## Binky's friends deel 1. ## ** 01-10-2005 t/m 01-10-2006 **

Gestart door Caroline, 1 oktober 2005, 23:15:41

« vorige - volgende »

Ankie

Hoi Carolien.

Ik dacht dat het bij mij een beestenboel was ,maar bij
jou vergeleken heb ik nog niks ;D. Gezellig hoor !!!!
Vooral Harry is geweldig  ;D ;D.
Als ik de ruimte had zou ik  het ook wel allemaal willen ,maar het zit nu wel een beetje vol bij mij ::).
Ik heb nog niet alles gelezen ,maar met plezier je foto's bekeken!

Groet van Ankie

bobbie

Hoi Caroline,

Wat leuk dat je een dagboek bent begonnen. Lijkt me heel gezellig bij jou thuis, al die dieren en kinderen.  ;D Je hebt 3 schitterende kinderen. Vooral Jasper spreekt mij erg aan omdat mijn kleinzoon Renzo geboren is met het down syndroom. Renzo is elke vrijdag heel de dag bij me. Hij is gek op zijn oma! ;D. Renzo is nu 2 1/2 jaar. Jasper 14 maanden las ik he?
Net mijn dochter gesproken. Die kent Jasper geloof ik.
In MIJN VERHAAL staan ook foto's van mijn kleinkinderen (ik heb er 3). Ik schrijf in MIJN GEVLEUGELDE VRIENDEN. Als je het leuk vindt kan je Renzo daar ook vinden.

En Harry, wat een beest joh. Schitterend. Zo mooi maken ze ze nog niet eens in een speelgoedfabriek.

Hoe was het vandaag bij Mandy. Is Chica gearriveerd? Zo tezien aan je titel wel  ;). Hoe hebben de andere birdies gereageerd?

Veel vragen he, maar mag toch wel, je schrijfstijl is ook zo leuk dat ik nu al uitkijk naar je antwoorden.

Groetjes, Nel :)

Christine

hey caroline
alles goed met jou en chica?? ik ben heel benieuwd hoe dat ze het stelt bij jou! :-*

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Caroline

3 oktober 2005, 21:54:56 #48 Last Edit: 5 oktober 2005, 00:00:22 by Caroline
Zo hè hè, daar zijn we dan!!
Met Chica uiteraard.

We waren vanmiddag om 15 over 3 bij Mandy, en daar zat ze hoor helemaal alleen in een grote kooi. Nog wat onwennig naar me te kijken, zo van wie ben jij nu weer. Na even door de tralies te hebben gekroeld was het oké. En was het ijs gebroken.

En mooi dat ze is. Ze is in het echt nog mooier dan op de foto's die ik tot gisterenavond van Mandy kreeg. Echt een poepie, in haar hele doen en laten lijkt ze heel veel op Fleur, haar zusje van 2 maanden ouder, maar dan met veel meer wit overal. En ook 2 witte staartveren en die heeft Fleur er geen, dus dit vind ik natuurlijk wel leuk.
Ik had al verteld dat ik haar nog een paar daagjes 2 x en daarna nog tot en met zondag ongeveer 1 x per dag pap ga geven, dus had ik van Mandy pap en een lepeltje meegekregen. Ook wilde ze nog even voordoen hoe ik het het beste kan doen maar Chica had geen honger dus bekeek de lepel niet eens, ze had dan ook om 12.30 uur voor de laatste keer pap gehad en eet zelf ook al de hele dag een beetje zaadjes, dus haar "buikje" was gewoon nog gevuld.
Dus hier nog maar even een foto van toen ze nog bij Mandy pap kreeg.



Verder hebben we even buiten in de volière gekeken naar Mandy's prachtige valkjes en naar Chica's 2 zusjes, het derde jong net zoals Chica en Tosca en de albino met het rare bekkie, en we hebben binnen nog even wat gedronken en gepraat over valkjes uiteraard en over de vakantie, Mandy vertrekt vannacht naar Turkije. En toen was het tijd om ons meisje naar huis te gaan brengen waar haar vriendjes op haar zaten te wachten. Chica werd nog even gewogen, 86 gram, dus dat is mooi, en ze ging in haar reisbakje. Pap mee, certificaat mee, haar eierdopje en cd met 247 foto's die Mandy gemaakt heeft van dit nest ook mee.  Als een trotse moeder met haar baby. ;D
Ik zat in de auto voor de terugweg toen ik erachter kwam dat we zo druk aan het praten waren geweest dat ik helemaal vergeten was foto's te maken.  ??? ::) Stom hè!!

Maar ik maakt het nog goed hoor, er komen er nog genoeg.

Omdat het al rond etenstijd was wilden we even via Belgie rijden om daar ergens een overheerlijke friet stoofvlees te gaan eten. Maar dat is helaas niet doorgegaan. We hadden nog maar € 11,= aan contanten en toen we bij een bank wilden pinnen ging dat niet, met een Europas kom je niet eens de pinruimte binnen??  ??? ??? Na uiteindelijk 4 dorpjes en 6 banken het te hebben geprobeerd, heb ik Jasper maar zijn van huis meegenomen papfles gegeven en zijn we daarna maar naar huis gereden om daar naar de friettent te rijden voor een Hollands frietje stoofvlees, ook lekker.

Eenmaal daar aangekomen begon Binky al gelijk te roepen en Chica riep terug, dus dat was wel erg leuk. Maar toen ze eenmaal in haar nieuwe tijdelijke kooi zat, begon Binky haar meteen te versieren, foei Binky toch, volgens mij valt Bink op jonge meisjes. Maar Pablo zat ook al wel te kijken hoor , die vind haar ook wel leuk. Alleen Fleur is nog niet naar haar zusje wezen kijken, die was tot nu toe de enige vrouw in de kooi en moet natuurlijk even wennen dat zij deze positie vanaf nu moet gaan delen.
Hier alvast een paar foto's de rest is helaas niet zo mooi, die plaats ik niet.


Hier zet ik Chica op mijn hand in haar nieuwe verblijfje.


En hier zit ze al lekker te eten van haar zaadjes.


En hier nog een etende Chica.

Op zich hou ik niet zo van foto's in de kooi, maar ik heb even niets anders. Vanavond ga ik haar nog 1 x pap geven en dan zal ik proberen of ik iets mooiere foto's kan nemen maar ik wil haar de eerste dag ook wel wat laten wennen dus ik kan niets beloven.

Nu ga ik even Jasper troosten met een beetje warme melk want hij is niet lekker en ligt al de hele tijd te huilen in zijn bedje, dus tijd voor deze moeder om haar eigen babietje eerst  pap te geven en daarna is Chica pas aan de beurt.

En Nel, jou beantwoord ik ook straks nog even, oké??

Groetjes van Caroline, Binky, Fleur, Pablo & Chica, ze is er hoor!!  ;D ;D ;D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Christine

Wat leuk dat ik chica nog ff zie ja inderdaad chica en tosca zagen er veel liever uit in het echt dan op de foto's, ik denk ook wel dat mandy een beetje verdrietig is dat zo een twee snoepers weeral uit het huis zijn! :-*

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

bobbie

Hoi Caroline,

Wat een schatje. Ik word weer helemaal week van binnen. Kan me voorstellen dat je er helemaal opgewonden door bent.

Wat een lekker ding.  :-*

Ik geef Bink groot gelijk hoor dat ie gelijk haar aandacht wil trekken.  :D

Ze is ook al zo op haar gemak vind ik.
Jullie zullen vast veel plezier van Chica beleven.

groetjes, nel :)

Mandy

3 oktober 2005, 22:11:51 #51 Last Edit: 3 oktober 2005, 22:16:13 by Mandy
Citaat van: Christine op  3 oktober 2005, 22:03:42
ik denk ook wel dat mandy een beetje verdrietig is dat zo een twee snoepers weeral uit het huis zijn! :-*


Ja ik zal ze wel missen hoor, het waren (zijn) lieve valkjes. :-*
En nu is het helemaal stil in huis, geen Paco, geen Chico, geen grasjes... :(
Maar voor een goed doel, een weekje vitamine V, daar ben ik na 2 jaar wel weer aan toe. 8)
Dus veel plezier en succes met Chica, ik lees de rest volgende week wel weer bij. :)
En succes met de niet lekkere Jasper, dat hij maar snel op mag knappen. ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Ankie

Hoi Carolien

Ze is prachtig !!!!!

Hopelijk is Jasper snel weer een beetje opgeknapt !

Ik kom snel weer even buurten .

Groet van Ankie

imv

Hoi Caroline,
Gefeliciteerd met je prachtige nieuwe aanwinst.

Groetjes,
Irene

carco

Hoi Caroline

Wat is ze lief...........

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Caroline

3 oktober 2005, 22:55:28 #55 Last Edit: 3 oktober 2005, 23:05:30 by Caroline
 ::) Mooi is ze hè, ik zei het toch.  ;)

En ze heeft net lekker haar bordje pap leeggegeten, dus haar kropje is gevuld. Ook Jasper zijn buikje is gevuld en ligt nu lekker rustig in zijn bedje, zal zo wel gaan slapen. Ik had nog nooit een valkje pap gegeven maar Mandy je had het goed uitgelegd, het ging prima, alleen een beetje geknoeid. Maar ik heb haar geprobeerd zo goed mogelijk schoon te maken. Na de pap het ik nog even een foto gemaakt toen ze nog na het poetsen op de tafel liep.


Kijk nou hier de wijsneus.....

Ze was alleen maar aan het kijken hoe ze weg kon vliegen, en ja hoor daar ging ze, zo boven op de gordijnrails. Ik op een stoel en haar mijn hand aangeboden en daar ging ze nestjes op zitten. Ik heb haar toen nog even op haar eigen kooitje gezet zodat ze even naar haar vriendjes kon kijken.


Maar ze kijkt alleen naar mij.


Alleen kan ik nog niet zo netjes pap geven dus hier en daar nog een beetje pap. Zie je haar volle kropje??  ;D

Eenmaal terug in de kooi ging ze meteen weer verder met het pellen van grasparkieten zaadjes.

Jaspertje ligt lekker te slapen nu, Ed is gaan werken tot morgenochtend 7 uur en ik heb beneden alle lampen uitgedaan op een nachtlampje van 7 Watt na, voor de vogeltjes. Ik lig languit op mijn bedje met de laptop op mijn buik en ben tevreden over vandaag. Heb weer veel leuke reacties gehad, bedankt allemaal.
Ik ga straks nog even bij Chica kijken en morgen gaat Pablo even bij zijn nieuwe maatje op visite, dus morgen zeker weer nieuwe foto's.

Nog even wat mensen beantwoorden en dan nog even naar de andere dagboeken want die mag ik nu natuurlijk niet gaan verwaarlozen.

Voor straks weltrusten allemaal, groetjes van een troste valkeneigenaresse,  ;D ;D ;D :-* :-* :-*

PS. Mandy, Kei bedankt voor de goeie zorg van Chica maar weer, Fleur bleef er trouwens heel rustig onder hoor toen Chica bedelde bij het pap eten, gelukkig maar. En geniet maar lekker van jullie vakantie. Tot volgende week.  8)


Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Caroline

Hoi Nel, ik wilde je nog even persoonlijk beantwoorden.

Ik had al gelezen over je kleinzoon Renzo in het dagboek van Irene. Hoe gaat het met Renzo?? Is hij goed gezond?? Waar woont Renzo en jouw dochter natuurlijk?? Ik geloof namelijk niet dat ik haar ken. Ik ga zeker snel in jouw verhaal lezen ben benieuwd naar Renzo, is hij ook zo'n schatje, onze Jasper is echt een kanjer, zo'n lekker jong.
Wat is MIJN GEVLEUGELDE VRIENDEN nooit van gehoord??  ???
Ik wil graag meer over Renzo lezen en ook graag foto's van hem zien.

Iedereen is helemaal verliefd op Harry volgens mij. Hij is ook geweldig en heel erg lief ook. Zoals je ziet zijn z'n ouders heel anders, een hangoor met een vosje, de laatste heeft ook wel iets langer haar maar niet zoals Harry, dus ik denk dat er ergens in zijn voorouders een Lionhead in zit, dat is een konijn met heel veel haar, vooral rond de kop, de naam zegt het al. Maar wel een verschil met zijn broertje hè, dat is maar een hele "gewone".

Het was gezellig bij Mandy en zoals je hierboven wel zult hebben gelezen is Chica inderdaad gearriveerd. Ik ben zo blij!! Het is zo'n schatje.

Mijn andere reageerde eigenlijk heel verschillend, Binky was meteen weer verliefd, de sukkel, heeft 2 jaar zonder gezeten en werd meteen verliefd op Fleur van 6 weken, en nu komt Chica binnen en ja hoor, hij ruilt Fleur meteen in voor een nog jonger bloempje, de ouwe snoeperd, nee hoor grapje. Maar hij vind haar wel heel leuk en begon meteen voor haar te fluiten, dus wel lief, ik moet morgen even kijken hoe de relatie tussen Fleur & Binky nu is met Chica in het spel.
Fleur bekijkt haar jongere zusje eigenljik niet, jaloers denk ik.  ;D  En Pablo is ook nog erg jong, pas 3 maanden nu, vind het wel intressant maar verder nog niets, hij mag morgen even bij haar in de kooi gaan kijken als hij wil, even gezellig op de koffie. Net zoals Joepie bij Lilo op de thee ging.

Veel vragen mag altijd, vind ik wel leuk, leuk ook dat je mijn schrijfstijl leuk vind.

Tot de volgende keer dan maar weer en doe je dochter(hoe heet ze??) en Renzo maar de groeten van Jasper en mij.  :-*
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Rianne

Het straalt van mijn monitor af hoe blij je met Chica bent! :) Ik hoop dat je veel plezier met haar zult hebben de komende jaren!

Agnes

Hoi Caroline!

Ben ik even niet op het forum, zit je al op bladzijde 4!! ;D ;D
Dat gaat lekker snel bij jou zeg, nu al 4 valkjes ;)
Ik heb er twee, maar zit stiekem te denken aan een volgende ::)
Mooie foto's maak je.

Groetjes van Agnes.

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

Caroline

En toen was het alweer 11.30 uur, jullie zullen wel denken, waar blijft dat nieuws over de eerste nacht van Chica.

Nou hier is het dan met wat foto's natuurlijk.

Allereerst, ze heeft heerlijk geslapen. de hele nacht op 1 pootje op dezelfde stok. Vanmorgen om 7.30 uur werd ze een beetje wakker, maar niet laaiend enthousiast hoor. Ze ging zich eens rustig zitten poetsen en sliep vervolgens weer verder, nou ja.  ::)
Nadat ik Sanne naar school had gebracht en de jongens die ik lekker had laten slapen samen met Ed die net uit de nachtdienst kwam, eten had gegeven ging ik weer naar Chica. Even lekker kunnen knuffelen. vervolgens een papje voor haar klaar gemaakt, maar na 2 happen had ze het wel gezien en vloog ze weg, weer de gordijnrails,   >:( Ik haar er weer afgehaald met een stoel en toen weer pap aan geboden maar ze wilde niet meer. Dus maar bij de zaadjes gezet en Pablo er bij gezet als voorbeeld hoe ze moet eten. Maar ze heeft niet echt honger. Even aankijken dus maar en straks weer even wat pap aanbieden.


Pablo eet wel maar Chica zit er maar wat sipjes bij, een beetje heimwee, misschien??

De twee andere waren ook los en Fleur kwam toch even nieuwsgierig kijken bij haar zusje.


Hé, wie is dat nu weer??

Straks meer nieuws en foto's van Chica en haar nieuwe vriendjes, want ze hebben al lekker samen in de kooi gezeten en samen een paar rondjes gevlogen, ben nu eerst Sanne van school halen.

Groetjes van Caroline.
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.