Kunnen die eitjes dan wel bevrucht zijn????

Gestart door Marielouise, 29 september 2005, 20:51:28

« vorige - volgende »

Marielouise

29 september 2005, 20:51:28 Last Edit: 30 september 2005, 13:00:20 by Paul
hoi hoi,

Mijn koppeltje zijn sinds 4 weken bij elkaar en hebben voor zover ik het heb gezien 1,5 week geleden voor het laatst gepaard, het kan zijn dat ze dat daarna ook nog wel gedaan hebben, maar het popje heeft een dag nadat ik ze heb zien paren al een eitje gelegd. Ze heeft nu vier eitjes en volgens mij zijn ze niet bevrucht, want ik heb het met zo'n lampje bekeken. Kunnen de eitjes die misschien nog moeten komen dan wel bevrucht zijn?,  ???want ik wil zo graag jonkies hebben. Het mannetje neemt het af en toe wel eens over om te broeden. Ze zitten in een binnenvoilere Met nest blok.

Het valt mij ook op dat het popje ook wel eens aandacht vraagt van een ander mannetje kan dat gewoon?

groetjes louis

Paul

Hoi Louis,

Meestal is 1 paring voldoende om een heel legsel te bevruchten maar vaak doen ze het meerdere malen.
En na het paren doen ze er vaak een week over om een ei te leggen in denk dat een ei wat een dag daarna is nog niet bevrucht kan zijn maar dat weet ik niet zeker.
Als een popje met meerdere mannetjes paart weet je alleen niet van wie de jongen zijn dus als je met de jongen doorkweekt weet je niet of je dan verwante valkjes hebt.
Daarom vind ik het zelf wel fijn te weten wie de ouders zijn bij mij.
Maar het kan voor de eitjes geen kwaad als ze met meerdere mannetjes paart.

Groetjes, Paul

marielouise

hoi hoi,

Kunnen de de eitjes die nog moeten komen, wel bevrucht zijn???
Als ik de broedblokken laat hangen blijft ze dan eitjes leggen of stopt ze er met een bepaalde hoeveelheid mee???

groetjes louis

Paul

Hoi Louis,

Als je ze hebt zien paren kunnen de volgende zeker bevrucht zijn maar dat hoeft niet je weet het pas zeker als je ze na 4 dagen bekijkt met een lampje.
Meestal leggen ze 4 tot 6 eitjes en stoppen dan met leggen.

Groetjes, Paul

marielouise

hoi hoi,
ik weet nu waarom de eitjes nog niet bevrucht zijn, ik heb het nagevraagd aan degene waar ik ze gekocht heb, ze zijn van begin mei, dus dan is het logisch.

Maar wanneer zijn ze dan wel vruchtbaar die mannetjes???
En wanneer kan ik de broedblokken weghalen, met de eitjes erin???
groetjes louis

Paul

Hoi Luis,

Een valkje is het hele jaar vruchtbaar hoor alleen kan een eitje natuurlijk niet geod bevrucht zijn met de paring.
Als ze 3 weken gebroed hebben kan je het broedblok met de eitjes erin weghalen.

Groetjes, Paul

marielouise

hoi hoi,

Ik bedoel eigenlijk dat de mannetjes in mei geboren zijn, dan zijn ze toch pas met ongeveer 9 maanden vruchtbaar??? of zijn mannetjes al vanaf het begin vruchtbaar???

Ik zit met nog een probleem ik heb nog een ander popje en zij wil maar geen koppeltje vormen, ik heb al drie mannetjes geprobeerd en ze ook apart gezet. het valt mij ook op dat het popje zich wel broeds gedraagt tegen het andere popje, dat is niet goed natuurlijk, wat moet ik nou doen , want ik vind het zielig dat het andere popje wel een koppeltje is en dit ene popje niet.

Groetjes louis

patty_dordtse valkjes

hoi,

ze moeten wel aan elkaar wennen als er een mannetje bij is en het kan weken a maanden duren voordat ze elkaar mss lief gaan vinden.
behalve als ze elkaar het licht in de ogen echt niet zien dan lukt het nooit.
maar hoelang heb je haar met een mannetje samen gehad dan?
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop

Klik op de foto voor onze website

marielouise

hoi,

Ik heb het mannetje nu drie weken met haar apart gezet.
Ik heb ze nu maar weer in de binnenvoilere gedaan en ik wacht het wel af.

Maar zijn mannetjes nu al vanaf de geboorte vruchtbaar of niet??

groetjes louise

Riny

Hoy MarieLouise
Wanneer mannetjes precies vruchtbaar worden weet ik niet en ik vindt het ook niet relevant.
Bij mij mogen ze niet broeden onder de 1,5 jaar.
Dat kun je voorkomen door ze geen nestblok te geven.
groetjes Riny :D :D :D

Paul

Hoi Louise,

Mannetjes zijn inderdaad ook pas na een maand of 8 vruchtbaar maar als je dan gaat broeden zijn ze vaak nog te speels en voeren soms de jongen niet goed.
Maar je houd het soms ook niet tegen bij mij begon een koppel met een mannetje van 10 maanden eitjes op de grond te leggen.
Het popje was al 2 jaar dus die verzorgde de jongen heel goed en het mannetje leerde daar ook weer van en die ging ook prima meehelpen.
Ik heb op die manier ook een nestej gehad met een popje van net een jaar smanen met een man van 10 a 11 maanden en dat zijn tot nu toe hier de beste ouders.
Dus leeftijd zegt ook niet alles wat dat betreft.

Groetjes, Paul

marielouise

hoi, hoi

Mijn vrouwtje is nu bijna twee jaar, dus ze zou wel een goede moeder kunnen zijn.
Maar ze hebben dus nu 4 eitjes en  het eerste eitje zou eigenlijk vandaag uitkomen, maar ik heb alle eitjes nog eens met een lampje geschouwd en je ziet het eigeel nog zitten. Hoe kan ik het beste de broedblok weghalen, alles in 1 keer met stappen???

groetjes louis

patty_dordtse valkjes

hoi,

je kan bv nep eitjes neerlegen ter vervanging van de eitjes die niet bevrucht zijn.
het popje gaat er dan vanzelf vanaf als ze het niet meer wilt en dan zou je allesweg kunnen halen.
als je nu bv de eitjes weg gaat halen en het blok laat hangen heb je kans dat ze nieuwe gaatleggen.

hoop dat ik je tot dusverre geholpen heb.

patricia
jonge valkjes te koop

marielouise

hoi hoi,

Ik bedoelde eigenlijk dat ik ook de broedblok weg wil halen en die hang ik dan pas weer op als ze vruchtbaar zijn de mannetjes.

groetjes louis

patty_dordtse valkjes

hoi,

mss heb je dan kans dat ze het op een ander plekje gaat leggen als je alles in een keer weg gaat halen...
jonge valkjes te koop