## Binky's friends deel 1. ## ** 01-10-2005 t/m 01-10-2006 **

Gestart door Caroline, 1 oktober 2005, 23:15:41

« vorige - volgende »

bobbie

Welterusten mevrouw Caroline en een kusje van mij voor Sanne, Thomas en mijn vriendje Jasper  :-* :-* :-*

Ik slaap vannacht bij oma Nel, dus in haar verhaal schrijf ik ook nog wat (met foto's), maar eerst gaat oma Nel koffie drinken.




Groetjes, Renzo  :-*

valkchico

hallo caroline,

heb de uitslag gelezen en wat gelukkig heel fijn is is dat het niet gevaarlijk is voor je nadere valkjes.

Het zet wel weer aan tot denken, en dat veel hun voedingspatroon toch een beetje anpassen.
Nu gaf ik al wel vaker gekookte goente maar nu zeker.
(ik kook zoutloos dus ze eten gewoon uit de pot)
heel veel sterkte met de begravenis
en hoop voor jou en je gezinnetje dat je het dit weekend een beetje met z'n alle kan afsluiten na alle rumoer en spanningen.

heel veel sterkte
gr esther


Petra en Cheeky

Ha Caroline,

Allereerst complimenten voor je duidelijke en  begrijpelijke verslag van de uitslag van de sectie. Wat een opluchting dat het in ieder geval niet aan iets heeft gelegen waar je enige invloed op kon hebben! En dat het dus je andere valkjes kan treffen. Wel heel lullig dat een valkje zich ineens overeet aan iets wat hij normaal gesproken nooit in grote hoeveelheden zou eten! Wat er ook achter heeft gezeten, weten zul je het nooit! Ik ben het er daarom ook volmondig mee eens dat jij Binky alles hebt gegeven en alles voor hem hebt gedaan wat je mogelijkerwijs als mens maar zou kunnen doen! Noa komt in een warm huisje terecht met hele liefdevolle mensen om zich heen!

Heel veel liefs en sterkte met de naweeen van alles!
want al is gebeurd gebeurd... toch wordt er nog altijd getreurd!
Peet

Roosje

Ben er eigenlijk een beetje stil van. Het is ook zo triest hoe het gebeurd is. Die pecht verdien je ook niet. Maar ben blij dat je niet meer zo ongerust hoeft te zijn. En dat Noa kan komen! Zij zal de pijn van Binky hopelijk wat verzachten.

carco

Hoi Caroline

Gelukkig is er geen gevaar voor de andere valken.
Blijft het feit dat dit erg genoeg is natuurlijk :'(
Heel vreemd inderdaad dat een valk zich kan overeten aan iets(en nu dan toevallig broccoli)
Ik haal altijd de restanten die niet worden gegeten de dag erna direkt uit de kooi. Maar goed dat had niet uitgemaakt omdat Binky direkt zich overat aan de groente. En inderdaad koken:ja..ik weet niet misschien wel, maar ik ga er vanuit in het wild pikken ze ook granen enz van het veld en wordt dit toch ook niet voorgekookt voor ze??
Ik hoop voor je dat Bink morgen inderdaad ''veilig'' thuiskomt en je alles een plekje kan geven.
Ik vind het trouwens wel super van dr. Feld dat ze de staartveren inderdaad voor je apart hebben gehouden. Wat ga je ermee doen? Inderdaad bij een foto of iets anders?
Zomaar uit belangstelling hoor.
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Rianne

Hoi Caroline,

hier heb ik nog nooit van gehoord, maar helaas moet er eerst iets gebeuren voor zoiets bekend wordt. Ik wens je veel sterkte toe met het begraven van Binky. :)

carco

Hoi Caroline

Ben ik weer even:jij reageert wel heel netjes in het dagboek van Esther maar heb jij wel gezien wat er uit de mutaties van Kisten komt?

Citaat van: Kirsten op  8 november 2005, 21:34:06
Hoi Es,

Voor de verhuizing kan je even een berichtje sturen naar Peter bijvoorbeeld,. Ook andere moderators kunnen dit voor je verzorgen,..

Moppy en Lucky kunnen de volgende kids krijgen

Ouders:
Vader=Cinnamon Gepareld split voor Witmasker
Moeder=Gepareld Lutino split voor Witmasker

Nageslacht:
Jonge man
25.0 % Witmasker  Gepareld split to {X1:Cinnamon} {X2:Lutino}
50.0 % Gepareld split to Witmasker {X1:Cinnamon} {X2:Lutino}
25.0 % Gepareld split to {X1:Cinnamon} {X2:Lutino}

Jonge pop
25.0 % Witmasker  Cinnamon Gepareld
50.0 % Cinnamon Gepareld split to Witmasker
25.0 % Cinnamon Gepareld

Dan weet je dat alvast,.

Groetjes en tot bij 'verhalen' :)
Kirsten



Nu je weet dat het bij Binky niet iets raars geweest is en je straks Noa met open armen kan ontvangen is dit misschien iets voor je om naar toe te leven??
Is maar een idee hoor:vat het niet verkeerd op, maar ik weet dat je op zoek bent naar een geparelde witmasker pop vandaar ;)
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Gerda

Citaat van: carco op 10 november 2005, 21:57:00
Hoi Caroline

Ben ik weer even:jij reageert wel heel netjes in het dagboek van Esther maar heb jij wel gezien wat er uit de mutaties van Kisten komt?

Citaat van: Kirsten op  8 november 2005, 21:34:06
Hoi Es,

Voor de verhuizing kan je even een berichtje sturen naar Peter bijvoorbeeld,. Ook andere moderators kunnen dit voor je verzorgen,..

Moppy en Lucky kunnen de volgende kids krijgen

Ouders:
Vader=Cinnamon Gepareld split voor Witmasker
Moeder=Gepareld Lutino split voor Witmasker

Nageslacht:
Jonge man
25.0 % Witmasker  Gepareld split to {X1:Cinnamon} {X2:Lutino}
50.0 % Gepareld split to Witmasker {X1:Cinnamon} {X2:Lutino}
25.0 % Gepareld split to {X1:Cinnamon} {X2:Lutino}

Jonge pop
25.0 % Witmasker  Cinnamon Gepareld
50.0 % Cinnamon Gepareld split to Witmasker
25.0 % Cinnamon Gepareld

Dan weet je dat alvast,.

Groetjes en tot bij 'verhalen' :)
Kirsten



Nu je weet dat het bij Binky niet iets raars geweest is en je straks Noa met open armen kan ontvangen is dit misschien iets voor je om naar toe te leven??
Is maar een idee hoor:vat het niet verkeerd op, maar ik weet dat je op zoek bent naar een geparelde witmasker pop vandaar ;)
Groetjes: Caroline.


Iedereen die Grisha heeft gezien, wil een geparelde witmasker pop!!!! ;)


Eerst Noa maar. Dat is echt een prachtvalkje!!! En het is altijd leuk als er wat te wensen overblijft!!!

Lieve Caroline,
Laat je morgen even weten als Binky thuis is? Misschien ook als je hem gaat begraven?? Dan kunnen we even aan jullie denken en dat met jullie afsluiten. Binky is tenslotte ook een beetje 'ons valkje' geworden!!!
Heel veel sterkte. Het zal wel een moeilijk en raar moment worden als Binky weer bij je thuis is. Maar hij krijgt een plekje waardoor hij niet vergeten wordt, letterlijk en figuurlijk!!

Rust zacht, lieve Binky!!

Liefs Gerda

Caroline



                                                       
Foto's van Noa




Ik wilde nog even proberen om toch op wat reacties te reageren maar dan wel in het algemeen.

Ik wil even aan jullie laten weten dat ik wel weet dat Binky het hier goed had en dat ik geen schuld heb aan zijn dood maar het geeft wel een heel raar gevoel, als ik bedenk dat als wij vrijdag avond gewoon frietjes hadden gehaald i.p.v. broccoli te eten, dan had Binky nu nog beneden in de kooi gezeten i.p.v. ergens in een auto in een postzak te zitten. Dus geen schuldgevoel maar wel een naar gevoel. Snappen jullie??
En de vraag of het wel of niet aan de broccoli ligt zag ik voorbij komen, als hij had gekozen voor de beukenhoutsnippers, het brood of maagkiezel had hij ook flink buikpijn gehad maar dit had waarschijnlijk een ander eind gehad, de werkelijke doodsoorzaak is het vele en vooral snelle vochtverlies, in 2 uur tijd van 85 gram naar 71 gram om 17 uur, ik weet niet eens wat hij op het eind woog, kan nog minder zijn geweest. Maar dit had ook door appel of een andere groenten kunnen gebeuren. De lever vergroting kwam dus doordat de spijsvertering stil lag en de lever de gal niet kon afvloeien, zoals Dr. Feld het uitlegde. En inderdaad de grote volière houders onder ons, ik gaf dr. Feld dit voorbeeld ook al, iedereen die voor meer dan één valkje groenvoer neer legt loopt het risico dat één van de valkjes zich overeet, maar dit hoeft natuurlijk niet, ik had gewoon pech.  :( Maar ik gaf dus één roosje van 3 cm zonder het stronkje aan de onderkant voor 4 valkjes, er lag nog op de bodem en er zat nog in de voerbak, dus ik bedoel maar, wat is teveel voor één valkje?? Nel gaf al een mooi voorbeeld, zoals honden als ze niet lekker zijn, gras gaan eten, alleen is dat om te kotsen(braken sorry).
De veren, ik weet nog niet wat ik ermee ga doen. Ik heb al 2 x een rui van Bink meegemaakt, en heb dus al 4 staartveren van Bink gehad, alleen had daar onze Thomas een keer op de grond met zijn auto's mee gespeeld en toen zijn ze door de honden zeer heftig beschadigd. Ik heb ze toen weggegooid met in mijn achterhoofd dat ik nog genoeg ruien van Bink zou meemaken om staartveren te bewaren. meteen toen Bink dood was dacht oh jee ik wil zijn staartveren houden maar keek zo en durfde ze er niet uit te trekken wat mij er toe bracht dit door Dr. Feld of zijn charmante assistente te laten doen. Dan heb ik ze in ieder geval en wat en hoe daar ga ik lekker over nadenken als ze ergens hoog en veilig liggen opgeborgen.  ;) Wel wil ik de foto van Binky op rozen, zie ook mijn handtekening uitvergoten en inlijsten.
Even tussendoor: Renzo, een dikke kus van Sanne, Thomas en Jasper en mij natuurlijk,veel plezier bij oma Nel.  :-* :-* :-* Ook lees ik hier en daar verbaasde reacties over het koken van de groente alvorens het te geven, mijn reactie was ook zo, wat ze in de natuur vinden en eten aan groenvoer, is ook niet gedoseerd en gekookt, dus ook daar hebben soms valkjes pech.  :-\ En Caroline, een lief idee hoor de nakomelingen van het koppel van Kirsten, ik had het gezien, maar..........ik wil inderdaad een Grisha, dus geen cinnamon(die heb ik er al drie), en zeker een pop(ik wil persee met pareltjes). Die krijgt dit koppel niet, wel Mandy en Lin en daar sta ik ook op de reserveringslijst. Voor begin volgend jaar bij Lin of voorjaar bij Mandy.  :D En nog een hele bonte witmasker bij Bianca. En eigenlijk ben ik verliefd op de geparelde lutino geelwang van Riny, die staat opgeslagen bij mijn afbeeldingen  ::)

Allemaal nieuw leven om naar uit kijken, net als Noa, maar één ding is zeker, voor Bink zal er altijd een plekje zijn, .....in mijn hart, Binky, je was een kanjer,  :-*  :'(



Christine    Kirsten    Monique    Gerda    Inger    Roosje    Kirsten    Riny    Mariska    Nel & Renzo   Ankie    Mandy   Esther    Petra    Caroline    Rianne    Agnes    Marianca    Trienke    Valerie    Angelique    Annouschka    Martin    Paul    Mitchell    Jolanda    Bianca    Natasja    Marga    Irene    Tara    Irene Ooms    Carin    Suus    Es    Karin    Peter    Gonnie    Dianne    Henry    Diana    Lin    Wendy    Marianne    Sanne    Margreet    Ria    en natuurlijk thuis, mijn vrienden, kennissen en familie en iedereen die ik nu nog vergeet.[/size]



Jullie waren geweldig!!
Bedankt voor alle lieve woorden en medeleven.

:-* :-* :-*

Binky, Fleur, Pablo, Chica, Noa en Caroline.
[/i][/b][/color]

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Caroline

11 november 2005, 01:08:54 #789 Last Edit: 11 november 2005, 09:54:43 by Caroline


Zoals beloofd!!






De eerste kroelfoto.  :)


Lekker door Mandy's haren woelen.  :o


Haar oogje is helemaal genezen.  ;D Oh ja, ze weegt 94 gram!!


Wat een kuif,....en paptoetje.  :D


Ze heeft haar andere staartveer ook afgebroken van de week.  >:(



En nog meer nieuws, de vorige keer kon Jasper aan mijn handen zich optrekken en in de box blijven staan. Vanavond, na zijn badje en slaperig van zijn papfles, ging Jasper, in zijn dikke slaapzak (dus nog moeilijker), 6 x zelf staan in zijn bedje. En uiteraard had ik mijn fotocamera bij de hand.  ;D


Stoer hè, zijn tong hangt van inspanning uit zijn mond.  :P

En tot slot, dit keer geen Diddle die jullie goeienacht zwaait maar............


Jasper, die zegt: "dadaahhhh".  :-* :-* :-*


[/size][/i][/b][/color]
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

bobbie



Hoi Jasper,

Wat super van jou zeg. Jij hebt echt spieren in die benen van je. 6 X  :o :o

Renzo slaapt nog, maar als hij wakker wordt ga ik het hem gelijk vertellen.

Dikke kus, oma Nel  :-*

Kirsten

Goeiemorgen Caroline,

Wauw wat een top moment zeg van Jasper en met dikke slaapzak is dat extra moeilijk, en die ene foto,. 'kijk mama met één hand!'

Ik vind de foto's van Noa ook erg mooi en ben benieuwd wanneer ze de tocht naar jullie mag maken.

Groetjes
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Valerie

Goeiemorgen, Caroline,

OEFFFFFFF! Gelukkig was het niks besmettelijks. Arme Binky, te veel brocoli. Maar, we blijven ons niets afvragen waar we geen antwoord op hebben, dus laten we die waarom Binky-vraag maar. ;)
Je hebt een HEEL goed verslag geschreven, Caroline! En een goede tip van Feld. Dankjewel!!  :-*
Je bent echt een kanjer hoor! Ik hoopt dat Noa snel bij je mag komen en van jouw goede zorgen mag genieten. :)

Hopenlijk is TPG nu wel snel en heb je Bink vandaag al.
Geef hem maar een mooi plekkie in de voortuin en misschien kan je er wel een heel mooi boompje planten, die dan heel groot wordt. Dan is DAT jouw Binky die je zo dankbaar is. :)

En misschien een idee, je zou die mooie staartveren van Binky op de foto kunnen aanbregen en mee inlijsten? ;)

Heel veel sterkte!!!

Valerie

Enne... Jasper ziet er snoezig uit! Lief ventje!  :-*



carco

CitaatEn Caroline, een lief idee hoor de nakomelingen van het koppel van Kirsten, ik had het gezien, maar..........ik wil inderdaad een Grisha, dus geen cinnamon(die heb ik er al drie), en zeker een pop(ik wil persee met pareltjes). Die krijgt dit koppel niet, wel Mandy en Lin en daar sta ik ook op de reserveringslijst. Voor begin volgend jaar bij Lin of voorjaar bij Mandy.   En nog een hele bonte witmasker bij Bianca. En eigenlijk ben ik verliefd op de geparelde lutino geelwang van Riny, die staat opgeslagen bij mijn afbeeldingen


Dit is in ieder geval al een goed teken. Zo'n grote waslijst.
Dat geeft ook wel aan dat je toch al Binky's dood aan het verwerken bent en weer in de toekomst durft te kijken. Geweldig!!
Alleen volgens mij heb je één probleem met zoveel wensen:ga je naar buiten uitbreiden? ;D :P
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Agnes

Hoi Caroline!

Die Jasper van jou is een kei....die maakt mama weer blij ;) ;D

Wat is Noa een beauty!
Toch weer iets om naar uit te kijken, fijn dat je de nare periode met Binky nu waardig af hebt kunnen sluiten.

Groetjes van Agnes.

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.