## Binky's friends deel 1. ## ** 01-10-2005 t/m 01-10-2006 **

Gestart door Caroline, 1 oktober 2005, 23:15:41

« vorige - volgende »

~Natas~

Hoi Carolien,

Tjee zeg ik moest weer ff flink bijlezen hoor pfffffffff  :o
Maar ik moet zeggen dat je het goed doet hoor zo met je dagboek.
Je schiet aardig op, dus das erg lekker.
Het zijn echt hele leuke foto's hoor, heerlijk om ernaar te kijken.
Maar de pap foto's blijf ik het mooiste vinden, heerlijk is dat zeg die papbekkies.
Je hebt mooie valkjes hoor, dus kijk maar uit (jaloers ik)

Groetjes,

Natas

Caroline

Ik heb net weer nieuwe foto's gemaakt van de valkjes samen. En ga straks weer even een verslagje maken over hoe het vandaag is gegaan. Ik moet nu eerst nog even wat huishoudelijke taken tot mij nemen,  :-X >:( :(
En daarna nog even Chica haar papje geven en dan ben ik hier weer terug.
Hier alvast een leuke foto.


Pablo die druk aan het spelen is in zijn eentje.

Tot zo,  :-*
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Kirsten



Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Caroline

Hoi Kirsten,

Het zal wel aan mijn haarkleur liggen (ik ben blond), maar ik snap hem niet??  ??? ??? ???

Jullie wel??
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Kirsten

Nu moet ik wel zeggen dat ik de foto zag en snel een reactie gaf, maar ik bedoelde dus dat ik Pablo echt een mop vind om te zien,...,.



Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Joyce28

leuke foto's van je 4 witmaskertjes :)
Ja huishoudelijke taken,bleeehh ben net klaar met strijken  ::)

Caroline

Aha Kirsten, wat een mop(pie)!!

Ja nu valt het kwartje, ik dacht mop = grap(je).

Dus ik nog een keer terug gaan lezen in mijn verhaal, maar kon nergens iets grappig vinden.

Maar je vind mijn Pablo dus een lekker ding, dat is het ook hoor. Kijk maar.


Schatje hè??

En Joyce net wat je zegt bleeehh, ik moest dus ook strijken en nog één was ophangen en nog één in de droger doen.

Maar nu is het toch echt tijd om iets over mijn schatjes gaan vertellen.

Zoals ik vanmorgen al vertelde geef ik Chica vanaf vandaag nog maar één keer pap, ze is vandaag 6 weken geworden dus dat moet makkelijk gaan haar zusje Fleur was al van de pap af op die leeftijd. Toen ik beneden krijste ze door merg en been, maar ik heb haar heel consequent elke keer weer terug op de voerbak gezet, maar als ze dan mijn hand zag werd ze nog gekker. Eten deed ze dus niet. Ook viel het me op dat ze op een gegeven moment zelfs begon te gillen als Ed of Thomas maar in de huiskamer kwamen. Ze had echt honger dus,.....ach zul je denken die is hard maar ik wil gewoon dat ze goed eet als ik volgende week zaterdag op vakantie ga.
Toen om 11.30 uur de grote kooi dicht ging, en in allebei de kooien (alledrie eigenlijk, ook die van de grasjes) de voer-water-groentebakken waren verschoond en gevuld, en ze overal verse appel, brood en trosgierst hadden, had ze nog steeds niks gegeten. Dat ik het gezien had tenminste. De andere dagen was dit het moment dat zij bij de andere in de grote kooi mocht dus dat deed ik vanmiddag ook maar. Eerst ging ze verschrikkelijk bedelen, maar Binky is een vrijgezel van 2 1/2 jaar, die snapte er helemaal niks van en ging haar verliefd toe zitten fluiten, de sukkel, en de andere 2 zijn pas 3 maanden dus nog te jong om te gaan voeren. En na een kwartiertje zeuren liep ze naar de voerbak en bleef daar zo'n beetje de hele middag zitten eten, af en toe zich even poetsen of een dutje doen maar daarna meteen weer eten.
Binky verdeelt vandaag zijn aandacht een beetje tussen Fleur & Chica en knuffelt en kroelt met alle twee eigenlijk.


Hier draaide Chica zich net om maar was zo mooi om te zien, even naar links Chica kroelen en weer even naar rechts Fleur kroelen.


En zich zelf natuurlijk ook even lekker laten kroelen, hier door Fleur.


Pablo, die altijd alleen zit begint nu ook wat contact te zoeken bij Chica.

Nadat ze dus de hele dag goed had gegeten en lekker een slaapje had gedaan ging ze fijn zitten spelen. Vandaag ging het onderling ook veel beter, er was zelfs af en toe even contact tussen de 2 zusjes.


Fleur & Chica samen spelen op de ring.


En nog één.


Zelf heel dichtbij elkaar knabbelen op de ringetjes ging goed, lief hè??

Zo tussendoor ook nog even mijn dochter moeten troosten, is niet lekker, ze heeft een beetje slijm gespuugd met hoesten, dus moest even haar bedje verschonen en een schone pyama aan trekken. Zo hou je dus was. Maar ze is nu weer rustig.
Waar was ik gebleven??..........

Net om een uur of 22 heeft Chica lekker haar pap gehad, de eerste dus voor vandaag, ze bedelde wel een beetje maar je kon goed aan haar merken dat ze vandaag goed valkparkietenzaadjes had gegeten. Toen ik haar na het schoonpoetsen met warm water, vervolgens in haar eigen kooi terug zette werd ze helemaal gek roepen en gillen naar de andere die al lang zaten te slapen. Ed zei toen waarom laat je haar toch niet lekker bij haar vriendjes zitten het gaat toch goed met ze, en dit klopt natuurlijk, er heerst heel veel harmonie onderling, schrikken nooit van elkaar en iedereen heeft zijn eigen plaatsje in de kooi. Dus morgen ga ik het kooitje van Chica opruimen, die heeft ze niet meer nodig. Want ze zit lekker bij de andere in de kooi. Kijk haar eens lekker slapen op de ring.

Weltrusten Chica, tot morgen.

En dat wens ik jullie ook,  ;)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Petra en Cheeky

Ha Caroline,

Je dagboek doet het goed he  ;)?! Lieve foto's heb je geplaatst van Pablo met zijn speeltjes en de anderen aan de kroel en in de ring. l

Fijn dat Chica nu ook nog maar aan 1 papvoeding per dag zit! Het gaat goeeeeed!  ;D Grappig je verhaal hoe je haar aan het zaadjes eten kreeg! Als het helpt, waarom niet?! Je laat haar echt niet verhongeren!

Lief ook dat Binky zo goed op Fleur en Chica past! Da's voor hen ook wel fijn om iemand te hebben in de "grote boze wereld"!

Groetjes,
Petra

Rianne

Ben een beetje alle dagboeken weer aan het bijlezen, maar om bij jou niet te reageren is moeilijk met zulke lieve foto's. Wat een volle krop heeft ze na het voeren, net een bodybuilder! ;D

Christine

Ja we zijn de beste valkenmama's van de hele WERELD en daar heeft Mandy aan te danken want zonder haar had ik NOOIT mijn twee schatjes gevonden! ik ben enorm blij dat ik zoveel kan LEZEN over de zusjes van tosca, maar ja tosca die krijst helemaal niet meer om pap ik denk dat ik maar stilletjes aan naar één keer ga en dan er mee stoppen want ze vraagt er alleen achter wanneer ze de pap ziet. ik weet niet wat ik anders moet doen, miko die bedelt ook en dan denkt tosca oke ik bedel mee ff zien wat ik krijg maar meestal negeer ik haar ook want ze moet maar lekker wachten tot 's avond! :-* :-* :-*

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Caroline

Ja Christine zou ik ook doen, anders is ze straks 10 weken en wil ze nog pap.

Fleur & Pablo hebben vanaf dat ik ze haalde, beide 6 weken oud nooit meer pap gehad, die moesten gewoon meteen zaadjes gaan eten, en die zijn ook groot en sterk geworden.

Succes ermee, dikke  :-* voor Tosca & Miko

Vanmorgen werd Chica wakker en ze rekte zich eens lekkker uit.


Goeiemorgen Chica, lekker geslapen??

Vanavond meer foto's en een verslagje, tot dan.

Groetjes van Caroline.

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Lin

Citaat van: Christine op  7 oktober 2005, 13:37:13
Ja we zijn de beste valkenmama's van de hele WERELD


::)  ???

hey Caroline!

jammer dat je niet van wildkleur houdt. Ander kon je deze wel kopen als ik daar een jong van heb.

Wildkleur split to Witmasker Bont {X1:Cinnamon} {X2:Gepareld} {X1:Geelwang (rec.)}

Als je dan een mooie Witmasker Cinnamon Geparelde pop heb dan krijg je echt mooie jongen!

Grisha is natuurlijk een gewone geparelde witmasker maar niet split voor iets. Heel misschien voor bont. Maar dat weet ik niet zeker.

Leuke fotos heb je gemaakt! Als je al een ouder valkje heb kan je ook gewoon de pap op een schaaltje leggen. Dan hoef je niet te voeren vanaf een lepel. zo leren ze ook beter eten op te pikken.

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

valkchico

hallo caroline,

het gaat echt goed met het valken spamn bij jou.
En is alles goed gegaan met het definitief verhuizen van Chica naar de andere? Is voor de Binky,Fleur en Pablo wel wennenn dat ze niet meer op de" koffie" kunnen bij Chica ;).
Mischien een optie om een koffiebar te monteren in hun kooi? ;D.

gr Esther

hippysuus

Hoi Caroline,

Ik bezoek je dagboek voor het eerst. Wat een schitterend huis vol dieren heb je!

Je valkjes zijn prachtig en Harry is absoluut geweldig...ik wist niet dat konijnen er zo uit konden zien  :D

Nou lees ik in het begin van je dagboek dat je niet zo bedreven bent in foto's maken....nou ik ben het daar even niet mee eens hoor, ik heb fantastische foto's mogen bekijken hier!

Groetjes,
Suus

bobbie

Hoi Caroline,

Wat heb je weer een schitterende foto's geplaatst (welk fototoestel heb jij?).

Ik vind ook dat je makkelijk Chica in de groep kan plaatsen, overdag zit ze daar toch. Die foto waarop Chica staat slapend in de ring, daarachter zie je Pablo (coorigeer me als ik het fout heb) die even een stressmoment van zich af moet schudden  :D.

Je hebt een mooi stel birdies.

tot de volgende keer, Nel :)