27 april 2024, 18:13:22

Uit=) in=(

Gestart door kKellyY, 16 september 2005, 20:45:00

« vorige - volgende »

kKellyY

hallo,

Mijn valkje Jonas is redelijk ''tam''.
Hij durft heel soms op me hand te zitten, uit me hand te eten & tegen me te fluiten.
Soms haal ik Jonas eruit, dan gaat hij via zijn kooi (lopen) naar de bankleuning. Meer kan Jonas niet, Maar soms wil Jonas ergens anders een. Als hij gaat vliegen naar iets anders, Lukt hem dat niet, dan vliegt ie naar de lamp, ( hoop en lang ).
Daar gaat hij nooit meer vanaf, Als hij terug wilt vliegen valt en knalt hij overal tegenop :-\.
En moet ik em vangen met me handen en dan moet ik weer opnieuw beginnen met tam maken.

Zal ik em eerst zo tam maken dat ie op me hand enzo kan laten zitten? ( maar hij moet toch nog zijn vleugelS strekken toch?)

Of zal ik iets anders doen? ???

Gr, KellY , en ( snaveltjes van Jonas) ;)

Tara

Hoi,

kan je niet eerst even zo in een kleinere ruimte gaan met Jonas, waar ie niet hoger kan gaan zitten ofzo, en eventueel daar went. Dan kan je 'm makkelijker tam krijgen en houden, voor ie in een grote omgeving terecht komt die ie amper kent als ie 'vrij' is.

Groetjes, Tara

Agnes

Hoi Kelly,

Kan het zijn dat Jonas gekortwiekt is?
Ik heb ook een gekortwiekt valkje en die kan daardoor niet zo goed vliegen. Ze loopt ook liever dan dat ze vliegt.
Na de eerste rui krijgen ze alle veren weer terug.

Je kunt proberen om Jonas ui de kooi te laten als het al donker begint te worden, dan krijg je hem sneller weer in de kooi.
Succes!

Groetjes van Agnes.

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

kelly

Hij is niet gekort wiekt,

Maar ik ga het advies volgen van Tara :D,
Dat lijkt me een goed plan.

Ik hoop dat hetlukt.

Gr. Kelly