## Binky's friends deel 1. ## ** 01-10-2005 t/m 01-10-2006 **

Gestart door Caroline, 1 oktober 2005, 23:15:41

« vorige - volgende »

bobbie

Hoi Caroline,

Fijn dat je weer in de pen bent geklommen.

Groetjes (ook van Chila) Nel ;)


Roosje

Citaat van: Mara op  5 mei 2006, 21:12:21

Ik zag ergens dat Diego een pleegvader heeft? Gaat dat meestal wel goed als je eieren overlegt?



Het is geen echte pleegvader hoor. Meer een oppas eigenlijk. Hij beschermt de jongen zo af en toe wanneer pa en ma van het nest zijn :D

"Lekker verhalen schrijven en foto's plaatsen van mijn valkjes, mijn kindertjes en alle andere dingen die me bezig houden"

Juist! Wij genieten er met volle teugen van :D



Wilma1

Citaat van: bobbie op  5 mei 2006, 21:36:11
Hoi Caroline,

Fijn dat je weer in de pen bent geklommen.

Groetjes (ook van Chila) Nel ;)




Hoi Nel, Ooo wat is ze toch mooi....ik heb die douchefoto ook nog steeds bewaard en gebruik ik af en toe als bureaublad  :D....

Hoi Caroline, Ook ik vind het leuk weer wat van je te lezen! En wat ik niet "wil" lezen, sla ik gewoon over  ;D
;) Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Caroline

5 mei 2006, 23:58:20 #2898 Last Edit: 6 mei 2006, 11:03:07 by Caroline


Weinig nieuws!!  ;D ;D ;D



Ik heb vandaag lekker de hele dag in huis bezig geweest, alle klerenkasten uitgezocht, zomerkleertjes van de kinderen nagekeken wat nog past, of beter gezegd wat eigenlijk niet meer past.  ;D  Verder heb ik 6 wassen weggestreken, ja dat heb je er van, ik had gisteren alles laten liggen.  ;) Ik had er even lekker de tijd voor, Sanne (wil natuurlijk niks wegdoen) was voor haar verjaardag winkelen met mijn schoonzusje, Sanne wil altijd nieuwe kleren voor haar verjaardag, nu heeft ze ook meer dan genoeg speelgoed, dus lapt de familie en gaat ze lekker een ochtendje winkelen, verder was vanmorgen Ed naar de begrafenis van zijn oom. Ik was dus alleen met de jongens die wel hun eigen gangetje gaan. Vanmiddag na de boterham, is Ed met alle 3 de kids naar de speeltuin geweest, we hebben een hele grote aan de eind van de straat en hij neemt dan emmertjes en schepjes, drinken, chips en een fles water om te kliederen mee. Na 2 1/2 uur spelen, rennen, klimmen, glijden en in het zand bouwen zijn ze helemaal moe en na een warme hap en een warm badje, slapen ze daarna als roosjes. ;) Ik heb dus lekker vooruit gekund, helemaal alleen en verder heb ik lekker met mijn valkjes zitten kroelen en uiteraard van de andere genoten terwijl ze aan het vliegen waren of lekker aan klimmen en klauteren op de driehoek, het speelrekje of in de ringen.
Mijn kroelkippie, Coco, is een overloper.  :'( Bij Wendy & Olaf, was Rocky echt Wendy haar maatje en Coco zat eigenlijk altijd bij Olaf. Sinds deze week is er iets veranderd hier. Ze komt nog steeds heerlijk bij me zitten, kroelen, knuffelen met haar kopje helemaal onder mijn kin schuren, ze kruipt nog net niet in mijn decolleté.  :o Maar owee als Ed ook op de bank zit, dan ziet ze mij niet meer staan. Ed zit dus al de hele week te kroelen, knuffelen en met een valkje onder zijn kin, hihihihi!!

Omdat ik natuurlijk Eros, Rocky en Coco er pas bij heb gekregen heb ik al mijn valkjes weer eens gewogen, zodat ik weet wat ze allemaal ongeveer wegen, mochten ze ooit ziek worden, i.v.m. vochtverlies.

Fleur       120 gram ~ is dus weer veel te dik.  :-\
Pablo        84 gram ~ dit weegt hij altijd.  :)
Chica      101 gram ~ weegt normaal 91 gram.  :P
Rocky      114 gram ~ een flink popje dus ook.  ;)
Noa          98 gram ~ nog steeds goed dus.  :D
Coco       105 gram ~ best veel voor zo'n klein meisje.  :o
Eros        110 gram ~ mooi gewicht voor een jong ventje.  :)

Van de week zat een paar dagen mijn Turquisine Gijs, die buiten in de volièrekooi zit, helemaal bol. Ik heb hem uitgevangen en nagekeken maar heb niks aan hem kunnen ontdekken, ook zijn poepies zagen er heel normaal uit, dit kan ik controleren omdat hij een vaste slaapplaats heeft. Ik heb hem maar een vitaminekuurtje gegeven voor de zekerheid en sinds gisteren is hij eigenlijk weer helemaal de ouwe, klimt de hele kooi weer door, eet weer lekker en is weer zichzelf.  :D Mijn Rode Kardinaal heeft de lente in zijn hoofd en geeft al een paar dagen prachtige serenades.  :D

Ook minder goed nieuws vandaag.  :'(
Het jongste broertje of zusje van Diego is vandaag dood gegaan.  :'( Het kleintje liep vanaf de geboorte eigenlijk wel achter op de rest en kreeg ook regelmatig wat pap bijvoeding. De laatste tijd ging hij gelukkig beter. Helaas heeft hij het niet gehaald.


Rust zacht kleine Phoenix.  :-*




Ik ga nu nog een beetje reageren op jullie berichtjes zoals jullie dat van mij gewend zijn, zoals bekend is er een hoop gebeurt hier en op berichtjes die daar direct mee te maken hebben zal ik niet meer reageren, voor mij is dat allemaal afgesloten op dit moment.  ;) Ik hoop dat daar begrip voor is en dat ik verder niemand oversla.



Hoi Aad,

Ik heb Diego en nestgenootjes niet met graffiti gespoten maar misschien Roos wel.  ;D ;)



Hoi Esther,

Heel langzaam gaat het weer een beetje met mijn bekken maar heb dan ook geprobeerd zo min mogelijk te sjouwen.  ;)



Hoi Caroline (carco),

Ik vind Diego ook heel erg mooi!! Ben alleen benieuwd hoe hij er met al zijn veertjes uitziet. Bij Eros wist je, hij wordt helemaal wit maar bij Diego blijft het toch een beetje een verrassing.  :D

Leuk dat je zoveel dingen herkende op mijn foto's van Monschau, het is inderdaad een erg mooi stadje.

En Sanne en Thomas waren bijna even groot, alleen nu krijgt Sanne weer een groeispurt en is het verschil weer even iets groter (ik denk een cm of 6) maar ze hebben ondanks het leeftijdverschil van 20 maanden wel allebei dezelfde maat van kleding.  



Hoi Manja,

Diego is niet alleen een heel mooi valkje met een leuke  naam, het is ook een speciaal valkje met een verhaal, hij is geboren terwijl ik met Roos op de MSN was op de dag dat Roos haar vader 2 jaar geleden is overleden. Hij is ook vernoemt naar Roos haar vader, Diego betekent Dik in het Spaans.  ;)

En inderdaad door 2 x te stofzuigen, 1 x met nat te stoffen en 1 x te dweilen per dag, hou je het redelijk stofvrij in huis.  :D



Hoi Caroline (caro),

Gefeliciteerd met het kleine zusje van Eros. Leuk dat je door Eros verliefd op haar bent geworden.  :D
Nu maar hopen dat ze gauw groot en sterk is dan kan ze lekker naar je toe komen.



Citaat van: Roosje op  4 mei 2006, 11:39:20
Citaat van: Caroline op  4 mei 2006, 10:34:53



:-*




Wat een mooie foto!!!! :D :-*


Mooi is tie hè??

Vind ik ook altijd leuke plaatjes, zo van achteren.



Hoi Maris,

Het was inderdaad wel even lekker, een dagje eruit. En we hadden ook geluk dat het zo mooi weer was. Bijna net zo mooi als op onze trouwdag, 7 jaar geleden was het de hele dag strak blauw zonder ook maar 1 wolkje.

En Diego wordt prachtig!!
Ik hoop hem dan ook snel een keer live te gaan bezoeken. En een mannetje of een popje,  ??? ik weet het niet, het maakt me ook niet uit, ik wil het wel weten van te voren omdat ik dan weet, bij wie ik Diego in de kooi plaats.  ;)



Hoi Nel,

Leuk dat je weer eens langs kwam.  :D En nog leuker dat je zo genoten hebt van de foto's van mijn valkjes, kindertjes EN Monschau!!  8)

Ik hoop dat ik gauw weer eens mag genieten van foto's van je kleinkindertjes, hier in mijn dagboekje. Oh, en misschien een keer van je donsjes, bij hun pleegouders.  ;)
In ieder geval bedankt voor de mooie foto van Chila.

Ik moet zeggen dat ik blij ben dat je af en toe nog ergens reageert, ik geniet intens van de prachtige foto's die je maakt van Chila, wat een beauty.  :-*



Hoi Wendy,

Bedankt voor de lieve woorden.  :-*
Een hele dikke vette knuffel van allebei je meiden.  :-* :-*



Hoi Riny en Gerda,

jullie ook allebei bedankt voor alle moeite en berichtjes.  :-*



Hoi Bonnie,

Je bent echt wel een beetje verliefd op mijn kleine Diego hè??

En ik ben ook heel benieuwd naar zijn uiterlijk met veertjes, maar dat telt ook voor de kleine lutino bij jou.  ;)



Dank je Monique!!  :-*



Hoi Roos, jij mag ook wel heel erg trots zijn op Diego hoor, hij is werkelijk waar een beauty maar de andere ook hoor.  ;)



Hoi Mara,

leuk dat je er weer eventjes was. EN bedankt voor de complimenten. Dat mag jij wel zeggen hoor.  8)

Ik zag dat Roos al had uitgelegd over de pleegvader van Diego, Diego ligt namelijk  nu nog bij Roos, bij zijn mama en papa.  ;)



Hoi Esther,

En zoals je gewend bent van  mij weer een "klein updatje" er achter aan.  ;D



Hoi Maris,

Uiteraard heeft mijn dagboekje ook zijn titel weer terug.  :D



Hoi Wilma,

Leuk dat je het leuk vind.  ;) En doen we dat niet allemaal, alleen lezen over wat we leuk vinden?? Ik doe dat zelf ook hoor, lees ook niet overal alles. Maar bij sommige weer wel.  ;)



Verder iedereen die een woord van waardering heeft geplaatst over mijn dagboekje en mijn manier van schrijven, hartstikke bedankt!!  :-*

Zo ook iedereen voor de steun buiten mijn dagboekje of het  forum om, bedankt!!  :-*

Vanaf nu kom ik er niet meer op terug, en is het voor mij allemaal afgesloten. Ik hoop dat jullie dit willen respecteren. Ook degene die niet positief zijn over mijn werkwijze, meld me dit a.u.b. via IM en vervuil daar niet steeds mijn dagboekje mee. Bij voorbaat dank hiervoor.  :D

En dan heb ik nog een paar foto's!!  ;) ;D





Chica, Pablo en Fleur op de driehoek.


Kiekeboeh Fleur!!  ;D


Coco, Pablo en Fleur.


Coco haar mooie nieuwe gele slagpennen, eindelijk kan ze weer vliegen.  :D


Coco & Fleur, cinnamon bont & cinnamon bonte witmasker.


Fleur is boos op Pablo omdat hij zit te sjansen met Coco.


Eros, speciaal voor Caro.  ;)


Rocky, speciaal voor Wendy.  :-*

Mijn vriendin, Cis, heeft de hele tuin vol hangen met allerlei soorten voederbakken, badderschalen, drinkbakjes en ik weet niet voor hoeveel geld aan zaad. Ik kreeg van de week deze helaas een beetje wazige foto's. Ik vond ze wel heel leuk.


Groenlingen.


Europese Sijs.


2 Europese Sijsjes.  :D Leuk hè, allemaal in eigen tuin??



[/size][/i][/b][/color]


Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

TC


He die Kaat ja wat ben ik laat !!!!!
Leuk hoor die foto's van de birdys in mijn tuin ik zal even updaten op dit moment is 1 nestkast bewoond door een koppeltje pimpelmezen kei gezellig is dat om ze in de weer te zien.
En omdat ik door omstandigheden geen vogels binnen mag houden is het wel zo fijn om dan de vogels buiten te verwennen en er van te genieten .
Ik heb zelfs een dure mussenkast gekocht waar 3 koppels in kunnen want ja valkmensen de mussen worden zelfs met uitsterven bedreigd omdat er geen broedplaatsen meer voor hun zijn.
Zelf ben ik ook lid van de vogelbescherming een goed doel om onze vogels te behouden en beschermen.
Ook vind ik dat de valkparkiet beschermd moet worden en wel hiervoor
Er zijn zoveel mensen die een valkparkiet kopen en ze verwaarlozen door ze alleen en vaak in een te kleine kooi  op te sluiten ik zie er  veel op marktplaats daar zal ook een opvangcentrum voor moeten zijn net als voor papagaaien.
Vaak als de vogel niet praat of fluit naar hun zin kan hij wel verkocht worden.
Mensen vergeten dat dieren ook gevoel hebben en helaas overgeleverd zijn aan de mens .
Had ik maar de ruimte en het geld kocht ik ze allemaal en gaf ze de vrijheid in een grote voilliere
Maar gelukkig zijn er ook nog valkjes die goed terecht komen bij de zogenaamde valk junks ha ha ha ha
Ik wens jullie allemaal veel succes met de vogels geniet van ze en van het mooie weer en het leven want 1 dag niet gelachen is 1 dag niet geleefd.
legd in mei ook ieder valkje een ei????????????

Rianne

Hey caroline,

die driehoek had ik ook, in de voliere. Helaas kan hij niet tegen water/regen en is hij gaan roesten. Dus we hebben m gesloopd en er een soort ladder van gemaakt. Je moet wat he? ;)

Wilma1

Wat een gewelig leukefoto's weer...vooral Fleur met "kiekeboe"  ;D  en EROS wat wordt tie MOOOOOOOIIIIIII  :-*, nou was ie dat al natuurlijk, maar met de volledige verenvacht WAUWWW  :o :P!

Op de driehoek lijkt het net een vergadering  ;D ;D ;D zoals wij hier op de ringen hebben....kunnen ze even lekker "kletsen" over hun baasjes  ;)
:D Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Mariska

Hoi Caroline,

Dat was helemal niet veel nieuws ::)
Ik deed er maar een uur over ;D
Maar ben blij dat je er weer bent.

Mooie foto's heb je weer gemaakt van de kinders.
Wat lief dat Fleur jaloers is.
Gelijk heeft ze.
Ik zou zo'n lekker vent ook niet zonder slag of stoot laten gaan ;D

Die Rocky is verliefd op Ed die nooit veel met valkjes had.
Nu is hij zeker ook wel een beetje gek op Rocky he?! ;D

Liefs
Maris!! :-*


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

caro

Hoi Caroline,

Wat een schitterende foto's weer, vooral van je kids. Leuk hoor zulke foto's. Een vertederend gezicht broer en zus hand in hand ;D.

En natuurlijk de foto van Eros. Leuk dat je hem voor mij heb geplaatst 8). Ik hoop dat het zusje van Eros ook zo mooi wordt. Ik blijf haar zo noemen tot dat ik een naam heb gevonden. ;)


Ben je nu al weer een beetje opgeknapt.


Groetjes

Caro
Hobbykwekerij " Het Valkjesparadijs "



http://members.lycos.nl/hetvalkjesparadijs/

Monky

Hi Caroline,
Blij om te zien dat je weer je dagboekje gewoon aanhoudt.
Kan ik weer lekker gezellig lezen  ;D Het is een vast prik elke dag.

Citaat van: Caroline op  5 mei 2006, 23:58:20


Kiekeboeh Fleur!!  ;D



Heerlijke foto  :-* :-* :-*

Groetjes,
Monky

valkchico

Hallo CAroline,

had je foto's en 'geen nieuws"gister al wel even gelezen en gekeken, maar nu even een berichtje :).

Mooie foto's ik krijg ze nooit in een rare pose op de foto dan bewegen ze zo ::).

En wow wat een gwichten heb jij erbij zitten zeg hahaha dat word een extra rondje vliegen af en toe ;).

gr Esther

Lin

Hey Caroline

Leuk he dat Luna (net ff snel gezien inde naaam van het dagboek) hier heen komt. Weer een albino op het forum. En dat weinig nieuws valt wel mee hoor.. jeetje wat een lang verhaal. En wat weegt Eros veel! hihi zijn moder weegt ook zoveel.Maar die zal nu wel 80 wegen denk ik. ik ben beniwued welek valkjes uiteindelijk naar wie trekken. Ik heb weer genoten van je fotos!

Groeten Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

ManjaV

Hey Caroline,

Fijn dat je er weer bent :D
En bijzonder hoe Diego aan zijn naam is gekomen, ik hoop dat je hem snel kunt gaan bezoeken :D
Zie je je valkje eens!

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

moonwitch (diana)

Hoi Caroline

Sorrie dat het al weer een tijd terug is dat ik hier ben geweest.
Heb weer genoten van je verhaal en je foto's.
Blijf er lekker mee door gaan dan kunnen wij ook genieten.
Groetjes diana
R.I.P. Boomer 15-11-06
Voor altijd in onze gedachten , Kanjer

Gerda

Hoi Caroline,

Grappig hoe de verhoudingen liggen bij jouw valkjes:



Pablo wordt op zijn nummer gezet, maar trekt een koppie van: je kletst maar raak, ik ga toch mijn eigen gang  ;D ;D

De foto van Rocky is ook erg lief!! Een schattige pose!!!

Liefs, Gerda