## Binky's friends deel 1. ## ** 01-10-2005 t/m 01-10-2006 **

Gestart door Caroline, 1 oktober 2005, 23:15:41

« vorige - volgende »

bobbie

Hoi Caroline,

Even snel antwoorden. Ik heb nog niet alles gelezen alleen wat je schreef over Renzo.

je gaat naar:

VERHALEN
dan

MIJN GEVLEUGELDE VRIENDEN

geschreven door Bobbie (dat ben ik  ;) )

Oftewel, het is de titel van mijn verhaal.

Mijn dochter heet Jolanda en ze wonen in schiedam
en ja, Renzo is ook zo'n lekker ding, alleen heeft hij mooi rood haar.

Groetjes, ik moet nu weg.

Nel :)

Caroline

Ah Nel, zo heet je verhaal, nee dan ben je niet Blond, begreep ik even niet. Ga het zeker lezen. Maar je dochter woont in Schiedam??? Nou ik ben wel geboren in Rotterdam, 39 jaar geleden, maar woon al 31 jaar in Veghel, tussen Eindhoven en 's-Hertogenbosch in. Dus ik snap niet waar Jolanda Jasper en mij van kent. Vraag haar eens?? Oké??

Groetjes van Caroline.
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

bobbie

Zo, hehe, ik ben terug van de hond uitlaten.

Jolanda kent jullie namen (dacht ze ) van de down mail groep. Klopt dat? Mail jij daar weleens?

Anders vergist ze zich gewoon.

Ik zal even een foto hier neerzetten van Renzo. Ook zal ik eerst eens je laatste berichten gaan lezen.

Groetjes, Nel :)

Caroline

4 oktober 2005, 14:46:05 #63 Last Edit: 5 oktober 2005, 00:16:31 by Caroline
En zoals beloofd het vervolg van vanmorgen, over Chica en de ontmoeting met haar nieuwe vriendjes.

Ik heb net nog even wat pap aangeboden maar ze bedelde weer niet en na 1 hap vloog ze weer weg, ik wordt er een beetje onzeker van, of ze heeft geen honger en eet stiekem als ik het niet zie toch meer zaadjes dan ik denk of ik maak geen lekkere pap maar dan zou ze toch moeten bedelen want dat ie niet lekker is weet ze van te voren niet.  ::) ??? ::)
Ik laat haar nu maar gewoon even aanmodderen. Verder lijkt het wel goed te gaan met haar, ze vliegt als ze hem peert bij de pap makkelijk 2-3 rondjes door de huiskamer, zit zich zelf lekker de hele tijd te poetsen, slaapt gewoon op één poot, dus geen rare verontrustende aanwijzingen. Ze zit nu lekker in de grote kooi bij de andere 3 en vermaakt zich daar wel zit zich weer lekker te poetsen en de andere 3 komen omstebeurt even langs op haar stok om te kijken bij haar, wel heel lief hoor. Trouwens ook bij de oudere gaat ze niet echt bedelen. Ik ga haar nu pas weer vanavond om 22 uur pap aanbieden, anders denkt ze straks dat ze elke 2 uur een hapje kan komen nemen en daar gaan we niet aan wennen. Ze kreeg bij Mandy ook maar 2 x per dag en at daar ook gewoon zaadjes en trosgierst dus als ze eerder honger heeft gaat ze die hier ook maar eten. Streng hè??

Maar jullie willen natuurlijk gewoon foto's zien dus hier komen ze.

Pablo bij Chica in de kooi en Fleur boven op even kijken.

Even tussendoor, ze zit nu in de grote kooi toch aan van alles te knabbelen, droog eivoer, afgevallen zaadjes van een knabbelstaaf, hardgeworden broodkorst, maar het is moeilijk te zien of ze iets binnen krijgt.

Even weer terug naar vanmorgen, toen stond de grote kooi aan de bovenkant open en daar vloog Chica dus zelf naar toe en ging op een stok zitten, kijk mee.

Mooie foto hè??

De andere keken nog even de kat uit de boom. Wie is dat dan?

Binky laat zich heel voorzichtig naast haar zakken.

Waarna Fleur denkt, even in de gaten houden die twee, dit is mijn vent.  :-\

Je ziet nog net dat Binky & Fleur weer ieder hun eigen weg gaan.

Maar Bink, geeft niet op en blijft contact zoeken.

En dan nog als laatste even 2 foto's van de zusjes, voor de nieuwe lezers onder jullie, links dus Chica, jong van het derde nest van Suske en Wiske bij Mandy en rechts is Fleur, jong van het tweede nest.

Fleur nog wat onwennig met haar nieuwe zusje.

Zoek de 5 verschillen.

Hier  nog even een foto van links pap Suske & rechts mama Wiske.

Nou jongens dat was het voorlopig weer even, tevreden??

Groetjes van Caroline.

PS. Nee Nel, ik zit niet bij een mailgroep van Downs, ik zit bij het VALKENforum, vind ik veel ontspannender hoor.  :D Maar ik wil wel heel graag een foto van jullie Renzo in mijn dagboekje hebben hoor.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Roosje

Tevreden ;D Leuk dat je zoveel schrijft en fotos plaatst!

bobbie

Hoi Caroline,

Wat een prachtige foto's van je birdies. Ze aard goed bij je zo te zien. Ik zou me er zeker geen zorgen om maken wat betreft het nuttigen van de pap. Weeg je haar weleens?

Nu antwoord op je PS:
Dan vergist mijn dochter zich. Misschien een andere Jasper van die groep.

Ik zal hieronder even foto's van Renzo zetten die afgelopen vrijdag zijn gemaakt.

Ook ben ik je nog wat antwoorden verschuldigd betreffende zijn gezondheid.

Renzo heeft buiten het Down syndroom hemofilie. Hij heeft 0,0% factor 8 dus zijn bloed stolt totaal niet. Hij heeft (sarcastisch bedoeld) de twijfelachtige eer op deze aardbol de enige te zijn die deze combinatie heeft :-\.
Wel is zijn hartje goed.
Hij is nu 2 1/2 jaar en doet af en toe wat stappen los.

Het is een echte charmeur, iedereen wordt week bij hem. Als ik met hem in de rij sta bij de slager en iemand voor hem kijkt niet naar hem, dan zorgt ie wel dat die persoon kijkt want hij gaat gewoon keihard lachen.

Ook is het een dondersteen. Nee bestaat niet bij hem.

Ik heb er in gebracht dat als iets niet mag, zijn armen door een ander (door mij in dit geval, en nu doet mijn dochter het ook) tegen zijn buik gedrukt worden (net zoiets als wanneer je je armen over elkaar doet) en dan zeg ik: nee Renzo, mag niet. En wonder boven wonder: het werkt.
Als hij iets wil en hij weet dat ie er af moet blijven kijkt ie je aan en legt zijn handen tegen zijn buik.

Als hij iets duidelijk wil maken maakt hij gebaren die vrij logisch zijn. Zo wordt ie sneller begrepen. Want niet begrepen worden veroorzaakt best een driftig mannetje, en dat is wel logisch natuurlijk. Wel loert het gevaar om de hoek dat je daar snel naar "luistert" dus wij herhalen de woorden die hij bedoelt met zijn gebaren.

Nu eerst de foto, dan weet je over welke lieve dondersteen ik het heb:

Nou, heb ik teveel gezegd? Vind je het geen lekker ding. Een heerlijke knuffel is het. En super ondeugend.

Hoe is het nu met Jasper? Is hij al opgeknapt?
Is Jasper verder gezond?

Ik had het vandaag met een vriendin over jou en je kinderen en beestenboel.

Mijn hond lijkt een beetje op een "nova ducky" zoals ik ze altijd noem en wij laten altijd samen de honden uit.

Ik zei tegen haar: het lijkt me echt zo'n heerlijk ouderwets makkelijk gezin waar alles kan. Volgens mij wonen ze op een boerderij want ze barsten van de dieren.

Zij zit met haar hond (Berner Sennen) op de hondenschool en daar lopen ook 2 nova ducky's ;).

groetjes, Nel :)

Caroline

4 oktober 2005, 16:19:47 #66 Last Edit: 5 oktober 2005, 00:24:58 by Caroline
Wow Nel wat een boel vragen zeg, leuk!!  :D

Even voor ik er aan begin, ik heb Chica net even in haar eigen kooi gezet en ze heeft zeker 10 minuten aan het trosgierst zitten knabbelen of ze daadwerkelijk ook iets heeft op gegeten vind ik best moeilijk om te zien.

Nou, ik heb Chica dus gisteren pas gehaald en om 16 uur woog ze daar 86 gram en weigerde ze trouwens ook de pap bij Mandy. Gisterenavond om 22 uur at ze haar schaaltje, zeker 5 lepetjes pap, helemaal op. En nu heeft ze dus 2 x pap geweigerd, ik heb volgens mij geen grammen weegschaal moet ik even zoeken, lenen of ergens kopen, dus nee nog niet gewogen. Wilde nog even de avondpapvoeding van 22 uur afwachten voor ik me zorgen ga maken, ze is verder gewoon lekker bezig dus denk dat alles wel oké zal zijn.

Wat een lekker ventje zeg jullie Renzo.  :D Maar inderdaad je ziet aan zijn blik dat het een boeffie is. Fijn dat zijn hartje goed is maar wel vervelend van de hemofilie, heeft hij daar nu medicijnen voor?? En is daar verder wel goed mee te leven??
Ach en hij loopt al een paar pasjes los, toch een hele mijlpaal hè?? Onze Jasper heeft een klein gaatje in zijn boezems maar mag tot zijn vierde jaar wegblijven en ze hopen dat het dan is dichtgegroeid, maar hij heeft er geen last van gelukkig. Verder is hij ook helemaal gezond en gaat best goed met zijn ontwikkeling, hij gaat nu sinds een maand zelf zitten en kan ook helemaal loszitten, zegt papa en mama, dada en zwaait daarbij, klapt in zijn handjes en doet op zijn boze bolletje, schud nee als we zeggen: nee nee en geeft op zijn manier kusjes, oh ja hij kan ook de hele kamer doortijgeren en begint met kruipen.
Voor de anderen die dit lezen, (even of-topic hoor, moet ook even kunnen na zoveel over mijn valkjes) lijkt het allemaal heel gewoon, maar dit is echt super voor een Downie, daar ben je als moeder en Nel als oma zo trots op.  ;D ;D Of niet dan Nel??  ;) Leuk trouwens hoe jullie nu doen bij Renzo als iets niet mag, zo met zijn armpjes over zijn buikje. En dat het ook werkt bij hem. Nee hoor je hebt niks te veel gezegd, het is een lekker manneke.

De Tollertjes, je kent ze, best wel veel mensen op het forum kent het ras, leuk, meestal kent niemand het ras. Ik heb vroeger ook een Berner Sennen gehad, mocht helaas maar 1 jaar en 10 maanden worden, met 7 maanden geruntgend(niet goed geschreven, ik weet het)  ???  en toen had hij HD, LD, LCD en OPC. Een prachtige hond, met stamboom, gezonde ouders, als pup weinig laten lopen, je kent het allemaal wel. Op een gegeven moment ging het echt niet meer hij kon niet eens meer normaal wandelen en toen hebben we de knoop doorgehakt.  :'( :'( :'(  is nu alweer bijna 7 jaar geleden.

Even tussendoor Chica zit nu steeds even te dutten op 2 pootjes moet ik me eigen nu zorgen gaan maken of mag dit best af en toe even. Ze heeft net nog een minuutje zitten knabbelen op trosgierst maar op zaadjes zoals gisteren zie ik eigenlijk niet, zal ze dan toch een beetje uit haar doen zijn door de hele overhuizing en heimwee hebben??

En dan als laatste, nee hoor, ik woon niet op een boerderij, dit is een droom van me, inclusief geitje en ezel op de wei. Maar ik moet het doen met een gewoon rijtjes huis met een beschaafd tuintje, maar we hebben alles gewoon netjes verdeeld, en beetje ruimte voor de kindjes, een beetje voor ons, een beetje voor de diertjes en voor de honden hebben
we een stuk aangebouwd, die hebben een eigen ruimte 6x2 1/2 m. zodat ze niet de hele dag tussen de kindertjes rondlopen maar ook af en toe zich even kunnen terug trekken en dit doen ze dan ook graag 's middags als de kindjes op zijn drukst zijn.
Ik zal nog een paar foto's uitzoeken van onze Jasper voor je.

Groetjes van Jasper & Caroline,  :-*

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Christine

Wel raar dat Chica de pap weigert hier zou Tosca gewoon elke dag elk uur pap willen en hier eet ze ook al enorm veel zaadjes, maar ik moet wel zeggen het is nog maar de tweede dag dat ze bij jou is dus ze moet nog enorm wennen! Hopelijk komt het goed met haar! :-* :-\

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Caroline

Hier voor Nel en eventuele andere liefhebbers, een paar foto's van Jasper, voor de nieuwkomers, onze jongste zoon, nu 14 maanden oud en geboren met het Downsyndroom.

Klap is in je handjes, blij blij blij.......

11 dagen voor hij 1 jaar werd ging hij ineens zelf zitten, de camera lag net op tafel, dus hebben die foto.

Op zijn verjaardag in zijn nieuwe Tripptrappstoel.

En deze is van vorige week zo is hij nu. Maar dan met een klein rood loopneusje en traanoogjes van de verkoudheid maar verder wel heel vrolijk hoor.

Groetjes van Caroline.

Meer nieuws over de valkjes volgt hoor.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Caroline

4 oktober 2005, 18:14:28 #69 Last Edit: 4 oktober 2005, 20:03:42 by Caroline
Chica heeft net van 16.55 tot 17.35 uur geknabbeld, dus ik neem aan ook gegeten van de grasparkietenzaadjes, groente en trosgierst, en wat water gedronken. Daarna heeft ze zich 10 minuten zitten poetsen en ging ze weer trosgierst zitten eten, en nu is ze helemaal moe en zit ze lekker op de touwring/ring van touw te slapen, ......wel op 2 pootjes maar dat zal ze wel prettiger vinden,  ::) vreemd.  :P

Lekker dutten in het zonnetje, vandaar de overbelichting, maar zo zit ze dus te slapen.

Groetjes van Caroline.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

bobbie

Hoi Caroline,

Wat een lieverd is het toch he, kleine Chica. Het klinkt als echt eten, zeker omdat ze ook ging drinken.
Ik heb een valk die slaapt niet alleen op 1 pootje, die eet op 1 pootje, die hipt op 1 pootje, die poetst op 1 pootje ( :P grapje hoor, hij heeft er maar 1).
Als ze echt op haar gemak is en alle geluiden in huis kent zal ze wel op 1 pootje gaan slapen denk ik.

Nu ga ik even reageren op jouw nieuwe vragen. Allereerst wat een enige foto's van Jasper. Mijn dochter belde nog en ik vertelde haar van de foto's. Ze is gelijk de site op gedoken en heeft de foto's bekeken. Ze vindt Jasper een heerlijk ventje.

Oke de vragen:
betreffende de hemofilie, of hij medicijnen krijgt.
Alleen bij incidenten zoals pas een bloedende tong. Ook toen zijn amandelen verwijderd moesten worden werd hij van te voren al aan een infuus gelegd met medicatie. Hij is hiervoor 9 dagen opgenomen geweest.
Zodra hij spontane bloedingen krijgt, dit gebeurt vaak intern (in buik of gewricht) gaat hij preventief medicatie krijgen. Mijn dochter wordt dan geleerd hoe ze dat moet doen. Renzo krijgt dan een portocat (zoiets heet het) geplaatst onder zijn huid verbonden met een bloedvat. Daarin wordt dan de medicatie geïnjecteerd, 2 of 3 keer per week. Mijn dochter en ook ik hebben in de koelkast mediicijnen liggen voor als er ineens iets gebeurd. Dan kunnen we naar het ziekenhuis met die medicatie, niet ieder ziekenhuis heeft die medicijnen in huis, vandaar.

Nu over de mijlpalen!! Terecht vinden ouders van downkindjes vorderingen gigantische mijlpalen, ook de grootouders trouwens  ;). Dan is het echt feest. :D.

Zo, nu weer over de dieren.
Triest dat je Berner Sennen zo vroeg moest sterven. Lique en Peter hebben ook een Berner.
Mijn vriendin  (en buurvrouw en collega) heeft nu haar 3e Berner. De eerste, Boy, had een nierziekte en werd 3 jaar oud. De tweede, Lady, is 9 jaar geworden. Diesel, die ze nu heeft is bijna 2 jaar. Boy en Lady waren trouwens lange tijd samen in huis. Lady komt uit het asiel. Een oude dame had haar voor haar verjaardag gekregen op een flatje, 4 hoog. De voetjes van Lady waren nog roze, ze werd op het balkon uitgelaten >:(. Toen ze 5 maanden was kwam ze bij mijn vriendin terecht.

Verschrikkelijk dat ie zoveel gewrichtsafwijkingen had , die van jullie. Wat zal ie een pijn hebben gehad.

Zo, dat was het voorlopig even. Nu ga ik de andere dagboeken afstruinen.

Tot de volgende keer.

Doei, Nel :)

Lin

Hey,

Leuk dat Chica het zo gezellig heeft met de andere valkjes en met jou. Wel erg mooi al die evrschillende witmaskers. We hebben wel dezelfde smaak zie ik. maar even reageren op het eten, waarschijnlijk weet je dit al, maar toch meld ik het nog even. Jonge valkjes zie ik wel vaker op twee poten en natuurlijk veel op de grond omdat dat stabieler is. Heb je de bakjes goed geplaatst? Het makkelijkste eentje opde grond en eentje bij een stok. de eerste dag eet een valkje bijna niet. maar chica zou vandaag wel wat meer moeten eten. anders kan je ook lekkere dingen op de grond uitstrooien.Of een lekker snoepstaaf ophangen. bij mij at tinco in het begin eivoer nat gemaakt gemengd met zaadjes. door de geur van het eivoer at ie best veel op. Alleen trosgierst is niet voldoende en niet goed, dat is meer snoep. Verder het valkje niet te lang uit de kooi houden, wnat voorla in het begin vliegen ze niet direct terug de kooi in om te eten en kan je beter uit je hand of mond laten eten of een bakje buiten de kooi plaatsen. Als een valkje niet pap wil dan is vaak de pap te koud. maar wat ik begreep eet ie al niet voordat ie het geproefd heeft. De eerste dagen zal Chica misschien wat afvallen door de drukte en het velen vliegen. Maar let er wel goed op. Kijk ook goed of andere valkjes Chica niet wegjagen bij het eten.Verder denk ik wel dat het goed komt want ze eet al gedeeltelijk zaadjes en trosgierst.Misschien allemaal overbodige info. maar dan heeft misschien iemand anders er wat aan:-)

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Caroline

4 oktober 2005, 20:15:47 #72 Last Edit: 5 oktober 2005, 00:30:29 by Caroline
Ja Nel, heel triest dat Max, mijn Berner zoveel pijn had. Was ook niet te opereren want het zat in elk gewricht. Op eens toen gromde en hapte hij naar mij toen ik zijn beentje aaide en dat was voor mij het teken, dat zou hij nooooooooit doen. Het was de liefste hond die ik ooit heb gehad en ik heb er inmiddels 11 gehad. Wat zielig zeg Lady van jouw vriendin met 5 maanden nog babievoetjes. Mijn broer heeft afgelopen zondag zijn Berner in moeten laten slapen, Alex was 11 jaar, heel erg oud voor een Berner.

Groetjes van Caroline

PS. Nog even voor de fans van Harry, hij is ook wel eens heel ondeugend hoor, dan eet hij mijn coniferen kapot, kijk maar.

Wie ik, ik weet van niks hoor, denk tie nu.

De ondeugd.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

hermelien1989

ohhhh wat is harry lief
wil zelf ook een konijn maar mijn moeder+ broer zijn allergisch
dus mag ik alleen maar een vakntiekonijn (eentje van een collega van mijn moeder)
maar die komt dit jaar niet meer :(
Chica lijkt trouwens wel een beetje op Izzy volgens mijn broertje

groetjes sanne

Caroline

Hoi allemaal,

even het laatste bericht over Chica, morgen ga ik trouwens wel minder foto's en tekst plaatsen hoor dit was alleen even voor de eerste dag. Zoals ik net al vertelde heeft ze best een tijdje zitten eten. En even later na een dutje ging ze weer even eten, dus ik denk dat ze door 2x een paar rondjes te hebben gevlogen gewoon heel erg moe was. Dit was ook niet de bedoeling maar ze zat op mijn vinger en in mijn andere hand had ik dus het lepeltje pap en toen vloog ze weg na 1 hapje pap, en Fleur en Pablo die boven op de kooi zaten vlogen toen ook aan en die vliegen altijd 3-4 rondjes door de huiskamer en de openkeuken is een L-vorm die ze dus maken. En Chica vloog gewoon met ze mee, dus vanavond krijg ze pap in de schemer met de andere valkjes in de kooi.
En dan nog iets minder leuks, toen ze dus zo goed had gegeten mocht ze vanavond nog even bij de andere in de grote kooi, en wat denken jullie?? Ze heeft een uur lang zitten kroelen samen met BINKY. En toen zaten EN Pablo EN Fleur alleen want die 2 hebben niks samen. Dus moet ik nog 2 nieuwe vriendjes zoeken voor Pablo & Fleur.  ;) ;D grapje!
Is ook wat koop ik een maatje voor Pablo omdat Binky & Fleur altijd samen zitten, ruilt Binky zijn "vrouw" zonder pardon in, de schoft  ;D Kijk maar.

Door de flits stopt Binky net te vroeg, of ik knip te laat.  ;)

Bink is duidelijk verliefd maar Chica wil alleen maar spelen.

Chica op de bodem van de grote kooi, zaadjes eten. Bah!! :P

Dit was het weer voor even, ik ga nog even Lin's berichtje apart beantwoorden.

Groetjes van Caroline.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.