## Binky's friends deel 1. ## ** 01-10-2005 t/m 01-10-2006 **

Gestart door Caroline, 1 oktober 2005, 23:15:41

« vorige - volgende »

Caroline



"Binky, je kon nooit vliegen,
maar nu vlieg jij naar de maan"
Dit is wat we Sanne verteld hebben,
toen zij toekeek hoe jij je laatste adem uitblies.
Lieve Bink, jouw leventje was zo veranderd,
sinds je bij ons kwam, was jij de koning.
Wij hebben intens van jou genoten,
en jij liet ons merken, jij ook.
Er wacht een schouder daar voor jou,
maar vergeet nooit hoeveel ik van je hou!!

                                                   


Ik zit hier helemaal lamgeslagen en leeg op de bank, en kan me nog maar nauwelijk voorstellen, dat onze Bink er niet meer is. Daarom wilde ik iets moois voor heb maken. Ik kan eigenlijk hele mooie gedichten maken, maar die kwamen niet uit mijn lege hoofd, vandaar alleen deze woorden, die mijn gevoelens een beetje weergeven. Het plaatje vond ik gisteren en had ik gedownload voor al er bij iemand een valkje zou overlijden, nooit had ik gedacht, dat ik hem de volgende dag zelf zou gebruiken, ik vind het zo'n mooi vogeltje, een beetje een elfje, dus zo zie ik denk ik mijn Binky, die nooit heeft gevlogen en nu heel sierlijk naar de maan vliegt. Even voor degene die niet mijn andere dagboek hebben gelezen, Ed zijn moeder is al heel lang overleden toen hij 8 was. Wij willen toch dat zij een plaatsje heeft in het leven van de kinderen. Wij hebben verteld dat oma Betsie op de maan is, daar zie je soms ook bewegingen op en dit maakt het voor haar heel echt. Alle dieren die hier overlijden, de laatste 2 1/2 jaar, 3 hondjes en een konijntje, en een paar volière vogeltjes, gaan naar oma Betsie, zodat zij niet alleen is en de dieren ook niet, vandaag die schouder die wacht.  ;)

Ik heb hieronder nog wat leuke foto's geplaatst, zoals ik Binky het liefst zag.


Gewoon Bink.


Lekker kroelen met zijn Fleur.


Onafscheidelijk waren ze.


Wat zal ze hem missen.


Bink, toen hij nog Henk was, de eerste keer dat we hem zagen, op Marktplaats.nl, en we waren op slag verliefd.



Noa
                                                 


Dit grote verdriet overschaduwd helemaal het gelukkige gevoel dat ik vanmorgen had. Daarom wil ik hier zelf ook even een stukje plaatsen over een ander valkje van me, Noa. Voor degene die mijn verhaal met Noa al eventjes volgen, ik heb de knoop doorgehakt hoor, Noa wordt de mijne. Jullie begrijpen vast wel dat ik dit nooit had verwacht, ik wilde zo graag dit fijne nieuws met jullie delen als jullie van Avifauna thuis kwamen. Had er al een mooi stukje overgeschreven in mijn dagboek, maar hier nog een keer. Ik heb afgesproken met Mandy dat ik ga te leren hoe ik haar ondersnaveltje moet vijlen en dan krijgt zij hier een plaatsje in ons midden. Naast haar zusjes, Fleur, Chica en stiefbroer Pablo.
Voor degene die het hele verhaal willen lezen:
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,12892.555.html
Hieronder ook een paar foto's van Noa want die hoort vandaag ook niet te worden vergeten.


Wat ben je mooi!!  :-*


Om te kussen ben je.


En zo welkom.  :)


Haar oogje is bijna over, alleen nog een beetje vette veertjes.



En dan voor al die kanjer hier op het forum, jullie waren echt geweldig vandaag, stuk voor stuk. Ik had jullie al wel in actie gezien bij anderen maar vond het een hele ervaring om het zelf eens mee te mogen maken, al was de reden niet zo natuurlijk.[/size]

Allemaal heel erg bedankt!!
Jullie zijn goud waard!!
:-* :-* :-*

[/i][/color]


Het is gelukt Ria, bedankt voor de lieve PB en de uitleg,  :-*
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Petra en Cheeky

Prachtig Caroline! Ik ben er stil van!

Als je een heel stuk in je andere dagboek wilt zetten, kun je het beste de veranderknop in het berichtje dat je wilt kopieren aanklikken en met control C het hele bericht selecteren (beginnende met quote... etc., dus vergeet geen enkel leestekentje eromheen) en dan met control P plakken in je andere dagboek. Op dat moment kun je voorzichtig de tekst eruit weghalen die je eventueel niet wilt, maar pas op dat je alle tekentjes laat staan, want anders werkt de link niet. Een / vergeten is al fataal! Succes meid!

Lukt het niet, IM me dan, dan wil ik het met alle liefde voor je doen!

Liefs,
Peet

Caroline

Bedankt Petra, het is inmiddels gelukt.

:-* Caroline
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

trienke

hoi carolien

wat vreselijk dat dit moest gebeuren met bink, hij was zo lief en schattig.

Ik hoop dat er niks ernstig was, vanwege je andere vogels.
ik leef met je mee.

veel sterkte met je verlies.

een dikke knuffel van lucky en binkie :-*
en trienke

Roosje

Citaat van: Caroline op  6 november 2005, 08:24:59
Bedankt Petra, het is inmiddels gelukt.

:-* Caroline


Noouuu en ik dan, ik had het bij spoed gezet ::) Hoe gaat het nu? Voel je je al wat beter?

*Oh hihi ik las het al, het lukte niet meteen. Ik was al naar bed gister, sorry :-\ Heb nog wat achtergelaten bij spoed maar moet nu héél snel weg. :-*

Gerda

Hoi Caroline,

Ik heb vannacht, elke keer als ik wakker werd veel aan je moeten denken.
En toen ik vanochtend je berichtje las, liepen de tranen over mijn wangen.

Ik kan niets anders zeggen dan: heel veel sterkte.

Wat fijn dat Noa toch komt!!! Het is iets om naar uit te kijken!! En ik weet zeker dat het je allemaal gaat lukken!!!

Heel veel liefs,
Gerda


Rianne

Ik zit hier met tranen in mijn ogen... :'( Arme Binky... Wat een gemengde gevoelens, blijdschap voor Noa, verdriet om Binky. Ik weet even niet wat ik moet zeggen Caroline... :(

Caroline






Daar is ze dan eindelijk. Ik ben vanmorgen al even op het forum geweest maar had niet veel tijd. Wij moesten met de hele familie om 11 uur gaan brunchen. Jullie kunnen je voorstellen hoeveel zin ik daar in had, en hoe snel ik weer naar mijn valkjes terug wilde.
Met de andere 3 gaat het goed en dit is dan ook mijn grootste angst, ik heb bijna niet kunnen slapen en was om 4 uur nog wakker, en ben wel 100 x wezen kijken, en me maar zorgen maken dat ze zo stil waren, ja geen wonder, midden in de nacht, ze keken me elke keer aan van nee hè, daar heb je die kip weer.  :)
Wel zijn ze vandaag nog steeds heel onrustig, Binky was hun leider, die zat altijd als een koning op zijn troon bovenop de kooi, hij kon immers niet vliegen. En Pablo roept heel veel, misschien ook wel machogedrag, hij is nu de enige man bij 2 van die lekkere stoten.  ;) Er is in ieder geval leven genoeg en als ik heel eerlijk ben kunnen ze me ook niet druk genoeg zijn, zolang ze levendig zijn is het goed, niet dan. Het engste vind ik dat Bink 's morgens nog niks mankeerde en 5 uur later dood was.

Ook was ik heel erg naief bezig geweest de laatste tijd, ik was bezig mijn kooi te "vullen", dus mutaties uitzoeken, bekijken reserveren en natuurljik kopen, helemaal heb ik er geen rekening mee gehouden dat dit kon gebeuren. Stom natuurlijk, dit is het leven. En ik verbaas mezelf erover dat ik het zo ontzettend moeilijk ermee heb en zo'n angst van binnen voel voor de andere.

Ik heb de andere trouwens nog niks gegeven, nadat ik Binky die anti-biotica had gegeven was hij binnen een uurtje dood, terwijl hij even daarvoor een soort opleving had en zelfs even op zijn stokje bleef zitten. Wat hij tot het laatst heeft gedaan was het opstappen dat vond ik wel lief, tot het laatst nog zoveel vertrouwen in mij.  :'( :'( :'( En ik kon hem niet helpen. :'( :'( :'( Even wachten hoor. :'( :'( :'( :'(
Maar de medicijnen,........ en toen kreeg ik ook nog een reactie van Paul, dat op internet erover stond dat het niet mag worden gegeven aan honden en katten onder 1 kg. Nou je begrijpt al toen durfde ik helemaal niet meer, ik ga nu straks ook even op het internet kijken en desnoods het spul door het water doen, of eerst Fled erover bellen.

Verder heb ik weer ontzettend veel reacties, mailtjes, PB's en lieve mensen op de MSN gehad, echt helemaal geweldig, maar zoveel, ik kan jullie nu echt niet meer persoonlijk bedanken. Gisteren heb ik alleen al in allebei mijn boekjes bij elkaar, meer dan 700 bezoekers gehad en over de 125 reacties. En vandaag gaat al dezelfde kant op volgens mij, echt geweldig, het sleept mij het weekend een beetje door. Ik wil Gerda nog even apart bedanken voor de foto van Binky die ze bewerkt heeft, ik ga hem zo uploaden voor mijn handtekening. Gerda  :-* :-* :-*. Het koste me alleen weer mijn mascara.  :'(
Ik zal dit bericht in allebei mijn dagboekjes plaatsen omdat ik in allebei veel reacties krijg. Dank zij een hele hoop mensen weet ik inmiddels hoe dit moet, ook bedankt jongens,  :-* Ik wil het SPOED dagboek nog even open houden tot ik de uitslag van de sectie heb, dinsdagavond, en hem daarna aan mijn dagboek laten toevoegen als dit mogelijk is, maar daar kom ik nog wel achter.
Ik ga nu lekker even in het zonnetje met mijn gezinnetje uitwaaien en kom zeker later vandaag nog terug. Wil alles nog lezen van jullie leuke dag gisteren en natuurlijk foto's kijken.
:-* :-* :-*
[/size][/i][/b][/color]


                                             

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Valerie

Ik kan me goed voorstellen dat je geen zin had in de brunch met je famillie. Lekker vrolijk doen, terwijl je helemaal kapot bent van verdriet.  :'(
Ik ga later misschien nog wat moois maken met alle andere valkjes en vogels die er niet meer zijn. Soort van mooie foto.
Dat je het niet zo ziet zitten om de medicatie aan de anderen te geven, kan ik wel begrijpen. Ik zou ook bang zijn. Bink was binnen het uur dood, natuurlijk ga je dan zo denken, is het daarvan, terwijl hij gewoon zo verzwakt was.
Heel mooi stukje heb je geschreven over hem. Kreeg er weer traantjes van.  :'(
Moeilijk eh, zo'n dubbel gevoel van intens verdriet en toch blijdschap om Noa.



Kirsten

Hoi Caroline,

Fijn om te lezen dat het met je andere valkjes goed gaat. Op deze verdrietige dag heb je inderdaad geen zin in een brunch, maar is aan de andere kant misschien wel weer even een afleiding. Ik snap heel erg goed je angst en ik hoop dat je snel antwoorden krijgt en je het overlijden van Binky een plekje kan geven en kan genieten van je andere lieverds en strakjes ook Noa. Ik zou bij twijfel zeker Feld even bellen en anders niet geven. Ik ken het middel niet en heb er daarom ook grote vraagtekens bij,. Ik hoop dat hij je antwoord kan geven op je twijfels

Ik hoop dat je vanavond ook wat beter zal slapen,
Liefs
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Marianne

Hoi Caroline,

Heel veel sterkte met het verlies van Binky.

Liefs Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Gerda

Hoi Caroline,

Raar he, dat alles toch nog zo onwezelijk is, Het is zo snel gegaan. Natuurlijk zijn je valkjes ook van slag. Ze merken meteen dat er iets anders is dan anders. Ik hoop dat ze er snel aan wennen. Vooral dat Fleur er goed door komt en net als jij afleiding door Noa gaat krijgen.
Dat wordt natuurlijk even afwachten wanneer dat gaat gebeuren. Eerst maar even de uitslag van de sectie afwachten. We duimen allemaal dat het iets incindenteels is en niet besmettelijk.
Fijn dat het lichamelijik goed gaat met je valkjes. Ik snap je twijfels over het geven van de AB. Als ik het zelf was zou ik de AB niet meer geven. Maar ik zou zeker Feld bellen bij twijfels.

Wat die fotobewerking betreft. Ik heb er weinig aan veranderd, het was jouw mooie foto met Binky's fotogenieke en lieve koppie en dat is het nog steeds. Ik heb alleen mijn gedachten en een passend randje toegevoegd!!
Gewoon een gevoel, ik moest het doen. En ik huilde toen het af was.

Heel veel liefs,
Gerda

Riny

                                                                                             
Hoy Caroline en Gerda
Prachtig vindt ik het hoe Gerda de foto van Binky ingekaderd heeft,ik heb ze opgeslagen bij mijn afbeeldingen.
Het voelt net zo onwerkelijk aan of het een van mijn eigen valkjes is,die dood is gegaan.
Groetjes Riny :'( :'(

Caroline

Gerda, heb je mijn handtekening gezien??

Riny,  :-*

En alle andere,  :-*

Tot zo, even warm worden na de wandeling en een hapje eten.
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Petra en Cheeky

Het is een prachtige foto, heel fijntjes bewerkt, en nu een hele bijzondere handtekenig geworden!

Liefs,
Petra