11 mei 2025, 18:24:39

Martin & de joepers

Gestart door Martin1, 1 oktober 2005, 16:32:22

« vorige - volgende »

Roosje

Ooh ik let weer eens niet op, je bent een dagboek begonnen, leuk! Die nieuwe is een mooierd hoor, bijna net zo mooi als speedy ;) Ben blij dat het nu goed gaat. En het is zeker beter dat je een grotere kooi hebt, zo kunnen ze ook weg van elkaar als ze dat willen. De uitslagen van speedy en nala zijn nog steeds niet binnen helaas, maar speedy weet gelukkig niet dat hij het nog beter kan hebben en heeft het heerlijk naar zijn zin in zijn kooi. Zijn belletje vind ie geweldig en hij kletst erop los met nala, die in een kleinere kooi zit, met als grootste bezigheid, eten, dat is ook overal om haar heen, ik vind haar wat dun namelijk ::) Hopelijk komen de uitslagen snel, want het duurt nu wel erg lang >:( Zodra hij bij de anderen zit, zal ik wat foto's sturen.

Valerie

Leuke valkjes heb jij!
Gelukkig dat sjaakie nu weer wat rustiger is. :)

Erg leuk, die klimboom. Wil ik ook nog een keer, maar dat kan ik niet in m'n eentje maken. Dan moet manlief weer tijd voor me maken...  ;D

Martin1

Hoi Valerie, Ik denk dat ik maar een klimboom-winkel ga beginnen, zo te zien wil iedereen wel zo'n ding hebben. Het is echt niet moeilijk om te maken hoor. Je zoekt een geschikte tak en die zet je in een kerstboomstandaard. En als je het mooi wil doen, dan koop je een zware pot en die vul je met zand of cement.

Roos: Ik hoop voor je dat de uitslag snel komt. Ik snap trouwens helemaal niet waarom zo'n simpel testje zolang moet duren. En eten zijn ze hier ook gek op, alleen pikken ze liever van mijn bord dan van hun eigen eten.  ::) ;D

Martin1

Vorige week heb ik de nageltjes van beide valkjes geknipt, maar bij Joepie ging het mis! Is me in al die jaren nog nooit eerder gebeurd, maar nu knipte ik dan toch per ongeluk in een adertje. Het bloedde flink, maar ik had gelukkig pas geleden in een oud topic gelezen dat wondpoeder het bloed stelpt en had dit dus al in huis voor het geval dat. Ik heb gelijk zijn pootje door het poeder gehaald en guess what..het bloeden stopte inderdaad vrijwel meteen! Erg goed spul dus en ik kan het iedereen aanraden.

Zo ziet het er uit:

Lin

Hey martin,

Ik zal morgen even alles doorlezen. Maar ik zal je blijven volgen! :-)

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Valerie

Da's idd interessant, die wondpoeder. Haal je die bij de dierenwinkel?

Martin1

Ik heb het inderdaad bij de dierenwinkel gekocht. Maar je kan het ook hier bestellen http://www.de-dierendrogist.nl/easyshopmaker/winkel.htm

~Natas~

Hoi Martin,

Haha leuk hoor dat ze zo kunnen fluiten.
Het is wel goed hoorbaar hoor, dus nog ff flink blijven oefenen totodat ze het helemaal onder de knie heeft.
Das inderdaad erg makkelijk zeg dat wondpoeder voor vogels.
Ik wist ook niet eens dat dit bestond.
Leuke foto's trouwens.

Groetjes,

Natas

Rianne

Vooralsnog hoef ik hier niks te knippen, ik doe wel altijd de nagels van de katten en dan ben ik heel voorzichtig. Je kan er beter iets te kort als te veel afhalen toch? :)

Martin1

Ik stel het knippen van de nageltjes altijd zo lang mogelijk uit, maar laatst vloog een valkje tegen me aan en had ik een schram over de hele lengte van m'n gezicht. En die scherpe nageltjes veroorzaken ook kleine wondjes op je handen en armen en dat gaat vreselijk jeuken. Kortom: ik vond het de hoogste tijd voor een knipbeurt
Ik deed het wel heel voorzichtig maar die beesten zijn op zo'n moment zo in paniek dat ze heel bewegelijk en zijn en daar wordt ik dan ook weer nerveus van en toen ging het mis  :-\
Maar Joepie leek er weinig last van te hebben hoor, een kwartiertje later zat ie alweer te fluiten.

Lin

zo ik heb alles doorgelezen! Gelukkig schrijf je erg duidelijk en kan ik het duidelijk volgen. Je legt alles goed uit. Ik ga jou zeker volgen. Zo te lezen zorg je goed voor je valkjes want ze krijgen aandacht genoeg.

Groeten, Lin

Martin1

In mei leggen alle vogels een ei......behalve Sjaakie....die legt ze op 7 oktober  ;D

Ik had het al aan zien komen de afgelopen weken. Sjaakie had dunne ontlasting en maakte vaak zachte piepgeluidjes. Ook was ze helemaal geobsedeerd door gaten en kiertjes.

En ja hoor, vanmorgen toen ik m'n bed uitstapte zag ik ineens een eitje liggen. Helaas betrapte ik Joepie erop dat ze het eitje aan het kapotpikken was, dus ik heb 'm maar weggegooid. Sjaakie deed er verder ook niks mee.

Ben benieuwd wanneer ei nr 2 komt...

Roosje

Leuk, eitjes! ;D Alleen zal nog wel niet zoveel inzitten. Bij mij is er nog geen 1 ei gelegd :-\

Lin

Hey,

Dan zie je het inderdaad aankomen. Viel ze je ook aan? ik heb er hier wel een zitten en die valt je meteen aan als er een eitje op komt is. Al eerder eitjes gehad? Ja zeker?

Groeten, Lin

Martin1

Roos: het eitje was niet bevrucht. En bij jou komen die eitjes heus nog wel, wacht maar af!

Lin: Dit was Sjaakies eerste eitje. Maar ik heb vroeger wel een valkje gehad die ook eitjes legde. Heel veel zelfs. Zoveel, dat ze er uiteindelijk aan dood is gegaan. Ik hoop niet dat ik dat nog een keer mee ga maken. Ik zorg nu ook dat ik eivoer in huis heb en voldoende kalk en mineralen. En als het even kan laat ik het eitje net zo lang liggen tot er geen interesse meer voor is, maar deze was dus al kapotgebeten. In tegenstelling tot mijn vorige vogel was Sjaakie helemaal niet agressief naar mij toe.

Ik heb ook wel eens gehoord dat je het echte eitje kan vervangen door een nep-eitje. Weet iemand waar je die kunt kopen?