## Binky's friends deel 1. ## ** 01-10-2005 t/m 01-10-2006 **

Gestart door Caroline, 1 oktober 2005, 23:15:41

« vorige - volgende »

bobbie

O, ik zie het ineens, wat een schitterende handtekening heb je  :D, leuk met al die rozen.

Goedgekeurd door de vereniging van oma's  ;)



Nel :)

Caroline



Ik heb een beslissing genomen!!
                                                   



Gisteren heb ik nog een berichtje gehad van Mandy. Dit was het laatste zetje, sommige hadden misschien al in de gaten dat mijn beslissing er al bijna door was.

Noa komt hier wonen!!

Ik heb met Mandy afgesproken dat Noa hier komt wonen, dat ik op zoek ga naar een vijlapparaatje en ga leren om haar snaveltje elke week te vijlen. Mocht het om wat voor reden dan ook helemaal niet gaan, maar daar gaan we maar niet van uit, dan mag ze terug naar Mandy, die haar dan op dezelfde grandiose wijze zal gaan verzorgen als ze nu ook al doet.
Ik had echter één voorwaarden, dat als ik ooit op vakantie ga, langer dan een week(zo snel groeit haar snaveltje), en zonder de mogelijkheid dat ze mee kan, of ze dan bij Mandy mag logeren en dat zij dan haar snaveltje dan vijlt. Ik heb hier nog geen antwoord op gekregen van Mandy, maar haar een beetje goed inschattend denk ik dat dit geen problemen zal gaan geven. Ik heb helaas in mijn omgeving niemand die in vertrouw, en die het dan ook nog kan en durft. Dus dan maar 1 1/2 uur rijden naar Mandy, zo vaak gaan we nu ook weer niet op vakantie.
Dus:

Noa, lieve schat, je bent van harte welkom!!
[/color]





Ik kom straks nog even terug, met een berichtje over het dagelijkse leven, hier in Veghel.

                                                          



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Riny

Hoy Caroline
Fijn dat je de knoop door gehakt hebt,Noa zal je eeuwig dankbaar zijn.
En een prima oplossing dat Noa bij Mandy gaat logeren als jij op vakantie bent.
En dingen die je perse wil lukken ook meestal,dus met dat snaveltje bij houden zal je ook wel lukken.
Groetjes Riny :D :D :D

Mariska

Hoi Caroline,

Wat fijn voor je dat je een beslissing heb kunnen nemen.
En voor Noa ook helemaal geweldig natuurlijk.
Ik heb er alle vertrouwen in dat het jou gaat lukken.
Oefening baart kunst!! ;)
Ik ben heel blij voor je want ik weet hoe gek je op Noa bent.
En die klik heb je niet zomaar met elk valkje.

Groetjes Mariska  :-*


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Roosje

Jeee! Wat leuk voor Noa, en voor jou natuurlijk. Ik hoop dat je, ondanks het extra werk, heel veel plezier met haar zult beleven :D

Caroline

5 november 2005, 12:16:56 #560 Last Edit: 5 november 2005, 12:35:59 by Caroline


Ik kom even reageren op jullie en iets schrijven over hier.
                                   



# Kirsten   Bedankt voor de info en het opzoeken naar info over het vijlapparaatje. Noa zal ongeveer elke week een keer moeten worden gevijlt, en inderdaad zal dat even oefenen worden in het begin. Maar ik denk en ik denk er niet te licht over hoor, dat het op den duur net zo'n automatisme is als babynageltjes. Ik herinner me nog die inimini klein nageltjes van Sanne, toen ik die de eerste keer moest knippen, het zweet brak me uit. Maar dan moet jij niet met van die enge verhalen komen over haar tongetje,  :( .
Ik kijk uit naar een foto van het apparaatje en bij welk onderwerp heb jij gekeken op Marktplaats.nl??

# Natas   Veel plezier hoor, enne...... doe je Christine de groeten van mij.
Kom maar op met die foto's hoor.  :D

# Nel   Had je die foto nog niet gezien Nel, ik heb een hele serie gemaakt en in mijn dagboek staan. Op deze bladzijde.
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,12892.495.html
Ik vind hem zelf ook zo ontzettend mooi dat ik dacht, mijn valkjes staan er wel niet allevier, vijf inmiddels, op maar ik plaats hem toch maar een tijdje als handtekening.  ;)
Bedankt dat hij is goedgekeurd door de oma's  ;)
En nu wordt het uitkijken voor mij naar al die foto's, ik ben nog nooit in Avifauna geweest.  :D

# Riny   Je bent de eerste die het weet en reageert.  :) Bijna iedereen is weg. Maar horen het misschien wel van Mandy, die ook mee is.   ::)
Ik ga er gewoon voor, Noa hoort gewoon hier.  ;)

# Mariska   Bedankt voor je lieve woorden, andere thuisblijver.  :D Alles goed met Mike??

# Roosje   Hé, nog een thuisblijver!!
Bedankt en genieten ga ik zeker van Noa hoor, reken daar maar op en ik zal jullie ook van haar laten genieten en veel foto's gaan plaatsen.  ;)



Even iets over het leven hier.
Het hele huis is verkouden, dus snotneuzen en veel hoesten, dat is het nadeel van een kindje op school. Bij Sanne in de klas was de helft wel verkouden of erger. Dus Sanne kwam ook verkouden thuis, en die steekt de rest wel weer aan, met als resultaat, nu dus allevijf. Maar zolang het bij een verkoudheidje blijft hoor je mij niet klagen hoor, het is wel vervelend maar je kunt tenminste wel gewoon overal mee door gaan. Doos zakdoeken, vickssnoepjes en een hoestdrankje binnen handbereik.  :D

De grasjes hebben hun oude leventje weer opgepakt. Wat zich er nou heeft afgespeeld, ik weet het niet. Van de éne op de andere dag bekeken ze elkaar niet meer en nu is alles weer gewoon koek en ei, ze kroelen weer en voeren elkaar weer. Vreemd!!  :D Maar wel goed zo.  ;)

Met de hondjes is alles ook oké, zijn nu bijna door de rui heen, wel zo prettig met 4 honden, je blijft stopzuigen. Indy, een van de Nova Scotia  Duck Tolling Retrievers is ook niet meer loops, dus kan ook weer lekker los als we naar de bossen gaan, ze mogen bij ons elke dag altijd los en Ed probeert bijna elkaar dag met ze te gaan hardlopen, zo'n 6-8 km. Maar is het hier in huis erg druk dan komt het er niet altijd van. Zijn ze de rest van de dag lekker rustig van hoor.

De konijnen en de cavia maken het ook goed, hebben gisteren nog een schone kooi gehad maar dat gebeurt elke week wel een keer. Alleen de 2 jongen zijn ontzettend ondeugend, Sproet en Harry breken iedere keer uit, ze kunnen onze tuin wel niet meer uit, maar ze vreten al mijn planten en coniferen, die in potten staan, kapot.  >:( Het hekwerk van hun ren is 60 cm hoog maar daar gaan ze zo over heen, moet dus nog even iets anders bedenken.
Voor de fanclub van Harry, ik ben door mijn fotovoorraadje heen zal snel weer eens wat nieuwe foto's maken.  :D


De volièrevogels zijn ook door de rui en zien er weer prachtig uit, ik vind het alleen altijd jammer dat ik er in de winter niet van kan genieten, je gaat nu eenmaal als het zo koud is niet in een stoeltje ervoor zitten en vanuit de huiskamer staan ze 10 meter verder dus zie ik ze ook niet echt. Dus ben ik altijd blij als het weer voorjaar wordt en ze de winter hebben overleefd en ik weer lekker in de tuin kan gaan zitten.

En dan als laatste maar natuurlijk zeker niet minder, mijn valkjes. Daar gaat eigenlijk alles goed mee. Ik was van de week helemaal blij, toen ik 's avonds naar bed ging, en ik kijk dan altijd nog even naar de valkjes, toen zat Pablo bij Chica op het Pedi-perch stokje te slapen.  :D Ik helemaal blij natuurlijk. Helaas...............nu zit alweer 2 dagen Binky naast Chica, de overloper. Bink is de hele dag toch wel met Fleur bezig, samen kroelen, samen op een stok zitten en ze deden ook altijd samen op een Pedi-perch stok slapen. Nu gaat hij schijnbaar aan het eind van de dag richting Chica, Fleur & Pablo slapen apart, ieder boven op een touwring.  :( Niet dat ik wil dat het echt koppeltjes zijn hoor, ik hoef niet zo nodig te kweken, maar vind het wel leuk als ze een maatje/slapie in de kooi hebben. Ben benieuwd als straks Noa in de grote kooi zit. In eerste instantie zal in haar nog even laten wennen aan de rest en de rest aan haar, in een kleinere kooi. En in het voorjaar, of mischien eerder als er eerder iets van mijn reserveringen wordt geboren natuurlijk, zal er nog een valkje bijkomen om het aantal weer even te maken.  ;)

Ik ben eigenlijk een beetje door al mijn fotovoorraden heen, dus zal vandaag weer eens wat foto's maken van de kids, hondjes, konijnen, grasjes en natuurlijk mijn grootste hobby naast mijn kids, de valkjes.
Deze had ik van de week nog gemaakt, ze waren toen al een paar uur los en hadden toen net een douche gehad en zaten alweer terug op de kooi waar ze zich al droogwordend aan het poetsen waren. En zo zaten ze dus te dutten.



Van links naar rechts, Pablo, Fleur, Bink en Chica.


Lief hè??


Maar ze kijken me allevier wel stiekem aan.



Hier moeten jullie het voorlopig even mee doen.



Groetjes van mijn vogelparadijsje.



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

trienke

hoi caroline

heb even je laatste bladzijden door gelezen.
Ik vind het super knap van je dat je noa neemt. Noa mag dan ook een lieverdje zijn ;D ;D

Ben blij dat het verder goed met je gaat.
en de foto's zijn geweldig hoor.

groetjes Trienke

Caroline



# Trienke
Citaat van: trienke op  5 november 2005, 12:42:11
hoi caroline

heb even je laatste bladzijden door gelezen.
Ik vind het super knap van je dat je noa neemt. Noa mag dan ook een lieverdje zijn ;D ;D

Ben blij dat het verder goed met je gaat.
en de foto's zijn geweldig hoor.

groetjes Trienke


Leuk dat je een keer reageert in mijn dagboek, kom vaker eens kijken, staan heel veel foto's in.
Bedankt voor al de complimentjes!  ;)



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

hippysuus

Oh ik liep al weer behoorlijk achter :-[ Ik heb alles gelezen en alle foto's gezien. Noa is zo vertederend om naar te kijken maar ik vind het snaveltje zo sneu en ben er sip van als ik het zie.

Ik ben heel blij om te zien dat Noa toch bij jullie komt wonen, wat zal ze het fijn vinden om bij vier van zulke mooie valkjes te mogen wonen :D

En ik vind het heel moedig van je dat je gaat leren hoe je voor Noa's snavel moet gaan zorgen :-* :-*

Liefs
Suus

Ankie

Hoi Caroline

Hier nog een thuisblijver !!!
GEFELICITEERD met je beslissing ,ik vindt het hartstikke goed van je en het lijkt me erg spannend en je zal een geweldige band met Noa ktijgen ,daar ben ik van overtuigd !

Arme kindjes ,allemaal verkouden ...hoort er nou eenmaal bij he? Maar leuk is anders !
Misschien hadden je grasjes gewoon even een beetje ruzie ??? Weten wij veel !!!!
Mijn valkjes slapen helaas ook niet naast elkaar ,maar tegenover elkaar...ja ,je kan het niet afdwingen ,maar het zou zo leuk zijn.
Heb je trouwens al enig idee wanneer je Noa gaat halen of loop ik nu te hard van stapel?
Ik ben in ieder geval hartstikke bij voor je !!!

Groet van Ankie

Caroline



Hlep!!  Binky is ziek!!


Hallo jongens, jullie moeten me helpen, Binky is ziek en er is bijna niemand op het forum.

Ik heb een stukje geplaatst bij SPOED.

Kijk alsjeblieft even snel en reageer dan even hier of daar.

Bedankt alvast, groetjes van Binky & Caroline  :(

Hier kunnen jullie het vinden bij SPOED:

http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,13373.0.html



Zo zit de arme schat erbij!!






Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Valerie

Wilde ik je net gaan feliciteren met Noa en je mooie foto's, lees ik dat Binky zo ziekjes is.  :'( En niemand in de buurt, allemaal bij Avifauna. Jemig. Ik hoop dat het niks ernstigs is.
Misschien is hij gevallen, zoals je schreef en nu een beetje moe?
Ik merk dat hier ook wel eens, als ze moe zijn, zien ze er ook zo uit.
Sterkte alvast!!



Caroline

5 november 2005, 15:22:18 #567 Last Edit: 5 november 2005, 15:27:34 by Caroline



Ik zag hem net een beetje fluiten naar de andere, hij staat voor de verwarming. En klimt een beetje door de kooi. Hij oogt iets beter, nu hij warmer staat.

Ik zag dat hij net weer water dronk,.........................alleen terug klimmend naar zijn stok zag ik dat hij dit ook weer uitspuugde, hij geeft dus ook over.

Ed is naar de winkel, druivensuiker en Roosvisee stop halen.

Groetjes


Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Valerie

Wat erg. Als hij overgeeft, is hij niet enkel moe, maar wel ziek.
Als je je echt te veel zorgen maakt, probeer je anders via iemand in Avi Feld te bereiken?  :-\



hippysuus

Oh Caroline...niet fijn zeg!! Ik heb geen verstand van zieke valkjes. :( ik zal hard duimen dat Binky zich straks weer beter voelt!!!