## Binky's friends deel 1. ## ** 01-10-2005 t/m 01-10-2006 **

Gestart door Caroline, 1 oktober 2005, 23:15:41

« vorige - volgende »

Caroline

30 oktober 2005, 02:38:38 #435 Last Edit: 30 oktober 2005, 08:36:19 by Caroline


Nou ik heb een raar dagje gehad vandaag. Ik heb de laatste tijd erg veel last van mijn Astmatische bronchitus (ik weet eigenlijk niet eens hoe je het precies schrijft). De laatste keer dat ik zoveel last van had is alweer 5 jaar geleden. En ik werd ook weer eens wakker met migraine, fijne combinatie, je longen uit je lijf hoesten met hoofdpijn.  >:( Gelukkige waren de kindjes vandaag heel lief en hebben ze alledrie de hele dag lief boven met van alles en nog wat gespeeld, tot Ed om 15.30 uur thuis kwam. Het leek wel of er boven een bom was ontploft maar ik heb in ieder geval wel de meeste tijd lekker plat kunnen liggen.
En 's avonds na een halve zak Vickssnoepjes, een douche, een bord spagetti, een over de hele dag verspreid 5 paracetamols, was mijn hoofdpijn en hoesten zover gezakt dat ik toch maar even in mijn joggingpak bij Cis , mijn vriendin, naar het nieuwe hondjes was wezen kijken. Zij heeft een aantal weekjes geleden Boyke, haar kruising teckel in moeten laten slapen. En vandaag heeft zij in Beekbergen een nieuw hondje gekocht. Een rasteckeltje dit keer, in een aparte zeldzame kleur, en wel zwart zilvertijger.  :o Het hondje was met 9 weken gekocht bij een fokker, om zelf mee te gaan fokken. Heeft van 9 weken tot nu, 4 1/2 maanden, altijd in een buitenren gezeten met een afdakje waar zijn mandje onder stond. Ach zo zielig. En nu hadden ze toch maar besloten om maar met Jack Russeltjes te gaan fokken. Dus moest het teckeltje maar weer op Marktplaats.nl. Daar zag Cis hem staan en was meteen verliefd en nu zit zij dus lekker warm in een mandje in de huiskamer. Ze is wel nog een beetje angstig binnen want kent dit natuurlijk nog helemaal niet maar het is een lekker ding hoor. Kijk maar.


Hoe vinden jullie de kleur?? Wel apart hè??


Wat een scheetje hè??



Morgen kom ik weer eens een stukje schrijven over mijn valkjes, uiteraard met foto's. En kom ik ook nog hier even beantwoorden, heb net eerst jullie dagboeken en verhalen, maar ben nu echt te moe om hier nog iets te doen.


Weltrusten!!



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Mandy

Citaat van: valkchico op 29 oktober 2005, 15:42:09
Maar als ze de snavel gewoon gebruikt slijt ie toch ook gewoon? Of ben ik nu iets te simpel? :-[


Nee hoor, dat denk ik namelijk ook.
En ik denk ook dat dat snavelgeknars wat ze regelmatig doen niet alleen is dat ze zich op hun gemak voelen maar ook echt bedoeld is om de snavel te slijpen zodat de boven en ondersnavel goed in elkaar blijven passen.
En door het gebruik dus. ;)

Citaat van: Caroline op 29 oktober 2005, 15:59:29
Dank je, en eten gaat op dit moment redelijk goed hoor. Het is alleen even afwachten hoe haar snaveltje gaat ontwikkelen, volgens mij heeft  Mandy haar wel eens bijgeknipt. En nu gaan we kijken of het in de toekomst nog eens moet. We hopen dus inderdaad dat het snaveltje door gewoon gebruik voldoende afslijt.


Ik heb inderdaad een paar keer bijgeknipt. En dat was in de hoop dat ze dan de bovensnavel over de ondersnavel zou doen maar helaas, dat doet ze dus niet, al kan ze het wel. ::)
Ook het eten gaat goed.  :)
Voor mijn eigen gemak geef ik ze pap als ik uit bed kom, meestal eind vd ochtend (ben geen vroege vogel) en heb vanavond niks meer gegeven. Wel makkelijk met de vele late diensten die ik heb want dan hoor ik het gebedel niet. ;)
Vanavond toen ik thuis kwam bedelde Noa heel erg maar in plaats van de papbak duwde ik een schaal zaadjes onder d'r neus en viel ze daar maar op aan. Samen knabbelde ze er flink op los, mooi! :D
En hun poepjes zijn mooi vol en normaal van kleur, een goed teken dus. ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

carco

Hoi Caroline

Wat leuk dat het zo goed gaat met Noa:dat wordt vast richting jou hoor! ;)
Enne zitten er hondjes in de lucht? Net als de konijnen van het forum?
Het is een leukerd hoor? Moet je nu aan nog meer mensen hondenrassen aanprijzen?
GRoetjes: CAroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Caroline



# Kirsten   Dank je Kirsten, dat hoop ik ook.  :D

# Petra   Inderdaad, alletwee de Caroliines hadden nieuws, in eerste instantie alleen CarolineCarco en 's avonds ik ook. Mijn nieuws was inderdaad, dat Noa misschien hier komt wonen en het grote nieuws van CarolineCarco was dat zij naar Brutus ging kijken.


En zelfs gisteren mee naar huis heeft genomen, wat een scheet hè??

# Suus   Yuki van Nel heeft 1 pootje, Noa inderdaad een "centenbakkie", Cheeky van Patra met een knipoog maar wie heeft er dan een ruggetje?? Maar net wat jij zegt, allemaal lief en speciaal, zeker voor hun baasjes.  ;)

# Mandy  
Citaat van: Mandy op 30 oktober 2005, 02:43:49
Citaat van: valkchico op 29 oktober 2005, 15:42:09
Maar als ze de snavel gewoon gebruikt slijt ie toch ook gewoon? Of ben ik nu iets te simpel? :-[


Nee hoor, dat denk ik namelijk ook.
En ik denk ook dat dat snavelgeknars wat ze regelmatig doen niet alleen is dat ze zich op hun gemak voelen maar ook echt bedoeld is om de snavel te slijpen zodat de boven en ondersnavel goed in elkaar blijven passen.
En door het gebruik dus. ;)

Ik hoop het, dat ze maar flink gaat zitten knarsentanden, alhoewel ik moet zeggen dat ze dit bij mij eigenleijk geen van alleen doen, maar misschien dat hun het snaveltje op een andere manier slijten, ik heb 4 Pediperchstokken waar ze veel op zitten en aan knagen, ik weet het niet.  ::) ::)

Citaat van: Caroline op 29 oktober 2005, 15:59:29
Dank je, en eten gaat op dit moment redelijk goed hoor. Het is alleen even afwachten hoe haar snaveltje gaat ontwikkelen, volgens mij heeft  Mandy haar wel eens bijgeknipt. En nu gaan we kijken of het in de toekomst nog eens moet. We hopen dus inderdaad dat het snaveltje door gewoon gebruik voldoende afslijt.


Ik heb inderdaad een paar keer bijgeknipt. En dat was in de hoop dat ze dan de bovensnavel over de ondersnavel zou doen maar helaas, dat doet ze dus niet, al kan ze het wel. ::)
Ook het eten gaat goed.  :)
Voor mijn eigen gemak geef ik ze pap als ik uit bed kom, meestal eind vd ochtend (ben geen vroege vogel) en heb vanavond niks meer gegeven. Wel makkelijk met de vele late diensten die ik heb want dan hoor ik het gebedel niet. ;)
Vanavond toen ik thuis kwam bedelde Noa heel erg maar in plaats van de papbak duwde ik een schaal zaadjes onder d'r neus en viel ze daar maar op aan. Samen knabbelde ze er flink op los, mooi! :D
En hun poepjes zijn mooi vol en normaal van kleur, een goed teken dus. ;)


Zoals ik dus al zei, ze doet het goed, het blijft alleen nog even afwachten. En dat deed ik bij haar zus Chica ook, als die me zag was ze al aan het bedelen, ik bood haar dan mijn vinger aan, ze stapte op, ik zette haar dan op de voerbak en ze begon  meteen te eten.  :D

# Caroline   Hoi Caroliine, heb je een beetje kunnen slapen?? Ik heb net even een fotootje van Brutus in mijn dagboekje gezet hoor, ook even hier promoten die scheet. En nee, volgens mij ben ik nu klaar met hondenrassen aanprijzen, mijn broer heeft een paar weken geleden wel zijn hond in moeten laten slapen, maar die willen eerst proberen om papa en mama te worden en dat is natuurlijk nog vééél mooier. Maar daar kan ik ze niet bij helpen.

                  



Ik kom straks nog even terug met een klein verslag van de vogeltjes en foto's natuurlijk!!


Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Riny


Die wil ik ook!!!!!!!!
Wat een lekker dingske.
groetjes Riny :D :D :D

Caroline



# Riny   Ik denk niet dat Caroline,  Brutus nog kwijt wil!!  ;D ;D ;D



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

carco

Citaat van: Caroline op 30 oktober 2005, 09:19:06


# Riny   Ik denk niet dat Caroline,  Brutus nog kwijt wil!!  ;D ;D ;D






Nee................
De buren hebben gisteren al op gepast en wilde ook al een cheque uitschrijven, maar ze kopen er zelf maar lekker één.
En jij ook hoor Riny!!
Het adres heb k wel voor je!!

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Ankie

Hoi Caroline

Wat een leuke dingen lees ik hier !!!!
Noa is echt heel mooi en ik had al eens een foto gezien in Mandy haar dagboek ! Geloof ik !
Ik vind zo'n snaveltje wel iets hebben en als ze er geen last van hebben maakt het niks uit toch! Heeft wel iets eigens !
Net als het oogje van Cheeky en Zazou ...die zitten een beetje dicht ,maar ze hebben er geen last van en daar gaat het om !
Ik ben benieuwd waneer je Noa mag halen !
Gaat het verder weer een beetje ?

Groet van Ankie

Rianne

Moest weer even bijlezen! Tekkeltjes zijn grappige hondjes, mijn oud tante had er ook 1. Ze zijn heel eigenwijs! En idd, heel apart dat zilver erdoor.

Caroline



# Ankie   Dat klopt, Noa heeft in Mandy 3 de ronde dagboekje gestaan. En dat hoor ik meer en vind ik zelf ook, ik vind het snaveltje niet lelijk, eerder iets vertederends.
Oh was het knipogende oogje niet van Cheeky maar was die van Zazou?? Sorry  :-[ Ik moet ook zo veel valkjes onthouden hier op het forum.  ;)
Ik hoop Noa ongeveer over een week of 2-3 te kunnen gaan halen. Dus half november zeg maar.
En zelf, ik heb denk ik, 3 uur geslapen, verder liggen hoesten en achter de laptop gezeten, omdat als ik rechtop zat ging het iets beter. De migraine is gelukkig over, heb alleen nog een beetje een watte-hoofd van alle paracetamol. Ik schrijf nu nog even een stukje over mijn vogeltjes en ga dan de wasachterstand van 2 dagen wegwerken. Lekker veel dus, zeker met de nasleep nog van de vakantie, baaaaaaaah.  >:(



Grasparkieten



Er is de afgelopen dagen iets bij de grasjes veranderd. Waren ze eerst onafscheidelijk, zaten ze altijd samen, aten ze samen, kroelde werkelijk waar 80 % van de tijd dat ze wakker waren, ze voerde elkaar en sliepen naast en tegen elkaar. Nu niet meer dus!! Ik snap er niets van, ik kan niet zeggen dat er verder iets is gebeurt of veranderd aan de kooi. Maar ze gaan nu de hele dag hun eigen gangetje, doen eigenlijk niks meer samen en het lijkt zelfs wel af en toe dat ze wegvluchten voor elkaar, ik heb alleen nog niet kunnen ontdekken wie nu voor wie wegvliegt. Het enige leuke hieraan is dat ik ze wel apart heb kunnen fotograferen.  :D


Zilver bijna uit de rui. Jammer van de schaduw over zjin onderbuikje.  :-\


Sneeuwwitje.

De laatste is wel in de rui gegaan de afgelopen week, zou dat misschien de reden kunnen zijn.



Even een vraag voor de GRASPARKIETENdeskundige hier op het forum:
Lees even het stukje hierboven en is er dan iemand onder jullie die dit kan verklaren, en er eventueel een tip, advies of iets anders voor heeft?? Alvast bedankt  ;)



Valkparkieten.



Met mijn valkjes gaat het heel erg goed, vermaken zich prima, hebben echt een vast patroon over de hele dag, 's ochtends er lekker uit, vliegen, spelen of gewoon relaxen boven op de kooi, als ze er dan in gaan is alles ververst, dus gaan ze lekker eten, drinken en knabbelen, om de dag gaan ze in de douche, zijn ze onder de douche geweest gaan ze zich eerst poetsen en dan pas eten. En dan is het inmiddels een uurtje of 1 's middags en is het tijd voor de middagdut, eerst lekker poetsen, Fleur& Binky natuurlijk lekker kroelen en dan één poot optrekken en pitten maar. Dit is echt wel een dut van een paar uur. Dus om een uurtje of 4 worden ze langzaam wakker en komt er weer beweging in de kooi, er wordt eerst uitbundig uitgestrekt, weer gepoetst(wat zullen ze mooi worden), geklimt en geklauterd, gegeten en gespeeld. En meestal mogen ze dan als wij eten, er weer even uit, ik doe dan in ieder geval de kooi open en degene die daar zin in hebben trekken even wat baantjes door de lucht. Niet zo lang en veel als 's ochtends hoor.Soms als ik het te druk heb dan mogen ze er na ons avondeten als de kids op bed liggen nog even uit. Daarna eigenlijk weer een beetje hetzelfde als 's middags na de dut. En meestal gaan ze 's avonds zo rond een uur of 9 "op stok" om de volgende ochtend op dezelfde plaats wakker te worden. Verder lees ik hier op het forum verhalen over valkjes die de hele dag hard en schel fluiten, schreeuwen, gillen en soms zelfs krijsen, dat doen ze gelukkig niet, heel af en toe zijn de 2 mannen een beetje aan het fluiten, ze hebben ieder zo'n beetje hun eigen deuntjes en verder hoor ik ze de hele dag niet. "Afkloppen!!"
Van de week gingen ze even bij de grasjes op visite, en Binky bleef achter op de kooi(kan immers niet vliegen) toen was het natuurlijk wel een geroep over en weer en ze gingen steeds omste beurt even bij Bink kijken en toen heb ik Binky ook even op de kooi van de grasjes gezet en er meteen maar een serie foto's van gemaakt.


Hier zie Binky helemaal strak, was voor hem de eerste keer op de kooi.


Leuk, alle zes mijn binnen vogeltjes op 1 foto, hier waren de grasjes nog close.


Fleur, hoezo nieuwsgierig.


Fleur, spelen met Jasper zijn speeltje.


Pablo.


Bijt het elastiekje niet kapot, Fleur.


Chica & Pablo.


Binky je kunt niet vliegen!!



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Rianne

Heel raar, dat van de grasjes. Misschien zitten ze niet lekker in hun vel door de rui, of is er 1 aan het puberen?
Leuke foto's weer, alleen ik kan echt niet zien wie wie nou is maar gelukkig zet je dat onder de foto's ;D

bobbie

Hoi Caroline,

Hoe is het nu met de astmatische bronchitis? Ben je al wat minder benauwd? Moet je daar niet voor puffen, dat scheelt gelijk een hoop adem.
En je hoofdpijn? Balen hoor, als moeder kan je eigenlijk nooit een time out nemen op het moment dat jij dat nodig hebt.

En wat een geweldige foto's weer. Heerlijk boven op het dak spelen  :D.

Je hebt een lekker stel birdies. Heb je de club al verteld dat er binnenkort een soortgenootje bij komt? ;)

Groetjes, Nel :)

gonnie

Hoi Caroline

wat een prachtige birdies zijn dat toch, mooi  zo bij elkaar .
en die brutus wat een snoepie, voor carco.
Heb jij vaak last van migrane, ik een maal in de week , maar ik kan naar bed als ik wil mijn kids zijn al groot, en als je jonge kinderen hebt o wee dan valt het niet mee.
en hopelijk komt moa ook bij jou.
groetjes Gonnie




hippysuus

Pssst Caroline...ik heb je vraag beantwoord in mijn dagboek..nee ik ga het hier niet verklappen maar je vind het vast heel leuk ;D ;D

ps, superlieve Jasperfoto bij Nel in het dagboek. Was jij even trots dat je kanjertje ging staan!? :D

Groetjes,
Suus


Caroline



Ik kom vanmiddag jullie beantwoorden en met nieuwe foto's van Noa.  :D

Groetjes van Caroline  :)





Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.