## Binky's friends deel 1. ## ** 01-10-2005 t/m 01-10-2006 **

Gestart door Caroline, 1 oktober 2005, 23:15:41

« vorige - volgende »

Bianca

Ik denk ook pareltjes te zien!
;D
heeft ma parels?
Als dat niet zo is, dan is dit een popje!
;)
Oh ik geloof het wel he?! (zit meteen even te zoeken)
jammer, anders wist je meteen het geslacht

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Mariska



Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Caroline





Links mama (parels) &
rechts papa (niks van bekend, maar kan split zijn).


Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

♪ Marlies

Hoi Caroline, ;D

Leuke foto's van Diego. :o

Zou het kunnen dat hij bont gepareld is ?
Misschien is pa ook wel een geparelde en waren z'n parels al weg toen hij bij Roosje kwam. :-\

Groetjes Marlies ;)

Mariska

NAAR BED, NAAR BED ZEI DUIMELOT ;D

Carolientje, wel op tijd je bedje in he?! :-*


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Wilma1

Foei toch....je kan het niet laten he?!!!  ;D ;D ;D....je had al lang MOETEN slapen met dat zieke lijfje van je  ;) en je "spiekt" nog steeds mee zie ik ???  >:(
:D Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Roosje

Citaat van: marlies op 28 april 2006, 23:51:06
Hoi Caroline, ;D

Leuke foto's van Diego. :o

Zou het kunnen dat hij bont gepareld is ?
Misschien is pa ook wel een geparelde en waren z'n parels al weg toen hij bij Roosje kwam. :-\

Groetjes Marlies ;)


Daar had ik nog niet eens aan gedacht! Ik denk eerder dat hij split is, aangezien bij bonte mannen de parels vaak nog lang te zien zijn en heinrich had echt niks.

Wel zag ik op een paar veertjes van diego parels volgens mij, dus ik denk het wel :D

Nogmaals heel veel sterkte Caroline, ik hoop dat het 'maar' een blaasontsteking is :-\

:-*

valkchico

Hallo Caroline,

jij hebt het weer lekker laat gemaakt zeg MUTS foei toch!!!! ;D

Ik hoop dat het ook maar een blaasontsteking is even snel een plasje wegbrengen (ergens?) 8)

Doe nou maar rustig aan want je het vakantie.

gr Esther

ManjaV

Na goed bestuderen van de foto's denk ik: ja, parels!
Alhoewel ik absoluut niet deskundig ben op dit gebied! Ik kan het alleen een beetje vergelijken met de pareltjes van Sunny ;D
Wat een superlief valkje trouwens!!!!!

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Lin

Hey veel beterschap! ik weet hoe zeer het kan doen. ik denk ook alleen bovenop gepareld. Dan si de vader split dus kan ja mannen en geparelde poppen krijgen.

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Caroline



Weinig nieuws!!



Alles gaat hier een beetje zijn gangetje.
Jasper heeft zijn eerste tandje nu ook door, middenvoor en dan aan de onderkant. Zal wel wennen zijn straks, als hij lacht om tandjes te zien.  ;D
Helaas heb ik geen foto's en filmpjes meer op mijn laptop staan om te plaatsen. Zal kijken of ik er vanmiddag weer een paar kan maken. Ik maak meestal zo'n 100 foto's, die ik dan een beetje op splits in verschillende items die bij elkaar passen en ze dan over diverse dagen kan plaatsen. De afgelopen week was erg druk en Sanne heeft ook nog eens een paar dagen vriendinnetjes mee naar huis genomen, dan kunnen de valkjes dus ook niet los, daarom zijn de valkjes enkele dagen los geweest tijdens werkzaamheden of tijdens het eten, geen tijd op foto's te maken, dus.  ::)
Ik beloof beterschap.  ;)

Pablo is weer helemaal de ouwe, hij toont nog wel erg veel interesse in de 2 nieuwe meiden. De rust is dus redelijk terug, alleen is het nog erg onrustig tussen Pablo & Fleur. Het is niet meer het liefdeskoppel dat het eerst was.  :-\

Fleur is kattig tegen Pablo en van de week toen ik de kooien aan het verschonen was, deed ik eventjes Rocky & Coco bij de andere in de grote kooi. Pablo kwam even bij Coco kijken en Coco had daarna geen leven meer in de grote kooi, Fleur joeg haar de hele kooi door. Ze is dus duidelijk jaloers op de twee nieuwe popjes. En terecht als je vent er de hele dag achteraan loopt te geilebalken.  :-[ Wel zielig voor Coco, die wil helemaal niks van Pablo hebben en is er doodsbang voor.

Chica is van de week ook al een paar keer gezellig bij me komen zitten.  :D Zij deed dit nooit ondanks zij van mij papbijvoeding heeft gehad.

Rocky is helemaal thuis nu en komt steeds lekker bij me zitten. Kroelen mag ik de hele dag door. En ze komt zelfs als ik zit te snoepen het eten uit mijn mond halen.  :P Regelmatig gaat ze ook bij Ed zitten, en klimt over zijn hele lichaam, kroelen mag hij echter nog niet bij haar.  ;) Dat mag alleen ik.  ;D

Noa gaat nog steeds super!!  :D
Het was donderdag een maand geleden dat ik haar snaveltje had geknipt, terwijl ik hem meestal wel om de week anderhalve week moest knippen.
Ik ben ook gestopt met de zonnebloempitten, dit krijgen ze nu alleen nog als traktatie, terwijl dit eerst haar hoofdmaaltijd was.
Vanmorgen om 8 uur woog ze 97 gram met lege maag.  :o
Helemaal geweldig dus.  :D
Ook is ze zo goed als wit, hier en daar nog een laatste veertje, enkele slagpennen en haar staart zijn nog niet gewisseld.

Coco is weer helemaal schoon en ook het vette is eruit.
Haar nieuwe slagpennen zijn goed aan het doorgroeien en ze kan dan ook al goed vliegen, nog geen echte duikvluchten en zo maar wel recht toe, recht aan met kleine bochtjes, zo'n 3 rondjes de kamer rond. En nu is ze bezig haar landingen aan het oefenen. Maar vliegen doet ze alleen als ze net uit de kooi komt daarna komt ze mij me zitten of bij Ed als hij thuis is. Waar ze zich lekker laat kroelen.
Omdat ik zekerheid wil hebben over het geslacht van Coco heb ik bij mutaties een topic geopend met een vraag.

Klik op de foto hieronder en je komt bij het topic.




Eros gaat steeds meer fluitserenades geven, alhoewel er nog niet echte melodietjes in te herkennen zijn. Hij zit zo goed als volledig in de veertjes, alleen zijn wangetjes zijn nog erg dunbevederd, je ziet net zijn oortjes niet en soms zelfs wel. Ik mag hem heel af en toe even een aai geven maar van kroelen houdt hij nog steeds niet. Ook de andere valkjes mogen hem niet kroelen. Verder kan ik niet zeggen dat hij erg naar één van de andere valkjes trekt. Hij is vaak in de buurt te vinden van Noa, maar slaapt 's nacht ook wel naast Fleur of Chica. Naast Pablo heb ik hem nog nooit aangetroffen, dus hij valt duidelijk wel op vrouwen.  ;D

Diego gaat ook erg goed zo blijkt uit de berichten van Roos. En je ziet het ook op de foto's. Persoonlijk vind ik ook dat ie erg mooi wordt. En zoals sommige hier waarschijnlijk ook al aangaven waarschijnlijk met parels. Dit zal niet zijn geslacht aangeven omdat zijn moeder ook parels heeft. Wel betekend dit dat zijn vader split moet zijn van parels. Voor het geslacht zal ter zijner tijd een DNA-test gedaan worden. Dus mocht het een ventje zijn zal hij zeker zijn parels weer verliezen, is het een pop dan vind ik het wel mooi die parels.  :D Ik ben op dit moment namelijk parelloos met mijn 7 andere valkjes. (Pablo heeft ze al verloren)  :'(




Hoi Maris,

Ik weet wel dat je het hier niet saai vind hoor.  ;) Ik heb immers allemaal verschillende.  :D

Jasper heeft vandaag zijn eerste tandje doorgekregen, zoals je als las waarschijnlijk. EN jij je verstandskiezen, ik weet nog uit ervaring, heel erg pijnlijk, zowel het doorkomen als het trekken.  :(

En Harry mag nergens anders wonen hoor. Ze zijn trouwens allemaal schuld, alleen de cavia niet, die klimt niet over het hekwerk. Gisteren dacht ik wat groeien mijn vijverplanten toch slecht, maar ook die bijten ze allemaal net boven het rooster, wat er op ligt voor de kinderen, kort.  >:(
Dus nee, nog eventjes geen foto's.
Misschien volgende week, het wordt volgens mij lekker buiten-in-de-tuin-zit-weer.  :D



Hoi Monique,

Dat klopt, als ik hier bij de kooi ga staan komen er allemaal aan om een kroel te halen, behalve Eros, die komt wel maar hoest  niet perse een kroel.  ;) Oh, trouwens ook Coco niet, die wil niet in de kooi gekroeld worden.  ??? Raar,de grootste kroelkont.

En ook ik ben heel erg benieuwd naar hoe Diego eruit zal zien hoor ik denk heel erg mooi want ik vind hem nu al prachtig.  :D



Hoi Esther,

Inderdaad hier ook vakantie. Gelukkig, ik was er ook echt aan toe, even geen afspraken, wekkers en therapiën, bij ons ligt dan namelijk ook logo en fysio stil. Ook Ed heeft vanaf maandag 6 dagen vrij, dus heerlijk genieten en nog goeie weersvoorspellingen, wat willen we nog meer??  :D

Jij zult inderdaad ook wel aan even rust toe zijn. En je mag mijn dagboekje best gebruiken hoor, ik gebruik die van jou ook wel eens.  ;)



Hoi Caro,

Lief dat je het verhaal hebt gelezen van Binky, was inderdaad erg heftig allemaal. Ik kan het nog steeds niet zo goed lezen.  :'( Maar hoop het ooit nog een keer helemaal door te lezen.

En je tranen kan ik me wel voorstellen hoor, alle emoties moeten er toch eventjes uit hè??



Hoi Esther (crosser),

Mooi is tie hè, Diego. Maar je was denk ik altijd wel te laat geweest hoor, hij was al besproken toen moesten deze eitjes nog komen. Toen de eerst onbevruchte eitjes bij Roos lagen had ik al aangegeven dat ik een bonte donsje van haar wilde.  ;)

En ik vind het wel meevallen hoor, het "vuil" van de valkjes. Oké, ik werk niet, maar stofzuigen en stoffen is zo gebeurt, en dit doe ik meestal zo'n 2 x per dag, 's morgens en na het avondeten een keer, één keer per dag dweilen. En verder probeer ik elke dag de valkjes te douchen ook dit scheelt weer stof. 
Gelukkig hebben we er hier in huis allemaal geen last van, allergieën, hooikoorts, rode ogen, loopneuzen e.d.



Hoi buuv Gonnie,

bedankt, ook ik vond de filmpjes leuk.  :P



Hoi Roos,

geef je het speciale valkje een  :-* van mij.  ;)



Hoi Diana,

leuk dat je toch in alle drukte nog eventjes kwam lezen hier.  :D
Gaat het alweer een beetje beter met "kroelkip"??



Hoi monique,

Jawel hoor, ik heb nog zeker een verlanglijstje en heb die ook al allemaal ergens gereserveerd.  ;)

De volgende wil ik nog erg graag.

hier komen ze (toch nog foto's):


Uiteraard een "Grisha", een geparelde witmasker POP dus.
Maar omdat dit nog niet meevalt, heb ik eventueel ook nog de volgende die ik mooi vind.


Een bonte cinnamon geparelde witmasker POP, of ....


een bonte geparelde witmasker POP. Sorry, een beetje wazige foto.


Als partner voor de "Grisha", eventueel de look-a-like, wil een zwaar bonte witmasker MAN. Mag ook primrose witmasker zijn.  :P

Dan nog een Primrose met het andere geslacht dan dat Diego heeft, dit wordt dan de partner van Diego.


Primrose cinnamon, oftewel een zwaar bonte cinnamon.
Als het een popje wordt dan zal het parels hebben een  man niet.

En dan natuurlijk deze kanjer nog.  :D


Geparelde (cinnamon) lutino geelwang POP.

En dan ben ik nog aan het uitpluizen wat voor een man ik voor de laatste wil, waarschijnlijk ook iets met geelwang/split lutino omdat ik dan zelf deze mooie mutatie ook kan kweken.
Maar dit is allemaal nog erg ver weg, voorlopig liggen deze valkjes van mijn verlanglijstje nog niet eens in een ei.  :-\ :'(

Bedankt, Gerda, Mandy, Bianca en Riny voor het gebruiken van jullie foto's.  ;)



Hoi Wilma,

inderdaad heb ik de afgelopen maanden, mijn 4 valkjes vermenigvuldigd.  ::)
Kwam toevallig zo uit omdat Rocky & Coco bij ons zijn gekomen.  :D



Hoi Maris,

ja jammer hè dat pa de pennetjes heeft afgeknabbeld van Diego en zijn broers en zusjes. Maar ik dacht ook pareltjes te zien maar na de zoektocht naar parels bij eventuele toekomstige "Grisha's" kom ik er helemaal niet meer uit zelf en zie ik overal parels.  :D

Verder is het nog een beetje afwachten met mijn blaas en (nier)bekken. Ik moet wel veel plassen, en heb een branderig en warm gevoel in mijn blaas en nierbekken streek maar niet tijdens het plassen. Ik ga niet echt kapot van de pijn. Dus ik weet het nog niet echt. Heb al diversen keren een nierbekkenontsteking gehad, zonder eerst blaasontsteking te hebben gehad. Maar door overbelasting door tillen en oververmoeid. Volgens de arts in eerste instantie niet echt mogelijk maar onderzoek wees toch aan dat ik nierbekkenontsteking had. Met de nodige rust en AB meestal snel weer over. En ook heb ik bekkeninstabiliteit, dus als ik die heb overbelast kan het dat ook nog zijn of een combi, ik weet het niet. Ik doe lekker rustig aan, als ik het niet vertrouw neem ik even contact op met de huisartsenpost en is het maandag nog niet over dan ga ik even naar mijn eigen huisarts met een plasje.  ;)



Dank je Mandy!!  :D



Dank je, jij ook Bianca, voor het meekijken.  :D



Hoi Marlies,

Volgens mij was Heinrich, de vader van Diego nog erg jong bij Roos gekomen dus volgens mij moet zij dan de parels nog hebben gezien, aangezien de parels bij bonte mannen, niet zo snel verdwijnen.

Maar split parels kan hij zeker zijn.



Hoi Maris, Wilma en Esther,

Ik had echt om een uur of 12 vannacht mijn laptopje uit hoor, dit is voor mij al heel vroeg.  :-[ ::)



Hé Roos, dus je ziet nu toch parels komen?? Gaaf!!  :D

En ik denk  nog steeds dat het een popje is, dus wel spannend!!

Ben weer erg benieuwd naar de foto's van vandaag. Dus wakker worden slaapkopje!!  8)



Hoi Manja,

Jij ook bedankt voor het meezoeken naar parels!!  :D

Lieffie is het hè, ik ben ook apentrots!!  :D



Hoi Lin,

Inderdaad zie ik ook alleen in de grijze vlakken de parels of eigenlijk de twee-kleurige veertjes.



Hé Christine,

leuk dat je nog steeds in mijn dagboekje leest, toch nieuwsgierig??
Ik neus ook nog wel eens bij jou hoor.  :P ;D



Nou het is weer een heel bericht geworden.

Ik ga proberen om vanmiddag mooie foto's en films te maken, maar kan niet garanderen of het ook lukt, dat ligt aan mijn modellen.  ;D ;)[/size][/i][/b][/color]




Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

ManjaV

Hey Caroline,

Nou, het is echt een schatje, ik zou 'm zo willen hebben... :D
Ben benieuwd wat het uiteindelijk is (m/v)!!!

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

valkchico

Hallo Caroline,

uuhh weinig nieuws staat er toch bovenaan je stuk.???
VAlt reuuuuzzee mee hoor ;D.

Rare eigenwijze vogels zijn het toch zeker de meiden die je hebt de een wil de andersnapt het niet  ;). Ik hoop nog steeds voor je dat er toch de koppels worden gevormd die je graag had gewild.

Ben benieuwd wat er dit seizoen allemaal geboren word voor je. ik hoop dat niet alles tegelijk geboren word ;D.

Wat fijn dat de tanden nu eindelijk zichtbaar worden en nu maar duimen dat de andere tandjes snel volgen.

gr esther

•=Bonnie=•

Wat een onwijs schattig kuiken is Diego! Ik zoek nog een zwaar bont mannetje, liefst witmasker bont of gewoon zwaar bont split witmasker voor Mokka straks. Eigenlijk is het zonde haar bij Zilver te houden en voor mij niet handig omdat de jongen neefjes en nichtjes van de jongen van Schnippie en Leche zijn, niet handig voor het koppelen van jongen.

Liefst zou ik nu al een zwaar bonte man kopen, zodat die uit de quarantaine kan als de jongen uitvliegen. Dan kan ik Mokka bij hem zetten  ;)

Enniewees, er staat een fotootje van de albino voor je moeder in het dagboek :)