5 mei 2025, 15:06:38

Seraiyo wordt niet zelfstandig

Gestart door Tara, 20 september 2005, 18:50:40

« vorige - volgende »

Tara

Hoi,

Seraiyo wil precies niet zelfstandig worden, hij's nu al tien weken oud en hij wil echt alleen maar pap, heb al van alles geprobeerd, als ik 'm zaadjes voorschotel, pelt ie ze wel, dus ie kan het, maar zodra ik weg moet wil ie niets meer.... Zo kan het toch ook totaal niet blijven duren :(.

Wie weet raad?

Groetjes, Tara

Lin

uhmmm ik zeg altijd tegen mensen misschien kan je eivoer nat maken en mengen met zaadjes. Of een pap maken met zaadjes en eivoer.

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Paul

Hoi Tara,

Je zou kunnen proberen gemalen pellets door de pap te doen en dan elke dag wat meer zodat hij op een gegeven moment bijna alleen maar pellets eet.
Als je de pellets in water weekt worden ze zacht en kan je ze platdrukken en ook zo door de pap mengen.
Zelf maal ik ze altijd in een koffiemolen tot poeder dat mengt dan heel makkelijk met de nutribird.
Voor oudere valkjes zitten daar alle voedingsstoffen in en dat is beter dan de babypap.
Kleintje hier is nadat ik dat ben gaan doen heel snel zelfstandig gaan eten dus misschien helpt dat bij Seraiyo ook wel zo.

Groetjes, Paul

Tara

Hoi,

ik heb nu vanalles gekocht voor Seraiyo, snoepzaad, honingparels, snoepstaven met vitamines, nog van allerlei vitamines van Vitakraft.

Zitten best lekkere dingen in moet ik toegeven, heeft echt nu meer dan tien producten gekregen om zaadjes te leren eten (zelfstandig). Ik ben nu bezig met 'm te voeren, net zoals met die staaf, hij wil er zelf niet aan knagen, knaag ik er een beetje van, en heb ik wat zaadjes op m'n tong, neemt ie ze, pelt ie ze... Maar zelfstandig, NO WAY...

Zal het eens proberen met pellets... Hopen dat dat werkt.

Groetjes, Tara

Lin

Citaat van: Tara op 21 september 2005, 18:30:20
Hoi,

ik heb nu vanalles gekocht voor Seraiyo, snoepzaad, honingparels, snoepstaven met vitamines, nog van allerlei vitamines van Vitakraft.

Zitten best lekkere dingen in moet ik toegeven

knaag ik er een beetje van, en heb ik wat zaadjes op m'n tong

Groetjes, Tara

hihi ja als jij alles opeet is er niks meer!  ;) ik volg het wel weer in je dagboek..

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Riny

hoy Tara
Wat bij mijn valkjes altijd goed werkt is het lepeltje waarvan ze eten steeds lager houden.
Op een gegeven moment til ik het lepeltje bijna niet meer op ,als het valkje dan zelf het hoofdje zover buigt om te eten laat ik het lepeltje gewoon liggen en meestal werkt dat bij mij.
Naderhand zet ik het schaaltje met pap waar ik zaadjes en eikrachtvoer over heen strooi met lepeltje erin in de kooi.
Hopelijk werkt dit bij jou ook.
Succes Riny :D :D :D

Bianca

Hey tara, jij hebt toch meerdere valkjes?
Waarom zet je er niet een volwassen/zelfstandige vogel bij afkijken werkt heeeeeeel goed!
En lekker snel, jij had ook een voorbeeld nodig toen je begon met eten toen je klein was, die kleine waarschijnlijk ook.
De één heeft dat wel nodig en de ander niet.... ;)
Als het dan goed gaat kunnen ze weer uit elkaar, of niet..

Succes!

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Tara

Hoi Bianca,

ik zit momenteel met drie vogels binnen, Seraiyo, zijn zusje van een dag jonger die al een week zelfstandig eet en zijn jonger oompje Quantadro, die ook al beetje in zaadjes pikt, Seraiyo pelt ze heus en kan het, maar wil het niet eten als ik ze niet voorschenk, ik ben echt bang, Seraiyo moet nu echt wel zelfstandig worden, anders...

Groetjes, Tara

Tara

Citaat van: Riny op 22 september 2005, 19:08:37
hoy Tara
Wat bij mijn valkjes altijd goed werkt is het lepeltje waarvan ze eten steeds lager houden.
Op een gegeven moment til ik het lepeltje bijna niet meer op ,als het valkje dan zelf het hoofdje zover buigt om te eten laat ik het lepeltje gewoon liggen en meestal werkt dat bij mij.
Naderhand zet ik het schaaltje met pap waar ik zaadjes en eikrachtvoer over heen strooi met lepeltje erin in de kooi.
Hopelijk werkt dit bij jou ook.
Succes Riny :D :D :D

Hoi Riny,

had dit bericht even over het hoofd gezien,
Seraiyo kan al buigen e.d.
Het lukt hem echt om zelfstandig te eten, ofja, zelfstandig.. Met mij er bij dan...
Had je tip eerder gelezen ook, weet wel niet meer waar.. Bedankt er voor, maar Seraiyo kan het, maar of ie 't wil...

Groetjes, Tara

Tara

Seraiyo eet zelfstandig..

Groetjes..

angel310

gefeliciteerd tara
is het uiteindelijk toch nog goed gekomen

groetjes angelique

Mariska

Jeeeeh, goed nieuws zeg.
Komt het toch nog goed. Weer een zorg minder.
Hij heeft er gewoon even de tijd voor genomen ;D

Groetjes Mariska

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)