## Binky's friends deel 1. ## ** 01-10-2005 t/m 01-10-2006 **

Gestart door Caroline, 1 oktober 2005, 23:15:41

« vorige - volgende »

Lin

Citaat van: carco op 23 maart 2006, 13:37:27
Hoi Caroline


Ik ben het niet met Lin en Rianne eens dat je niet weet of een lutino en man is maar meestal een pop en dat je dan 2 lutinoos tegenover elkaar moet zetten.
Kijk maar naar de volgende berekening bv.


Moeder:lutino
Vader:bont gepareld split voor {X1:  lutino}

man afkomst:
50% lutino split voor bont {X1:  gepareld}
50% wildkleur split voor bont {X1:  gepareld} {X2: lutino}

pop afkomst:
50% lutino gepareld split voor bont
50% gepareld split voor bont


En zo heb je er nog meer bv:


Moeder:lutino
Vader:gepareld split voor {X1:  lutino}

man afkomst:
50% lutino split voor {X1:  gepareld}
50% wildkleur split voor {X1:  gepareld} {X2: lutino}

pop afkomst:
50% lutino gepareld
50% gepareld

Dus je kan bij sommige koppels wel degelijk nagaan of de lutino een popo of een man is ;)

Alleen wordt het weer parels kijken ( nou ja dit keer dan eigenlijk niet)
Had je Bonnie nog een im gestuurd??

Groetjes: Caroline.


ik heb niet gezegd dat je twee rood ogen tegenover elkaar moet zetten. Bij mij zijn  alle niet geparelde lutinos ook mannen. Maar 1x had ik een crossover.

Dus ja 100% kan je dus nooit zijn. Ik dacht dat eerst ook!


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

carco

Hoi

Klopt ja jij had het over een crossover en Rianne over 2 lutino's. Maar hoe groot is de kans op een crossover nu eigenlijk?
Ik denk dat je daar niet te zeer van uit moet gaan en gewoon naar de berekeningen moet kijken die 9 van de 10 keer wel kloppen.
Dan kan Caroline dus gewoon nòg een keer jouw kant op komen ;)

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Lin

tja geen idee hoe groot de kans is. Ik denk niet erg groot. Maar ik heb al een reservering voor een lutino man. Maar misschien het laatste eitje. Je weet het maar nooit.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Caroline



Nog veel meer foto's!!



Even snel een berichtje vanuit Veghel. Ik hoop niet al te laat te gaan slapen vandaag want ik heb afgelopen nacht anderhalf uur geslapen en de nacht daarvoor twee en half uur, dus ik waai nu bijna om.  ;)

Zoals jullie wel zullen hebben begrepen gaat het super goed met Eros en hij doet gewoon mee met de rest. Hij is nergens bang voor hier in huis, en het is een rustig en relaxt valkje. Sinds hij zijn vriendjes ontdekt heeft, wil hij niet meer bij me blijven zitten en vliegt hij meteen naar de andere toe, maar dit vind ik niet erg, dat doen de andere ook. Of ze moeten toevallig een keertje allemaal bij me zitten. Maar over het algemeen blijven ze bij elkaar hangen. Opstappen op mijn vinger doet hij nog goed. En bijten, blazen of pikken naar me doet hij nooit. Een heel erg lief valkjes is het. Alleen ........ kroelen vind hij niet fijn, ook als de andere valkjes dat willen doen bij hem dan verstijft hij helemaal. Volgens Lin komt dit doordat hij zo geplukt was. En ik kan me inderdaad voorstellen dat dit een rol speelt, zeker ook bij het kroelen van de anderen. Wel heel zielig dus, zelfs trosgierst helpt hier niet bij. Maar wel een uitdaging natuurlijk. Vanaf vandaag ben ik gestopt om te proberen te kroelen, ik hou alleen mijn vingers nog wel vlak voor hem, zodat hij hopelijk zelf een keer gaat proberen te kroelen. Ik hoop dat hij ooit weer het vertrouwen terug krijgt. Ik zal in ieder geval heel veel geduld met hem hebben. Dan komt het misschien wel weer goed, Lin kon hem immers wel kroelen, zij het alleen aan zijn wangetjes.
Hij woog vandaag 98 gram, dus dit is ook een mooi gewicht. Hij eet dan ook goed. Alleen nog niet zoveel groente, fruit en nat eivoer, maar wel zijn zaad, brood en droog eivoer, trosgierst ben ik een beetje voorzichtig mee in het begin, ik heb liever dat ze goed zaad eten, snoepen komt vanzelf wel.



De lutino MAN voor mijn moeder.

Nog eventjes voor de duidelijkheid, mijn moeder wil dus graag een MAN erbij, omdat ze ook geen broedende valkjes wil.
Mijn allereerste valkje kocht ik bijna 12 jaar geleden, Coco was zijn naam. Het was een lutino MAN, superlief, hij kon fluiten als een tierelier, en kon een beetje praten. Tijdens vakanties en dergelijke ging Coco altijd bij mijn ouders logeren en zo is dan ook de liefde bij mijn  moeder gegroeid voor valkjes. Helaas is Coco 3 jaar geleden overleden. Vorig jaar heeft mijn moeder bij Mandy een geparelde cinnamon witmasker MAN gekocht, deze kreeg de naam Coco, vernoemt naar mijn ouwe valkje en gelukkig voor mijn ouders, hij fluit heel mooi en kan ook een beetje praten, ze wil alleen heel erg graag een vriendje voor hem. En de mutatie lutino blijft kriebelen. Vandaar dat ik nu dus op zoek ben naar een jong, tam lutino mannetje. En dan graag, eentje waarvan het geslacht van te voren bekend is. Mocht dit niet lukken dan moet ik op zoek gaan naar een andere mogelijkheid. Eventueel met DNA-test. Ik heb inmiddels al diverse tips binnen gekregen maar nog geen definitieve reserveringen gedaan. Dus mochten er nog iemand een aanbod hebben mag die persoon me altijd een IM sturen.

:censuur Al  mijn reacties op jullie berichtjes zijn pleite, ik drukte op een verkeerde knop schijnbaar, alleen het bovenste had ik al op geslagen in Word.

:-\ :'( Kan ik weer op nieuw beginnen.



Hoi Rianne,

Ik zie wel wanneer Eros "wazig" wordt, nu is hij in ieder geval nog spierwit.  ;)

Ik weet dat je met berekeningen nooit 100 % zekerheid hebt, i.v.m. cross-over. Zelfs Gendika geeft geen 100 % zekerheid maar groter dan 99 %.  ;)

Maar stel je hebt 2 valkjes, één volgens berekening een man en één kan man of pop zijn, dan ben je het toch met me eens dat de kans op een man bij de eerste veel groter is??



Hoi Riny,

Met 3-4 x testen bedoel ik:

Stel ik reserveer ergens een lutino met de afspraak dat ik alleen een man neem, er wordt een DNA-test gedaan en bij de meeste kwekers betalen beide partijen dan de helft, het blijkt een pop te zijn, dus blijf ik met lege handen achter. Stel dit gebeurt zo'n 3 tot 4 x, dan ben ik aan het eind van het liedje, bijna € 50,- armer en heb ik nog steeds geen valkje.



Hoi Lin,

Ik weet dat je een cross-over kunt treffen, maar die kans is veel kleiner.
Ik weet dat niemand me die 100 % zekerheid kan geven en daarom ook de DNA-test, maar 1 x een test of 3-4 x scheelt aanzienlijk.



Hoi Riny,

Je schrijft: daar zijn toch afspraken over te maken.
Ik weet ook niet hoe de meeste kwekers dat doen. En ik sta er zeker voor open om afspraken te maken. Dus mocht jij mij een lutino man kunnen leveren, dan laat me de voorwaarden maar weten.  :D



Hoi Caroline,

Ik had inderdaad ook al zitten bedenken dat als je met parels gaat "werken" het geslacht inderdaad al snel bekend wordt. Uiteraard, mits er geen cross-over plaats vind. Maar met die cross-over, dat risico heb je toch altijd. Ik heb erfelijkheidleer bij honden gestudeerd, daar kan het ook voorkomen maar in principe gaan we er niet van uit. Het wil ook niet zeggen dat als een koppel eenmaal een cross-over heeft gehad, dit nogmaals voor gaat komen.
En nee, ik had Bonnie nog niet gemaild, te druk gehad, wel heb ik jou gemaild.  ;)



Hoi Maris,

Ja dat klopt, laten we het hier op houden, jullie hebben allemaal gelijk.  ;D
Maar ........ ik wil gewoon graag op de gemakkelijkste en uiteraard niet de duurste manier op zoek gaan voor een lutino mannetje voor mijn moeder. Oh ja, .... en ook graag snel, hihihihi!!

Wat een eisenpakket hè?? Als me dat allemaal nog maar gaat lukken.  ;) ::) :-[



Hoi Irene,

Ik vind het een scheetje hoor en heel lief van je aanbod maar helaas hij is niet wit genoeg.  ;)
Succes bij het zoeken naar een goed tehuis voor hem.
En jij weet alles van een cross-over las ik net in je dagboekje.
Voor diegene die het niet hebben gelezen, Irene had het broertje van Fleur, Chica en Noa, volgens de berekeningen moet dit een man zijn, volgens Gendika niet dus, mijn 3 zusjes hebben er een zusje bij en een broertje minder.  ???



En Caroline & Lin,

Ik wil met alle plezier nog een keertje naar het Hoge Hoge Noorden rijden hoor maar ik heb vanmorgen al een IM van Lin gehad, de lutino die nu in het nest ligt is als het een man is al besproken en in het dagboek is te lezen dat er nog 1 eitje over is en daar heeft Lin haar twijfels over, dus zal Lin me waarschijnlijk geen Lutino man kunnen aanbieden dit jaar of er moet nog een derde broedronde komen.
Maar we wachten af, pareltjes kijken doen we sowieso al weer, er ligt immers ook weer een witmaskertje bij deze ronde.  :D



Nou, dit was eventjes genoeg ingewikkelde taal, nu tijd voor ontspanning, fototijd!! En daarna bedtijd!!




Geen superfoto's maar eventjes de borstveren showen ;D en ...


.... ook zijn ruggetje is bijna helemaal bevederd.  ;)


De volle aandacht als ik tegen hem praat.


Zo liefff!!  :-*


Chica & Noa, samen poesten.


:-X :-X :-X


Fleur & Pablo eten samen een theedoek op.  :P


Chica niet, Chica mooi!!  :D


Eros & Fleur!! Ja, jullie zien het goed de slettebak. Eerst Binky, toen Pablo en nu is er weer een andere man in huis en mevrouw gaat daar weer mee lopen sjansen.  :-[


Gelukkig krijgt Eros slaap van al die "ouwe" vrouwen.


Fleur & Eros samen poetsen om 17.39 uur.  ;)


Fleur tussendoor nog eventjes spelen.  ;D


Ze werden steeds closer.  :)


Eros nog eventjes spelen.


Alle vijf op de ringen.  :D


Van boven naar beneden, van links naar rechts.
Pablo, Chica, Noa, Fleur & Eros.  :)


:o :o Alle vijf veertjes poesten!!



Welterusten!![/size][/i][/b][/color]



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Wilma1

wat een geweldige foto's en Eros "doet het goed" bij je...hij wordt al erg mooi hoor!!! Leuk het hele stel in de ringen !!!!
:D Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Lin

Leuke fotos Caroline!

En ja dat kroelen gewoon vooral bij schemer proberen. Hij heeft nu zijn veren dus hij zal vast wel wennen. Gelukkig is hij voor de rest wel erg lief.

Groeten, Lin


p.s. laatste eitje is wederom een albino


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Rianne

Ik had inderdaad niet aan de parels gedacht. Stom zeg! :-\
Dan heb je idd iets meer zekerheid, en gelukkig komen crossovers niet zo heel vaak voor.

Mariska, hoe kan het dat er bij jou alleen lutino mannen uit een koppel komen, dit kan namelijk niet.

valkchico

hallo Caroline,

Smul Smul Smul haha wat een live foto's en wat gaat het snel met het verenkleed van Eros je ziet hem elke keer meer veren krijgen. Zal voor jou wel elke octend weer een genot zijn om te zien dat er weer een veer bij is :D.

En ik snap niet veel van de vererving van een lutino man, maar hoop dat je er snel een kan vinden.

uuhh val jij niet om van zo weinig slaap. (ik word dan echt niet vrolijk :)) dus ik hoop dat je wat slaap heb begetankt afgelopen nacht.

gr Esther


Mariska

Citaat van: Rianne op 24 maart 2006, 09:54:56

Mariska, hoe kan het dat er bij jou alleen lutino mannen uit een koppel komen, dit kan namelijk niet.


Dat kan wel ;)
De vraag is hoe duidelijk je het verschil kunt zien tussen Cinnamon Lutino en Lutino, maar wat mij verteld is kun je dat zien omdat de Cinnamon Lutino er vuil uitziet.

Dit is een berekening van Snowy en Ricky.

Ouders:
Vader Witmasker Bont split voor {X2:Cinnamon} {X1:Gepareld} {X2:Lutino} 
Moeder Lutino 

Nageslacht:
Jonge man 50.0 % Wildkleur split to Witmasker Bont {X1:Gepareld} {X2:Lutino}
50.0 % Lutino split to Witmasker Bont {X1:Cinnamon}

Jonge pop 50.0 % Gepareld split to Witmasker Bont
50.0 % Cinnamon Lutino split to Witmasker Bont

Liefs
Maris!!



Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Rianne

Een cinnamon lutino is ook een lutino ;)
Het cinnamon vererft net zoals gepareld, dus als de vader het is, of split ervoor is, krijgen de dochters dat als uiterlijk kenmerk. En een geparelde lutino is ook een lutino ;D

Mariska

Ja maar het gaat erom of ik zeker kan weten dat het een lutinoman zou zijn en dat kan ik dus.

Maar ik snap wat je bedoeld ;)


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Rianne


Monky

Hi Caroline,
Wat een heerlijke foto's weer.
Fijn dat het zo super gaat met Eros. Ik had ook eigenlijk niet anders verwacht  ;D Ik zal je eerlijk zeggen dat ik echt helemaal wegsmelt als ik kleine Eros zie op die foto's. Wat een poepie is het zeg!

Succes met het zoeken naar een lutino man voor je moeder.
Er komt vast binnenkort eentje voorbij.

Groetjes,
Monky

caro

Hoi Caroline,

Mooie foto's zeg. Ik wilde hierbij bedanken voor je reactie. Hoezo de oudste Caroline. Misschien ben ik dat wel ;)
Ik heb vorige week 5 nieuwe valkjes gekocht. Waarvan 2 koppels, 1 koppel was al aan het paren. Dus nu maar hopen dat het beter gaat dan de vorige keer.De parkietjes heb ik niet meer. Ik ga dan weer een dagboek openen als er weer eitjes zijn.



Groetjes

Caroline (caro)
Hobbykwekerij " Het Valkjesparadijs "



http://members.lycos.nl/hetvalkjesparadijs/