## Binky's friends deel 1. ## ** 01-10-2005 t/m 01-10-2006 **

Gestart door Caroline, 1 oktober 2005, 23:15:41

« vorige - volgende »

Caroline

2 maart 2006, 10:54:51 #2190 Last Edit: 2 maart 2006, 11:05:42 by Caroline

:-[ Grote achterstand!!  :-[

Jemig, ik dacht ik schrijf vandaag weer eventjes een stukje en reageer eventjes op jullie maar dat moet ik nog van een week of meer doen. Helaas dit heeft natuurlijk geen nut, wel heb ik er al regelmatig gereageerd of een stukje geschreven, ik zal dus de ouwe berichtjes nog eventjes doorlezen en waar nog niet echt een antwoord is zal ik het alsnog eventjes geven.  :D

Alles gaat hier zijn gangetje, ik ben lekker deze week met de kindjes bezig geweest, wel eventjes wat bezoekjes afgelegd aan logopedie en kinderarts met Jasper maar alles was goed.
Ik heb ook een brief gehad, als alles dit keer door mag gaan krijgen we maandag 13 maart de uitslag van de onderzoeken van Thomas.  :-\
Thomas heeft gisteren bij mijn schoonzusje Josée gespeeld en gegeten en vanmiddag gaat Sanne samen met Josée en nichtje Desley (14 jr) winkelen in Den Bosch. Eind van de dag als we Sanne gaan halen blijven we dan nog eventjes een bakkie doen, Ed zijn broer is namelijk vandaag jarig.
Jasper was gisteren hevig aan de diarree, ik denk dezelfde buikgriep als die ik heb gehad, jééh, ik bleef wassen, gisteren 1 x zijn pyjama helemaal vol, zo werd hij wakker, toen ik zijn slaapzak open deed gisteren morgen zat het tot ver over zijn knietje en later nog 3 x zijn broek en romper.  :P Maar vanaf gisterenavond bleef alles er weer in zitten, gelukkig en nu is ook alles nog schoon.  :) Dus dat hebben we ook weer achter de rug.

Met mijn valkjes gaat het super. Ik ben een beetje aan het experimenteren met Noa haar snaveltje. Elke keer als ik denk, hé, ik moet je knippen dan neemt haar gewicht weer toe, dit houd dus in dat ze beter kan eten met een veel te lange ondersnavel. Nu heb ik hem gewoon een tijdje niet geknipt en kijk ik het elke dag goed na en uiteraard weeg ik haar elke dag, maar dit doe ik al vanaf de eerste dag dat ze hier is. Gisteren woog ze 102 gram en 12 februari heb ik haar voor het laatst geknipt, dat is vandaag 18 dagen geleden, terwijl ik haar eigenlijk elke week deed. Dit houd dus in dat als het snaveltje langer is het dus wel vanzelf een beetje afslijt, denk ik.  ::) Maar nogmaals ik hou het in de gaten en ik zie wel. Ze begin nu ook een heel klein beetje pennetjes in haar nekje te krijgen, nog niet zo veel hoor maar de puberrui begint. Ze is nu 6 maanden, dus een maandje of 2 later dan dat de andere hier in de puberrui kwamen, die hebben al bijna de gewone rui er op zitten, tenminste Pablo & Fleur. Deze laatste twee zijn  trouwens echt een koppeltje aan het vormen, ze zitten steeds vaker naast elkaar, kroelen veel samen en zoeken elkaar ook steeds op als ze los zijn. Mede hierdoor trekken de 2 nestzusjes Chica & Noa ook weer veel met elkaar op. Eigenlijk zijn dit geen "nest"zusjes, de eitjes wel, die zijn van de derde ronde van Suske & Wiske bij Mandy maar omdat Noa als laatste uit het eitje kwam en al een beetje achter bleef is die overgelegd naar Jut & Jul (ouders van Pablo) en dus groot gebracht door pleegouders.

Met de grasjes gaat het ook nog steeds goed. Ik ga trouwens van de week eventjes met mijn moeder rond kijken, zij heeft vorige week haar kanarie in moeten laten slapen, die had 2 tumoren zo groot als knikkers aan zijn kontje en er was echt niks meer aan te doen. En nu heeft ze een grote kooi leeg, zij heeft al een valk, Coco, en wil nu voor de gezelligheid van Coco dus 2 gras parkietjes kopen, het liefst Engelse. Dus dat wordt weer streng zijn voor mezelf,  ;D Als ik allemaal vogeltjes zie.  ;)

Met mijn buitenvogeltjes gaat het ook goed, alleen als de vorst er is moet ik een paar keer per dag de waterflessen ontdooien. De konijntjes maken het ook goed alleen zijn ze iets angstiger, maar je gaat natuurlijk niet lekker buiten met ze zitten kroelen nu en ze mee naar binnen nemen lijkt me ook niet ideaal met het grote temperatuurverschil. En ik heb gisteren eventjes in de vijver gekeken maar volgens mij heb ik ook al mijn visjes in de vijver nog.  :D Indy, de hond, is weer bijna van haar loopsheid af dus die kan weer bijna lekker los als we gaan wandelen.

Nou volgens mij zijn jullie weer helemaal op de hoogte van mijn huishoudentje. Ik probeer nog eventjes te reageren op al jullie berichtjes. En ga dan mijn dochter wegbrengen.

Hoi Riny,

Je vroeg of het geslacht bekend was van mijn albinootje, maar we moeten nog eventjes wachten tot de veertjes op zijn borstje terugkomen, dan kunnen we DNA-test laten doen. Het kan namelijk een popje of een ventje zijn. Ik hoop op een ventje natuurlijk, maar ook een popje ben ik blij mee hoor.  :D En wanneer dat ie naar Veghel komt is nog niet bekend, het moet eerst zelfstandig leren eten, dus ik hoor het wel van Lin.  ;)

Hoi Rianne,

Nog bedankt voor het plaatsen van de foto's een aantal daagjes geleden.  :)

Alles is trouwens goed gegaan na de broccolimaaltijd, dus dit heb ik ook weer overwonnen. Ik zal ze nu weer iets makkelijker broccoli geven alhoewel het altijd met een nare bijsmaak zal zijn.  :-\

Zo eventjes weer eens een foto van mijn kanjer, over 3 daagjes is hij alweer 4 maandjes dood.  :'( Dus ik dacht eventjes een plaatje plaatsen van hem. Mijn lievelingsfoto.

:-[ :-[ Ik kreeg hele leuke reacties over de sneeuwfoto.  :-[ :-[
Bedankt allemaal, ik moet alleen iets bekennen, het zag er gisterenochtend wel hetzelfde uit als op de foto maar ik heb eventjes een foto uit mijn archief gehaald,  ::) ik had namelijk geen zin om een nieuwe te maken.  ;)

Ik kreeg ook meerdere reacties over de naam van albino, ik heb gisteren al uitgelegd waarom ik die nog eventjes voor mezelf hou. Maar heb besloten om Lin een plezier te doen om hem dan maar Bambino te noemen, zo noemde ik trouwens Thomas toen hij in mijn buik zat, ik korte het later af met Bambi en ben toen Bambi dingetjes gaan sparen.

Sanne noemde ik toen ze in mijn buik zat Smurfje en dat was ze ook gewoon voor al onze vrienden en familie, was wel leuk er lagen zelf kadootjes onder de kerstboom voor Smurfje.  :D

Maar de Albino heet nu dus tijdelijk tot zijn geslacht bekend is Bambino.  :D

Goed Lin??

Gerda, bedankt voor het bedenken van de naam, jij noemde hem al zo schreef je hier.

Gerda, nogmaals bedankt voor de mooie foto's.

Inderdaad Roos, daar was ik heel erg blij mee.  :)

Monique, heel veel plezier bij het halen van Gara(th) vandaag.

En verder natuurlijk allemaal bedankt voor jullie leuke berichtjes. Ik zal proberen iets regelmatiger te komen antwoorden.  :-[  :P Ik ben nu in ieder geval weer bij. Er staan nog wat foto's op mijn camera, ik zal vanavond nog eventjes kijken of er leuke tussen zitten. Zo ja dan plaats ik ze nog hier.  :D

Bambino gisteren, dag 37, dus alweer ruim 5 weken.[/size][/i][/b][/color]

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Roosje

Ik heb weer eens wat gedroomd hoor ::)

Jullie woonden bij ons in de wijk! En natuurlijk ging ik even langs. En ik vond het zo gezellig dat ik eigenlijk niet meer weg wilde, ik voelde me gewoon thuis. Ik heb toen ook de buitenvoliere gezien, die bestond uit 2 delen. Met kanaries, grasjes en valkjes ::) En toen werd ik wakker.

Vaag he ;D

En die Bambino...Die wil je toch opvreten, wat een poepie!

Lin

Ja hoor de tijdelijk naam bambino is goedgekeurd. hij begint al druk te oefenen met vliegen. Klimmen gaat heel goed hij zit regelmatig bij Tiamo op de stok. Of naast zijn broertje op het hout.

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

imv

Hoi Caroline,
Wat een geweldig leuke valk is Bambino!
Ik moet telkens lachen als ik hem zie! Helemaal in love!

Groetjes,
Irene

bobbie

Hoi Caroline,

Ik was hier  ;D ik had alleen niets te melden.  ;D

groetjes, Nel ;)

~Natas~

Hai,

Is toch een mooie bijnaam voor je mooie valkje.
BAMBINO[/color][/b]

Groetjes,

Natas

valkchico

Hallo Caroline,

Vervelend dat Jasper ziek word ,maar hij maandag toch ook al overgegeven? Heeft ie vast van zijn moeder gekregen,dat heb je van al dat gekroel ;).

Gelukkig duurt het dit keer niet meer zo lang tot je de uitslag van Thomas krijgt (dit is te overzien)

Geniet nog van je laatste stukje vakantie en ik hoop dat Jasper niet zo ziek word als jij bent geweest.

Gr Esther

ps bedankt voor de berekeningen (en de zorgen zijn terecht wat leeftijd betreft :()

gonnie

Hoi Caroline
Zo ik ben weer wat bij gelezen , ik vond poepsie ook geen naam , maar ik begrijp je wel , , je albino wordt een bijdehandje , zo kijkt ie wel uit zijn oogjes , heel alert, hoe lang duurt het nog voor je de albino mag ophalen?
Groetjes Gonnie

Caroline

:D Ouwe foto's!!  :D

Helaas hier nog steeds niet voldoende sneeuw om te sleeën of sneeuwpoppen te maken.  :-\
Vanmiddag ga ik samen met mijn moeder op zoek naar 2 (Engelse) grasjes voor haar en Sanne gaat gezellig mee, een meiden uitje dus.  :D

Vandaag was Noa 5 gram afgevallen, dus het was tijd om haar ondersnaveltje te knippen. Ik knip het tegenwoordig en vijl het een beetje bij. Eerst ging het knippen nog niet zo goed met name bij Mandy scheurde/splijte het snaveltje nog al snel. Maar nu ze ouder is, is haar snavel ook harder en kan ik met een klein nagelknippertje in 2 knipjes haar snaveltje in model maken. Ik vijl het dan nog een beetje na zodat het weer glad is, eventjes kroelen en kussen na afloop en uiteraard eventjes een paar zonnebloempitjes uit mijn hand eten, op die manier associeert ze mijn hand niet alleen als iets engs maar ook als iets wat prettig kan kroelen en eten geeft.  :D
Het was trouwens 19 dagen geleden dat ik haar had geknipt, ik weet niet waardoor het iets langzamer is gegroeid deze keer. Of omdat ze het zelf meer heeft afgesleten maar ik heb ook al zitten bedenken misschien wel omdat ze in de rui aan het gaan is er nu dus iets minder voedingsdelen naar de groei van haar snaveltje gaan omdat die nodig zijn voor de groei van nieuwe veertjes. Ik weet het niet hoor, het is maar gissen. Het geeft alleen wel aan dat ik dus inderdaad wel beter haar elke dag kan wegen om te kijken of ze nog goed kan eten, zoals ik nu doe, i.p.v. bijv. elke zondag knippen, want soms moet ik dus al na 6 dagen knippen en nu dus pas na 19 dagen, terwijl ik haar snaveltje altijd dezelfde lengte knip omdat als ik het korter doe, ze ook weer niet de kleine zaadjes kan eten. Dus ook hier kan het niet aan liggen.

Maar het maakt ook niet uit, het is gewoon een superlekker ding, het gaat echt super met haar, ze doet het heel erg goed in de groep, verder krijgen ze gewoon 3 x per week water met vitaminedruppeltjes, dit kan voor de andere geen kwaad en op die manier krijgt Noa eventuele tekorten die ze oploopt omdat ze misschien niet alle soorten zaadjes kan eten, toch gewoon binnen. Verder krijgen ze hier iedere dag een verse boterham en een gedroogde boterham, en 3-4 verschillende soorten groente en fruit, ook allemaal vitamines. En om te zorgen dat er voor Noa alle soorten zaden (Teurlings Eurotop 228 heeft er volgens mij 23 verschillende grondstoffen) in de voer bakken liggen, krijgen ze hier 's morgens en 's avonds vers zaad.  :D Dus mijn meisje wordt lekker verwend en met haar de andere ook natuurlijk.  ;)

Ik zal nog eventjes reageren op jullie berichtjes  :D en daarna heb ik nog eventjes de "ouwe foto" die nog op mijn camera stonden en nog een paar leuke foto's van Thomas zijn verjaardag op school, die had mijn vader nog gemaakt.

Hai die Roos, woonde we maar in dezelfde wijk dat zou gezellig zijn, heeft Sanne gelijk een grote zus erbij, het is hier Roos voor en Roos achter.  :D

En ik heb een volièretje in 2 delen, maar zonder grasjes en valkjes.

Kijk zo!!

Hoi Lin,

fijn dat de naam, Bambino, is goed gekeurd.
En laat hem maar goed oefenen met vliegen want dat moet ie hier straks elke dag hoor om mee te kunnen doen met zijn vriendjes.  :D

Hoi Irene,

Grappig ie tie hè, ik vind ook dat ie iets heeft, iets grappigs, vertederends, liefs, ondeugends, sulligs, arrogants, och eigenlijk heeft ie het allemaal.  ;D Dat maakt hem/haar zo bijzonder!!  :D En ik ben nu eenmaal helemaal gek op albinootjes, heb ook een zwak voor Noa en Lilo en Tinco niet te vergeten.

Hoi Nel,

Niks te melden?? Nou, ik vind het nogal 2 donsjes en de derde op komst.  ;)
Geef je Renzo vandaag een knuff van me??

Dank je Natas,

Het is maar een tijdelijke naam, dus maakt het me niet zoveel uit hoe dat ie genoemd wordt,  ;)

Hoi Esther,

Nee maandag had Thomas overgegeven en verder is die niet meer ziek geweest, Japser was dus aan de diarree en na 1 dag ook weer opgeknapt, allebei hebben ze ook geen koorts of andere symptomen gehad.  :-\

Graag gedaan hoor, de berekening.  :D

Hoi Gonnie,

Als Bambino zelfstandig is mag ik hem/haar ophalen. Bambino is nu 5 1/2 week oud dus dit zal niet zo heel erg lang meer duren.  :D

Lekker bieslook en peterselie eten.

Pablo.

Fleur & Pablo.

Pablo.

Pablo.

Kiekeboeh!!

Pablo.

Pablo.

Warm ingepakt en toch verkleed om naar de carnavals optocht te gaan.

Nog niet de straat uit of Jasper sliep al, Sanne & Thomas hebben de nodige kilometertjes lopend afgelegd maar daar bleven ze ook lekker warm door.  ;)

Sanne bemoeid zich er weer een keertje mee als haar broertje niet in de lens wil kijken.  :-\

De laatste foto's zijn alweer een maandje oud maar die had mijn vader nog op zijn pc staan, ze zijn van Thomas zijn verjaardagsfeestje op de peuterspeelzaal, en zijn gezichtje straalt zo dat ik ze toch wilde plaatsen, de leukste althans.  :D

;D

Klappen voor jezelf!!

Hiep hiep hoera!!

Nog een keer!!

Dansen met zijn vriendinnetje, kijk hem naar haar kijken, volgens mij is tie verliefd!!  :P

En nog eventjes piano spelen.  :D

Dit waren ze weer, doei doei!! [/size][/i][/b][/color]

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Roosje

Citaat van: Caroline op  3 maart 2006, 10:53:33

Hai die Roos, woonde we maar in dezelfde wijk dat zou gezellig zijn, heeft Sanne gelijk een grote zus erbij, het is hier Roos voor en Roos achter.  :D

En ik heb een volièretje in 2 delen, maar zonder grasjes en valkjes.

Nou, had ik het toch een beetje goed ;)

Maf he, van Sanne. Ik heb echt niet het idee dat ik die dag veel met haar opgetrokken heb, op een ooh wat mooi, ooh wat lekker (pannenkoek) na! Misschien heb ik een bekend gezicht? Gisteren in de Hema had ik ook een ventje achter me aan lopen die maar bleef kletsen ??? Of misschien is Sanne al zo slim dat ze gewoon doorhad hoe lief ik haar vond :)

Al 1 dag niet gemsnd. Afkickeeeen!

carco

Hoi

Leuke foto's weer!
En als Bambino al snel naar je toe mag wordt het zelf een DNA test doen denk je niet??
Heb je al papieren aangevraagd bij Gendika?
Groetjes:Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

valkchico

Hallo Caroline,

het gaat zeker al opschieten dat Bambino jouw kant op gaat komen.
De eerste uit rij ;) ;D.

Leuke foto's uit de oude doos. En zo oud waren ze niet geloof ik carnaval zit bij jullie vast nog vers in het geheugen.

Het "knippen"van Noa der snavel gaat je ook steeds makkelijker af Gek eeeigenlijk dat het de enen keer toch "sneller"gaat dan de andere keer.

gr Esther

Wilma1

Wat een lieve foto van Bambino en een passende naam!!! De peterselie etc. op een knijper...goed idee, was ik nog niet opgekomen en snijdt het in stukjes....dit gaat beter lijkt me?!!

En eh.....je kan wel schrijfster worden.....een heel boekwerk telkens, maar dat krijg je he, met van die popprige kindjes en al je beesten en je man niet te vergeten  ;D
;) Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

~Natas~

Hoi hoi,

Wauw zeg ik blijf het maar zeggen....je valkjes zijn schitterend.
En wat een heerlijke foto's van je kids zeg...........
Hebben ze genoten van het carnaval.
Sanne ziet er schitterend uit zeg  :-*

Groetjes,

Natas

Kirsten

Hoi Caroline,

Ik loop niet alleen bij mezelf achter merk ik,maar ook bij jou :-\
Ben nu weer helemaal bijgelezen  en oh je kids met carnaval,. vond ik helemaal super,. om te smelten gewoon.
Ook je Bambino is een schatje, ik denk inderdaad dat je zelf een test moet doen, maar is niet erg toch?

Demi is nog helemaal na aan het genieten van maandag merk ik, ze heeft zo genoten. Ik heb haar verteld dat ze een volgende keer echt nog wel met Sanne kan spelen :D

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------