## Binky's friends deel 1. ## ** 01-10-2005 t/m 01-10-2006 **

Gestart door Caroline, 1 oktober 2005, 23:15:41

« vorige - volgende »

Mariska

Nou ga jij maar lekker aan de slag :P en dan spreken we elkaar later weer. Ik blijf nog effe ;D ;)

Groetjes Mariska

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Christine

Wat een leuke foto's allemaal maar ik heb gisteren niets geupload dus ik zou helemaal niet weten wat er aan de hand was normaal doet die site het ALTIJD. Die ene schotse vond ik toch iets mooier dan die oude schot hoor! ::) wel mooie foto's vooral die uitzicht.
Ik sta te wachten hoe het met het zusjes en broer van Tosca gaat! :-*

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

bobbie

Wauw, dat is een lekker ding (sprak OMA Nel). De verf mag er zelfs op blijven zitten van mij  ;D

Wilde je die voor jezelf houden? ??? Die foto heb je niet in mijn VERHAAL geplaatst >:(

Hahahahaha, hoor mij. De 50e gepasseerd  ::) en dan nog zulke praat  :-[

groetjes, oma  :P

Caroline

Hè hè, even bijschrijven.

De diertjes,.......allereerst de hondjes, die hebben het goed naar hun zin gehad, alleen heeft Indy alleen moeten zitten en de andere 3 samen in een hok. Meestal zitten ze 2 aan 2 maar Indy is precies voor de vakantie loops geworden en dan grijpt ze haar zus wel eens, dus om problemen te voorkomen tijdens onze afwezigheid maar meteen gescheiden laten zetten. Ze liggen nu lekker in hun eigen kamertje te slapen, we kregen ze gewassen, maar ook heel erg moe en schor van het blaffen terug.  ::) :D

De konijntjes en de cavia hebben het ook goed gemaakt en kregen iedere dag hun portie hooi, vers water en voer. Alleen loslopen ging niet dus hebben ze gisteren en vandaag al weer lekker rond gerend. Ik heb nog een paar foto's gemaakt.

Van Harry natuurlijk, voor zijn fans.  ;)

En zijn pa, Orphy.

En nog een close-upje van Orphy.

Van Orphy hadden jullie alleen oude foto's gezien die wil niet stil blijven zitten, net wel even.

En dan natuurlijk, de dubbele volière/kooi buiten.

Daar is ook alles goed gegaan, de meeste zijn bijna helemaal uit de rui.

Zilver & Sneeuwwitje zijn nog steeds verliefd en ook in de rui gegaan. Ze kroelen de hele dag en voeren elkaar ook, waar de één is de ander ook, makkelijk foto's maken, hihi.  :D

Lief hè??

En toen de valkjes, maar eerst moeten mijn kindjes even eten dat gaat natuurlijk voor. Maar ik heb een serie leuke foto's kunnen maken vanmiddag dus die krijgen jullie vanavond te zien.

De zusjes, links Chica, rechts Fleur kijkt om.

En hier kijkt Chica om.

Eet smakelijk en tot straks.  :)

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Karin

Wat een schatjes van een grasjes heb je zeg ! Ik blijf dat ontzettend leuke vogeltjes vinden, naast valkjes en catharina's natuurlijk  ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Kirsten

Hoi hoi,

Wow wat een hoop foto's ;D en wat is schotland prachtig zeg!
Leuk dat jullie toch de verjaardag van Ed en konden vieren met het gezinnetje,. dan heeft het toch iets speciaals vind ik,.
en tja die groentesoep durf ik ook niet aan te raken,. haha ik ben vegetarisch maar drijven er wel groenten in? :D

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

valkchico

hallo Caroline,

zo dat ziet er goed zo'n vakantie en een hele boel gezien en heb je wel met spiegeltje gekeken ofdat het echte schotten waren?? :o.

Ik vind dat je zo'n gezellige beestenboel hebt en zeker schatjes zeg die grasjes van je maar probeer daar maar eens een solo portret van te maken. ;)

tot later Esther

Petra en Cheeky

Die foto van die Schot, ben ik nou de enige die ziet dat hij zijn broek op zijn enkels heeft hangen?!  ;) ;D ;D
Of komt dat omdat ik nu manloos ben...? Kweenie?!

Caroline

# Nel   Nee, Nel ik wilde hem niet voor mezelf houden, was voor mij toch net iets te oud, heb ze liever wat jonger.  ;)

# Karin   Lief hè, mijn grasjes, ze moeten alleen niet te verliefd worden, het is namelijk een Engelse gras en een gewone, ik weet helemaal niet of dit samen gaat.  ::) :-\

# Kirsten   Ja, die soep was echt goor om te zien. Ed heeft er nog een paar happen van genomen, maar hij vond hem niet te (vr)eten. Meer dan de helft was zelfs nog niet gaar, brrrrh.  :P

# Esther   Als ze jonger waren had ik het misschien nog gedaan.  :o

# Petra   Jij bedoelt die met dat blauwe gezicht?? Dat is niet zijn broek joh. Dat zijn z'n bontlaarzen.  8) En dan ben je pas een paar uurtjes manloos, waar moet dat heen deze week met jouw, hihihi!!  ;D

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Caroline

Valkennieuws

Zoals sommige misschien gisteren al hadden gelezen was het thuiskomen waar ik zo naar uit had gekeken, een grote terleurstelling.  :'( Ik helemaal enthousiast naar de kooi, ze keken me al zo aan van, ja, wat moet je, ik gedag zeggen maar niemand die iets terug zei.  :-\ Dus dacht ik dan doe ik mijn hand er maar in kunnen ze komen kroelen of opstappen, om eruit te komen.  :o ....Echt niet, ze werden helemaal gek, fladderen, wegvliegen, blazen en proberen te bijten als ik te dicht in de buurt kwam.  >:( Vooral Chica & Fleur, mijn kroelkipjes.  :-* Ik de kooi maar weer dicht gedaan en ze lekker laten zitten, mijn moeder was 's ochtends al geweest om ze te verzorgen, dus ik hoefde er niks aan te doen. En elk half uurtje ging ik even naar ze toe, praten, fluiten en door de tralies met mijn vingers. En heel langzaam kwam er vooruitgang in, ze bleven weer rustig zitten als ik bij de kooi stond en Fleur kwam zelfs alweer een beetje naar me toe geklommen. Binky & Pablo, de mannen, begonnen alweer een beetje wat deuntjes te fluiten. Dus 's avonds tegen een uur of 19 durfde ik de kooi wel open te doen, de kids zaten lief te spelen, Sanne en Thomas op de grond en Jasper in zijn box. Zelf ging ik op een stoel er recht voor zitten, en na een minuut of 10, bood ik Binky en vinger aan en hij gebruikte die als opstapje en liep via mijn arm door naar mijn schouder en na één fel fluitje, recht in mijn oor  >:( kwamen de andere 3 ook aan gevlogen. Kroelen was er nog niet bij en ik moest stil blijven zitten, zo ook de kids  >:( want anders vlogen ze weg. Terug naar de kooi. Maar in een paar uurtjes tijd al een heel verschil. Ik heb ze een uurtje lekker laten vliegen en hun gang laten gaan en toen via mijn vinger als opstap ze weer terug in de kooi gezet. Ging gelukkig goed alleen Pablo had wat nukjes die vloog een paar x weg.

Vanmorgen was alles bijna alweer als vanouds. Ze riepen me alweer toen ik beneden kwam. Vanmiddag heb ik de kooi van de valken en van de grasjes een grote beurt gegeven, alles eruit gehaald en afgesopt met Dettol, zo ook de tralies. De waterbakjes nog even met Antikal gedaan dan is de kalkaanslag er weer af en blinken ze weer mooi. In de tussen tijd waren ze lekker aan het vliegen, kwamen af en toe even op mijn hoofd of schouder zitten, Chica hobbelde zelfs mee naar het toilet, op mijn schouder, toen Sanne moest plassen (ze kan niet bij het lichtknopje). En daarna heb ik ze even lekker verwend. Vers voer, soepgroente, eivoer met selderie, peterselie en bieslook, appelschijfje, reepje paprika, schijfje komkommer, boterham, 2 trosgierstjes, 2 nieuwe snoepstaven en we hadden voor de vakantie een maiskolf geplukt en laten drogen en die heb ik er nu ook in gehangen. En uiteraard kregen de grasjes en de buitenvogels hetzelfde. Ik hoefde ze niet eens in de kooi te doen vandaag, ze klommen er zelf in,  ;D de snoepkonten. Want toen was het smullen geblazen.

Fleur klom meteen naar de maiskolf maar weet er eigenlijk nog geen raad mee.

Chica bekijkt de snoepstaaf, en denkt: Hé, een nieuw smaakje.

Dat is smullen, helaas de laatste 2 foto's niet scherp  :-\

En daar komt haar vriendje Pablo erbij.  ;)

Het gaat heel goed verder onderling in de kooi, Binky & Fleur zijn onafscheidelijk en zitten eigenlijk altijd samen ergens op een stok of ring. En Pablo & Chica trekken ook steeds meer naar elkaar toe. Chica hapt nog wel eens, maar niet heel fel hoor. Ze eten wel vaak samen. Pablo was vanmiddag voor Chica aan het fluiten en op een gegeven moment hoor ik Chica mopperen dus ik kijk, zit die deugniet haar te betreden, heel voorzichtig stapte hij er boven op tot 2 x toe. Kindersex!!  :o Pablo wordt volgende week 4 maanden en Chica pas 2 maanden. Nog even een vraagje tussendoor, kan het zijn dat Pablo & Fleur, beide dus bijna 4 maanden, nu gaan ruien want het lijkt wel of hun verenpak niet meer zo strak is en ik vind allemaal veertjes, Binky is net klaar met ruien op zijn kuif na en Chica is nog te jong. Kan iemand mij daarop antwoord geven??  ::)

Ik heb nog een paar kroelfoto's van mij met de valkjes. Maar moet nu eerst even een wasje strijken en ééntje ophangen want straks heb ik daar helemaal geen zin meer in. Dus tot straks.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Mariska

Hoi Caroline,

Fijn dat het met de beestjes ook allemaal goed is gegaan.
Ze zien er goed uit allemaal en je heb weer mooie foto's gemaakt. Die van die grasjes is leuk.
En me liefje stond er ook op, Harry :-* :-* :-* ;D
Ik vind hem zo lief!

Citaat van: (¯`°•.•°´¯)Petra op 22 oktober 2005, 20:34:34
Die foto van die Schot, ben ik nou de enige die ziet dat hij zijn broek op zijn enkels heeft hangen?! ;) ;D ;D
Of komt dat omdat ik nu manloos ben...? Kweenie?!

En Peet,
Het is overduidelijk dat jij momenteel manloos bent ;D ;) :P

Groetjes Mariska

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

hippysuus

Gelijk 2 snoepstokken...toe maar wat een verwennerij...volgens mij moest er iemand een schuldgevoel kwijt ;D ;D ;D ;)

Kirsten

haha nou ik haal er ook nog even een was uit en ééntje erin en dan komt deze huismoeder ook nog even terug :D

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Caroline

# Mariska   De grasjes zijn ook heel leuk hoor Mariska, heel grappig en ze kwetteren de halve dag heel gezellig, Zilver, de grijze, was eerst zo tam dat hij op mijn vinger stapte maar sinds hij Sneeuwwitje heeft, die helemaal niet tam is, heeft hij er ook niet zoveel zin meer in. Ze kunnen dus ook niet los, is wel jammer.  :-\ Ze hebben gelukkig een ruime kooi, een Ferplast, met een dakje erop voor met z'n tweetjes. Dus hebben ze genoeg ruimte om zich te bewegen en ze kunnen er zelfs een beetje in vliegen, dat doen ze als de valkjes los zijn.
En ja Harry, die wil wel op de foto sinds hij een fanclub heeft, als hij schoentjes had ging hij ernaast lopen.  :D
En totdat Cor weer uit het ziekenhuis is voorlopig maar geen foto's van mannen plaatsen op het forum, kan Petra helemaal niet tegen nu.  ;D ;) :P

# Suus   Ja, een beetje verwennerij hè?? Maar er zitten 2 snoepstokken in een doos, en ze zitten tenslotte met zijn 4-tjes in de kooi, anders wordt het zo dringen.  :-\ Toch??  ::) ???

# Kirsten   Nee, ik doe er geen was meer in vandaag, morgen weer een dag hoor.  :P

Nou nog even de beloofde kroelfoto's. Deze zijn van vanmiddag, dus ze trekken alweer aardig bij zoals jullie zien.

Binky wil niet meer kroelen sinds hij Fleur heeft, maar stapt nog wel op.

Fleur wil eigenlijk teveel kroelen, die krijg ik niet kroelend op de foto, gaat op mijn camera zitten, of in mijn nek kopjesgeven, dus dan maar afleiden met mijn armband, gemaakt door Sanne, mooi hè??  ;)

Pablo kan heel goed kroelen.

Die valt er bijna bij in slaap.

Die komt zijn kopje helemaal tussen mijn vingers duwen.

Chica komt er ook nog even één halen.

Chica.

Pablo & Chica.

Binky & Fleur.

Chica knabbelend op het steeltje van de trosgierst.

Verder heb ik ze vandaag nog even allevier gewogen, Chica om te kijken of ze goed heeft gegeten toen ik weg was en de rest omdat die nu minder beweging hebben gehad, maar het viel mee. Ik heb ze 10 oktober gewogen, dus 12 dagen geleden.

Binky = 88 gram = + 3 gram maar die kan niet vliegen dus dezelfde beweging.   ::)
Fleur = 97 gram = hetzelfde gebleven
Pablo = 85 gram = + 1 gram
Chica = 100 gram = + 11 gram

Dus Chica heeft goed gegeten en is nu zelfs de zwaarste, en de rest ben ik ook wel tevreden over eigenlijk, de mannen zijn niet erg zwaar maar wel gezond, en dat is het belangrijkste.
Morgen krijgen ze allemaal weer eens lekker een douche, is ook alweer 9 dagen geleden  :o Ik doe het meestal om de dag, maar wilde dat ze eerst weer helemaal aan mij gewend waren voor ik ze ging douchen. Ik heb het ze al wel verteld, hebben ze wat om naar uit te kijken.  ;)
Ik ga nog even wat andere dagboeken doorbladeren en dan slapen, het is alweer bijna half 1.

Weltrusten voor straks.  :)

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Gerda

Hoi Caroline,

Wat een schattige foto's van je valkjes. En natuurlijk van je grasjes. Ik heb twee ventjes, maar die voeren elkaar ook af en toe. (Een filmpje daarvan staat in mijn verhalen.)

Je bent duidelijk een witmaskerfan!!! Ik ook hoor, vooral sinds ik Grisha heb!! Maar mijn twee wildkleurmannetjes zijn ook prachtig!!

Flleur zier er echt uit als een kroelkipje, schattig!!

Ik kom wel weer eens buurten hier, want je schrijft gezellige verhalen en maakt mooie foto's!!!

Groetjes Gerda