vandaag.  :-X

Hier kon hij niks meer aan veranderen, en ik kreeg verder ook geen uitleg. Het is natuurlijk balen dat dit de enige kooi in heel de Benelux is anders zou ik hem al lang de wind van voren hebben gegeven maar ik kan niet het risico lopen dat hij weigert hem te leveren.

We hebben nu afgesproken dat het allemaal via een verzendbedrijf gaat, dus zoals vorige week al was afgeproken. Morgen komt dit bedrijf de kooi ophalen bij GKN in Heerhugowaard en donderdag komen ze hem bij mij afleveren voor half 1 omdat ik weer naar Sanne haar school moet 's middags, afsluitfeest van het schooljaar. Maar dit was geen probleem en hij heeft het me dus echt geloofd dat het deze keer goed zou gaan. Ben heel erg benieuwd en ga er voor het gemak maar vast vanuit dat het wel weer fout zal gaan.

Verder weinig nieuws hier, Diégah doet het erg goed overdag van 12 tot 18 uur apart in een andere kooi en gisteren was ze dus 6 gram afgevallen en woog ze 146 gram. Ook vind ik af en toe al een iets beter poepie.  :D Verder blijft het een super lekker ding, lekker kroelen en piepgeluidjes maken als ze bij me zit en lekker bij me blijven zitten ook, ze vliegt nooit weg, de lieverd.  :-* Ondanks dat ik had nu dus 2 x per dag medicijnen geef rechtstreeks in haar bekkie.

Nou tot later!!

Dan kom ik ook weer eventjes reageren op iedereen. :-*


[/size][/i][/b][/color]
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

hippysuus

Tjonge jonge wat een gesodemieter met die kooi van jou zeg! Waar had je dat ding ook alweer vandaan? Als ik straks een nieuwe kooi ga kopen denk ik daar namelijk wel even een paar keer over na.

Ik hoop van harte voor je dat je kooi donderdag gaat komen, stuur anders maar fijn de consumentenbond op ze af  ;D

Wendy..

Hoi Caroline,

Ik zat voor het eerst in je dagboek te lezen.
Wat een ontzettende leuke beestenboel heb je daar.
Ik zat net het hele verhaal van jouw Nieuwe Kooi te lezen.....
en ik kon het niet laten om even te reageren.
Ik heb namelijk ongeveer 3 maanden geleden een kamervoliere besteld bij...Jawel:Goedkoper Kan Niet....!!!
Ik zit er nu nog op te wachten....Ze blijven maar volhouden dat de boot vanuit China wat tegenwind heeft en elke keer als ik bel dan zeggen ze...Ja volgende week komt hij binnen!!!
Inmiddels heb ik er weer 2 kleine valkjes bij en een derde nieuwe is onderweg wat het aantal op 6 valken maakt...en mijn huidige kooi word wat aan de kleine kant....

Ik begin ook te twijfelen aan dit bedrijf..alhoewel ik er wel bij moet zeggen dat degene van de vestiging in Almere alleraardigst zijn en ik er vanuit ga dan hun er niks aan kunnen doen maar het probleem bij de groothandel ligt die ik ook gebeld heb....

Groetjes van Wendy
Groetjes Wendy

Wil je meer weten over ons? Kijk dan op:

http://www.everyoneweb.com/Peardy/

"Peardy's Palace"  valkparkieten

       

marilyn

hoikes caroline

jeetje zeg wat balen dat je kooi weer niet is geleverd  >:( ik hoop dat ze donderdag dan wel wordt geleverd want ik begin ook mijn twijfels te krijgen of er wel een kooi is  ::)

fijn dat het met diégah wat beter gaat  :D geef die lieve schat maar een  :-* van me  ;)

groetjes marilyn

Lin

Oh ik zou net een bestelling plaatsen, niet gedaan dus! schandalig dit hoor!


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Ineke

Hoi Caroline! Is dit n gelijksoortige kooi:
http://www.dierenvilla.nl/images/papegaaienkooien/birmingham/birmingham.htm
Deze zaak is n aanrader, dinsdagavond besteld, donderdagochtend in huis! En zeer goede service! Vragen worden direct beantwoord en je wordt de avond van te voren gebeld wanneer de kooi daags erop komt en hij kwam precies op tijd! Bij GKN moest ik n week of twee wachten, zo te lezen valt dat nog mee.
Misschien vind je bij hen eenzelfde soort kooi voor dezelfde prijs?

gonnie

Hoi Buuv
Hier wordt je inderdaad niet goed van , mijn kooi heb ik in Nieuwcuik gekocht , half uurtje hier van daan, en daar hebben ze jou kooi vast ook wel.
Groetjes Gonnie




Caroline



Up-date!!



Zo even snel tijd maken voor een up-date. Straks met Jasper naar de logopedie, aansluitend Sanne ophalen, snel boterhammetjes eten met de kids, cadeautje kopen en om 2 uur Sanne afzetten voor een kinderfeestje en vandaar uit meteen door, even op visite bij mijn ouders met de boys.  :P Lekker afleiding, het zal zo morgenochtend zijn.  ;)

Met de valkjes gaat het prima, ik snap nog steeds niet waar de waterdunne poepjes vandaan kwamen begin van de week en zal dus voor de zekerheid van de week nog eventjes een keer kranten op de bodem leggen ter controle. Liever het zekere voor het onzekere.  ;)

Ik heb ze van de week telkens door tijdgebrek overdag, 's avonds er uit gelaten, dit is ook geen probleem voor ze en dan lekker alle 8 tegelijk, een feest hoor en een genot om ernaar te kijken. En uiteraard lekker kroelen tijdens het televisie kijken. Je moet ons zien zitten voor de buis. Ed, ja mijn Ed, die niets met vogels heeft, kroelend met Coco op zijn borst liggend op de bank en Pablo op zijn benen. En ik met Rocky op mijn schouder, kroelend tegen mijn gezicht, kusjes gevend en hopend op een hapje uit mijn mond.  :o Krijgt ze niet hoor.  ;) En Diégah, lekker op mijn borst zittend, lekker kroelend en maar geluidjes maken, die zit non-stop te piepen tijdens het kroelen en als ik stop gaat ze bedelen. Coco is weer anders, als je daar bij stop pikt ze een keer tegen je vinger aan en gooit haar koppetje naar voren zo van kroelen!!!!
De andere 4 gaan ondertussen lekker hun eigen gangetje op de touwringen, de driehoek of op de kooien, Fleur, Chica en Noa komen wel af en toe eventjes bij ons zitten maar willen alleen in de kooi gekroeld worden, die hebben zoiets van los is los en Eros gaat helemaal zijn eigen gangetje en komt ook nooit bij ons zitten, maar hij geniet wel en dat is het belangrijkste. Misschien zal hij ooit nog eens ontdekken hoe lekker kroelen is, op dit moment is het een straf voor hem en is het dus wel het laatste wat ik hem aan wil doen.

Diégah.

We zitten nu op de helft van de Synulox-kuur, ze heeft nu 5 dagen gehad. Dr. Feld had al gezegd dat ik niet gelijk moest verwachten dat de ontlasting goed werd, dit kon zelfs pas gebeuren als de kuur al lang en breed op was, simpel omdat de darmen en de niertjes een tijd nodig hebben om weer goed te gaan functioneren. Sinds gisteren zie ik wel af en toe een wat beter poepie, soms nog een enkele in een plasje, maar de meeste beginnen alweer vorm te krijgen.  ;)
Omdat ze vrijdag met de kuur is begonnen heb ik haar zaterdag nog niet apart gezet, om zo min mogelijk stress te veroorzaken, zondag, maandag en dinsdag heeft ze van 12.00 tot 18.00 uur in een aparte kooi gezeten met alleen maarspeeltjes en water, deze kooi staat dan wel tegen hun eigen kooi aan, dus ze heeft het gevoel dat ze bij de andere is. Dit gaat erg goed en gisteren was ze zelfs bijna de hele dag aan het klimmen en klauteren.  :D
Zaterdag woog ze 's avonds om 21.00 uur 152 gram.  :o
Gisterenavond woog ze om dezelfde tijd, 143 gram.  :D
Dus nu met 3 middagen vasten al 9 gram afgevallen.  :D Lijkt  me best wel goed.  ;) Dit betekend, 3 gram eraf per dag, i.p.v. 2-3 gram erbij dus een verschil van bijna 6 gram per dag.

Hopelijk blijft het zo goed gaan.  :D

Nou ik heb de up-date niet afgekregen en moet aan de gang hier, ik maak het dus in de loop van de dag wel af.  ;)



Het is nu 17 uur en ik heb nog eventjes voor het eten gaan, ik zal eventjes dit berichtje nog afmaken en plaatsen.  :D



Hoi Roos,

inderdaad heb ik het deze week druk genoeg, dus afleiding genoeg. Het is de laatste schoolweek en volgens mij is geen één dag een gewone schooldag. Maar nog 3 dagen en dan VAKANTIE!!!!



Hoi Riny,

aha, de valkjes staan in de voorkamer. Fijn dat jullie het zo hebben kunnen oplossen.  :D
En ik had inderdaad al gelezen dat het vondelingetje van Mitchell ook bij jullie logeert.  :)



Hoi Caroline (carco),

hopelijk is het vals-alarm geweest, ik zag dus allemaal plasjes water met een sliertje poep, dis precies hetzelfde als Diégah, op de krant liggen in de grote kooi bij de witmaskers. Ik heb ze toen allemaal apart gezet en ze stuk voor stuk gecontroleerd maar er lagen allemaal keurige nette poepjes.  :-\ Dus ik weet het nu ook niet, ik doe denk ik morgen weer een controle.  ;)

En wij hebben dus geen schoolweek meer voor de vakantie, Thomas heeft de laatste peuterspeeldag vrijdag, en Sanne moet van kwart voor 9 tot 10 naar school, presentje mee voor de juf en afscheid nemen van iedereen. Jasper houd ik thuis van de Early Bird, ik heb Sanne beloofd met haar mee te gaan,  ;) en om half 12 is ook Thomas klaar. Morgenmiddag hebben ze afscheidsfeest.
Maandag om 8.40 uur met Jasper naar de fysio en gelijk door om half 10 naar de kinderarts, gewone controle en dan kan onze vakantie beginnen, Ed heeft namelijk zaterdag de laatste nacht.  ;)

We gaan niet weg, deze vakantie, maar doen leuke dingen en uitstapjes. En hopelijk een keertje richting R'dam, Unique ophalen.

Wanneer gaan jullie weg??



Hoi Lin,

het lijkt erop dat de andere gezond zijn hoor gelukkig!!  :D



Hoi Agnes,

ik denk dat ik inderdaad ook allemaal flinke valkjes heb, maar ik wil toch eventjes navragen bij Dr. Feld, bij mij zijn er meestal 4 van de 8 BOVEN de 120 gram, dit lijkt me wel veel.
Hier kregen ze ook altijd snoepzaadstaven, trosgierst 2 x per week, elke dag bruin brood, eivoer elke dagvers, en op zijn tijd een keer snoepcoctails. Op advies van Dr. Feld ben ik met het meeste al gestopt, gewoon zaad en groente en fruit is voldoende zo vertelde hij mij. Ik vraag het nog een keer voor de zekerheid na of ik werkelijk met alles moet stoppen of tijdelijk. Het eivoer moest ik al sowieso meteen weghalen, dit was helemaal niet goed, daar zitten veel te veel eiwitten in en slecht voor de niertjes.



Hoi Ineke,

ik wist ook dat honden en katten dit deden, het maar blijven eten maar van valkjes wist ik het ook niet hoor. Ik heb altijd een grote fles met zaad in de kooi gehad waaruit de onbeperkt konden eten, en ik heb al zeker 13 jaar valkjes en voor die tijd al grasjes. Maar hebben we weer wat geleerd.  ;)



Hoi Maris,

Dr. Feld vertelde me dat Synulox 2 weken houdbaar is en op de verpakking staat 1 week. Gelukkig hoef ik hem niet in huis te halen, de DA hier in Veghel heeft hem op voorraad.  ;)

Even nog over het voer, inderdaad noemde Dr. Feld een vet en eiwitrijk voer. En ik praat inderdaad wel over een flinke eetlepel hoor, niet zo'n klein dessert lepeltje, omgerekend zal het inderdaad zo'n 1 1/2 schepje van de Xtra vital zijn, die heb ik hier ook nog, zo'n koffieschepje.  ;)

Maar ...... ik bel hem sowieso vrijdag dus dan vraag ik hem helemaal uit. Ik maak van te voren een vragenlijstje.  :P



Hoi Monique,

inderdaad balen, en de kooi is ook niet meer gekomen, hopelijk gaat het morgenochtend wel goed.  ;)



Hoi Caro(line),

op dit moment gaat er hier inderdaad weinig goed, gelukkig allemaal geen hele ernstige dingen, ik overleef ze dus wel maar leuk is anders.  :-\



Hoi Yvon,  ;D

nee je hoeft nog geen oordopjes in te doen hoor, ik zal niet gaan gillen.  ;D ;D :P

Leuk trouwens dat je ook hier leest.  :D



Hoi Diana,

ik kan er ook heel erg slecht tegen al dat wachten, en dan ook het huis niet uit kunnen.  >:(

Eerlijk gezegd heb ik de smoes helemaal niet gehoord, hij liet zich er niet over uit wat er mis is gegaan maandag, de  :censuur



Hoi Petra,

nee de kooien zijn anders dan bij "Dierenvilla", helaas zijn ze nergens anders te krijgen en is het hoofdkantoor zelfs uitverkocht. Dus ik heb weinig keuze dan rustig blijven, ik ben als de dood dat hij straks weigert te leveren, dan moet ik 6-8 weken wachten of zelfs langer.  :-\ :-[



Hoi Saar,

Ik zou wel korting af willen dwingen maar daar zal hij zeker niet mee meewerken, hij weet dat ik persé deze kooi wil hebben en dat  dit de enige in de Benelux is die nu te leveren is, dus een monopoliepositie.  :-\



Hoi Es,

ja zeker balen hoor, en morgen gaan ze dus een derde poging wagen om de kooi te brengen, ben heel erg benieuwd.

En zeker geen stomme vraag hoor, ik dacht eerst ook misschien kunnen ze wel met elkaar verbonden worden maar dit lukt dus niet.

Nu is dit ook niet echt de bedoeling, ik wil namelijk straks de valkjes die ik echt niet gekoppeld wil zien apart zetten.  :D



Hoi Agnes,

ook ik heb eventjes gedacht er zal toch wel een kooi zijn?? Maar ... ik heb eens geïnformeerd en het schijnt een groot bedrijf te zijn, die goed bekend staat om zijn snelle levering van grote papegaaienkooien. Dus ik neem aan dat hij zijn goeie naam wel eer aan zal doen. Niet dan??  :-\ :-[

En van het Teurlingsvoer weet ik nu nog eventjes niks, ik ben vrijdagavond na het spreekuur, dus zo rond half 9, Dr. Feld.



Hoi Monique,

bedankt voor het duimen, ach  je duimpjes doen al zo'n zeer.  :'(



Hoi Wendy,

ik had je al een IM gestuurd over Heerhugowaard.  ;)

Ik hoop dus echt dat morgen je meiden in de nieuwe kooi zitten en dat ik je snel foto's kan laten zien.  :D



Hoi Valerie,

ja ik had eerlijk gezegd ook wel iets meer vriendelijkheid verwacht en baal dat dit mijn enige mogelijkheid is om direct aan deze kooi te komen want anders #$%$%?"{#@$%#^$& en waarschijnlijk nog wel meer ook.  ;)



Hoi Suus,

heb ik ook al aan zitten denken, de consumentenbond.  ;D ;D

Maar ik wil gewoon mijn kooi!!!!  :(



Hoi Wendy (andere, niet van Rocky & Coco)  ;) ,

leuk dat je voor de eerste keer mijn dagboekje leest en meteen reageert.  :D

Jeetje, ja je verhaal komt me erg bekend voor. Ook ik moest inderdaad rekening houden met onbekende wachttijd omdat niemand kan zeggen wat het schip onderweg nog allemaal gaat verschepen. Tegen mij vertelde ze dat het schip met de containers voor met kooien, misschien er al over twee weken kan zijn maar ze houden meer rekening met 6 tot 8 weken en in het ergste geval kan het dus nog langer gaan duren.
Balen dus, ook hier komen er nog nieuwe valkjes bij en er zijn er zelfs al een paar.

De winkel in Heerhugowaard kon precies dezelfde kooi ook nog via een ander kanaal binnen krijgen, dus niet via GKN, en hij heeft hem nu dus voor mij klaar staan, tenminste hij staat nu als het goed is bij een vervoersbedrijf en morgen komen ze hem bij mij afleveren. Hoop ik!!  :-[

Op deze manier hoef ik dus niet zo lang te wachten op het schip.  :-\

Ik hoop dat jij je kooi ook snel hebt.



Hoi Ineke,

bedankt voor het meedenken, de kooi lijkt inderdaad erg veel maar is toch anders. Helaas.

Ik hoop hem morgen toch eerlijk gezegd wel binnen te hebben staan.  :)

Maar bedankt, ik hou het in gedachten.



Hoi Gonnie,

helaas hebben ze daar mijn kooi niet.  :-\



Nou jongens, allemaal massaal duimen voor mij, morgen tussen 9.00 - 12.30 uur.  :D

Ik hoop echt morgen mijn valkjes in de nieuwe kooi te hebben.[/size][/i][/b][/color]




Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

marilyn

hoikes caroline

ik zal zeker voor je duimen  ;) je hebt nu lang genoeg gewacht op die prachtige kooi

groetjes marilyn

Saar

ik zal aan je denken als ik morgen moet werken

groetjes Saar :-*