## Binky's friends deel 1. ## ** 01-10-2005 t/m 01-10-2006 **

Gestart door Caroline, 1 oktober 2005, 23:15:41

« vorige - volgende »

Roosje

Ik merk dat je het druk hebt. Je bent immers niet op msn of op valkparkiet.com ;) Met mij gaat het nu echt beter, dus vandaar dat ik hier maar weer eens kom buurten. Nog 2 nachtjes he :) ;D :D

Petra en Cheeky

Ze komt... ze komt
die kleine Noa komt...!!!
Ben heeeeeel benieuwd hoe het allemaal zal gaan!

Liefs,
Peet

Christine

Jaja caroline het is bijna zo ver!! Je kleine meid komt eindelijk naar jou!! Ik ben benieuwd hoe de zusjes gaan reageren als ze Noa zien! :-*

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Roosje

Ohja...ik ben nu wel in staat om je filmpje te maken, dus als je al wat materiaal hebt, geef maar een gil op msn, die laat ik dan even aan staan. Of kan jij het nu ook al zelf :'(

Kirsten

Citaat van: (¯`°•.•°´¯)Petra op 12 december 2005, 16:22:31
Ze komt... ze komt
die kleine Noa komt...!!!


Hun hartje klopt,...hun hartje klopt zo blij,. :D

Groetjes
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Caroline

12 december 2005, 21:48:26 #1265 Last Edit: 12 december 2005, 21:51:52 by Caroline


Nog twee nachtjes!!



Wat een heerlijk gevoel vanmorgen, wakker worden zonder migraine.  :D
Mijn vrolijke bui was echter al snel weer over. We hadden hier de wekker om 7 uur staan, Sanne moest naar school, Jasper naar oma en wij moesten met Thomas, gelijk doorrijden naar Oss, weer voor onderzoeken. Omdat ik het niet helemaal redde, bracht Ed alvast Sanne naar school terwijl ik de jongens verder klaar maakte. Staan we allevier met onze jassen aan klaar om te gaan, gaat de telefoon, is die vrouw waar we een afspraak mee hebben, ziek en er is  niemand die haar kan vervangen, dus weer een nieuwe afspraak voor volgende week maandag moeten maken, en we hebben al een afspraak lopen voor as. donderdag en dinsdag. Maar we hadden dus wel een beetje geluk dat ik nog niet klaar was, want normaal brengen we Sanne weg en rijden dan gelijk aan, hadden we vandaag dus voor niks aan gekomen en na 3 kwartier rijden weer terug kunnen rijden.  :-\ :) Omdat ik helemaal was ingesteld om de ochtend weg te zijn, heb ik de twee jongens  maar lekker ingepakt en mezelf omgekleed in bergschoenen en waxjas en ben lekker met Ed naar de bossen geweest, met de honden, 5 kwartier gewandeld.  :D
En vanmiddag was ik zo erg moe van de 5 dagen 4-6 paracetamols en de migraine dat Ed lekker even op de kids heeft gepast en ik even 2 uurtjes op bed kon liggen, en daarna heb ik de kids weer overgenomen, zodat Ed kon gaan rusten, die moet vannacht gaan werken.  :-\

Vanmiddag heb ik ook de valkjes nog los gehad en het valt me sinds gisteren op dat Fleur niet meer zo goed mee kan vliegen als de rest, meestal vliegen ze een L-vorm door de huiskamer en de openkeuken, en dan 2-3 rondjes achter elkaar. Fleur grijpt na 1 rondje het eerste beste plekje vast waar ze kan landen en stortte vanmiddag zelf even langs het rolgordijn naar beneden op de grond. Ze is dan ook helemaal buiten adem, terwijl de andere na 3 rondjes nog gewoon ademend op de stok zitten. En dit gebeurt dus elke keer als ze gaan vliegen, meestal blijft ze trouwens liever zitten en maken Pablo & Chica hun rondjes. Vreemd dus!!  :o
Verder kan ik eigenlijk niks aan haar merken, ze is in de puberrui (geweest) maar heeft niet echte grote veren verloren alleen 1 grootste staart veer, maar die is alweer terug en aan één kant is van de staartwaaier zeg maar, bij 4 veren 2/3 afgebroken, maar haar vleugels zitten helemaal in de veren. Ze is in de kooi levendig, slaapt niet veel, speelt en klautert gewoon. Ook naar mij toe is ze niet anders, wel is ze natuurlijk de laatste 6 weken bijna 25 gram aangekomen, en weegt ze 119 gram , zou dit misschien de reden kunnen zijn?? Weet iemand dat?? Want ze is natuurlijk veel te dik maar omdat ze samen zitten kan ik daar vrij weinig aan doen, heeft er iemand tips dan hoor ik het graag.

Gisteren heb ik de kooi voor Noa lekker ontsmet met Dettol en klaar gemaakt met stokjes, Pedi-perch, touwring, speeltjes, water en voerbakjes, snoepstaaf en trosgierst, ook haar reisbakje staat al klaar. En geloof het of niet maar door de afleiding was mijn hoofdpijn een heel stuk gezakt.  :D Toen ik even later de valkjes los deed waren ze lekker nieuwsgierig en daar heb ik natuurlijk wat foto's van gemaakt.




Pablo ging als eerste kijken.


Fleur & Chica volgde snel.


Pablo met gelukkig nog steeds veel pareltjes.


Ja hoor, waar heeft Fleur intresse in??...... eten!!!!


Even een foto van de volledige kooi, hij is niet groot maar het is maar voor een paar daagjes, als ik zie dat ze goed eet en ze is gewend, dan mag ze in de grote kooi, bij de andere.


Fleur een beetje pissig dat ze niet bij het eten kan.  >:(


Even samen overal aan knabbelen.


En alles goed keuren.


Fleur nog steeds bezig met de snoepstaaf.


En dit is de laatste foto want Fleur vloog boven op mij camera.



Antwoorden op al jullie reakties doe ik even in een ander berichtje. Dat ga ik nu meteen hier achteraan maken.[/size][/i][/b][/color]



Tot straks!!




Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Gerda

12 december 2005, 21:54:15 #1266 Last Edit: 13 december 2005, 19:57:59 by Gerda
Lieve Caroline,

Ik heb lang niet alles gelezen, maar toen ik bij mijn verhalen las dat Noa woensdag komt, moest ik wel even langskomen. Ik zag in de gauwigheid dat je je ook weer beter voelt, gelukkig!!!

Wat fijn woensdag Noa


Ik kreeg op twee momenten even een steekje in mijn hart.
De eerste toen ik las dat je je nieuwe handtekening kon gaan gebruiken. Dat betekent geen Binky meer in je handtekening, maar hij is er symbolisch nog bij!!!

De tweede toen ik Noa zo met haar vriendje zag kroelen. Maar ik weet zeker dat ze het bij jou net zo naar haar zin zal krijgen.

Dus nog twee nachtjes slapen!!!!!!
Ik kom woensdag zeker even in je dagboek kijken (daar maak ik gewoon tijd voor!!!)

Liefs Gerda

gonnie

Hoi Caroline

Geweldig , eindelijk komt Noa , en lekker naar riny , geniet er maar van .
Mooie foto`s heb je gemaakt.
ik heb nog wel een iets grotere kooi die zou je gerust mogen lenen maar als het maar voor een paar daagjes is ,is het niet de moeite denk ik. Nog maar 2 nachtjes wauw
Ik heb wel medicijnen voor mijn hoofdpijn , maar ik pak die niet zo snel, ik probeer het  vaak eerst met aspririne , maar ja die helpen bijna nooit.
wat ik wel weet is dat ik van sommige rode wijn hoofdpijn krijg , en als ik maar iets van hoofdpijn voel moet ik ook geen ,kaas,chocola, of koffie nemen , want dan wordt het gelijk erger.
Groetjes Gonnie




hippysuus

Hoera Noa komt eraan! En wat heb je al een mooie kooi voor haar gemaakt met allemaal fijne hapjes erin.

Weet je, ik ben blij dat ze met haar snaveltje toch heel goed kan eten. Een pak van mijn hart!!


carco

Hoi Caroline

Jij hebt het erover dat de conditie van Fleur niet zo best is, dit zou best van het gewicht kunnen komen hoor!!
Noo-Noo had ook een conditie waar je akelig van werd, die woog maar liefst 125 gram ::)
Als zij een paar rondjes had gevlogen stortte ze neer als een baksteen helemaal buiten adem. en ja ze krijgen allemaal hetzelfde voer dus wat doe je eraan??
Sinds ik teurlingsvoer ben gaan gebruiken zonder zonnepitten gaat het een stuk beter, maar zal straks met Noa erbij voor jou wat moeilijker gaan omdat er veel kleine zaden inzitten.
Even in de gaten houden met die xtravital:ik vind het ook heel mooi voer(alleen te prijzig voor mijn 7-tal) maar er zitten natuurlijk aardig wat zonnepitten door.
Groetjes: CAroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Kirsten

Hoi Caroline,

oh nog twee nachtjes :D
Ik ben bang dat 119 gram ook wat teveel is. Ik heb altijd begrepen dat tussen de 80 en 100 gram een gezond gewicht voor een valkje is,. het is uiteraard moeilijk als ze allemaal bij elkaar zitten. Misschien de rest wat uit de hand geven qua snoepstaven, trosgierst en helaas Fleur even overslaan, hoe sneu dat ook klinkt.

Groetjes
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Caroline



Nog twee nachtjes!!



Hoi Sanne,

Het vriendje van Noa heeft zo goed als zeker ook een nieuw adresje bij een ander valkje.  ;)



Hoi Nel,

Het vijlen gaat zeker wel lukken maar ik vind het wel griezelig de eerste keer.  ::)



Hoi Wendy,

Wat leuk bedacht, Noa-nieuws!!  :D



Dank je Valerie!!



Hoi Rianne,

Goeie tip!! Mijn camera zit al in mijn tas, MET opgeladen batterijen, dus mij kan niks meer gebeuren.  ;)



Hoi Caroline,

Leuk hè?? Enne jaloers?? Ik woon inderdaad iets dichterbij, ik woon ongeveer tussen jullie in, hahaha!! Maar jij woont weer dichter bij Roos en gaat daar snel naar toe, dat is voor mij weer ver om even naar toe te gaan.  :D



Hoi Irene,

Natuurlijk maak ik foto's, maar niet van Riny, wel van haar dierentuin.  ;D En van die van Mandy natuurlijk!!



Dat zeg ik Riny!!  ;)



Hoi Monique,

Zoals het er nu uitziet zijn we inderdaad met de kerstdagen compleet, als Lin nu ook nog kersteitjes krijgt dan komt mijn verjaardagskadootje misschien ook nog.  ??? ::)



Hoi Ankie,

Ja, eindelijk is het gelukt, viel nog niet mee hoor. Maar nog 2 nachtjes......... ;D



Nel   ;D ;D ;D



Hoi Roos,

Nee,  ::) niet druk, ik lag even lekker in mijn bedje te slapen.  :P Fijn dat jij ook weer een beetje beter bent, ik ben al weer met je op de MSN geweest, maar nu lig jij weer lekker te slapen.  :-*



Hoi Peet, ik ook!!



Hoi Christine,

Is even afwachten, hoe het met Noa en haar zusjes en stiefbroer samen zal gaan maar ik denk wel goed hoor.  :D



Hé weer een keertje Roos, nee hoor, ik kan nog niet zelf filmpjes maken en waag me daar ook niet aan, ik heb jou toch, alleen heb ik nog niet voldoende filmmateriaal.  :(



Hoi Kirsten,

Echt wel, ik ben helemaal blij!!  ;D ;D ;D



Hoi Gerda,

Fijn dat je weer een beetje beter bent.  :)
En net wat jij zegt voel ik ook, aan de ene kant wil ik dolgraag eindelijk eens mijn nieuwe handtekening gaan gebruiken, maar........ dit betekend wel dat ik afstand moet doen van de foto van Binky, wat weer erg moeilijk is.  :'(
En Noa zijn vriendje krijgt zo goed als zeker ook een fijn adres met een ander lief valkje.  :)
Ik vind jou handtekening trouwens ook prachtig, je weet wel waarom,  :-*



Hoi Gonnie,

Ja, eindelijk!! En lekker naar Riny, alleen kan ik  niet meer kroelen met Bink, net als jij.  ;)
En lief dat ik een grotere kooi mag lenen van je maar het is inderdaad maar voor een paar daagjes, Chica zag de eerste dag al voor de helft van de tijd in de grote kooi, dus ik verwacht met Noa ook wel zoiets, alleen even kijken hoe het eten gaat. En rode wijn drink ik niet, lust ik eigenlijk ook niet, ik drink eigenlijk al sinds ik kindertjes heb helemaal geen alcohol.  ::) Maar chocomel en drop kan ik ook niet tegen als ik migraine heb, koffie en kaas weer wel.
Ik doe Bink de groetjes van je. Doei!!



Dank je Suus,

En ik ben ook blij hoor dat ze nu helemaal zelfstandig eet, het leek er even op dat ze niet van die laatste papvoeding afkwam. Dr. Feld was zelfs tevreden als ze op één papvoeding per dag bleef staan, gelukkig Mandy en ik trouwens ook niet. Het is alleen weer even aftasten welke zaden ze goed kan eten en welke niet maar dat zal de tijd leren net als het vijlen.  :D



Hoi Caroline,

Ja het is net als jij beschrijft, neerstorten als een baksteen, helemaal buiten adem, ik wil nu inderdaad overstappen op voer zonder zonnepitten en voor Noa komt er een apart bakje te hangen met grote zaadjes, ik zie nu ook uit welke bakken de andere bijna nooit eten en wil gaan proberen of dit het voerbakje voor Noa kan worden. Ook ben ik iets voorzichtiger geworden met groente en fruit, sinds de dood van Binky, misschien is dit ook wel de reden van het dikker worden, misschien was Fleur wel een groente/fruittiepje. Ik ga haar in ieder geval in de gaten houden en regelmatig wegen, ze was altijd onder de 100, dus iets moet de reden hebben dat ze sinds 6 weken bijna 25 gram is aangekomen. Maar bedankt voor de tip!!



Hoi Kirsten,

Ik heb hier boven ook al een stukje geschreven bij Caroline. Maar wat je zegt, ik had het er ook al met Mandy over, 119 gram is veel te veel. Snoepstaven weg halen is niet echt een oplossing, 7 weken geleden toen ik uit Schotland kwam, heb ik er 2 in de kooi gehangen, die zijn nu nog niet op. Trosgierst, krijgen ze hier 2 x in de week 2 stengeltjes voor 4 valkjes, dus ook niet extreem veel. En verder elke dag een stukje brood, schijfje appel, schijfje komkommer, en af en toe wat groente, misschien moet ik dit laatste weer iets meer gaan geven, dit durfde ik niet zo goed na Binky's overeten aan de brocolli. En apart houden gaat hier echt niet, als er ééntje ergens is dan is de rest daar ook, dus als ik Fleur in de kooi stop dan kan ik lokken met van alles en nog wat, Pablo & Chica, die blijven dan echt wel op de kooi zitten. Misschien inderdaad ander voer gaan halen zonder zonnepitten, en ook even uit proberen hoe dit gaat met Noa, want die heeft weer grote zaden nodig, die kan geen kleine zaadjes pellen. En Noa moet ik toch regelmatig wegen dus Fleur mag ook mooi op de weegschaal.  ;)[/size][/i][/b][/color]


Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

marga

hoi caroline
nou dat zal een feest worden woensdag
fijn om noa op tehalen en mee naar huis te nemen
doe riny de groetjes en geniet maar lekker daar van de beesten boel
dat hebben wij al verschillende keren gedaan en het blijft een feest om daar naar toe te gaan
groetjes en veel plezier woensdag

Roosje

Zo ik ben weer wakker en heb even genoten van je foto's. Heerlijk he, die voorpret, kooitje inrichten, valkjes mentaal voorbereiden ;) Oooh ik voel helemaal met je mee :D

es

Morgen is het zover dan komt je lieve NOA, geweldig joh meid ben echt heel blij voor je.
Ik moest zo lachen om die foto van Fleur met die snoepstaaf ;D ;D
hele leuke foto's  :-*
Gr. Es