Valkparkiet van 5 weken oud wil echt niet eten met de spuit

Gestart door Tamara Verkuyl, 26 september 2005, 09:55:46

« vorige - volgende »

Tamara Verkuyl

Beste meneer/mevrouw,

Wij hebben een valkparkiet van 5 weken oud. Vorige week hebben we hem opgehaald bij een particulier. Alleen hebben wij een vraag. We hebben al een valkparkiet met de hand opgefokt, die 6 weken oud was. De valkparkiet van 5 weken oud wil echt niet eten met de spuit. We moeten het er echt in proppen, is dit normaal? En nog een vraag, zijn voetjes staan ook nog niet normaal. Zijn tenen staan nog naar voor. Is dat normaal omdat hij nog jong is? Alvast hartelijk dank voor uw antwoord.

Met vriendelijke groet,
Tamara Verkuyl

Peter

Hallo Tamara,

De ene valkparkiet eet makkelijker van de spuit als de andere. Vaak als ze de link leggen tussen de spuit en lekker voedsel dan gaat het vaak beter. Is de voeding op juiste temperatuur? Als de voeding te koud is wil het voeren ook nog wel eens moeilijk gaat.

De teentjes horen met 5 weken normaal te staan, kun je er ook foto van maken?

Groetjes,
Peter

Paul

Hoi Tamara,

Sommige valkjes eten ook goed van een theelepeltje je hebt kans dat de kweker ze daar ook al een tijdje mee gevoerd heeft en dan is hij dat gewend.
Beweeg dan het lepeltje met de pap onder zijn snavel iets omhoog dan eten ze in een mum van tijd zelf vanaf de lepel.
En zoals Peter ook al zei heb ik hier ook wel gehad dat ze niet aten als de pap te koud was die moet ongeveer tegen de 40 graden zijn.
Zorg wel dat de pap niet te heet is dan kunnen ze brandwonden aan de krop krijgen.
Die pootje lijkt me ook niet normaal ik heb er nu een zitten van 2,5 week en die kan al prima op de pootjes staan en de teentjes staan zoals het hoort.
Maar het is vaak pas te beoordelen wat er aan de hand is als je het ziet dus zoals Peter ook al zei is een foto misschien een idee.

Groetjes, Paul

Riny

Hallo Tamara
Mijn ervaring is als je een theelepeltje gebruikt wat je verbogen hebt, zodat de vorm meer lijkt op een snaveltje.
Dat ze er beter van eten.
Ik zal er een foto van mijn lepeltje bij plaatsen.

Groetjes Riny :D :D :D

Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)