## Binky's friends deel 1. ## ** 01-10-2005 t/m 01-10-2006 **

Gestart door Caroline, 1 oktober 2005, 23:15:41

« vorige - volgende »

Caroline

4 oktober 2005, 21:12:48 #75 Last Edit: 4 oktober 2005, 21:14:54 by Caroline
Hoi Lin, ik zal even apart reageren op jouw berichtje. Allereerst even speciaal voor jou dan een foto waar alle 4 mijn witmaskers op één ring zitten. Van boven links Pablo en rechts Fleur, onder links Binky en rechts Chica.


Mooi hè!! Hoezo trots??

Ik heb op dit moment dus 2 kooien staan, één apart voor Chica maar in beide kooien is hetzelfde te vinden. En dat is, grasparkietenvoer, valkparkietenvoer, snoepstaven, trosgierst, droog eivoer, nat eivoer, een bakje met verschillende stukjes groente(verse peterselie, selderie en bieslook en verder wortel, bloemkool en wat we die dag vers eten), schijfje appel, een zacht en een gedroogd hard stuk brood en dan nog natuurlijk ook een mineraalblok, sepia en grit. Je zou zeggen dat dit genoeg moet zijn. Mijn vriendin noemt het hier altijd het Hilton voor de valkjes, dit krijgen ze iedere ochtend vers en schoon water natuurlijk. In de kooi van Chica staat alles op de grond, en water, gras en valkenzaad ook bovenin de kooi zodat ze leert dat ze daar eigenlijk hoort te eten. En als ze goed heeft gegeten mag ze even bij de andere valkjes in de kooi, met de kooi dicht. Ik wil nog niet dat ze gaat vliegen, ze heeft wel twee x gevlogen vanddag maar dit kwam omdat ze hem peerde. En ze eet eigenlijk beter gras/valkenzaadjes dan trosgierst. Ik hoop dat ik alles een beetje heb beantwoord. Ze zit nu trouwens te slapen op één pootje tegen Binky aan, kijk, zo lief.



Groetjes van Caroline en bedankt voor de uitleg hoor. 

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Caroline

4 oktober 2005, 22:27:10 #76 Last Edit: 4 oktober 2005, 22:35:47 by Caroline
Jongens kijk eens even naar dat kropje, helemaal gevuld. Ze heeft om 22 uur haar hele bordje pap opgegeten, de kanjer.


Goed hè!!

Kan ik tenminste gerust gaan slapen.

Weltrusten, Caroline.

PS. Voor degene die het gevolgd hebben, nadat Chica pap heeft gehad heb ik haar in haar eigen kooi terug gezet. En wat denken jullie, jawel hoor, Binky is weer terug naar zijn eigen vrouw om daar te slapen vannacht, de vreemdganger!!  ;D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Caroline

Hoi Sanne, leuke naam(zo heet mijn dochter ook).

Jammer dat je geen konijn mag omdat je moeder en je broertje allergisch zijn, kom af en toe maar even in mijn dagboekje genieten van Harry dan, die heeft zojuist een fanclub opgericht.  ;D

En net wat je zegt, Chica en Izzy lijken wel op elkaar. Is het een popje of een man?? Is het ook een cinnamon of is het een gewone bonte witmasker, is een beetje moeilijk te zien op de foto, het is wel een poepie hoor.

Groetjes maar weer van Caroline.

Hier speciaal voor jou, een  :-* van Harry.
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Rianne

Oooh zo'n konijn ga ik mijn moeder aansmeren! Die heeft een konijnenren buiten met holen en gangen, ideaal! Alleen daar is laatst konijnenziekte geweest, ik geloof dat er nog 1 konijn over is. :(

4 witmaskertjes in de ring, prachtig! Wat zal die albino dan afsteken volgend jaar! ;) Of misschien val je stiekem voor de witmasker gepareld als die erbij zit.  :P

Caroline

5 oktober 2005, 10:58:34 #79 Last Edit: 6 oktober 2005, 09:04:19 by Caroline
Hoi Rianne,

Ik krijg echt heel veel reakties over Harry, hij heeft bijna een fanclub zeg, vandaar ik gisteren nog een serie foto's heb gemaakt, zodat ik er af en toe 1 kan plaatsen.

Leuk hè, die foto dat ze alle 4 in de ring zitten, niet helemaal duidelijk maar een tweede foto ging al niet meer toe waren Bink en Fleur er al weer af, en ze zaten er spontaan allevier op, dus weer terug zeten vond ik te gedwongen.

En de albino kan mooi in het midden straks, maar eerst moet alles goed gaan en je weet zelf hoe kwakkelig het kan gaan in het begin alleen jij had het geluk dat Tinco het gered heeft. Dus hard duimen voor weer een hele sterke albino dit keer.  ;)

En als partner voor de albino ben ik er nog niet uit, in ieder geval zeker weer een witmakser, oranje wangetjes wil ik hier niet bij misschien later in een andere kooi, maar nu wil ik alleen witkopjes. En cinnamonnetjes heb ik genoeg en een gewone (sorry voor degene die er wel op valt) vind ik persoonlijk een beetje saai. Dus veel keuze hebben we dan niet meer. Mijn zesde valkje wordt dus of een geparelde witmasker (ik vind Grisha ook van Lin ook helemaal geweldig).



Of een bonte witmakser zoals de moeder van Fleur & Chica.



Of een bonte geparelde witmakser. Hiervoor heb ik twee foto's van Bianca gebruikt, beide bonte geparelde witmaksers, alleen de linkse is een bonte geparelde witmasker met heel weinig parels en heel veel wit en ik vind dit dus een prachtig koppel. Bedankt Bianca.



En wat ik ook heel mooi vind maar dit is wel weer een cinnamon en die heb ik al zo veel.


Een bonte geparelde cinnamon witmasker net als Dito hierboven van Mandy.

Even nog één ding de geparelde moeten zeker POPPEN zijn ik heb al Pablo die zijn parels gaat verliezen en ik vind dat zo zonde dus dat wil ik niet meer.

Oh oh, als ik dit op ga tellen kom ik er al weer op nog 4 inclusief de albino die dus al gereserveerd is, die ik mooi vind dat wordt dus moeilijk kiezen.
Of zal mijn kooi groot genoeg zijn voor 8 valkjes??  ;)

Groetjes dan maar weer, Caroline.
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

valkchico

hallo caroline,
wat geweldig zoals al jou valkjes bij elkaar zijn ze zijn zo lief naar elkaar toe. En zo te lezen gaat het hartsikke goed met Chica. Ze voelt zich al lekker op haar gemak bij de rest.
Chica is nu dus de buitenvrouw van binky ;D .
wat kan jij ook geweldig schrijven zeg ,kan ik nog een hoop van leren.
Ps wat heeft jou zoontje een mooie blauwe ogen.
gr Esther

hermelien1989

hey
Izzy is een mannetje en zover ik kan zien is hij geen cinnamon
ik weet in ieder geval dat zijn moeder een bonte witmasker was.
zijn vader weet ik niet ( heeft de kweker niet laten zien)
groetjes sanne


bobbie

Hoi Caroline,

Heeft Chica lekker en goed gegeten in het Hilton Hotel vandaag?

groetjes, Nel

carco

Hoi

Als je bij de foto's van Bianca kijkt bij het onderwerp mutaties:
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,12924.0.html
Daar heeft ze een foto gezet van een bont geparelde witmasker.
Heeft Chica vandaag weer netjes de pap op?
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Caroline

Daar zijn we dan, we moesten vanmiddag met de kids nieuwe winterschoenen, jassen en kleding gaan halen, dus ik had vandaag niet zo heel veel tijd, ik heb nu zo'n beetje alles gedaan, laat alleen de strijkwas tot morgen liggen daar heb ik nu geen zin meer in.

Nou Esther jij schreef vanmiddag nog dat ze zo lief tegen elkaar waren mijn valkjes maar vandaag is Fleur niet meer zo heel lief tegen haar zusje, als Chica in de grote kooi wil eten dan jaagt ze haar weg dus dan zet ik Chica meteen even in haar eigen kooi zodat ze daar ongestort kan eten. En de hele tijd gaat Fleur zo voorover hangen met haar vleugels helemaal wijd, een beetje imponeren denk ik. Dit komt natuurlijk doordat Binky de hele dag bezig is met Chica en Fleur eigenlijk helemaal links laat liggen, hoezo monogaam??  ??? ::) :P

Maar nu even hoe het met Chica is gegaan, ik heb haar vanmorgen rond 11 uur nadat ze echt aan het bedelen was een bordje pap gegeven en na een lepeltje of 6 vond ze het genoeg en stopte ze. Verder zie ik haar de hele dag wel wat grasparkieten- en valkparkietenzaadjes eten en af en toe ook wat trosgierst maar verder nog niets. Ze is best wel rustig verder en slaapt ook nog best veel maar ze is natuurlijk nog erg jong. Ik heb haar ook opgesloten in haar eigen kooitje toen de grote kooi open stond en de andere aan het vliegen waren, dit omdat ik niet wil dat ze te veel energie gaat verbruiken met vliegen, dat komt allemaal wel als ze eenmaal goed eet. Ze heeft vandaag de helft van de tijd in de grote kooi gezeten en de andere helft in haar eigen kooi. Ook bij de andere bedelt ze nu best veel en bij mij ook, als ik haar gedag ga zeggen en voor de kooi ga staan krijst ze alles bij elkaar. Ik bied haar dan mijn vinger aan waar ze dan meteen opstapt en zet haar dan op een voerbakje met zaadjes, waaraan ze dan ook meteen begint te eten. De andere valkjes verstaan haar duidelijk niet want die staan haar echt zo heel schaapachtig aan te kijken  :P zo van wat doe jij nu weer. Eenmaal weer terug in haar eigen kooi is ze zeker wel een minuut of 10 op en neer aan het roepen met Binky en is ze wat aan het fladderen. Daarna is het stil en gaat ze zich ergens rustig zitten poetsen of eten. En Binky... juist die gaat weer naar Fleur terug, die hem vandaag dan ook een snauw gaf zo van, rotzak wat flik je me nou. Zoals ik hier boven al schreef, Fleur is hier niet zo blij mee.

En Pablo, waarvoor dit maatje voor bedoelt was, die zit nog de hele dag alleen, maar misschien gaat alles in de toekomst nog wel veranderen het is tenslotte vandaag pas de tweede hele dag geweest.

Nog even een paar fotootjes, niet zo heel veel hoor.


Chica lekker zitten in de grote kooi.


Pablo bij Chica op de koffie, Fleur(L) & Binky (R) lusten ook wel een bakkie maar moeten voor de deur blijven staan, laat Pablo & Chica maar even samen genieten van elkaar, en wennen aan elkaar.


Eenmaal de kooi open vliegt Pablo er meteen uit en land wel weer op de kooi, Chica gaat rustig met het touwtje van haar "loopbruggetje"  zitten spelen.


Nog even een foto voor de fanclub van Harry, hij loopt helemaal naast zijn schoenen, na zoveel leuke reakties.


En deze nam ik gisterenavond toen zat Cissy tv te kijken, vond ik ook zo'n leuke foto, die wilde ik jullie niet onthouden.

Nu het is 23 uur geweest, ik ga mijn kleine meisje(Chica) een bordje pap geven, even kijken of ze honger heeft, ik zal ook kijken of ik nog wat foto's van haar kan maken.

Kortom, ik vond het op zich nog niet zo heel slecht gegaan vandaag. Morgenochtend ga ik haar geen pap geven en zal ze het tot morgenavond met zaadjes moeten doen, ze is morgen 6 weken dus dat moet ze makkelijk kunnen. Pap ga ik nog alleen op de avond geven t/m zondag en daarna moet ze het alleen met gewoon voer gaan redden, ik heb dan nog de tijd om haar te aanschouwen tot vrijdag en zaterdag gaan we dan 6 dagen naar Schotland, dus 15 oktober, ze is dan 7 weken en 2 dagen. Dus Chica doe je best!!  ;)

Ik ben nu naar beneden, als ik mooie foto's heb misschien tot straks anders tot morgen, groetjes van Caroline

PS. Esther nog bedankt voor je complimenent.  :-*

Sanne zet anders een keer een leuke foto van Izzy in mijn boek dan kan ik hem een keer zien.

Nel & Caroline is jullie vraag over het eten zo beantwoord??  ;)

En Caroline, nog bedankt voor de tip, ik heb hem er al in gezet.  :-*
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Caroline

Ed heeft nog even meegeholpen om wat foto's te maken, dus hier nog een paar papfoto's, oordeel zelf maar.


Ze duikt bijna mijn bekertje met pap in, ik krijg mijn lepel niet eens omhoog.


Kom nou met die lepel!!  :P


Best gretig is ze hè??


Binky ben je daar??


Nee, die slaapt.


Dan ga ik ook maar dutten met mijn volle kropje.

Ziet er best goed uit hè, de laatste 3 foto's is ze natuurlijk wel een beetje nat van het schoonpoetsen.

Oh ja voor degene die op de kleine details letten, ik heb ook gezien dat ik vieze nagelrandjes had, heb ik inmiddels al schoon gemaakt hoor. En ik was al omgekleed in mijn avond/huisjurkje. En het prachtig gekleurde kralenarmbandje heeft mijn dochter zondag voor me gemaakt, en daar kom je als moeder natuurlijk niet onderuit omdat dan ook al 3 dagen keurig te dragen.

Nu ga ik echt slapen, weltrusten en tot morgen maar weer.

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Christine

Nagelrandjes?? avondkleedje?? waar letten sommige toch op! ik had alleen naar de mooie chica gezien, die lekkere overheerlijke pap krijgt! njammieeee al een geluk dat miko en tosca dit niet zagen of ze aten mee! twee van die donderstenen bij kan je nu echt wel missen! ::)  :-[ het zijn twee schatjes hoor! :-[[/color]

wat ben ik blij dat ik chica hier ook kan volgen toen ik haar zag eeeh die wil ik ook hebben dacht ik in men eigen ze is zo mooi maar tosca net iets mooier ::) maar nee ze was al bezet! maar ik gun je het met je witmaskerfamilie ik ben al blij met men twee duiveltjes! *ja ze kunnen echte duivels zijn als de andere ook los zijn! :-*

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Bianca

Citaat van: Caroline op  5 oktober 2005, 10:58:34

Of een bonte geparelde witmakser. Hiervoor heb ik een foto van Bianca gebruikt, de rechts is een bonte geparelde witmakser, de linkse een bonte witmasker en vind ik dus ook prachtig. Bedankt Bianca.



Groetjes dan maar weer, Caroline.



Links is ook een geparelde maar daar zie je maar weinig van, uiteindelijk zal ie ook al zijn parels verliezen ant het is een man. ;)
Groetjes
bianca
ps krijg hele mooie jongen uit dit koppel ;)

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Caroline

6 oktober 2005, 08:57:16 #88 Last Edit: 6 oktober 2005, 09:14:59 by Caroline
Ja Bianca, ik dacht al hier en daar een parel te zien, ik zal het veranderen in mijn tekst.

Citaat van: Bianca op  6 oktober 2005, 07:40:23
Groetjes
bianca
ps krijg hele mooie jongen uit dit koppel ;)


Begrijp ik het goed dat jij dit prachtige koppel zelf hebt?? Weet je bij de jongen ook het geslacht als ze geboren worden, nee zeker?? Allemaal bonte geparelde witmaskers, of niet?? Heb je al een keer jongen hiervan gehad??  ??? ???

Ik hou het zeker in gedachten vind het een helemaal geweldig koppel.  ;D

Groetjes van Caroline

PS. Ik weet niet of je dit leest dus ik schrijf het nog wel keer in je eigen dagboek.





Goeiemorgen Christine, wat een schatjes hebben wij hè??  :o
Wij zijn de gelukkigste "valkenmama's" op de hele wereld!!  ;) ;D ;)

:-* :-* :-* van Chica en Caroline.


Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Caroline

Zo ik heb vandaag eerst eens even in de dagboeken van andere mensen gelezen en iets geschreven, ik heb jullie nog niet allemaal gehad hoor het zijn er zo veel en ook kan ik niet iedereen zijn dagboek helemaal lezen, dus pik ik er een paar uit omdat te doen. Die me aantrekken, verder lees ik wel van iedere schrijver hier vanaf nu hun dagboek om ook iets over die persoon te weten. En heb daarom van verschillende van jullie al de notificatie geactiveerd.

Nu ga ik lekker van mijn valkjes genieten beneden en ze lekker laten vliegen. Chica ga ik nu geen pap geven die moet zaadjes gaan eten en ik zal haar vanavond pas weer verwennen met een bordje pap. Ze bedelt op dit moment al als er iemand in de huiskamer komt. Ik zet haar dan steeds op haar voerbakje, zo van hier eet daar maar van.

Groetjes en zeker tot straks weer met een uitgebreid verslag over de 4 de dag van Chica thuis.
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.