## Binky's friends deel 1. ## ** 01-10-2005 t/m 01-10-2006 **

Gestart door Caroline, 1 oktober 2005, 23:15:41

« vorige - volgende »

♪ Marlies

Zo te zien moeten we gaan slapen. ;D ;D

carco

 ;D ;D
Ik lees net dat het thema van de fotowedstrijd van augustus gapen is.Jouw foto heeft alvast één stem!!

Groetjes: CAroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Roosje


Caroline



:-\ Pablo zit bol vandaag!!  :-\




Vanmorgen toen ik beneden kwam zat Pablo bol te slapen. Maar dan net eventjes anders bol dan anders. Hij kwam me ook niet gedag zeggen en toen de rest ging eten bleef hij nog eventjes op de touwring zitten om vervolgens toch maar te gaan eten, weliswaar nog steeds bol.  :-\ Ik kreeg gelijk allerlei visioenen van toen ik in november Binky zo aantrof 's morgens maar zag al snel dat die er toch meer apathisch bij zat terwijl ik met Pablo nog gewoon contact kon maken. Ook is zijn kontje schoon en heb ik eventjes een paar kranten op de bodem van de kooi gelegd, maar er heeft geen valkje de diarree.
Ik heb hem eventjes gepakt en nagekeken maar kan niks afwijkends aan hem zien. Ook zijn gewicht is net als normaal 85 gram. Omdat ik toch eventjes wilde zien hoe hij verder reageerde heb ik hem eventjes samen met de andere 4 witmaskertjes losgelaten en ook dan merk ik niks aan hem, hij ging gelijk bij zijn nieuwe liefdes, Rocky & Coco, aan de kooi hangen. Vloog zeker niet minder dan normaal en maakt ook zoals we gewend zijn van hem zijn zweefduiken om vervolgens weer door te starten.  :-\ Allemaal heel normaal dus en vreemd dat hij toch regelmatig bol gaat zitten. Hij eet normaal, drink normaal, poetst zich normaal en slaapt gewoon op één poot. Alleen als hij slaapt dan wel extreem bol en hij slaapt veel. Daardoor valt het wel op dat hij minder actief is en ook niet wil kroelen met zijn Fleurtje. Maar dit laatste kan al een tijdje langer zijn en dat het me nog niet was opgevallen, hij is immers alweer 9 dagen verliefd op de twee nieuwe dames.

Kortom, eigenlijk zie ik vrij weinig aan hem en weet ik ook niet wat ik ermee aan moet. Heeft er iemand een tip of adviesje voor me??
Zal hij misschien gewoon heel erg moe zijn van het achterna hobbelen, vliegen en klauteren van Rocky en Coco??
Oh ja, omdat ik verder niks afwijkend aan hem zie, heb ik hem niet apart gezet en dus ook geen warmtelamp gegeven.
Ik hou hem wel in de gaten en zet vannacht ook nog een keer de wekker voor hem, om hem nog een keer extra te observeren.

Noa is weer aan het aankomen en weegt op dit moment 89 gram. Ik denk dat haar snaveltje net ietsje te kort voor haar is geweest om voldoende zaadjes te kunnen pellen, al hoewel ik zo met het blote oog weinig verschil zag met de andere keren dat ik haar had geknipt.  :-[ Morgen moet ik haar weer knippen en ben benieuwd hoe het dan gaat.

Rocky heb ik gisteren voor het eerst lekker kunnen kroelen maar het gaat nog wel steeds onder haar voorwaarden. Hihihi. Een dametje met karakter. Coco kroop gisteren terwijl ik zat te lezen, onder mijn kin om daar te kroelen met haar kuif tegen mijn kin, na een paar minuten viel ze in slaap en heeft zeker een half uur zo gezeten. Lieffff.  :-*

Dan zullen de meeste van jullie het al wel gezien hebben in het dagboek van Lin.


Het witmaskertje van het tweede nest had wederom geen pareltjes, dus nog steeds geen "Grisha" voor mij.  :'( :'(

Verder vind ik het erg rustig op het forum, veel mensen druk met andere dingen waarschijnlijk, zoals eitjes, donsjes broedblokken of de tuin zomer klaarmaken. Of is het alleen maar in mijn dagboekje rustig?? Is iedereen misschien een beetje verzadigd met foto's van mijn valkjes en kindertjes??
Dat kan natuurlijk ook.  :-\ Jammer dan want ik heb weer een serie foto's klaar staan om te plaatsen.  8)

Eerst eventjes reageren op een paar berichtjes van jullie.



Hoi Diana,

Erg veel tijd heb ik niet hoor, maar ik maak mijn berichtjes voor mijn dagboekje in etappes, tussen de werkzaamheden door hier. En als ik dan zo'n berichtje af heb, soms wel in 12 etappes, dan verander ik het hier en daar een beetje en plaats het.
Antwoorden op jullie berichtjes vind ik persoonlijk wel zo netjes en uiteraard plaats ik regelmatig een serietje foto's voor de liefhebbers.  ;) Fijn dat je er zo van geniet.



Hoi Caroline,

Inderdaad heb ik hele gezellige grasjes, die de hele dag zachtjes zitten te tortellen, heel lief. Zoals bekend maken mijn valkjes nagenoeg geen geluid. Tot voor kort .......
Eros begint sinds deze week namelijk ook een beetje te fluiten, hij doet de grasjes na.  ;D ;D ;D En Rocky is een fluitend popje, sinds zij af en toe een fluitconcertje weggeeft, imiteren Pablo en Chica (ja, ook een popje) dit zelfde fluitje ook af en toe.

En namens Sanne, als het aan haar ligt schrijft ze hier iedere dag, maar daar gaan we mooi niet aan beginnen.  ;) Af en toe een keer okè maar het moet niet uit de hand gaan lopen.  ;D



Hoi Agnes,

Ook al een dochter die regelmatig mee kijkt.  :D



Hoi Riny,

Sanne heeft jou berichtje aan haar inmiddels al een keer of 7 bekeken, samen met die van Caroline en ik moest je zeggen dat als ze van mij mag(als ze goed heeft gegeten deze week, mag ze het weekend), ze snel een berichtje komt plaatsen in jouw dagboek.

Je krijgt wel alvast een dikke  :-* terug en ze zei me dat het al heel lang is geleden dat ze bij Riny was maar dat ze het niet was vergeten en heel erg leuk vond, vooral het helpen in de keuken.  :D (geheugentje hè??)



Hoi Lin

Ik heb niet zoveel in te halen hoor maar in korte tijd 3 nieuwe valkjes ...... ja dan heb je weer een hoop gelegenheden om leuke en grappige foto's en filmpjes te maken, die laatste had ik trouwens nog nooit eerder geplaatst en vond ik wel leuk om me daar eens in te gaan verdiepen.  :D
En het tam houden is niet echt veel werk hoor. Ze mogen er hier sowieso elke dag een paar uur uit en meestal gaan ze dan hun eigen gang, maar ze mogen alleen de kooi uit op mijn vinger na te zijn opgestapt en verder worden ze elke dag stuk voor stuk eventjes lekker gekroeld, als ze dit lekker vinden. En sommige komen lekker bij me zitten, maar die komen wel zelf naar me toe gevlogen.  :D
Straks komt er nog een foto van Eros in volledig verenkostuum.



Hoi Maris,

je hoeft niet elke dag te reageren hoor, dat doe ik ook niet overal.  ;)
Sanne was erg blij met het Snoopy-plaatje.  :-* Het waren alleen bijna allemaal oude foto's die Sanne had uit gekozen, maar wel haar lievelings.  :D



Hoi Caro,

Bedankt!! En ik ben erg benieuwd naar de foto van jullie nichtje hoor.  :D



Hoi Mara,

Leuk dat je ook even in mijn dagboekje langs komt.  :D En bedankt voor het complimentje.



Hoi Marlies,

Wat een gaap hè??  ;D



Hoi Caroline,

Ik wist het ook niet trouwens dat augustus thema gapen heeft. De gaap is natuurlijk geweldig, helaas is de foto niet helemaal scherp.  :-\



Ha die Roos,

omdat je zo weinig tekst heb waar ik op kan reageren, plaats ik maar een paar foto van je schatjes. Kan ik mooi met jouw poepies showen, zelf heb ik ze immers niet.


Primo & Diego.  :-* :-*


De trotse ouders, Heinrich & Poppie.  :D :D






Geen wereldfoto maar het gaat me eventjes om de verenkostuumpjes van mijn albinootjes.
Rechts Eros, helemaal strak in het pak  en links Noa, hier zie je goed de mengeling van "vieze" en nieuwe witte veertjes.  8)


Coco lekker bij mij zitten, en waar Coco of Rocky zijn daar is Pablo ook.


Kijk zijn pootje, hihihi!!


Even mijn broek proeven.  :P


Truste Coco!!


Rocky komt er ook eventjes gezellig bij zitten.


Gezellig!!


Zoals jullie op de achtergrond zien, is Thomas op de kast aan het spelen.  ;D

Coco vond het allemaal slaapverwekkend kijk maar.












Eventjes uitgesneden om van dichtbij te kijken.  ;D


Rocky mooi!! (gemaakt met mijn mobieltje)  :o


Even deze nog een keer herhaald, vind ik zo'n mooie foto.  ::)

Dat waren ze weer, hopelijk worden ze nog steeds met evenveel plezier bekeken, anders stop ik om zo regelmatig foto's te plaatsen hoor  :P , scheelt me ook weer tijd.  ;) :D :P[/size][/i][/b][/color]


Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

♪ Marlies


Mandy

Fijn dat Noa alweer aangekomen is. ;)
Je kan inderdaad steeds beter het verschil zien met de nieuwe witte veertjes. Dat komt dus gelukkig ook goed. :)
Ga je trouwens nog een keer op vakantie van het jaar, dat ze hier komt logeren? Dan kan ik daar alvast rekening mee houden, dan plan ik extra vrije dagen in om haar te verwennen. 8)

Tja en van Pablo denk ik hetzelfde als ik van Noa eerst dacht; de rui. Sommige valkjes kunnen best even van slag zijn door de rui. Als alles verder normaal is maar daar lijkt het hier wel op. Iets anders weet ik ook niet. ::)

En wat jammer dat er nog steeds geen "Grisha" voor je is. :-\
Maar heb geduld, die zal vast wel een keer komen. ;)

Mooie foto's verder. ;D
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Monky

Hi Caroline,
Voor mij hoef je niet te stoppen met foto's plaatsen hoor!!!!
Iedereen weet dat ik fotoverslaafd ben!!  8) ;D
Als anderen het niet willen dan zet je ze maar in mijn dagboek hahahaha!!!!

Ze zeggen dat geduld een schone zaak is  :-X Jij hebt echt engelen geduld  :-* Je Grisha komt vast binnenkort wel. Er komen zoveel jongen. Is een Grisha eigenlijk zo moeilijk te kweken dat ze niet zo veel voorkomen?

Wat is dat gapen toch een lief gezicht hè? Echt heerlijk om te zien.

Ik ga gauw weer aan de slag...druk druk druk...  :-\ :)

Groetjes,
Monky

Rianne

Hey Caroline,

het is zeker rustig op het forum, niet alleen bij dagboeken hoor. Maar dat komt wel weer. :)
Leuke valkjes foto's weer! :D

valkchico

Hallo caroline,

yeeessss ben weer etrug haha

heb even lekker met kop koffie jouw dagboek bij gelezen en gekeken!!
wat een geweldige foto's heb je gemaakt en door een kokertje??????? tuurlijk moet kunnen.

Wow 12-13 valkjes hahaha ach ook dat moet kunnen ;) ga je ze allemaal binnen houden?

Sanne goed zo schuif je moeder af en toe maar even opzij en schrijf ook maar wat hoor! (de appel valt niet ver .......)

het is al een tijdje rustig op het forum (geluk bij ongeluk hoefde ik niet zoveel bij te lezen)

Over Pablo heb ik geen advies zit ie nog zo bol?

Ga maar lekker door met je experimenteeer foto's :-*

gr Esther

gonnie

Hoi Buuv
Wat een schitterende foto`s zij dat bij jou , die gaap foto`s , heerlijk ik werd er weer wat vrolijker van , ik vind het heel lief van je dat je reageerde in mijn dagboekje, had ik ook nodig .
Henrich en Poppoe zijn prachtvalkjes, wanneer gaan hun eitjes uitkomen ?
ook de andere natuurlijk maar je hebt altijd voorkeur hè.
Groetjes Gonnie




moonwitch (diana)

Hoi Caroline

Vooral doorgaan met filmpjes en foto's, geniet er altijd met volle teugen van.
Groetjes diana
R.I.P. Boomer 15-11-06
Voor altijd in onze gedachten , Kanjer

Lin

Citaat van: carco op 10 april 2006, 22:00:41
;D ;D
Ik lees net dat het thema van de fotowedstrijd van augustus gapen is.Jouw foto heeft alvast één stem!!

Groetjes: CAroline.


oh ja? ik ga snel meedoen  :P


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Lin

Hey Caroline,

Inderdaad rustig op het forum. Bij dagboeken veel jongen. Meer dan vorig jaar. straks wordt het wel drukker op het forum bij aanschaf en kweken.

Leuke fotos! Vooral die gaapfoto. ik moet ook maar weer meedoen met de wedstrijd.

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Caroline



Is die gekke Pablo verliefd??



Even een kort berichtje over die gekke Pablo.

Ik hou hem nu al 3 dagen nauwlettend in de gaten. Zoals boven, op de overigens oudere foto, zit mijn ventje zo'n beetje de hele dag. Zijn ontlasting is nog steeds goed, hij eet en drinkt goed maar verder is het een sloom, lui valkje. Als zijn maatje Fleur hem komt kroelen wordt ze afgesnauwd en klimmen in de kooi doet hij alleen als het hoognodig is, bijv. om te eten.
Totdat .......... de kooi open gaat.

Dan heb ik ineens een heel ander valkje, die vliegt als een speer, gelijk naar de kooi gaat waar Rocky & Coco inzitten en weer overal op klimt en klautert, zweefduiken maakt maar vooral blij en vrolijk is.  :-\

Ik heb dan ook sterk het vermoeden dat mijn Pablo verliefd is, en wel op Rocky of Coco, ik vermoed op Rocky, die achtervolgd hij de hele tijd.  :P Helaas voor hem vindt Rocky hem niet zo heel erg interessant en ontwijkt hem eerder dan dat ze erop reageert. Gelukkig maar want Rocky had ik absoluut niet in gedachten als partner voor Pablo.  ::)

Kan iemand mij vertellen of dit mogelijk is, dat hij steeds zo veel slaapt en bollig zit omdat hij niet bij "zijn" popje kan zijn waar hij verliefd op is, sinds een anderhalve week?? Hiervoor was immers Fleur zijn allesie.  :-\

Ook ben ik nu meer aan het stimuleren dat Noa samen met Rocky & Coco gaat optrekken door ze met zijn drietjes los te  laten en ook douchen elke dag met z'n drietjes te laten doen. Noa in de Ferplast kooi plaatsen bij Rocky & Coco doe ik liever nog eventjes niet, i.v.m. de beperkte ruimte. Mochten Noa en Eros (dus 2 albino's) toch meer naar elkaar toe gaan trekken dan ze nu doen, dan gaat Noa wel apart bij Rocky en Coco. Noa en Eros vinden elkaar wel leuk maar kroelen nog niet echt veel, trekken wel samen op. Dus door Noa los te laten met Rocky & Coco hoop ik dit een beetje te vermijden.  :)

Volgens mij weten mijn valkjes dat ze toch nog niet mogen broeden dit jaar, er is weinig liefde, romantiek of zelfs maar liefdeloze sex hier in het spel. Er wordt niet verleid, gefloten of kippetjes gezeten. Dit laatste heb ik nog nooit gezien hier en ik heb toch 5 popjes.  ::) :P

Maar ik geniet wel enorm van ze hoor.  ;) Vanavond zal ik nog eventjes een paar foto's plaatsen.  :D



Hoi Marlies,

Zoals je ziet ben ik doorgaan.  :D



Hoi Mandy,

Inderdaad komt Noa weer aan, ik weet niet waar het door komt, de rui of haar snaveltje. Het is wel zo dat haar snavel precies op een bepaalde manier moet anders kan ze er niet goed mee eten, dat weet je misschien nog wel van toen ze bij jou zat. Als ze net was geknipt viel ze toch altijd een beetje af, dit is nog steeds zo af en toe, misschien dat het nu een beetje langer heeft geduurd eer het goed in model was gegroeid, in ieder geval zo dat zij er weer mee kan eten.  ??? Ik weet het niet, elke keer helemaal precies hetzelfde knippen lukt me  niet, je praat nu al minder dan mm verschil waar ze last van heeft. Het zal in de gaten houden blijven maar dat wisten we hè??  ;) :D
En je vraagt over de vakantie, maar zoals het er nu uit ziet gaan we alleen een weekend met Pinksteren en van de zomer blijven we ook in de buurt, dus beide keren heb ik geen opvang voor Noa nodig. Ze kan of thuis blijven omdat ik dan zorg dat ze een paar dagen ervoor is geknipt en mijn moeder dan toch elke dag eten komt geven. En van de zomer kan ze gewoon mee, eventueel met Rocky en/of Coco als dit dan maatjes zijn geworden. Volgend jaar staat er weer Schotland op de planning dus wie weet dan. Maar lief dat je het vraagt, bedankt, en mochten er zich veranderingen voor doen in de planning dan mail ik je even.  ;)

Pablo is denk ik verliefd, wat denk jij van het verhaal wat ik hier boven schreef??
En inderdaad weer geen "Grisha".  :-\



Hoi Monique,

Lief berichtje.
En nee hoor, een geparelde witmasker is niet zo moeilijk te kweken. Maar een "Grisha" wel. Ik ben namelijk helemaal verliefd op Grisha van Gerda.


Vooral die parel tekening op haar rug, prachtig!!

Daarom wilde ik een "echte". Dus van dezelfde ouders. Tiamo & Ayla, van Lin, de ouders ook van mijn Eros. Alleen kan dit koppel zoveel verschillende mutaties krijgen in één nest dat het afwachten blijft. Tot nu toe hebben ze in 5 nesten, 20 uitgekomen jonkies (niet allemaal blijven leven) gehad en daarbij zat maar 1 "Grisha". De echte dus.  ;)



Hoi Rianne,

Ik hoop het wel dat het weer drukker gaat worden op het forum, dit is erg stil.  :-\



Hoi Esther,

Fijn dat je er weer bent, ik had je gemist in mijn dagboekje. Je had zeker wel wat bij te lezen en kijken?? Maar och,met een bakje koffie moet dat lukken niet.  ;)
En ik wil inderdaad al mijn valkjes binnen houden, misschien ooit in de verre toekomst een keer een volière maar dan niet voor deze valkjes, alles wat tam binnen komt blijft ook binnen wonen.



Hoi Gonnie,

Dank je wel voor de complimentjes, ook de complimentjes voor Heinrich en Poppie, alleen deze zijn niet van mij hoor, maar van Roos. En die hebben gisteren het derde donsje gehad en nu nog 2 eitjes.  ;)



Hoi Diana,

Ik ga ook door hoor. Ik weet dat er altijd nog een paar mensen kijken. Ik sta niet voor niks op bijna 20000 lezers in een half jaartje tijd. Maar het is gewoon rustig hier en dan merk je dat ook in je eigen dagboekje natuurlijk.  :D



Hoi Lin,

inderdaad de gaapfoto's zijn heel erg leuk, vind ik zelf ook, ik had namelijk nog niet veel gaapfoto's. Helaas vind ik ze niet scherp genoeg om aan de wedstrijd mee te doen.



Ik ga weer eens wat doen hier in huis.  ;) Vanavond kom ik terug met foto's en misschien dat de valkjes zin hebben om gefilmd te worden.  ::) [/size][/i][/b][/color]


Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Gerda

Citaat van: Caroline op 12 april 2006, 10:16:10

Hoi Monique,

Lief berichtje.
En nee hoor, een geparelde witmasker is niet zo moeilijk te kweken. Maar een "Grisha" wel. Ik ben namelijk helemaal verliefd op Grisha van Gerda.


Vooral die parel tekening op haar rug, prachtig!!

Daarom wilde ik een "echte". Dus van dezelfde ouders. Tiamo & Ayla, van Lin, de ouders ook van mijn Eros. Alleen kan dit koppel zoveel verschillende mutaties krijgen in één nest dat het afwachten blijft. Tot nu toe hebben ze in 5 nesten, 20 uitgekomen jonkies (niet allemaal blijven leven) gehad en daarbij zat maar 1 "Grisha". De echte dus.  ;)


IK-IS-TROTS!!!!!!!!

De enige echte Grisha woont bij mij  :D

Maar hopelijk komt er in de toekomst toch een 'tweede Grisha' voor jou!!!

Liefs, Gerda