## Binky's friends deel 1. ## ** 01-10-2005 t/m 01-10-2006 **

Gestart door Caroline, 1 oktober 2005, 23:15:41

« vorige - volgende »

Caroline



# Kirsten     Petra     Nel     Riny #


Lieve woorden weer en leuk dat jullie meedenken.
De hortensiabloemen kun je inderdaad afknippen en in een vaas zetten, maar ook heel mooi om een grote bos bordeauxrode te drogen, de blauwe zijn niet mooi om te drogen. En de reden van het veranderen van mijn titel in deze was dat ik het niet leuk meer vond staan, DOOD. En ook vond ik dat het tijd werd voor Noa, het gelukkige gevoel wat ik zaterdagochtend voelde toen ik de knoop had doorgehakt en had besloten om voor Noa te gaan, werd helemaal overschaduwd door het overlijden van Binky, een paar uur later, en logisch natuurlijk, maar ik wilde dat gevoel wel weer naar boven halen. Ik heb geprobeerd Bink er ook in te betrekken maar wist niks passends te vinden. Het idee van Riny vond ik wel leuk, ik zie dat ook echt als Binky, het verkleinen ging prima alleen de url past niet meer in de titel, zoveel posities heb ik niet meer over. Daarom heb ik maar besloten om het zo te laten. Binky staat wel natuurlijk als mijn handtekening, het vogeltje heb ik als Binky nog wel in mijn handtekening verwerkt en ook staat Bink zijn kleine fotootje onder mijn naam en de plaats die hij in mijn hart in beslag neemt is ook megagroot.

En Petra, wat betreft jou vraag over Jasper, ben je niet te persoonlijk hoor. Eigenlijk heb ik alleen maar leuke, lieve en positieve reacties op Jasper, maar ik denk ook dat dit door de manier van uitstralen van Ed en mij naar de buitenwereld hierover komt. Wij hebben Jasper vanaf het moment dat hij geboren was geaccepteerd zoals hij is, dus met het syndroom van Down, in zijn geboorte kaartje stond ook:

Onze Jasper is een bijzonder kindje,
hij heeft Downsyndroom.


En zo zien we hem eigenlijk nog steeds, als een bijzonder manneke, wat ons leven ook weer bijzonder heeft gemaakt. Over het syndroom zijn wij ook naar de buiten wereld toe heel open, en maken het zelf meteen bespreekbaar, wat het voor andere mensen ook weer makkelijk maakt om er op in te gaan. Wij zien onze Jasper als ONS kindje en niet als het kind met een chromosoompje meer, hij gaat waar wij gaan en met alles wat hij doet zijn we mogelijk nog trotser op hem dan dat we al waren op zijn grotere broer en zus. En Jasper,....die doet het ook gewoon geweldig en heeft ook in zijn omgeving de harten van iedereen gestolen. En zo hopen wij hem een zo gewoon mogelijk leven te laten leiden, weliswaar wel binnen de lijnen van zijn eigen kunnen. En hoe veel hij straks zal kunnen dat zal de toekomst uit moeten wijzen. Maar ik weet ook niet hoe het met mijn 2 andere kinderen zal gaan.


[/color]
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Gerda

Hoi Caroline,

Natuurlijk moest je je titel veranderen.
Elke keer als ik las 'Binky is dood' schoot ik eigenlijk weer een beetje vol. Daarom viel het me ook zo op dat je de titel had veranderd.
Maar ook al komt Binky niet in je titel meer voor, iedereen denkt hem er de eerste tijd nog wel bij.
Het niet meer neerzetten van zijn naam is geen verraad aan hem. We hebben de naam in de titel niet nodig om aan Binky te denken!!! En jij zeker niet!!

Een bordeauxrode hortensia op het graf van Binky is een prachtig idee. Die kleur past op een of andere manier mooi bij Binky!!!

Morgen wordt weer even een moeilijke dag voor jullie, maar met alle steun die jullie hebben gehad (WAT GEWELDIG HE?!!?) kunnen jullie het ook goed afsluiten en uitkijken naar Noa. En misschien een Grisha op den duur ;)

Liefs, Gerda

Petra en Cheeky

Heerlijk Caroline dat je zo nuchter en liefdevol over Jasper kunt praten. Net alsof ik Nel over Renzo hoor! De kleine mannekes hebben het maar getroffen met zulke begripvolle ouders en opa/oma! Ik heb ook wel eens andere verhalen gehoord/gelezen, waarvan ik echt naar werd, alsof ouders zich ervoor schamen of het als persoonlijk falen zien!. Daarom vind ik het ook zo ontroerend om deze verhalen van jullie te lezen!

Wat de bordeaurode hortensia's betreft, lijkt me prachtig!

Sterkte morgen!

:-*
Peet

Mariska

Hoi Caroline,

Ik heb vanmorgen wel alles gelezen, maar had geen tijd meer om te reageren.
Ik ben heel blij voor je dat Binky weer thuis is en dat jullie hem morgen eindelijk een mooi plekje kunnen geven.
Jou kennende word dat vast een heel speciaal en mooi plekje.
Ik vond de ideeen van iedereen hartstikke mooi!
Ook dat je dat vogeltje in je handtekening heb verwerkt.
Zo is Binky er toch nog bij!
Vergeten zal hij nooit worden, door niemand op het forum.
In vele harten heeft hij een special plekje en dus ook bij mij.
Nog steeds heb ik kippenvel als ik over hem schrijf of jou stukjes lees. Dat zal ook nog wel een tijdje blijven.
Zoals Riny ook al zei, ik heb er verdriet van en het is niet eens mijn valkje. Echt heel apart. Maar ook mooi.
Dat geeft aan hoe hij onze harten gestolen heeft in die korte tijd dat hij bij ons was.
Heel veel sterkte morgen en geef lieve Bink een heel mooi plekje.

Lieve Bink,

RUST ZACHT, WE ZULLEN JE NOOIT VERGETEN  :-*

Liefs
Mariska  :-*


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Riny

Hoy Caroline
Wat leuk dat je mijn idee opgevolgd hebt.
Ik voel me zeer vereerd.
groetjes Riny :-*

Caroline

Goeiemorgen Riny,

Is mooi geworden hè?? Ik vond het ook een heel leuk idee,  en iedereen die mijn dagboek heeft gelezen zal weten dat dit vogeltje Binky symboliseerd.  :D

Mariska, Petra en Gerda,

Jullie natuurlijk ook weer bedankt voor de lieve woorden.
Ik ga straks na Intratuin, kijken voor een borbeauxrode Hortensia, jammer dat er nu in de buitenhortensia's geen bloemen meer inzitten maar misschien haal ik er wel 2 één voor binnen en een buitengekweekte voor op Bink's graf, dan kan ik er ook één binnen naast de volière zetten.

En een Grisha?? Dat word natuurlijk afwachten Gerda, Lin gaat eind december, begin januari het broedblok ophangen. Maar dit is geen garantie op een Grisha, zoals je weet kreeg ze de eerste ronde maar 1 Grisha op 3 nesten. Spannend dus.

Maar dat maakt het allemaal leuk. Ik hoef niet meteen mijn kooi vol te hebben, kan ook niks in een opwelling kopen, heb immers geen volière, maar wil alles tam binnen hebben. En ik ben dagen aan het uitpluizen wat voor iets ik er bij wil en bij wie vandaan, soms zelfs maanden. Toen ik Bink nog alleen had en ik een maatje zocht voor hem, kwam ik hier voor het eerst op de site en heb eerst veel verhalen gelezen en websites van mensen gelezen en pas na maanden heb ik de eerste reservering geplaatst. Voorspel!! ;D ;D
En het scheeld ook natuurlijk dat ik gewoon kan kopen wat ik mooi vind en niet wat ergens bij past(qua splitten en zo) want ik wil nu op dit moment toch niet kweken, en als ik ooit meer ruimte ervoor heb en wel wil gaan kweken, dan zie ik dan wel weer. Ga ik gewoon op zoek naar kweekvogels als deze combies niet gaan, hihi. Dus gewoon dubbel pret.

Tot straks,  :-*
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Rianne

Haha moest even lachen, het is net of witmasker gepareld een nieuwe benaming heeft gekregen, namelijk 'een Grisha' ;D
Ik hoop echt dat er een Grisha ;D voor je bij zit!

Caroline

Ja dat vond ik ook zo leuk. En soms doe ik het wel vaker, gisteren zei ik nog tegen Ed, moet je kijken naar Pablo, dat duurt niet lang meer voordat het een Binky wordt. Hij is namelijk in de rui en is nu zijn pareltjes aan het verliezen. Maar omdat hij nu dus een hij is en zijn pareltjes gaat verliezen, wil ik wel een Grisha, hihi. En zo blijf ik aan de gang.

Later!!
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Riny

Hoy Caroline
Zo ben ik ook begonnen ,en kijk me nu.
34 Valkparkieten,en iedere keer zeg ik dit is de laatste.
Groetjes Riny :D :D :D

Gerda

Citaat van: Rianne op 12 november 2005, 10:32:28
Haha moest even lachen, het is net of witmasker gepareld een nieuwe benaming heeft gekregen, namelijk 'een Grisha' ;D
Ik hoop echt dat er een Grisha ;D voor je bij zit!



Ja, ik moest er echt om glimlachen. Net een merknaam gebruiken voor een voorwerp. Voor zonnewering zeggen heel veel mensen luxaflex, terwijl dat alleen 'een merk' is. Net of je alle auto's een fordje gaat noemen.

Een Grisha is eigenlijk net iets meer dan een geparelde witmasker, het is een schattige, lieve , kroelerige en toch ondeugende geparelde witmasker.  8) 8)

En die wens ik Caroline ook toe.
Een echte Grisha!!!! ;)

Groetjes G

Caroline

Oh jee, laat Ed het maar niet lezen dan!!
;D ;D ;D  ::) ::) ::)  :P :P :P

Och, ieder zijn hobby, ik zeg altijd maar zo, beter zo dan dat ik iedere avond dronken uit één of andere kroeg kom, niet dan??  ;)

Ed moet alleen wel elke keer gaan overwerken als ik weer een mooie valk op het oog heb, ik heb immers zelf geen baan, misschien moet ik dan toch maar een krantenwijkie gaan zoeken of zoiets. Hihihi.  :D

Oh nog even een berichtje van Gerda tussendoor.

Dankjewel, Gerda. ik hoop er ook op hoor. Dus jongens masaal duimen allemaal en anders wordt het wachten op een geparelde witmasker van Mandy, alleen.......die heeft dan wel dezelfde ouders als Pablo, oei.  ;)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Roosje

Zo te zien ben je al wat vrolijker, gelukkig maar :) Kwam zo opeens op je af met mijn vrolijke gedoe en toen dacht ik ojee :-\ Maar gelukkig kwam het goed over hihi. Enne...Ik duim wel hoor. Is mijn grootste bezigheid de laatste tijd ;D

valkchico

hallo Caroline,

Vandaag heb je als ik het goed heb begrepen Binky aan de aarde toevertrouwd en deze belangerijke plaats met een heel mooi hortensia speciaal gemaakt. Ik hoop dat het allemaal naar wens is verlopen.

Wow wat een mooi mannetje Jasper en bere sterke benen, hij is straks niet meer te houden in zijn bedje ;).
En kan het blijven zeggen maar jij kan heel mooi foto's maken!

Noa ziet er goed uit op de foto's en wat een gewicht haha nog ff ze moet op dieet ;).
Weet je al wanneer je een keer gaat "oefenen" bij Mandy?
En al stiekum kijken naar een mooie " parel" ;)

gr Esther

Valerie

Heb je Binky al een mooi plekkie gegeven om doe je dat pas later? Een mooie hortensia? Lijkt mij heel mooi voor Binky. :)
Heel veel sterkte nu, want dit zal heel moeilijk zijn en pijn doen.  :-*
Binky zal ervoor zorgen dat die hortensia heel mooi zal bloeien, ben ik zeker van! :)
Liefs,

Valerie



Caroline



                                                       
Trusten Bink.




Dit zei ik altijd als ik het licht uit deed en naar boven ging.

Het waren ook de laatste woorden die ik net tegen hem zei voordat ik de aarde op zijn kistje gooide. Zoals ik ook net voor de laatste keer het mooi paarse vogeltje deed uploaden en zoals ik nu ook voor de laatste keer in dit boekje, Binky's boekje, een berichtje schrijf.

Binky is er niet meer, hij heeft in onze voortuin een mooi plaatsje gekregen. Helaas waren in alle tuincentra hier in de omgeving de Hortensia's uitverkocht, en komen er in het voorjaar pas weer nieuwe binnen. Daarom heb ik gekozen voor conifeertjes, uit naam van elk kindje, heb ik een conifeertje geplaatst op het grafje van Binky.


Drie verschillende kleuren en ook drie verschillende maten.


Het is alweer een week geleden dat Binky zo plotseling ziek werd en overleed. Zaterdag 5 november 2005 om 19 uur om precies te zijn. In die week heb ik heel veel mooie reacties, woorden, steun en begrip gekregen van heel veel mensen hier op het forum, allemaal heel erg bedankt.

Het is nu 18 uur geweest, en ik zal rond een uur of zeven, Binky's boekje sluiten. Uiteraard blijf ik met mijn andere kanjers, Fleur, Pablo, Chica  & Noa, nog steeds te volgen in mijn eigen dagboek.


Lieve Bink, we zullen je nooit vergeten.
Liefs, Caroline, Fleur, Pablo, Chica & Noa.



[/size][/i][/b][/color]
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.