11 mei 2025, 12:25:16

Hij wil niet in de meer kooi

Gestart door Nel, 26 september 2005, 10:08:18

« vorige - volgende »

Nel

hallo 
wij hebben en valkparkiet is erg lief hoor  zit graag bij je en kopjes geven en kusjes chico allemaal . allen  krijgen wij hem niet in de koi als hij vlak bij de koi if duetje is vliegt hij weg wij moeten hem altijd vangen of snel pakken  dat vindt ik jammer als hij eten gaat in de kooi toevallig den wij de koi dicht , ps en ik heb namelijk ook gehoord van een fokker dat een appel niet goed is  dat zet de buik op  .ook hebben wij er en vogel bij  gen jong meer dat acepteerd onzer vogel niet erg gaat dat nog over ,die vogel is niet tam ,makt wel vel vogel geluiden na omdat de vogel te lang in die dieren winkel heeft gezeten wij weten niet of onze vogels popen of mannen Zijn ,

Peter

Hallo Nel,

Je kunt je valkparkiet ook even afleiden als je je valkparkiet in de kooi wil doen, door bijvoorbeeld een stukje trostgierst in de hand vast te houden. Het volgende stukje komt van de pagina "Tammaken":

Hoe moet ik mijn valkje terugzetten in de kooi?
Wil je valkparkiet niet terug in de kooi, voorkom allereerst een stress situatie. Probeer je valkparkiet niet te vangen met een theedoek/handdoek of handschoen. Het vertrouwen zal verloren gaan wat je reeds hebt opgebouwd met je valkparkiet. Probeer je valkparkiet lokken met trosgierst of met iets anders. Als je zelf gespannen of gestrest bent zal de valkparkiet dit ook merken.

Appel kan zeker geen kwaad voor je valkparkiet, zelf geven we ook altijd appel.

Op de website bij "Vragen over...", staat een stuk geschreven hoe je het verschil kunt zien tussen een man of pop.
Volg deze link: http://www.valkparkiet.com/nl/vraag/1.htm

Groetjes,
Peter

Paul

Hoi Nel,

Peter heeft de meeste vragen al beantwoord alleen over dat wennen aan elkaar nog niet.
Vaak duurt het even voor ze echt aan elkaar gewend zijn maar komt dat na een tijdje wel goed.
Het beste is ook om ze in een apparte kooi naast elkaar te zetten en dan buiten de kooi aan elkaar laten wennen.
Als ze dan aan elkaar gewend zijn kan je proberen ze bij elkaar te zetten.
Als je ze meteen bij elkaar zet ziet je eerste valkje de nieuweling als een indringer omdat het zijn kooi is en die zal hij verdedigen.
Maar je hebt ze al bij elkaar begreep ik je kan dan ook als ze bijvoorbeeld vechten om de voerbakjes extra voer en waterbakjes neerhangen zodat ze beide tegelijk kunnen eten.

Groetjes, Paul

bink

onze valk wou ook steeds weg vliegen als hij de kooi in moest want buiten de kooi is natuurlijk veel leuker. wat wij deden is met de vogel op je hand naar de kooi lopen en voor dat je hem de kooi in wild doen doe je je hand vlak boven zijn hoofd, zo kan hij namelijk niet omhoog vliegen. probeer het maar eens.