4 mei 2025, 06:05:08

ziek of niet

Gestart door freddy, 1 oktober 2005, 16:38:26

« vorige - volgende »

freddy

Mijn valkje niest veel en als hij niest ben je vochtig,hij heeft ook zwarte ontlasting voor de rest is die nog levendig.
Ook als hij ergens gaat zitten likt hij met zijn tongetje overal is dit normaal gedrag?

rico

Ik kan maar een ding zeggen, bel dr. Feld op en vertel de symptonen....dan hoor je meteen wat je moet doen!

Paul

Hoi Freddy,

Zwarte ontlasting is niet normaal en kan heel ernstig zijn.
Neem nu meteen nog actie en bel zoals Rico al zei dr Feld even nu meteen op Tel 033-2864772
Als hij er niet is krijg je voor spoed een gsm nummer als je dat belt kan je inspreken en je word teruggebeld binnen een half uur.
Is het een valkje wat al zelf eet want met zwarte ontlasting wil het vaak zeggen dat de krop leeg is.

Groetjes, Paul

Bianca

zwarte ontlasting duid bij mensen op bloed, mischien is dat bij valkjes ook zo.
Zeker even contact opnemen met de dierenarts dus!

Bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Paul

Indien een parkiet 24 uur niet eet, treedt er ook een kleurverandering op: de ontlasting wordt dan een bijna teerachtige substantie en is donkergroen tot zwart. Dit wordt veroorzaakt door de stof bilirubine.

Vandaar dat ik even vroeg of hij zelf al eet want dit is niet goed daar moet meteen wat aan gedaan worden.

Groetjes, Paul

freddy

bericht voor paul  Hij eet zelf wel en ook goed hij is al een jaar oud.

Paul

Hoi Freddy,

In elk geval is die zwarte ontlasting geen goed teken meestal.
Heeft hij iets vreemds geggeten iets van een plant geknaagd of iets anders wat in huis ligt ?
Hoe vaak niest hij dan want soms niezen is niet erg maar het moet niet de hele dag door zijn.

Groetjes, Paul

freddy68

hij niets niet de gehele dag ,maar mijn andere valk begint ook te niesen ,zou niet weten of hij iets vreemd gegeten heeft maar hij knabbelt graag aan veel dingen maar ik heb geen giftige planten in huis,en heb afspraak gemaakt met dierenarts voor maandag

Paul

Hoi Freddy,

Kon je niet voor morgen afspreken want zwarte ontlasting als dat met alle ontlasting is dat is zeker niet goed en daar moet je snel bij zijn.
Niezen doen ze soms wel nadat ze de veren verzorgd hebben maar ze mogen dat niet te regelmatig doen dan is er wel iets aan de hand.
Ze kunnen dan een luchtweginfectie hebben bijvoorbeeld.
Is de ontlasting ook erg plakkerig en dun en blijft het aan de veren plakken bij hun cloaca?
In dat geval kan het zelfs papagaaienziekte zijn en dan moet je zeker zo snel mogelijk reageren.

Groetjes, Paul

freddy68

hoi Paul

Nee dat is schoon,het enige nadeel wat is als ik het opruim geeft het een zwarte vlek,ik kon morgen niet terecht ik zit nl in maastricht en ga altijd in belgie naar de arts,hij toont geen echt vreemd gedrag alleen dat die de hele tijd bij me blijf zitten het enige wat hij ook nu doet is net alsof die heel erge jeuk heeft en in zijn veren knaagt schoonmaken maar ik kan niks ontdekken in zijn verenpakket.

groetjes freddy

Mariska

Hoi,

Volgens mij wist zwarte ontlasting toch op zelfvertering of is dat hetzelfde als wat jij zegt Paul?

En ik had zeker niet tot maandag gewacht.
Ik hoop dat je er nog op tijd bij bent!

Groetjes Mariska

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & SueƱo (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

freddy

Hoi Paul

Bedank voor je raad ben vandaag geweest en hij had een darmontsteking,en alles zou goed komen volgend de arts.
Hij at nog goed en dat was zijn voordeel dat hij sterk was.

Iedereen bedank voor de raag.

groetjes freddy piwie en paco

Rianne

:) Weer een goede afloop!