## Binky's friends deel 1. ## ** 01-10-2005 t/m 01-10-2006 **

Gestart door Caroline, 1 oktober 2005, 23:15:41

« vorige - volgende »

Ankie

Hoi Caroline

Ik heb niet alles gelezen ,maar begrijp dat jij Wendy haar valkjes op gaat vangen ! Lief van je hoor !
Fijn voor Wendy ,lijkt me een hele opluchting voor haar.

Blij dat het met Eros en de rest zo goed gaat !!!

Groe van Ankie

Caroline



:-\ Noa weer afgevallen!!  :-\



Noa!!

Pot *** dorrie!!
Vandaag een week geleden woog mijn Noaatje nog 92 gram, een week daarvoor zelfs 98 gram.
Ik heb al verteld dat ze steeds maar af blijft vallen. Gisteren morgen woog ze voor het gaan eten 85 gram, maar gisterenavond gelukkig al weer 87 gram, ik helemaal blij.
Zet ik haar net voor het eten gaan op de weeg schaal, weeg ze vandaag nog maar 83 gram!!  :o

Ik weet me echt eventjes geen raad met haar. Ik zie namelijk helemaal niks aparts aan haar. Ik zie haar wel eten en drinken, misschien iets minder als normaal, maar niet dat dit me echt opvalt. Ze is actief, vliegt lekker met de rest mee, ze speelt, kroelt, poets veertjes, klimt en klautert en slaapt gewoon op 1 pootje, haar (ventenbakken) bekkie ziet er ook gewoon uit, niet te lang en niet extreem kort, alhoewel ik die wel van de week heb geknipt. Helemaal strak in de veren zit ze niet, ze is héééél zwaar in de rui, ze verliest op dit moment hele bossen veertjes en grote veren tegelijk, maar bol zitten doet ze ook niet. Oh ja, haar poepjes zijn ook heel gewoon, ik vind namelijk geen afwijkende ontlasting in de kooi.

Is er iemand die mij gerust kan stellen, een tip heeft of me kan vertellen dat dit gewoon door de rui komt en dat het mij nu gewoon opvalt omdat ik Noa natuurlijk elke dag weeg. Ik weet namelijk niet wat ik er aan moet doen.


Grasjes.

Gisteren heb ik voor de grasjes hun oude kooi uit de schuur gehaald en schoongemaakt met Dettol. Daarna ook nog een paar eigen dingetjes overgezet en uiteraard Zilvie en Sneeuwwitje er in gezet. Ik heb gelijk Zilvertje van boven tot onder nagekeken maar tot nu toe is de schurftmijt nog niet terug gekomen, dus hopelijk heb ik hem overwonnen.


Grasjes tijdelijk in hun ouwe kooi.


Hun stokjes, schommeltje en wilgenring zijn mee verhuisd.


Nog een beetje verstijfd.


Rocky en Coco.

Daarna was de Ferplast kamervolière van de grasjes leeg, ook die lekker schoongemaakt met Dettol en opnieuw ingericht. Ik heb er nog niet zoveel speelgoed in gedaan omdat ik van Wendy begreep dat ze wat eigen spulletjes mee krijgen, zodat ze meteen iets eigen in de nieuwe tijdelijk kooi hebben. De kooi staat 80 cm van de grote kooi af en aan de andere kant 60 cm van de buitendeur, dus ze kunnen lekker naar buiten kijken. De kooi is rond om, behalve de voorkant natuurlijk, dicht gemaakt met acrylplaten, dus ze zitten niet op de tocht als de deur open gaat of staat.

Zaterdag om 11 uur rijden we hier aan om richting het Hoge Noorden te rijden. We gaan wederom met het hele gezin want om nu het hele stuk in mijn eentje te rijden vind ik ook niet zo gezellig. Plus als we auto rijden vallen de kids meestal in slaap, en dit is dan één van de weinige momenten die Ed en ik hebben voor een "goed gesprek" zonder aanwezige kleine potje met grote oren.  ;) Ed is bijna elke avond, of werken, of (sport) lesgeven of zelf sporten of tennissen, en als hij dan laat thuis komt heb ik ook niet zo'n zin meer in een serieus gesprek.  ::) Dus hebben we daar zaterdag 400 km de tijd voor.  ;D


De tijdelijke kooi van Rocky & Coco, tot ze(of ik eigenlijk) met moederdag dezelfde kooi krijgen als waar de andere ook in zitten.


Eros.

Eros heeft gisteren de hele dag in de grote kooi bij zijn vriendjes gezeten. EN dat ging heel goed, zoals ik ook al verwachte. Alleen heeft die sufferd niet in de gaten waar hij moet eten, ik heb hem al een paar keer op de voerbak gezet, maar dan vliegt hij er meteen weer af. Daarom heb ik gisteren avond voor ik weg ging (gezellig kletsen bij mijn vriendin, mijn ouwe kraamhulp van Sanne), eerst eventjes een van de voerbakjes bij Eros in de kooi gedaan op dezelfde plaats waar zijn voerbakje(een ander soort) hing en daarna Eros toch maar voor de nacht in zijn eigen kooitje gezet, hij ging meteen eten.  ::) Vanmorgen heb ik hem weer in de grote kooi gezet, dus als hij vandaag wel goed eet in de grote kooi mag hij daar vannacht in blijven anders moet hij weer terug in de kleine kooi.
Ik heb nog wat foto's en dan ga ik weer terug naar mijn strijk was, ik zou immers niet meer komen updaten deze week.  :-[ ;) ::) :P


Alle vijf samen in de grote kooi. Helemaal boven in Eros.


Vooraan Fleur & Chica, in de ringen Noa & Pablo.


Lekker relaxt.


Slapie maken.


Fleur & Chica ook.


Pablo ook, lekker in het zonnetje.  8)


Noa slaapt niet, die zat lekker te zitten.


Even lekker strekken na een dutje. Eros.


Nog een beetje.


Even zijn enige kale plekkie laten zien.


Zien jullie hoe mooi hij in de veren zit??


Ook Noa even uitstrekken.


En even poetsen.
Zien jullie iets aparts aan haar?? Ik niet.  :-\



Nu ga ik weer terug naar het echte werk, ben vanmorgen 3 dingen tegelijk aan het doen en dat gaat helemaal niet zo makkelijk, en met de jongens bezig en met de was aan de gang en ook nog hier schrijven. Maar het is weer af, antwoorden kom ik vanavond nog wel eventjes doen. Ed is Sanne gaan halen, dus ik ga het laatste van de was hier boven wegwerken en dan naar beneden, boterhammetje eten met die kleine mannen.  :P Om 1 uur breng ik Sanne naarschool en moet ik met Thomas naar de logopedie en om half 3 moet Ed gaan werken,  :-\ gezellig.[/size][/i][/b][/color]





Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Rianne

Hoi Caroline,

weet je dat ik mijn valkje hier bijna nooit weeg? Ze gedragen zich normaal, eten goed, ik zie ze regelmatig drinken en fluiten en schreeuwen doen ze als de beste. Alleen als ik afwijkend gedrag ga zien, ga ik er op letten en even wegen. :)
Nu is Noa natuurlijk een zorgenvalkje, maar zolang het borstbeen nog vlezig voelt, is ze niet te mager.

valkchico

Hallo caroline,

wat een welkom krijgen Coco en Rocky bij jullie :-*.

gelukkig gaat het met Eros goed die doet lekker mee.

wat vervelend van Noa. Ik zou het echt niet weten ales verder alles normaal gaat zou ik toch haast ook denken dat het van de rui is. je krijgt vast snel raad.

gR esther

en  o ja mooie foto's ;D

Mariska

Hoi Caroline,

Als Noa verder alles goed doet en je niks vreemds aan haar merkt zou ik er toch vanuit gaan dat het door de zware rui komt.
Ik denk niet dat je je op dit moment zorgen hoeft te maken ;)

Liefs
Maris!!

PS Sorry dat ik een beetje kort ben, maar dat ligt niet aan jou hoor ;) :-*


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Lin

Hey,

Wat fijn dat jij de valkjes opvangt. ik zou dat nu echt niet kunnen en mogen. Knap hoor dat je daar nog de tijd voor kan vinden.

Leuke fotos heb je weer gemaakt! en niet zoveel zorgen maken om Noa als ze echt bol zit en niks eet dan is er pas wat aan de hand.

sorry dat ik niet zoveel reageer maar heb het best druk nu. ik lees wel hoor!


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Karin

Hoi Caroline,

83 gram is prima hoor, en het kan van dag tot dag zo verschillen. Heeft ze net gegeten, heeft ze net gepoept enz. Ik zou haar niet te vaak wegen en niet te veel stil bij staan. Weeg hij bijvoorbeeld 1 x per week. En als ze verder gewoon lekker actief is enz. hoef je je geen zorgen te maken.

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Caroline



Hoi hoi!!

Eventjes een kort uitlegje.

Noa is mijn valkje met een centenbak bekkie.


Zie hier een foto van haar.

Met dit bekkie kan ze redelijk goed eten, welliswaar niet alle soorten zaden, om deze reden geef ik mijn valkjes ook 's morgens en 's avonds nieuw zaadvoer. Teurlings Eurotop 228, hier zitten volgens mij 23 verschillende soorten in. En als aanvulling geef ik ze 2 x per dag vitamine door het water.

Vanaf dat Noa 2 weken oud is moet haar ondersnaveltje worden geknipt, doordat deze over het bovensnaveltje heen valt slijt dit niet af. Meestal zo 1 x per week maar soms kan ze ook wel 2- 2 1/2 week met "hetzelfde" snaveltje doen. Dit ligt helemaal aan hoeveel ze zelf heeft zitten knagen en knabbelen aan dingen in de kooi, en op die manier toch haar ondersnaveltje een beetje heeft afgeschuurd.

Omdat het op het oog erg moeilijk te zien is wanneer Noa last gaat krijgen van de lengte van haar ondersnavel weeg ik haar elke dag 's morgens voordat zij gegeten heeft. Als haar ondersnaveltje te lang wordt krijgt ze namelijk moeite met eten en valt ze af, dit is dan voor mij het teken om haar snaveltje bij te knippen. Het wegen is zo'n routinekarwei dat Noa zelf al op de weegschaal stapt, 2-3 seconden stil blijft staan en vervolgens weer op mijn hand opstapt.

Zoals jullie nu hebben begrepen, blijft ze ook na het knippen van haar snaveltje afvallen. In 2 weken tijd nu al 15 gram, sorry hoor, maar hier maak ik me dus wel zorgen over, 15 gram is niet zomaar een paar grammetjes omdat ze wel of niet heeft gegeten of gepoept.
Ook als ik haar niet zou wegen dan zou ik merken dat ze erg is afgevallen. Doordat ze heel veel veertjes is verloren door de rui, voel je haar hele borstbeentje.

Dus zoals jullie snappen is het voor mij geen optie om haar niet te wegen of zelfs maar 1 x per week. Zij neemt namelijk wel alle zaadjes in haar snaveltje maar degene die ze niet gepeld krijgt met haar snavel spuugd zij weer uit. Dus je moet echt met je neus bijna in het voerbakje hangen om te zien of ze goed eet. Vandaar dus dat ik haar elke dag weeg.

Nogmaals ik hou haar in de gaten, meer kan ik niet doen, ze blijft nog steeds fit en het enige wat ik aan haar kan merken en zien is dat ze dus heel erg in de rui is. Maar haar (nest)zusje Chica is dat ook en die weegt altijd 90-92 gram en om even te vergelijken met Noa of Chica ook misschien door de rui zo is afgevallen heb ik die gisteren eventjes gewogen maar die weegt keurig 91 gram.

In ieder geval bedankt voor jullie reakties. Ik hou jullie op de hoogt.



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Mariska

Hoi Caroline,

Jij hebt inderdaad een hele goeien reden om haar te wegen en daar zou ik zeker niet mee stoppen.
Het is het enige waaraan jij merkt dat ze gevijld moet worden en ik vind het heel goed dat je dat zo goed in de gaten houd ;)
15 gram is best veel, maar ruien kost veel energie.
Je zei zelf al dat het best een zware rui is dus ik acht de kans groot dat het daarmee te maken heeft.
Maar meis, als het jou niet lekker zit en het wil laten onderzoeken moet je dat gewoon doen.
Dat kan nooit kwaad.
Je maakt je nu ontzettend zorgen en dat vind ik heel vervelend voor je.

Doe gewoon wat jou het beste lijkt ;)

Liefs
Maris!! :-*


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

caro

Hoi Caroline,

Dat is een valkje om je inderdaad zorgen te maken, hou die maar goed in de gaten.
Mooie foto's weer zeg. Ik kijk maar niet te veel naar die mooie valk want dan ik ga ik nog kwijlen ;D. Hij is werkelijk prachtig.
Dat is een eind rijden voor de 2 valkjes, goed dat je dat doet voor die mensen. :D

Groetjes

Caro
Hobbykwekerij " Het Valkjesparadijs "



http://members.lycos.nl/hetvalkjesparadijs/

Agnes

Hoi Caroline,

Het kan best zijn dat het ruien zoveel energie bij Noa kost dat ze er zoveel van afvalt.
Misschien kun je d'r ruihulp geven om de rui wat beter door te komen?

Is het een optie om de veertjes die ze verliest te wegen? Veertjes wegen wel niet zoveel, maar als het er echt zoveel zijn als jij zegt moet dat toch ook een paar gram zijn?

Ik weeg mijn valkjes niet zo vaak, maar heb er ook geen reden toe.
Pucky heeft ook heel erg geruid, maar die had wel wat weg te zetten. Ze weegt rond de 110 gram ;D
Dus bij haar een paar gram minder is niet zo'n ramp.

Je kunt niet meer voor Noa doen dan dat je al doet. Hopelijk komt ze gauw weer wat aan.

Groetjes van Agnes.

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

imv

Ach gossie.. die Noa,
Lust ze geen Olvarit fruithap? Dat geef ik mijn vogels met daar doorheen eikrachtvoer. (olvarit liefst eerst een beetje warm maken en dan met een theelepetje voeren)

Dat is niet alleen lekker, maar zet ook aardig aan. Doe dit alleen niet elke dag, want door al dat fruit kan ze aan de schijnt gaan :-\

Groetjes en  :-* voor Noa

Irene

carco

Hoi

Ik ben ook van mening dat het door de rui komt hoor.
Hier zitten er ook een paar flink in de rui en die voelen zich ook niet topfit: mijn albino en lutino komen zelfs hun kooi bijna niet uit.
Voor jou is het alleen moeilijker nu want je hebt nu geen vergelijking wanneer je de snavel weer moet vijlen :-\
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Caroline



Nog eventjes een paar foto's van mijn Noa. Ik kreeg namelijk reacties van mensen dat ze geschrokken waren van de foto van Noa. Deze foto is al heel oud, toen was Noa nog heel erg jong en nog bij Mandy. Ze was hier net met Mandy naar de dierenarts geweest en was daar gevijld en geknipt, dus inderdaad staat ze daar niet op haar voordeligst op.  :P
Maar de reden dat ik die foto vanmiddag hier neer zette was omdat je haar bekkie op die foto goed kan zien en daar ging het eventjes om voor degene die er niet van op de hoogte waren.
Normaal valt het veel minder op omdat de veertjes van haar wangetjes haar snaveltje een beetje verdoezelen.  ;)


Hier valt het bijna niet op.


En hier houdt ze haar snaveltje zelfs eventjes goed.  ;)

Zie je wel, ze kan ook heel mooi zijn mijn witte engeltje.  :D
Ze was vanavond 1 gram aangekomen na 3 uur te zijn losgeweest met heel intensief vliegen.



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

marilyn

hoikes caroline

ik denk ook dat het door de zware rui komt dat je lieve noa zoveel is afgevallen en dat je haar elke dag weegt kan ik mij best voorstellen  ::) in jouw plaats zou ik het waarschijnlijk ook doen  ;) ik ben in elk geval blij dat je lieverd alast weer 1 gram is bijgekomen is wel niet veel maar toch veel beter dan alweer afvallen  ;)

je bent echt heel goed bezig voor je birdie's en als je je echt zorgen blijft maken kan je noa nog altijd eens laten nakijken door een da  ;)

groetjes marilyn