28 april 2024, 12:53:20

Raar gedrag tegen de avond

Gestart door Rossi 46, 23 september 2005, 16:33:41

« vorige - volgende »

Rossi 46

23 september 2005, 16:33:41 Last Edit: 23 september 2005, 17:01:54 by Rossi 46
Hoi,

Mijn valkje is overdag heel aanhankelijk  :D en wil bijna niet van mij gescheiden worden. Ik ben nu ook zoek naar een 2e valkje. Zodat ie in de tijd dat ik er niet ben, een soortgenootje heeft waar die zich mee kan vermaken. Maar dat wilde ik niet vragen. Mijn valkje begint tegen de avond als het donker wordt/is, tegen mij te blazen als ik een vinger naar hem/haar uitsteek.

M´n valkje is nu ± 12 week oud. Waarom doet ie dit?? ???


angel310

een van mijn valkjes doet dit ook
ik denk dat het een soort avond humeur is ::)

misschien is het een ochtend valk

groetjes angelique

Mariska

Hoi,

Ik vermoed dat het komt doordat je hem stoort in zijn rust.
Ze kunnen ook zitten slapen zonder dat jij dat door heb en dan schrikken ze van je. Blazen is dan een logisch gevolg.

Groetjes Mariska


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Bianca

Dit doen heel veel valkjes, ik denk dat ze het allemaal weleens hebben, dit komtidd dorr wat Mariska zegt dat je stoort in de rust maar wat ook niet vergeten moet worden.
In het donker kunnen ze niet zo goed zien of het nou jou vinger is die dichtbij komt of een eng beest ofzo.
Het beste is dan ook om even aan te kondigen dat je iets gaat doen door gewoon weg beginnen te praten tegen de vogel als je aanstalte maakt om hem aan te raken.

Groetjes Bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.