## Binky's friends deel 1. ## ** 01-10-2005 t/m 01-10-2006 **

Gestart door Caroline, 1 oktober 2005, 23:15:41

« vorige - volgende »

Rianne

:) Super voor je dat Eros nu bij jou is! Ook mooi om te zien dat hij meteen al eet! :D

Agnes

Hoi Caroline,

Wat super dat Eros nu thuis is!
En fijn dat het meteen al zo goed gaat :D
Dan zal het ook wel geen probleem worden als Eros later bij de anderen in de kooi komt :)

Groetjes van Agnes.

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

Caroline






Goeiemorgen!!

Eros is de nacht goed door gekomen. Toen ik om kwart over 7 beneden de rolluiken open deed, strekte hij zich eens uit en ging zich lekker zitten poetsen. Hij heeft de hele nacht op zijn stukje gedroogd brood zitten slapen. Dus zal nu wel spierpijn hebben.  ;)  De sukkel!!  ;D

Ik heb hem net maar eventjes tegelijk met Noa gewogen en ze wogen allebei 89 gram, op nuchtere maag.

Om 9 uur heb ik eventjes de rolgordijnen naar beneden gedaan en de deur naar de hondenkamer gesloten. In de kooi bood ik heb een vinger aan daar kwam hij opzitten. Om vervolgens buiten de kooi door te lopen naar mijn schouder. Het leuke is dat als de andere hem roepen hij niet naar ze toe gaat maar lekker op mijn schouder blijft zitten.  :D Dit is nieuw voor mij, de andere zijn zo hecht, die blijven bij elkaar.

Eros heeft ook al eventjes 2 rondjes door de kamer gevlogen kon alleen niks vinden waar hij kon landen en stortte uiteindelijk ergens op de grond, zonder verwondingen hoor. En hij stapte gelijk weer op de aangeboden vinger en heeft lekker bij me zitten poetsen en later op 1 pootje knarsen. Ik moet alleen nog eventjes aan Lin vragen hoe zij hem deed kroelen, als ik hem kroel zoals ik de andere kroelkippies van me kroel, trekt hij terug, dit vind hij eng. Misschien moet hij eerst nog eventjes aan mij wennen. Ook met mijn neus vind hij nog eng.

De andere zitten de hele tijd op hun waterflessen naar hem te kijken en tegen hem te "praten", zelf Noa is al een paar keer wezen kijken. Nadeel is alleen dat ze de hele flessen vol poepen.  :P

Eten heeft hij vandaag nog niet zo heel veel gedaan, alleen een beetje rode trosgierst uit mijn hand, een beetje van vers brood zitten knabbelen en aan de snoepstaaf zitten knabbelen, ik had er één voor grote parkietachtige gehaald en deze vind hij wel lekker hoor Lin.
Verder had hij gisteren bij Lin ook nog niet zo heel veel 's ochtends gegeten, en later bij mij wel weer heel veel in de auto en later thuis, dus misschien eet ie liever wat later op de dag. Ik mag me dan ook geen zorgen, ik ben gewend om Noa elke dag 1-2 x te wegen dus neem Eros dan ook eventjes op de weegschaal.



Gisteren naar Lin.

Ed moest eerst nog eventjes werken, die had voor mij een halve dag vrij genomen, dus kwam om kwart over 11 thuis. Eerst eventjes getankt en daarna vol bepakt aan gereden. Het was lekker rustig op de weg. Gelukkig maar want het was toch op een paar kilometer na 200 km. Dus ruim 2 uur rijden.
Om 2 uur kwamen we aan bij Lin, en Goldie was toen al weg.
Eros was een beetje angstig, hij was natuurlijk ook geen kindertjes gewend en miste zijn broertje, waarmee hij al bijna 8 weekjes samen was. We hebben hem dus maar lekker in de kooi beneden laten zitten.
Uiteraard zijn we (Sanne en ik) eventjes boven wezen kijken, er lagen nu 3 donsjes bij Tiamo & Ayla, 2 wildkleurtjes ? van Grisha van Gerda en 1 lutino van Tiamo & Ayla, dus een nieuw broertje of zusje van Eros. Errug lief!!
Ook de andere prachtige valkjes van Lin hebben we bewonderd.
Helaas zoals als altijd bij mij het geval is, ik neem overal keurig mijn fotocamera mee inclusief opgeladen batterijen maar vergeet overal foto's te maken en bedenk me dat pas in de auto op de terugweg. Eerder al bij Mandy, Riny, Irene en Caroline, nu ook dus bij Lin.  :-\ :-[ Sorry!!  ::)

Ik zal proberen vandaag, nog wat leuke foto's te maken als, ze er alle 5 uit zijn.



Hoi Esther,

Dank je wel, we hebben een goeie reis gehad en ik ben zeker aan het genieten van mijn mannetje.  ;)
En het op en neer geroep valt reuze mee hier hoor, ze staan wel met de kooien tegen elkaar aan hoor. En ik vertrouw Lin voldoende om Eros niet eerst 6 weken in quarantaine te zetten.  :-[ Komt hij ergens uit een buitenvolière waar geen controle is, was het anders geweest.  ;)



Hoi Ankie,

Jij ook bedankt!!
Enne ...... de foto's staan er hoor.  :D



Hoi Maris,

Bedankt!! EN het is zeker genieten hoor, hij is zo lief.  :-*



Hoi Marilyn,

Ik was inderdaad al onderweg, maar evengoed bedankt hoor, je was ook zo druk met bevallen.  ;)



Hoi Gonnie,

Dank je, jij ook.
En inderdaad, ik heb boven en beneden voer en water, boven, in een dubbele bak, Teurlings Eurotop 228 en aan de ander kant grasparkietenzaad, voor het geval hij nog niet zo goed de grote zaadjes eet. Ook boven in de kooi een waterfles, een bakje droog eiervoer,een bakje grit, en in klemmetjes, droogbrood, vers brood en een stukje appel. Onder in de kooi staat voor als hij liever beneden eet (sommige jonkies doen dit liever), een bakje drinkwater, eentje met zaad, eentje met soepgroente, eentje met nat eivoer en verder heeft hij nog een snoepstaaf en een halve gele en een halve rode trosgierst.
Dus ...... als hij honger heeft dan is dit zijn eigen schuld.  ;)



Hoi Wendy,

Wat leuk dat je toch eventjes hier komt reageren, dit zal niet makkelijk voor je zijn.
Het is zeker een lekker ding, ik moest altijd aan jouw kale kippie denken als ik foto's van Eros zag, Coco was ook zo geplukt toch??
Sterkte meid!!  :-*



Hoi Marga,

Dank je wel voor je lieve berichtje.  :D



Hoi Mandy,

Inderdaad, Eros is thuis!! Het eerste valkje wat niet uit Hoogerheide komt.  ;)

En Pablo heeft inderdaad bijna helemaal geen parels meer, alleen nog enkele witte staartveren, maar ook die is hij op dit moment aan het verliezen. En uiteraard heeft hij een prachtig wit koppetje, zeker doordat hij ook niet zo groot is, hij weegt maar 85 gram lijkt hij heel veel op Binky nu, die was ook maar rond de 84 gram.

Noa is trouwens ook eindelijk in de rui. Ik vind allemaal witte veertjes en haar hele nekje zit met pennetjes.



Hoi Irene,

Ik ben ook heel blij dat ik hem eindelijk thuis heb hoor en kan mijn geluk nog steeds niet op dat het een ventje is.  :D
Leuk dat  je mijn fotoverslag leuk vond!!  ;)



Hoi Roos,

Jij ook bedankt voor je lieve woorden.  :-*



Hoi Marilyn,

Ik ben zeker blij met mijn mooie albino ventje.
Misschien krijg jij ook snel kleine albinootjes.



Hoi Margreet,

Dank je wel!!
Leuk dat je ook hier leest.  :D



Hoi Monique,

Precies wat je zegt, ik heb niks meer te wensen.  :D



Hoi Caroline,

Inderdaad, eindelijk is mijn ventje thuis.  :P



Hoi Nellie,

Ik ben meteen gaan slapen hoor, heb niet eerst een filmpje gekeken.  :P



Hoi Esther,

Precies het goeie woord, Eros is super relaxt!!
Is nog nergens van geschrokken. En hier zijn toch ook 4 honden, die heeft hij ook nog nooit gezien.



Hoi Rianne,

Het eten ging gisteren inderdaad super. Is altijd weer een geruststelling.  :D



Hoi Agnes,

Vanmiddag mag Eros samen met de andere los. Hij moet eerst nog eventjes iets meer veertjes krijgen, voor hij in de grote kooi mag. Hij steekt nu zo zijn koppetje door de tralies. Plus ik ben bang dat al die stekeltjes uit nodigt tot plukken. Maar als de veertjes zo blijven groeien als ze nu doen verwacht ik dat hij over een weekje, anders misschien 2 weekjes lekker in de grote kooi mag. Dan wordt er voor hem ook een roestvrij stalen voerbak gehaald en kan hij lekker bij zijn nieuwe vriendjes.  :D



Ik ben net eventjes beneden bij Eros wezen kijken, en heb hem eentjes op zijn voer bakje gezet, hij zit nu al weer lekker een kwartiertje te eten. Gelukkig maar want hij had een heel leeg kropje.  :-\ :( Uiteraard eventjes foto's gemaakt.  ;D


Bewijs!!


:D


Zien eten doet eten, mijn andere albinootje, Noa.  :-*
Op deze laatste 2 foto's lijken de 2 witjes wel een beetje op elkaar.


En nog een mooie foto van mijn Chicaatje in het zonnetje.  :-*

Doei doei, tot later!!


[/size][/i][/b][/color]
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Riny

Hoy Caroline
Fijn dat Eros zich zo op zijn gemakje voelt bij jullie.
Maar hij heeft natuurlijk ook een goede opvoeding gehad bij Lin.
Jij was een heel aantal uurtjes eerder thuis als wij, dat heb ik wel gelezen.
Wij dachten nog even bij vrienden van ons aan te wippen en zijn schandalig verdwaald.
Met als gevolg dat wij meer als 2 uur ronggekard hebben over een afstand die maar 45 kilometer zou bedragen.
Dus opa en oma op tienertour!!
Het was al maandag toen we thuis kwamen,dus ik heb maar niet meer gekeken of ik naar je moest zwaaien.
Groetjes Riny :D


valkchico


marilyn

hoikes caroline

wat heerlijk dat eros zich al direct huis voelt bij jou en wat een krop zeg !!!!!!!!!! zeker weten een goede eter  :D nu is het tijd om van al je lieverdjes te gaan genieten  ;)

groetjes marilyn

Monky

Citaat van: Caroline op 20 maart 2006, 11:33:22


Hoi Monique,

Precies wat je zegt, ik heb niks meer te wensen.  :D




Daar geloof ik helemaal niets van  ;D ;D ;D

Maar leuke foto's weer  :)

Groetjes,
Monky

Carin

Hoi Caroline,

Wat een leuke vogel is Eros.. Geniet ervan!

Groetjes Carin

valkje-jacco

Hoi Caroline :D

Eros? nieuw valkje? ziet er leuk uit, het is toch een albino?

blijf je dagboekkie weer proberen te volgen,

houdoe!!!, Mitchell
hoi!
ik heb 7 valkparkieten, 
Jacco, wildkleur man van juni 2004
Gipsy, lutino pop, leeftijd onbekend
Christy, cinnamon geparelde witmasker pop, 8 juli 2006
Pearl: geparelde pop, van 2006
Appie: Albino man, van 2006
Chaiba: Wildkleur man, van 2005 (blauw ringetje?2005??)
J.J. De kleine van Jacco, nu net een week oud
Als je vragen hebt kun je ze altijd stellen via IM, Mail of voeg me toe op je msn :)

gonnie

Hoi Buuv
wat een mooi valkje wordt dat , zooooo liiiieeeeffff, en die mega staart prachtig Caroline , geniet er lekker van .
Groetjes gonnie




Caroline



Alleen maar foto's!!


Eros op de grote kooi.


Mijn 2 ventjes. Tevens mijn eerste gaapfoto.  :D


Mijn 2 albinootjes.  :D


Lieffff!!  :-*


Hé, jij ziet er hetzelfde uit.  ;D


Chica, Fleur, Noa & Eros. Fleurtje vliegt bijna naar me toe.  :D


Fleur, Chica , Noa & Eros.


Chica, Noa, Eros & Pablo.


Alle vijf samen op de grote kooi.
Fleur, Chica, Noa, Pablo & Eros.


Fleur, Chica, Noa, Eros & Pablo. Hele mooie foto, vind ik.  ::)

Ze zitten nu alle vijf lekker te slapen. Eros weer op een klemmetje. Ik heb hem er al 3 x afgehaald en op de touwring of op een stok gezet maar hij verkiest het klemmetje waar ik inmiddels het brood uit heb gehaald.  :-\ >:(

PS. Let niet op de poep op de stok. Ik baal als een stekker. Die stok zit precies onder een slaapplaats. Ik maak elke dag de stokken poepvrij met Dettol, dit doe ik als de valkjes los zijn gelijk als ik de waterflessen verschoon. Dus de stok gaat vies OP de kooi maar wel weer schoon IN de kooi. Helaas had ik het vandaag beter eerst schoon kunnen maken, had leuker gestaan op de foto's. Ik irriteer me hier nogal aan.  :-\



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Roosje

Hahaha muts, ik had die poepjes niet eens gezien joh ;)

Moet je hier eens kijken :-X

Je moet vaker nieuwe valkjes nemen, dan krijgen we 3 keer per dag updates en foto's ;D Je witmasker verzameling is echt prachtig!

Rianne

Noa en Eros, VOOR gebruik van Witte Reus en NA gebruik ;D

Als het goed is krijgt Eros ook een bruine waas over hem heen, net zoals z'n broertjes. :)

valkchico

Hallo CAroline,

wat een geweldige foto's :-*. Je hebt echt een mooi stel bij elkaar zo al je witmasker/albinotjes.

Leuk dat ze al goed met elkaar overweg kunnen
Hoe vinden je kids de nieuwe Eros? Nog steeds zo mooi?of is ie nu lief?

enne poep ooo doen valkjes dat dan peopjes laten vallen??hier doen ze dat nou nooooit ;).
Het scheelt hier wel dat ze nu af en toe weer in de kooi zitten,ben ik elke dag toch sneller klaar met m'n krabbertje en spons ;D.

blijf genieten en blijf vooral ook foto's maken :D vinden wij helemaal niet erg.

gr Esther

Caroline



Even snel tussendoor, ik kom vanavond even schrijven hier.  :D

Eros heeft net een half uurtje zitten fluiten, brabbelen en tokkelen, zo lieffff!!!  :-* :-*
Dit had ik nog nooit gehoord. Pablo houd immers zijn snaveltje dicht.  :-X

En dan nog het volgende, even gekopieerd, ik heb dit stukje bij Gedrag geplaatst, zouden jullie hier of daar een antwoord willen geven??

De link is:


http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,15444.msg246128.html#msg246128

Goeiemorgen iedereen die dit leest,

Ik heb eventjes een paar vraagjes voor jullie waarover ik een mening wil hebben.

Mijn moeder heeft een geparelde cinnamon witmasker MAN van 8 maanden.


Coco.

Een heel erg dominant beestje wat regelmatig aan zelfbevrediging doet. Hij fluit heel veel verschillende liedjes, zegt verschillende woorden, Coco mag er elke dag wel eventjes uit en is tam maar wil niet de hele tijd kroelen hoor.

Omdat mijn moeder het toch wel zielig vind dat hij geen valkenvriendje heeft wil ze heel erg graag een valkje er bij nemen.

Ze wil absoluut geen nestjes, eitjes en broedende vogels omdat ze zich daar met haar 69 jaar te oud voor vind. Vandaar het idee om een MAN bij Coco te zetten.

Denk jullie dat dit goed zal gaan??
Zal Coco dit accepteren aangezien hij best wel dominant is??
Zal Coco ook zijn zang en spreek talent niet verliezen??
Daar is mijn moeder namelijk ook wel bang voor. Zij is de hele dag thuis, en praat en fluit de hele dag samen met hem.


Wat is jullie advies hierin??

-  Kunnen we makkelijk een MAN bij Coco plaatsen??

- Of beter van niet en hem een POPje als maatje geven??

- Of misschien beter alleen laten zitten, omdat hij waarschijnlijk toch geen nieuwe partner zal accepteren??

- Of hebben jullie een hele andere mening/advies hier over??

Wat het ook is ik lees het hier graag.


Alvast bedankt!!  :D

Groetjes van Caroline en Gerda (mijn moeder)  ;)



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.