26 april 2024, 14:17:43

(giftige) planten/bloemen

Gestart door ROCKS, 21 september 2005, 15:14:04

« vorige - volgende »

ROCKS

Hallo,

Ik kijk af en toe eens bij de planten, welke er nou wel of niet giftig zijn, en sommige herken ik wel van naam. Maar er staan ook veel namen tussen van planten, die ik absoluut niet ken. Mijn vraag is: als er mensen zijn die de naam weten van een bepaalde plant, is het dan misschien een goed idee om een foto te plaatsen zodat er eerder herkenning is?
Geld natuurlijk ook voor bloemen?
De Nederlandse en de Latijnse naam + foto?
Soms zijn er bepaalde delen van een plant/bloem wel/niet giftig, maar welke?
Ik hoop dat er positief op wordt gereageerd.

Groetjes, Nellie


                                         ROCKY  *R*I*P*
                                          28 maart

Rianne

Hoi,

als ik niet weet welke plant er bedoeld word, zoek ik altijd even een afbeelding op bij Google.
Ik vind het wel een goed idee, je klikt op de naam en er verschijnt een foto.

valkchico

hallo,
goed idee rocks,ik zit ook nog wel eens in dubio. HEb alle kamerplanten verwijdert en wil daarvoor nieuwe kopen.
Zou wel heel stuk schelen als het hier allemaal te vinden is..
:-[ ben misschien beetje lui.maar gemak gemak.
gr esther

Mariska

Hoi,

Ik wil hier graag nog even op inhaken.
Ik heb net een kamervoliere gekocht en die zijn we nu aan het inrichten, maar ik vroeg me af of er takken in mogen van een prunus (als je dat zo schrijft). Ik weet de nederlandse naam niet. Volgens me vriend is een prunus ook een vruchtenboom. Maar degene die bij ons in de tuin staat is een sierprunus. er komen geen vruchten in. Snapt iemand dit en weet je het antwoord dan hoor ik het graag :D

Groetjes Mariska


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Olga en Hans

27 september 2005, 11:35:18 #4 Last Edit: 27 september 2005, 11:38:09 by Olga en Hans
Hoi Mariska,

Wij zouden zelf geen prunustakken erin doen, of ze kwaad kunnen weet we niet, maar het is zeker geen fruitboom.
Wij hebben ook een kamervoliere en hebben daar takken in van een wilg, kronkelwilg of een knotwilg. Ze vinden het lekker om wat van de bast af te knagen en zo is het ook leuk speelgoed. De takken wel eerst goed omwassen, ivm. beestjes, luizen ed.


Hoi Nellie,

Goed idee om er een foto bij te plaatsen, weet je gelijk wat er bedoeld wordt.

Groetjes Hans en Olga.


Tjico    01-01-2004       Coco en Kaya
Spykie  06-07-2004       zijn verhuisd    
Coco    17-07-2004       en wonen sinds
Rocky   07-08-2004       07-10-2007
Kaya     04-04-2005      bij Cobie.
Yoeri    17-05-1993

Mariska

Hoi Hans en Olga,

Bedankt voor jullie reactie.
Jullie zijn kennelijk de enige die het wisten ;)
Ik doe ze er dus niet in.

Groetjes Mariska


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Olga en Hans

Hallo Nellie

Op deze pagina staan heel veel giftige huismiddeltjes en bloemen met planten met een foto erbij.
http://www.birdplanet.nl/forum/giftig.php

Groetjes Hans en Olga.


Tjico    01-01-2004       Coco en Kaya
Spykie  06-07-2004       zijn verhuisd    
Coco    17-07-2004       en wonen sinds
Rocky   07-08-2004       07-10-2007
Kaya     04-04-2005      bij Cobie.
Yoeri    17-05-1993