## Binky's friends deel 1. ## ** 01-10-2005 t/m 01-10-2006 **

Gestart door Caroline, 1 oktober 2005, 23:15:41

« vorige - volgende »

Rianne

Wat een enorme bos haar heeft hij zo, hij lijkt idd enorm gegroeid!

Mandy

Citaat van: Caroline op 25 maart 2006, 23:29:40

Deze foto heb ik speciaal voor Noa geplaatst. Hier zie je als je goed kijkt, dat de nieuwe veertjes spierwit zijn.

Inderdaad, mooi hoor, komt allemaal goed zie je wel. ;D
En Eros ook al mooi terug in de veren, heb je straks 2 pracht albino's! :D
Nu natuurlijk al. ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

~Natas~

Hoy Caroline,

Oh jeetje ook al ziek, of niet helemaal lekker in je vel zitten.
Wauw zeg nu wordt Eros echt heel mooi, nog even en je ziet niks meer van het plukken.
Beterschap verder, en hou je rustig.

groetjes,

Natas

valkchico

Hallo Caroline,

ga je niet gelijk aan marathon beginnen ,omdat je je wat beter voelt!!
Even rustig aan doen hoor.

gr Esther

Ozzie

Dag beste forummers,

degenen die ook weleens in mijn dagboekje bladeren, weten waar het over gaat, voor de mensen die dit niet weten: ik ben onlangs allergisch 'verklaard'  :'(  , daarom ben ik gedwongen voor mijn valkjes Rocky en Coco een nieuws huisje te zoeken.

Ik zal maar meteen met de deur in huis vallen: Rocky en Coco hebben een nieuw thuis gevonden en niet bij de eerste de beste.  ;D  Caroline en ik hebben de afgelopen dagen heen en weer gemaild en de kogel is door de kerk: mijn valkjes worden geadopteerd door Caroline!

Verdrietig :'( , maar ook goed nieuws, want bij Caroline kan ik ze met een gerust hart toevertrouwen. Sinds ik in haar dagboek lees (en dat doe ik al een tijdje), kan ik maar één ding constateren: Caroline heeft hart voor haar valkjes (en voor haar gezin). Een echte dierenliefhebber en zeker besmet met het valkenvirus  :D  Rocky en Coco zijn in goede handen bij haar, en dat was mijn voornaamste zorg: een goed thuis voor ze zoeken waar ze een goed leven tegemoet gaan, hoe moeilijk dit ook voor mij (en mijn man) is. Ze zullen dus vriendschap moeten sluiten met Noa, Fleur, Chico, Pablo en Eros. Wat ik van Caroline heb begrepen, zullen ze huisgenootjes worden met kleine Noa. Ik ben er vast van overtuigd dat het zal klikken. :-*

Lieve Caroline, bij deze wil ik je nogmaals bedanken en je zeggen dat ik heel blij ben dat Rocky en Coco bij jou, je gezin en je andere valkjes en beestjes mogen wonen.  :-*

We hebben nog contact,

liefs Wendy

Rocky en Coco: nu de schatjes van Caroline

Riny

Hoy Caroline
Wendy had geen beter en liefdevoller huisje voor haar valkjes kunnen wensen.
[/color][/b]

valkchico

Hallo CAroline,

Dat je een groot hart hebt dat wisten we al maar toch nog even ik vind het geweldig dat je deze twee lieverds bij jou  in huis neemt.
Ik had al een vermoede toen je een im gestuurd had naar Wendy ;)

:-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-*

gr Esther

valkchico


Caroline



Hoi hoi!!

Zoals jullie inmiddels wel zullen hebben gelezen krijg ik er  het aankomende weekend 2 nieuwe adoptiekindertjes bij.


Rocky


Coco

Vanaf het moment dat Wendy "in verwachting" was van Rocky volg ik in haar dagboekje deze twee dames.

Ik leefde heel erg met Wendy mee toen zij deze maand te horen kreeg wat voor ons allemaal de ergste nachtmerrie is, ze was allergisch en moest haar 2 schatjes weg doen.  :'(

Mijn eerste reactie was, wat balen dat het mannetjes zijn, maar kan ik op de een of andere  manier haar niet helpen een adresje te zoeken. Tijdens ons mailcontact kwam ik er al vrij snel achter dat het 2 dames waren, ik weet zelf nog niet hoe ik er bij kwam dat het mannen waren.  :-[ ::) En toen was bij mij het balletje rond, zouden dat geen lieve vriendinnetjes kunnen worden voor mijn Noaatje. Met haar eetprobleem veroorzaakt door haar centenbakkie wil ik haar immers toch geen nestje laten krijgen, dus een mannelijk vriendje was geen optie. En zoals jullie hebben kunnen lezen, zijn Wendy en ik het eens geworden en gaan wij zaterdag nogmaals naar het Hoge hoge Noorden. Wendy en haar man nemen liever zo snel mogelijk afscheid, dit omdat op dit moment hun aanblik elke keer weer pijn en verdriet veroorzaakt.  :'( Logisch natuurlijk.

De 2 grasjes zitten op dit moment in een kamervolière van Ferplast, en zullen tijdelijk ietsje kleiner gaan wonen. Rocky & Coco kunnen dan in de kamervolière van de grasjes. Met moederdag krijg ik van mijn lieve mannetje nog zo'n zelfde kooi als ik nu ook al heb voor mijn valkjes en deze komt naast de kooi te staan die ik nu al heb.  :D


H = 180 cm, B = 100 cm en D = 60 cm.

De valkjes wil ik dan als volgt verdelen:

Pablo & Fleur samen met Chica & Eros in de ene kooi en Noa samen met haar 2 nieuwe vriendinnetjes, Rocky & Coco in de nieuwe kooi.  ;)

Ik heb er een heel goed gevoel bij, Rocky & Coco hebben een nieuw warm thuis gevonden, Noa 2 nieuwe vriendinnetjes, Wendy en Olaf kunnen in ieder geval hun 2 schatjes blijven volgen en mogen altijd bellen, mailen of langkomen als ze willen en ik ...... ik ben helemaal gelukkig met deze 2 mooie lieve valkjes die straks zeker ook een plaatsje krijgen in de groep, net als Eros zich ook al na een paar dagen thuis voelde.  :)

Nog even een paar grappige toevalligheden:

Mijn allereerste valkje, een lutino droeg ook de naam Coco,

Mijn allereerste hond, een Golden Retriever, droeg de naam Rocky maar noemde ik altijd de Rock!! Zo noemt Wendy haar Rocky ook.

Rocky, van Wendy dus, is op dezelfde dag geboren als mijn Chica, 25 augustus 2005.  :)

Ik kom straks nog eventjes updaten en heb ook nog een paar foto's van mijn (valken) kindertjes.

Wendy en Olaf, dank jullie wel voor het grote vertrouwen, ik zal heel erg goed voor jullie 2 kindertjes zorgen.  :-*

Ook Riny en Esther, bedankt voor de lieve woorden en plaatjes.


[/size][/i][/b][/color]
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Mariska

Hoi Caroline,

Wat ben je toch een lieve schat :-*
Ik ben voor Wendy en Olaf ontzettend blij dat ze bij jou komen.
Dat zal een hele opluchting zijn.
Rocky ken ik natuurlijk niet persoonlijk, maar Coco heb ik in het echt gezien, vast gehad en ik was helemaal gek van haar :D
Dus wat haar betreft kan ik je zeggen dat je een superlief valkje krijgt.
En uit Wendy's verhalen maak je ook wel op dat the Rock daar helemaal niet voor onder doet ;)
Ik wens jullie heel veel plezier met deze schatjes.

Liefs
Maris!! :-*


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Roosje

Hihi ik wist het lekker al ;D Vind het echt super hoor! Wendy, je hebt een goede keus gemaakt om ze bij Caroline te plaatsen :)

Caroline



Update!!



Mijn eerste oranje wangetjes komen zaterdag.  :D

Verder heb ik eigenlijk niet zo heel veel nieuws, in mijn vorige berichtje en gisterenavond schreef ik zo mooi dat ik vandaag een update zou houden maar ik weet eerlijk gezegd helemaal niet waarover. Whahahahaha!!!  ;D ;D ;D

Als loopt hier keurig op zijn railsje. De kindertjes hebben een klein snotneusje gehad maar dat heeft verder niet door gezet en ze hebben er weinig tot geen last van gehad. Zelf ben ik vandaag weer een beetje beter maar nog steeds niet fit.  :-\ Ed is vandaag ook weer gaan werken zijn 4 vrije daagjes zaten er ook weer op. We hebben verder geen aparte dingen op de agenda staan op zaterdag na dan.  ;)
Met de hondjes gaat het weer goed, loopsheden zijn weer afgelopen. En ze liggen weer "lekker" elke dag in het water.  >:( :P
De konijntjes hebben de winter weer goed doorstaan en hebben zo'n beetje alles wat hout is in mijn achtertuin en dat zijn best wel veel verschillende dingen, beschadigd.  >:( Inclusief mijn coniferen, zo'n 25 verschillende soorten coniferen in pot hebben ze op hun manier gesnoeid.  :'( Het wordt dus tijd dat we een oplossing gaan zoeken om ze toch de nodige ruimte te geven om los te kunnen lopen maar dan wel zo dat de schade beperkt blijft.
Mijn visjes in de vijver zijn ook allemaal de winter doorgekomen op 1 visje na. Uitgerekend mijn enige eigen kweek goudvisje, al 2 jaar oud, zo'n 6 cm lang en nog steeds niet op kleur, was gisteren op zijn zijtje boven komen drijven.  :'(
Buiten in de volière is de onrust weer begonnen tussen de groenlingman en de kanarieman, elk voorjaar is het vechten tussen die 2, terwijl er niet eens een popje voor hun in de volière zit. En de groenling al een hoogbejaarde leeftijd heeft bereikt van 8 jaar. Verder zien alle buitenvogels er allemaal nog goed uit. Ook de bejaarde (  ??? ) kwartel van 4 jaar is de winter goed doorgekomen. In het voorjaar wil ik de twee buiten volière/kooien een beetje aanvullen met wat vogeltjes, ik denk grasjesmannen. Maar eerst straks een grote voorjaarsschoonmaak en heel veel zon.  ;)
Mijn grasjes binnen maken het ook goed en moeten morgen eventjes tijdelijk kleiner gaan wonen. Zodat ze hun huisje tijdelijk kunnen "verhuren" aan de twee nieuwkomers, Rocky & Coco.  :D

En dan natuurlijk mijn valkjes!!

Pablo is een lekker ding, fluit nog steeds zelden en vertoont ook nog weinig machogedrag. Op een paar staartveren na is hij helemaal door de rui. Hij weegt 85 gram, zoals altijd.
De enige waar hij alles van kan hebben is zijn Fleur. Met Fleur gaat ook alles goed, ook zij moet nog enkele staartveren wisselen en is dan klaar. Ze is lekker kroelerig en dikke maatjes met allebei haar zusjes maar een koppeltje met Pablo.  :D Fleur weegt 103 gram, dikkertje.  :P
Chica is op dit moment volop in de rui. Samen met Noa, die ook in de rui is gaat het vliegen dan ook erg moeizaam. Chica trekt veel met Noa op, maar wil ook wel kroelen met Fleur, als die er toevallig naast zit, niet met Pablo en Eros is natuurlijk nog nieuw. Chica weegt 91 gram.
Noa ..... ik maak me een heel klein beetje zorgen om Noaatje de afgelopen week. Ze blijft maar afvallen, ze weegt op dit moment 87 gram, terwijl ze een weeg geleden nog rond de 95 gram woog. Ik kan verder niks aan haar opmerken, zie haar regelmatig eten, heb gisteren nog haar snaveltje geknipt, was nog niet echt heel lang maar toch maar gedaan. Ze is fit, speelt, vliegt, kroelt en slaapt gewon op 1 poot. Het enige waar ze last van heeft is, ze is hééééél zwaar in de rui, als ze beweegt dan fladderen de veertjes naar beneden. Heel erg mooi om te zien is dat ze elke dag weer meer spierwitte veertjes heeft, die de vieze grijsverkleurde vervangen. Maar het lijkt me stug dat die zoveel wegen. Uiteraard hou ik haar goed in de gaten, weeg haar in plaats van 1 x per dag op dit moment 2 x per dag. En ga vanaf morgen af en toe maar voor de kooi zitten kijken als ze eet of ze alles nog goed naar binnen krijgt. Meer kan ik niet doen op het moment. Oh ja, ik heb niks veranderd aan haar voeraanbod. Misschien maak ik me voor niks zorgen hoor en is ze alleen maar haar babyvet aan het verliezen. Haar zusje Fleur woog eerst 97 en 6 weken later 119 gram en weer een aantal weken later weer 103 gram, dit ook allemaal zonder reden. Terwijl Pablo altijd 85 gram weegt.  :-\ ::) ???

En dan natuurlijk mijn kleine ventje, Eros!!
Die doet het heel goed hier, hij gaat lekker met de rest mee en ik denk dat ik vanaf morgen maar eens ga proberen om hem lekker bij de anderen in de grote kooi te doen, als ik thuis ben. Als ze los zijn gaat hij ook goed met ze mee en met ze om. Alleen heeft hij in de grote kooi nog niet willen eten uit de voerbakjes, dus voorlopig alleen eventjes bij de andere als ik hem in de gaten kan houden wat zijn eten betreft. Zijn veertjes zijn bijna allemaal terug en op dit moment zit heel zijn kuifje met pennetjes dus ook die is aan het groeien.  :D Kroelen mag ik stiekem af en toe een aaitje, maar dan wel over zijn ruggetje. Kusjes geven mag wel, opstappen gaat ook goed alhoewel ik dan wel mijn hand er boven moet houden anders vliegt hij naar zijn vriendjes.  :D Vliegen gaat ook elke dag steeds beter en net als de andere land hij keurig nestjes op de grote kooi en kent hij de speelplaatsjes, zoals bovenop zijn eigen kooi, boven op de grasjes hun kooi of op de touwringen, ook hij heeft nog niet zoveel interesse in de driehoek.  :-\ Oh ja, hij weegt al een paar dagen 100 gram.  :P :D

Oeps, nu vergeet ik nog bijna te vertellen dat ik een reservering heb gedaan voor een lutino MAN voor mijn moeder. De eerste die geboren gaat worden bij Bonnie, van de Grijze Parel,  is voor mijn moeder.  :D Vorig jaar had zij uit een koppel 4 mannen en een pop, de mannen zijn ongepareld en de poppen zijn gepareld, een eventuele cross-ver uitgesloten en die gok gaan we nemen.  ;) ;D

Genoeg geschreven voor iemand die niet wist waar ze een update over moest houden.  :-X :-[

Tijd voor de foto's!!




Eventjes een fotootje van Eros van een maand geleden om het verschil te zien.


Zijn ruggetje gisteren, zien jullie Jasper op de achtergrond naar hem lachen??  :D


Eros zijn voorkant en kuif. Vandaag.


:)


:-*


Eros & Chica, nog niet echt een liefdeskoppel .......


...... maar wel lief samen.  ;)


Rocky, mijn nieuwe popje, gelukkig hebben wij geen rieten stoel.  ;D


Coco, mijn andere nieuwe popje, lekker in het voorjaars zonnetje.  8)


:D Ik ben er heel erg blij mee.
  :-[ Maar voel me schuldig hierover omdat er andere mensen zijn die intens verdriet om ze hebben.  :'(


Even poseren voor mama, alleen Thomas kan zijn ogen niet van de Sesamstraat af houden.  ::)


Nog steeds spannend!!


:-X


:)


:D


:-*


Hij komt met één handje vast naar me toe gelopen.  :D


Welterusten!! Dikke handkus van Jasper.  :-*



Morgen kom ik eventjes terug om te reageren op jullie vele berichtjes, het is nu zo laat geworden, morgen om 7 uur weer mijn wekkertje.  ;)[/size][/i][/b][/color]


Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Karin

Gefeliciteerd met je nieuwe adoptiekindjes ! Leuk dat je nu ook oranje wangetjes heb, geeft wat kleur aan het geheel  ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Mandy

Gefeliciteerd met je mooie aanwinsten! ;D
Top dat je ze overneemt en een goed thuis geeft. ;)

Citaat van: Caroline op 29 maart 2006, 00:06:51
Noa ..... ik maak me een heel klein beetje zorgen om Noaatje de afgelopen week. Ze blijft maar afvallen, ze weegt op dit moment 87 gram, terwijl ze een weeg geleden nog rond de 95 gram woog. Het enige waar ze last van heeft is, ze is hééééél zwaar in de rui, als ze beweegt dan fladderen de veertjes naar beneden.

Ik denk dat je hier zelf het antwoord al geeft; een zware rui. Althans dat is het eerste waar ik aan denk. Een rui vergt veel energie, zeker als die zo heftig verloopt. Als ze verder normaal doet zou ik me niet zoveel zorgen maken. Al kunnen ze van de rui ook wel even minder actief worden. In de gaten houden maar, maar dat doe je natuurlijk al. :)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Roosje

Voor iemand die niet weet waar ze een update over moet houden, is het een aardig boek geworden :P

Wat is die Eros vooruitgegaan zeg!! Hij ziet er echt prachtig uit.

Je moet je niet schuldig voelen hoor, coco en rocky komen bij jou geweldig terecht en Wendy kan ze mooi blijven volgen op het forum, dat is toch alleen maar heel mooi? Natuurlijk is er de pijn dat ze weg moeten, maar daar kan jij niets aan doen, behalve Wendy waar mogelijk steunen. En dat doe je, alleen al door ze een goed thuis de bieden!