## Binky's friends deel 1. ## ** 01-10-2005 t/m 01-10-2006 **

Gestart door Caroline, 1 oktober 2005, 23:15:41

« vorige - volgende »

valkchico

Hallo caroline,

smullen zo s'morgens bij jouw foto's ;D.

wat liiieeefff dat Eros al lekker kroelt (wel met Noa) maar toch.
Ik vind het echt wel typisch dat hij zo op z'n gemak is echt of ie niet anders gewent is.

Ik ban gister even wezen kroelen met ons toekomstig nieu kleintje hij is liieeef :-*.

gr Esther

Haha je hebt straks een studiegids nodig voor de kids om ze uit elkaar te houden ;)

Rianne

Hoi Caroline,

leuke foto's weer!

Citaat
Hoi Rianne,

Het lijkt inderdaad net of Eros is gewassen met Witte reus als je hem naast Noa ziet zitten, maar Noa is nu in de rui, dus die is straks ook mooi wit.
En je schrijft over de bruine waas bij Awan en Tinco, Bedoel je cinnamonachtig?? En zie je die alleen live want op de foto's valt hij niet echt op. Eros heeft wel een armoedeveer in zijn staart, weet je nog dat je het daar pas over had?? De staartveren van Eros zijn sowieso doorschijnender dan die van Noa, maar uit die van Noa heb ik al een stuk of 6 afgebroken veren  getrokken, en Mandy ook al div. dus de meeste zijn al nieuwe en dat verschil zie je ook, die zijn veel steviger.


Soms zie je het op foto's maar niet zo vaak. Maar na het douchen is het helemaal goed zichtbaar.
Tinco had 2 armoedeveren, de langste. Volgens mij heeft hij er nu weer 1. Maar niet om me direct zorgen over te maken hoor.

Als je wil dat Eros een koppeltje vormt met iemand, zul je ze toch met z'n tweeen in een kooi moeten zetten. Op deze manier heeft hij alle keuze en kan het dus gebeuren dat hij op Noa valt. Het moet zo ook wel heel toevallig zijn dat hij op het valkje van jouw keuze valt. :) Daarom zit iedereen bij mij ook per 2 in een kooi. En het werkt heel goed.

Ozzie

Hallo Caroline,

wat een schatje die Eros! Een echt charmeur, dat heb ik al gezien  :P Mooi plaatjes, echt super.

Zelf  ben ik er nog niet helemaal uit hoe of wat met mijn valkjes, heb wel contact gehad met Jura, maar toch heeft dat een en ander niet makkelijker gemaakt. Ben nu aan het denken hier op het forum een nieuw baasje te zoeken, zodat ik wel kan volgen hoe het met ze gaat, al zal dat ook niet makkelijk zijn denk. Hoe dan ook, het blijft ontzettend balen  :-\

Toch wil ik je heel veel plezier en succes wensen met de kleine Eros: hij past goed tussen de rest dat zie je zo!  ;D

Liefs Wendy

Rocky en Coco: nu de schatjes van Caroline

Mariska

Hoi Caroline,

Wat een heerlijke foto's allemaal en wat is Eros lief :-*
Snowy zag er ook zo uit toen hij bij mij kwam, maar met een week waren al kale plekken mooi gevuld met veertjes ;)

Wat Eros en Noa betreft, het hoeft geen koppeltje te worden door dat gekroel.
Kijk maar naar Kaily en Misty ;)
Kroelen vanaf dag 1 en nu gaat Kaily met Dopey ::) ;D
Het lijkt wel een soap bij mij ;D

Ik ben blij dat alles zo goed gaat bij je!

Oh trouwens, bij mij slaapt Ricky ook altijd op een klemmetje ::)
Terwijl er een stok vlak onder zit ;)

Liefs
Maris!!


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Rianne


Caroline



Hoi Esther,

Helaas vandaag geen nieuwe foto's. Misschien het weekend weer. Als ik tijd heb en als ze willen poseren natuurlijk. Toen ze gisteren los waren heb ik ze wel geprobeerd op de foto te zetten maar ze gingen er niet leuk voor zitten en dan houd het natuurlijk op.  ;)
Jij mag trouwens ook wel eens foto's plaatsen van je  nieuwe spetter.
En gisteren heb ik hem niet meer zien kroelen met Noa. Gelukkig!! Maar hij voelt zich inderdaad heel erg thuis hier. En ondanks dat hij geen grasjes, kinderen en honden gewend is, doet het hem allemaal niks, hij heeft nog niet angstig gefladderd of zoiets, zelfs niet als hij los is.
Alleen landen gaat nog een beetje moeilijk.

Wanneer ga je weer kroelen met jou kleintje??



Hoi Rianne,

Nog eventjes een vraagje over de bruine waas. Je zag dat pas later komen, schreef je, bedoel je na de eerste rui??
Ik zag van de week  niks toen Eros nat was namelijk.

En ik kijk het eventjes aan, hoe het allemaal gaat lopen hier. Eros zit  nu nog apart, als hij straks mooi in de veertjes zit  mag hij ook in de grote kooi. Ik ben namelijk bang dat ze aan de nieuwe pennetjes gaan knabbelen. Je weet maar nooit. Los mogen ze wel samen. Het maakt me niet uit of hij Fleur of Chica kiest, die hebben allebei dezelfde mutatie, zijn zusjes. Alleen Noa is natuurlijk niet goed. Zeker niet omdat je dan 2 (zwakkere) roodogige albinootjes samen hebt maar ook omdat ik niet wil dat Noa jongen krijgt. Blijven Noa & Eros straks echt naar elkaar toe trekken dan zal ik ze zeker gaan scheiden.  :-\ Hopelijk heb ik dan mijn nieuwe grote kooi(dezelfde) al en een paar valkjes meer, dan hoef ik Noa niet alleen te zetten. Voor haar zoek ik een "lesbisch" popje, ook eventueel met een handicap. Zodat ze toch een maatje heeft maar geen eitjes kan gaan leggen.



Hoi Wendy,

Dapper hoor dat je nog steeds komt bladeren in onze dagboekjes.

Ik had in je dagboekje al gelezen dat je een mail had gekregen van Jura en er eigenlijk niet zo veel mee kon. Ik kan me dat wel voorstellen. Je weet dan eigenlijk nog niks.

Stuur me anders eens een IM met wat gegevens, hoe je ze weg wil doen. Met kooi of zonder kooi, samen of apart, wat zijn de geslachten van beiden, Rocky was een mannetje maar van Coco weet ik het niet, de mutaties en eventuele splitten.
En natuurlijk niet geheel onbelangrijk, waar voel jij je zelf goed bij, bij welke situatie. Ik merk namelijk uit je schrijven dat je ze niet naar een buiten volière wilt hebben. Niet bij je zelf maar ook niet bij een ander. En wat wil je er voor hebben.
Ik zal je dit ook eventjes IM-en voor het geval je dit niet leest.
Hopelijk vind je snel iets wat het voor jou allemaal iets minder pijnlijk maakt en waar jij je goed bij voelt. Het is al zwaar genoeg voor je.

Liefs en sterkte  :-*



Hoi Maris,

Je ziet inderdaad nu al dat Eros zijn kale plekjes elke dag minder worden.

Ik had al gelezen dat Kaily bij jou zijn partner had verlaten voor een andere vrouw.  :-\ Dus ik laat ze dan ook nog maar eventjes gaan.

En het is wat, die klemmetjesslapers.  ;D



Hoi Rianne,

Ik ben inderdaad op zoek voor mijn moeder.

Zij wil graag een lutino MAN. Een jonkie en handtam gemaakt. En het liefst 100 % zeker een man. Dus niet 3-4 x een DNA-test moeten doen en elke keer te horen krijgen dat het een popje is. Dan wordt het namelijk een dure hobby.
Er worden echter weinig lutino's gekweekt op het forum en als ze al worden gekweekt zijn het hoofdzakelijk poppen of geslacht onbekend.  :-\

Maar ik zoek rustig verder.  ;) :D



[/size][/i][/b][/color]
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Rianne

Hoi Caroline,

inderdaad, na de eerste rui werd Tinco wat 'wazig' ;D Toen ik m net kreeg was ie ook spierwit. :)

Rianne

Oh, en over de lutino's. Je kan niet 100% zeker weten dat een jong een mannelijke lutino is, omdat je 2 lutino's nodig hebt om een man te kweken. Als je een lutino man hebt en een wildkleur pop, is er 50% kans op een lutino pop. Is de man wildkleur split lutino, en de moeder lutino, krijg je dus zonen en dochters lutino (en wildkleur). Dus 100% zeker weten kan pas na een DNA test.

Riny

Hoy Caroline
Ik snap niet goed wat jij bedoeld met 3/4 x een dna test.
Dat weet je toch na een keer wat het geslacht is.
Groetjes Riny :D

Lin

Citaat van: Riny op 23 maart 2006, 11:49:46
Hoy Caroline
Ik snap niet goed wat jij bedoeld met 3/4 x een dna test.
Dat weet je toch na een keer wat het geslacht is.
Groetjes Riny :D



caroline bedoelt... Dat als er 3x een test wordt gedaan en 3x is het geen man. Dan is dat geld weg.

Maar Caroline niemand kan je die 100% zekerheid geven. er kan altijd een crossover optreden.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Riny

Citaat van: Lin op 23 maart 2006, 12:49:26
Citaat van: Riny op 23 maart 2006, 11:49:46
Hoy Caroline
Ik snap niet goed wat jij bedoeld met 3/4 x een dna test.
Dat weet je toch na een keer wat het geslacht is.



caroline bedoelt... Dat als er 3x een test wordt gedaan en 3x is het geen man. Dan is dat geld weg.


Hoy Caroline en Lin
Ik weet niet hoe andere kwekers het doen.
Maar daar zijn toch afspraken over te maken?
Groetjes Riny :D

Lin

Citaat van: Riny op 23 maart 2006, 12:58:04
Citaat van: Lin op 23 maart 2006, 12:49:26
Citaat van: Riny op 23 maart 2006, 11:49:46
Hoy Caroline
Ik snap niet goed wat jij bedoeld met 3/4 x een dna test.
Dat weet je toch na een keer wat het geslacht is.



caroline bedoelt... Dat als er 3x een test wordt gedaan en 3x is het geen man. Dan is dat geld weg.


Hoy Caroline en Lin
Ik weet niet hoe andere kwekers het doen.
Maar daar zijn toch afspraken over te maken?
Groetjes Riny :D



zei ik ook al in een IM


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

carco

Hoi Caroline


Ik ben het niet met Lin en Rianne eens dat je niet weet of een lutino en man is maar meestal een pop en dat je dan 2 lutinoos tegenover elkaar moet zetten.
Kijk maar naar de volgende berekening bv.


Moeder:lutino
Vader:bont gepareld split voor {X1:  lutino}

man afkomst:
50% lutino split voor bont {X1:  gepareld}
50% wildkleur split voor bont {X1:  gepareld} {X2: lutino}

pop afkomst:
50% lutino gepareld split voor bont
50% gepareld split voor bont


En zo heb je er nog meer bv:


Moeder:lutino
Vader:gepareld split voor {X1:  lutino}

man afkomst:
50% lutino split voor {X1:  gepareld}
50% wildkleur split voor {X1:  gepareld} {X2: lutino}

pop afkomst:
50% lutino gepareld
50% gepareld

Dus je kan bij sommige koppels wel degelijk nagaan of de lutino een popo of een man is ;)

Alleen wordt het weer parels kijken ( nou ja dit keer dan eigenlijk niet)
Had je Bonnie nog een im gestuurd??

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Mariska

Caroline heeft gelijk ;)

Ik kan ook lutinomannen kweken waarvan ik zeker weet dat het mannen zijn.
Uit die combinaties komen namelijk geen lutinopoppen.
Bijv met Snowy en Dopey of Ricky.
Dopey en Ricky zijn lutino en Snowy is split lutino.

Liefs
Maris!!


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

imv

Hoi Caroline,
Ik heb geen lutinoman, maar wel een wildkleur split bont voor je moeder



Hij is geboren op 26 februari (yep.. 1 dan vóór de minimeeting.. je hebt hem dus al in levende lijve gezien ;)


Groetjes,
IRene