28 april 2024, 08:24:52

agressief

Gestart door Karianne, 29 september 2005, 13:52:00

« vorige - volgende »

Karianne

29 september 2005, 13:52:00 Last Edit: 30 september 2005, 13:07:18 by Paul
Hallo

Mijn vriend heeft al 9 jaar een valkparkietje genaamd Rocko.
Het is een mannetje. Sinds enkele maanden wonen we samen en moet rocko dus ook aan mij wennen. Dit gaat heel goed maar Rocko valt soms mijn vriend aan!!??
Hij gaat ook heel vaak onder in zijn kooi op de grond zitten en dan zet hij bij geluid etc zijn vleugels op. Als ik in de buurt kom is er niks aan de hand maar als mijn vriend maar beweegt valt rocko aan.
Hoe kan dit???
Wij weten ons op zon momenten eigenlijk geen raad meer en vooral voor mijn vriend is dit heel moeilijk omdat hij al 9 jaar voor rocko zorgt.
Graag zou ik van jullie horen hoe dit kan.
Rocko knarst ook nog heel erg met zijn snaveltje. is dat ook gewoon??

Bedankt
groetjes Karianne

Riny

Hallo Karianne
Als ze knarsen met hun snavel zijn ze heel erg tevreden dacht ik,maar dat komt eigenlijk niet overeen met bovenstaande.
Zou het niet kunnen zijn dat Rocko boos op je vriend is omdat die zijn aandacht nu tussen jullie verdeelt?
Ik hoop dat er snel reactie's komen van mensen die hier meer verstand van hebben.
Groetjes Riny

bobbie

Hoi Karianne,

Dat is balen zeg, voor je vriend.

Het zou ook kunnen dat de valk de voorkeur aan jou geeft. Misschien vindt ie jou liever.
Dat kan best hoor, dat ie een beetje in love is richting jou.

Geef jij hem meer aandacht dan je vriend op dit moment?

Misschien kunnen jullie het zo regelen dat je vriend alle lekkere dingen aan hem geeft en jij alleen het water of zo. Ik zou het verder ook niet weten.

succes, Nel :)

Paul

Hoi Karianne,

Ik heb hier eigenlijk precies hetzelfde ik had al 10 jaar een valkje waar ik best wat mee kon maar sinds ik bij mijn vriendin zit valt hij me ook soms aan.
Alleen als hij zin heeft komt hij soms bij me om op zijn kopje gekroeld te worden maar verder kan ik amper meer in zijn buurt komen.
Het enige is denk ik toch met lekkers proberen te geven dat hij misschien je vriend ook weer wat liever gaat vinden.
Hij ziet jou als partner en alles wat in je buurt komt is een potentiele vijand.

Groetjes, Paul

karianne

Bedankt voor jullie reacties

Het is de laatste tijd inderdaad zo dat ik meer thuis ben dan mijn vriend. Maar ik ga in ieder geval jullie tips proberen.
Hetr knarsen met zijn snaveltje doet hij eigenlijk als hij lekker op zijn stokje zit en bijna gaat slapen. Dan heeft hij zijn veertjes ook opgezet etc.

Bedankt
groetjes Karianne