## Binky's friends deel 1. ## ** 01-10-2005 t/m 01-10-2006 **

Gestart door Caroline, 1 oktober 2005, 23:15:41

« vorige - volgende »

bobbie

Tjonge tjonge, Caroline, je hebt bijna een dagtaak aan het antwoorden en foto's en filmpjes plaatsen.

Niet er mee stoppen hoor want wij genieten ervan.

Lorrie heeft wel een hele mooie kooi zeg. Zelf ben ik erg tegen een rooster op de bodem maar dat is persoonlijk. Als het voor jullie werkt, prima.

Lorrie ziet er goed uit, en uit dat glas drinken , wat een vogel joh.

Mooie kweekkooi heb je nu, dat komt mooi uit allemaal.

Is Jasper al wat aan het opknappen? Beterschap met hem.

Groetjes, Nel :)

marga

hoi caroline
wat een leuke foto s
van je valkjes
was wel lachen hier zit ik de filmpjes te bekijken met geluid
slaan er hier 7 valkjes op tilt  nou die hebben wel weer genoeg gevlogen voor vandaag

en wat een schatje is lorrie
groetjes marga

Lin

Ach die Eros, wat een broekie nog. Maar ja ik had ook niet anders verwacht. Je fotos zijn weer leuk. wat een kleurrijk geheel. Weer. Lorrie ziet er goed uit. Volgens mij heeft die het prima!

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Mariska

Hè Caroline,

Je foto's en filmpjes waren weer super hoor :D
Ik heb echt genoten!

Jasper zijn geluidjes op de achtergrond zijn ook leuk.
Vooral bij het wipwapfilmpje ;D
Schattig hoor zo'n eerste poging met 7 maanden.
Gaat vast goed komen volgend jaar ;)

En Lorrie is echt een lekkere scheet :-*
Mooie nieuwe kooi ook en jij weer een broedkooi erbij.

Liefs
Maris!! :-*

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Monky

Hi Caroline,

Wat een schitterende vogels heb je toch  :-* :-* :-*
Het is altijd een genot om je foto's te zien. Het leeft allemaal zo  :)

Wat fijn dat het ook goed gaat met Lorre. Toch wel een sneu gezicht, zo'n korte snavel  :( Gelukkig heeft hij een goed huis getroffen  :D
Het is wel een ontzettende mooie vogel :)

:-[ Sorry dat ik je even niet begreep gisteren  :-[
Ik hoop echt dat er een "Isaura" uit komt tegen kerst  :)
Ik heb aan haar verteld dat ze een fan had op het forum...ze kreeg er bijna rode wangetjes van  ;D ;D ;D

Groetjes,
Monky

ManjaV

Hey Caroline,

Wat een schitterende foto's weer, mijn complimenten :D :D :D
En Lorre heeft ook een mooi nieuw onderkomen, geweldig! Het is een prachtige vogel om te zien!
Fijn dat alles goed gaat met Piet en dat hij het naar zijn zin heeft in zijn nieuwe onderkomen. Het zal idd wel een popje zijn als ze niet fluit! Gelukkig dat Piet bij jou is komen aanvliegen :D :D :D dat was zijn 'lucky day'! :D

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Caroline

Antwoorden!!

Hoi Marlies,

inderdaad een bonte bedoeling hier met de valkjes.  ;)

Maar persoonlijk vind ik dit het mooiste.  :D Uiteraard gecombineerd met witmasker, cinnamon en pareltjes.

Ik verwacht nog 4 valkjes maar dit is op zijn snelst pas volgend jaar.

- bonte geparelde witmasker pop

- bonte cinnamon (geparelde) geelwang man

- geparelde lutino geelwang pop

- geparelde lutino geelwang fallow pop

en dan is mijn "collectie" compleet.  :D

Hoi Irene,

inderdaad lijkt het erop dat Piet de kanarie een Pieta is, maar hij is wel erg in de rui en dan fluiten kanarie's meestal niet (ook mijn eigen mannetje buiten in de volière is erg stil) dus het kan nog best een man zijn. Volgend voorjaar weten we meer.  :D

Hoi Esther (crosser),

inderdaad blijft het een verrassing wat er uit de eitjes gaat komen, door de verschillende mutaties en splitten van mijn valkjes kunnen ze best wel per nestje verschillende mutaties krijgen, dit was ook de bedoeling. Lijkt mij makkelijker verkopen, omdat je div. keuzes per nest hebt.  ;)

Inderdaad is het met bont een beetje een verrassing hoe ze er helemaal in de veren uit gaan zien maar ...... ik vind wel dat je al heel erg vroeg kunt zien aan de hoeveelheid lichte pennetjes of ze veel licht of weinig lichte veren krijgen.  :D

Hoi Joyce,

dank je wel.  :D

Ik hoop ook dat het helemaal gaat lukken hoor met het koppelen. Op dit moment heb ik twee echt koppeltjes en twee stelletjes die nog niet echt close zijn maar ook niet samen vechten, dit is dus al heel wat. Die mannetjes zijn ook pas 2 en 3 maanden, dus nog alle tijd.  ;)

Hoi Caro(line),

inderdaad hoop ik ook volgend jaar eindelijk mijn eerste donsjes te krijgen na twee jaar valkjes verzamelen.  ;) Zou ook erg leuk zijn voor Sanne, die ook stapel op de valkjes is en "mee wil helpen"  ;D

Dank je, Bonnie!!  :D

Hopelijk volgend jaar ook mooi Primrose getekende donsjes.  ;)

Hoi Yvon,

inderdaad hoop ik volgend jaar bonte geparelde cinnamons te krijgen, hopelijk met de Primrose tekening van pa en ma.  ;)

Amor & Diégah.  :D

Hoi Suus,

Jasper is nog goed beroerd geweest vrijdag. Ik ben ook nog naar de huisarts met hem geweest. Hij bleef huilen en koorts houden en zelfs als hij ziek is blijft hij altijd vrolijk, nu dus niet.

Zijn oortjes en keeltje waren rood en hij had over zijn hele lijfje uitslag, waarschijnlijk door een virus.

Ik had een AB-kuurtje meegekregen om eventueel zaterdag mee te beginnen, dan konden we het eventjes 1 dagje aankijken en hoefde ik tenminste zaterdag niet helemaal naar de huisartsenpost.  ::)

Zaterdag was hij gelukkig weer vrolijk en was de koorts gedaald naar een lichte verhoging.  :D

's Middags zijn we toen maar gaan toeren met de auto, er toch eventjes uit en Jasper kon lekker bij slapen. In Griendtsveen nog eventjes gewandeld, onderweg ook nog gestopt bij de MAC, uiteraard voor een Happy Meal en de ballenbak.  ;D ;D

Was een regenachtige dag toch nog een leuke dag. Hopelijk is het a.s. zaterdag droog, dan gaan we naar de Efteling.  :D

Hoi Maris,

ja onze valkjes lijken inderdaad wel allemaal een beetje op elkaar, in ieder geval veel van dezelfde mutaties.

Alleen ikke beter geregeld?? Hoe bedoel je dat??

Ook toevallig dat jouw ouders ook een Rakker hebben gehad.  :D

Kan jullie grijze wel uit de kooi?? Ik hoop toch zo dat dit nog helemaal goed gaat komen met Lorre. Zou zo fijn zijn voor hem.

Hoi Marilyn,

dank je, ook ik hoop mooie en gezonde donsjes te krijgen volgend jaar.

Aankomende wintermaanden heb ik mooi te tijd om informatie bij elkaar te zoeken, hoe ik alles moet gaan doen en wat ik allemaal in huis moet halen ervoor, ook wil ik nog eventjes mezelf erin gaan verdiepen of er nog extra vitamines e.d. van te voren moeten worden toegebracht en dan .....

.... als Eros in januari 1 jaar wordt mogen hij en Chica een broedblok of .... eventueel ietsje eerder, Pablo (14 maanden) en Coco, als die willen. Coco wordt namelijk 30 oktober 1 jaar en dit is voor mij de grens, jonger wil ik ze geen broedblok geven.  ;)

Hoi Nel,

nou een dagtaak is het niet hoor mijn dagboekje bijhouden maar er gaat wel wat tijd in zitten om regelmatig erin te schrijven. Daarom is het ook erg moeilijk om die andere ook nog bij te houden. :-[ Maar ik doe mijn best.

Voor Lorre was het inderdaad geen optie zonder rooster. Hij loopt de hele dag over de bodem van de kooi, door zijn eigen poep, daarna ging hij klimmen en op de stokken en speeltjes zitten en hij smeerde alles vol, mijn moeder was de hele dag bezig stront te ruimen, ook op de grond rond om de kooi (als Rakker, de hond, het al niet op gegeten had  :P :-\ ), want dat viel tijdens het klimmen ervan af of hij beet het er zelf af en gooide het weg, hij vond het verschrikkelijk aan zijn pootjes, die viezigheid.

Mag ik vragen waarom jij zo erg tegen een rooster bent??

En ja, Lorre drinkt uit een glas en het grappige is, als hij dorst heeft vraagt hij het zelf, "mmmm, lekker water", als je hem dan een glas aanbied drinkt hij tot hij genoeg heeft, als hij dan zijn snaveltje afveegt aan de tralies heeft hij genoeg gehad, dan neemt hij ook echt niks meer.
Hij heeft het al afgeleerd bij mijn ouders, het glas drinken, maar omdat hij best wel gestrest was door de overhuizing van de ene kooi naar de andere kooi, hebben we hem toch maar een paar slokjes gegeven toen hij erom vroeg.  ;)

Hij was trouwens niet boos op me, dat ik hem met handschoenen met de volle hand had vastgepakt om in de andere kooi te zetten. Toen ik een dag later de kooi kwam ophalen, zij hij mij gelijk gedag toen ik binnen kwam en ik mocht hem gelijk koppie krauwen en zijn snaveltje aaien.  :D

Hoi Marga,

wat leuk dat je valkjes zo hebben gereageerd op het geluid van de filmpjes.  :D

Hier reageren ze ook meteen hoor, zelfs op hun eigen filmpjes.   :P

Och Lin, Eros is toch geen broekie??  ;)

Hij is super stoer!!!!!  ;D ;D

Hoi Maris,

Nog eventjes een keertje reageren.  ;)

Het geluid van Jasper was eigenlijk zielig.  :(

Hij had toen koorts en was zo aan het huilen dat ik hem toen bij me had gepakt en hij lag zo terwijl ik op de bank zat tegen mijn borst aan te kreunen.

Ineens zie ik in de andere kant van de kamer, dat Eros bovenop Chica stapt, voor de eerste keer, Jasper neerzetten was geen optie, dan zou hij gaan huilen, dus met Jasper op mijn ene arm, met mijn andere hand mijn camera gepakt, open gemaakt, aangezet en gefilmd.  ;D ;D

Helaas of eigenlijk ook wel grappig hoor je nog wel Jasper op de achtergrond kreunen.  :-[ :P

Maar ik had wel zijn eerste "wip" op film  ;D en een lamme arm van Jasper met één arm dragen.  :-\

Hoi Monique,

ja de eerste keren moest ik ook wel wennen hoor aan het bekkie van Lorre, zeker als ik aan het neuzen was in boeken voor info en foto's zag van mooie, niet half opgevreten snaveltjes.  :-\ :'(

Maar nu ben ik eraan gewend en heeft het ook wel iets vertederends. Gelukkig kan hij er wel goed mee eten en klimmen al gaat alles natuurlijk wel ietsje langzamer, maar och, hij heeft de tijd, hij hoeft niet 's morgens vroeg naar zijn werk.  ;)

Geeft niks hoor dat je me niet begreep gisteren.  ;) :D

En Isaura, niet blozen hoor, je bent juist zo mooi zonder rode wangetjes.  :-* :-*

Hoi Manja,

ja ik denk ook wel dat zowel Lorre (hij heet  nu toch maar weer Lorre in plaats van Lorrie  :-\ ) als Piet beide blij zijn met hun nieuwe thuis.  :)

En ik ben blij met mijn "nieuwe" kooi.  :D

Ik heb 4 Ferplastkooien met dakjes in diverse maten maar op de één of andere manier vind ik ze niet fijn, altijd zo donker, dus overal al lampjes in gemaakt en zeker in huis, door de dakjes erg aanwezig.  ::)

Ik heb nu dus Unique & Fleur verhuist in de nieuwe kooi (ook trouwens een Ferplast) om te koppelen en de Ferplast naar de garage gedaan.  ;)

Ik moet alleen nog eventjes een theedoek kopen die er beter bij kleurt.  ;)
Daarachter heb ik voer en dergelijk voor de valkjes staan.   

Zo staat het nu naast elkaar.  :D

Groetjes!![/size][/i][/b][/color]

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Joyce28

Ik heb ook zo'n ferplast gehad met dak.Inderdaad erg donker voor ze,en heb er toen een paar gaten ingeboord om een schommel en ring aan te bevestigen.Hij was rap weer weg bij mij,onding 8)

Mariska

Hoi Caroline,

Ik wou je net gaan vragen of het nou Lorrie of Lorre is ::) ;D
Maar die vraag is al beantwoord.
Ik raakte in de war :P

Wat zielig dat Jasper ziek was en daarom het achtergrondgeluid zo inkreunde :(
Maar het was wel heel grappig om te horen ;D

En jij hebt het beter geregeld, omdat jij alle splitten weet en ook alle geslachten.
En jij hebt ze zo bij elkaar gezet dat je geen combi's krijgt die je zelf echt niet wilt ;)
Bij mij doen ze buiten niet precies wat ik wil ::)
Maar daar heb ik me wel bij neergelegd.
Ben benieuwd hoe de jonkies van de groep gaan koppelen ;)
Gelukkig zit bijna overal bont of split bont in.

Het grijsje van mijn ouders kwam er vroeger vaak uit, maar de laatste jaren niet meer.
Maar ik had daar natuurlijk steeds commentaar op sinds ik de valkjes heb ;D
En nu laten ze hem er weer heel vaak uit.
Ik geloof elke avond.
Maar meestal blijft hij op zijn kooi zitten ;)
Ik ben daar trouwens mee begonnen als ik daar oppastte in de vakantie, gewoon lekker eigenzinnig 8)

Liefs
Maris!! :-*

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Caroline

Film.

Klik op onderstaande foto,
om de film te zien.

Jippieeeh!!

Unique & Fleur hebben gekroeld in de nieuwe kooi.  :D

Horen jullie Unique het bouwvakkerfluitje doen??  ;)

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

ManjaV

Wat een lief filmpje, Caroline  :-* :-* zo lief dat gekroel! En dat gefluit klinkt ook heel schattig :D

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

marga

*Yvon

hoi hoi

Ik ben JALOERSSSSSSSS.  :-[
Ik vind dat zo schattig om te zien.
Bij ons doen ze dat geen van allen,zo lekker kroelen bij elkaar.
Zelfs Tino en Cina niet,dat is ff wat veertjes sabbelen en bekvechten dan maar.
We hebben natuurlijk nog wel de kans dat dat gaat komen.
Dus blijf ikmaar genieten van andere kroelende koppeltjes.  :D

groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

es

Hoi Caroline,
Ach wat liiieeeefff Amor's fluiten,
Heb weer super genoten van al je foto's  :-*

Wilma1

Hoi Caroline,

Ben even een poosje weg en bij jouw zit er weer wat bij.....wonen JULLIE nu in de nieuwe voliere ???  ;D  ;D  ;D....ik dacht dat ik alleen zo "gek" was om alles binnen te hebben en mezelf een hoop werk te bezorgen met stoffen etc. zodat visite fatsoenljk kan zitten  ;D ;).....maar jij kan er ook wat van.

Lorrie ziet er leuk uit en nieuwsgierig, ik heb alleen nog niet helemaal gelezen hoe oud/jong ie is....bijlezen is bij jou helemaal een dagtaak voor 1 dag al  ;D *geintje*....dus zal ik af en toe wat bladeren...ik heb wel foto's bekeken, vindt ze geweldig mooi!!! Filmpjes kan helaas niet meer, is er plots mee gestopt en krijg alleen maar kruisjes als ik opnieuw wil downloaden (geloof dat ik dat al overal heb geplaats als een soort ........HELLLUP!!!!  ;) ik mis zoveel leuks!)
:D Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3