5 mei 2025, 19:44:33

Dagboeken/verhalen

Gestart door Rianne, 14 september 2005, 21:57:06

« vorige - volgende »

Rianne

Dit is het enige forum wat ik ken waar mensen hun eigen topics op slot kunnen zetten en weer openen. Als je lange tijd niet kunt reageren en geen zin/tijd hebt om alles weer te lezen, is nog wat van te zeggen. Maar om in een vlaag van emotie constant te sluiten en te openen, komt heel vreemd over. Maar zoals ik al zei, dat zal wel aan de buiten forumse activiteiten liggen zoals msn en zo... het komt op mij vreemd over terwijl een ander van de hoed en de rand weet.
Vaak komen die emoties van problemen buiten het dagboek om, betrek het dagboek er dan niet in, open hier een ander topic voor bijv, dan kunnen mensen evengoed op je foto's en verhalen reageren.
Dit forum is openbaar, voor iedereen te lezen en iedereen kan reageren.

Dat mensen hier hun problemen kwijt willen, vind ik niet erg. We kunnen elkaar allemaal helpen.
Als ik niks te zeggen heb in mijn dagboek, doe ik dat ook niet. Ik ga hem ook niet steeds naar boven halen want die berichten voegen niks toe aan mijn dagboek, het geeft geen toegevoegde waarde. Bij een ander doe ik dit ook niet.

Cor, de punten die jij daar noemt zal ik niks van zeggen. Maar als je besluit om een dagboek voor een tijd op slot te zetten, maak er dan geen misbruik van door het 6 keer per dag te doen.

Ivy

Hoi.
Ik wil alleen zeggen dat je nooit iedereen gelukkig kan maken. Iedereen is namelijk anders.
Vindt iemand het wel leuk om een berichtje te lezen: Hee, waar ben je, we missen je, vindt een ander het misschien wat minder leuk. Je kan toch geen regel maken van zoiets subjectief? Ik vind het ook leuk om te weten dat iemand mijn verhalenboek volgt maar voel me absoluut niet verplicht om iets te schrijven als ik niks te zeggen heb. Dit zou ik ook niet hebben als ik een dagboek had. Waarom verplicht voelen, dit doen we toch voor de lol? Ik lees ze ook niet allemaal. In het echte leven ben je toch ook niet met iedereen beste vriend? Als je ziet dat met iemand het niet klikt dan vermijd je toch gewoon het contact? En dat kan je hier toch ook doen?

En waarom is het zo erg dat eigen topic op slot mag. We zijn hier (bijna allemaal) volwassen en dan wordt er verwacht dat we zo ook verdragen. Niet alleen dagboek kan je op slot zetten, maar ook je andere topics. Als je al eenmaal antwoord heb op je vraag over bijv. voeding, dan kan je de topic sluiten en hoef je niet nog te reageren weken lang... dat is toch een beetje de bedoeling? Ik kan me ook voorstellen als iemand voor persoonlijke redenen zijn dagboek op slot zet. We hebben allemaal ook leven buiten dit forum en er kunnen eenmaal problemen komen die je niet met iedereen wil delen. Internet is voor miljoenen mensen toegankelijk en niet iedereen vindt het idee zo prettig.
Alsjeblieft, erger je niet om zulke kleine dingen en geniet van je valkparkieten en van het forum. Zo kunnen we het hier gezellig houden.

Dit wou ik even kwijt.
Ivy

Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Petra op het werk

15 september 2005, 12:21:58 #17 Last Edit: 15 september 2005, 12:28:51 by Petra op het werk
Met enige verbazing heb ik gelezen wat een drukte er gemaakt wordt om eigenlijk niets!

Mijn mening is:

- dagboeken op slot: alleen als er langere tijd (meer dan een week bijvoorbeeld) niets mee gedaan zal/kan worden om wat voor reden dan ook

- als je een paar dagen even geen tijd hebt om te reageren/lezen, gewoon niet doen dan, geen probleem! Iedereen gunt elkaar toch af en toe wat rust, om welke reden dan ook?! Dat je dan gemist wordt, is toch alleen maar iets positiefs?

- naar voren halen van mensen of zeggen dat ze gemist worden bij afwezigheid, is alleen maar lief bedoeld! Als je het nl. NIET doet, dan voelen bepaalde mensen zich weer gepasseerd ... dus het is ook nooit goed wat dat betreft! Daar hoeft toch verder geen druk vanuit te gaan dat men weer iets zou moeten? Da's gewoon eigen interpretatie!

Mijn eerlijke mening is: Ik heb nog never nooit enige druk gevoeld als ik een tijdje niet schreef (ook al is het een dagboek!)! Het hangt er gewoon vanaf hoe je zelf met reacties en gevoel van druk omgaat!

Verder ben ik blij dat er in dit topic gewoon open en eerlijk over van gedachten kan worden gewisseld, want ik ben het wel met Rianne eens dat het ontzettend verwarrend is als een dagboek in een paar dagen bijna 8x open en dicht wordt gedaan... Als er gewoon diezelfde dagen niet zou worden gereageerd, was er niets aan de hand geweest (of als er een berichtje had gestaan "ik neem ff wat tijd voor mezelf maar kom snel weer terug...").

Petra

N.B. Ivy, ik ben het wel met je eens dat je zelf je dagboek op slot zou moeten kunnen doen, maar maak er dan geen open-dicht-open-dicht van....

Roosje

Jeetje, ik sta hier echt van te kijken :-\ Moet zeggen dat ik bijna alles volg op het forum, maar wist niet dat dit zo'n probleem was. Ik vind het altijd erg gezellig hier, natuurlijk zijn er wel eens problemen, maar ik zie toch dat iedereen elkaar hier steunt! Dit forum is uniek doordat het net één grote familie is die samen het gezellig proberen te houden, wat ook aardig lukt! Laten we ons niet al te druk maken en dingen gewoon samen proberen op te lossen zonder alles op te stapelen om vervolgens met zijn allen uit ons dak te gaan. Niet onaardig bedoeld hoor, en wil je het wel zo opvatten, dan doe je dat maar lekker wel :P Live and let live ;)

Lin als gast

Hey,

Ik ben het volledig met alle punten van petra eens. Ik schrik me elke keer kapot als er een gesloten wordt. Omdat het voorheen gebeurde als je echt weken weg bleef of er een overleden valkje was.

Groeten, Lin

p.s. natas jammer dat je je dagboek op slot zet ik wist niet dat door deze discussie je aangesproken voelt. Ik zie je graag weer terug. Maar waarom dit keer door een moderator?

Christine

ik heb misschien men dagboekje te veel opslot gedaan maar ja waarom dan een grote discusie erover, dat snap ik net niet en tja als ik nu naar verhalen wil dat mag ik dan toch zelf kiezen of moet ik dat eerst beleefd gaan vragen aan iemand dat is ook wel een beetje zot eh maar ja ik wil gewoon dat het hier bij stopt

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

valkje_jacco

hoi,

ik snap het niet, waarom wordt er zo veel; gediscuseerd als iemand zijn dagboek sluit,
ik ben van plan om mijn dagboek ook te laten verhuizen naar verhalen

Petra en Cheeky

Ik wil nog een laatste ding kwijt, dat zou voldoende moeten zijn om deze discussie af te sluiten en gewoon lekker verder te gaan met onze gezamenlijke hobby: de valkparkiet en het genieten van elkaars dag- en verhalenboekjes en commentaren!

* Ieder heeft het recht om zelf te bepalen of men een dag (of meer) wel of niet op het forum wil komen

* Ieder heeft het recht om zelf zijn topic op slot te zetten, met dien verstande dat men er geen knipperlicht van maakt om verwarring en onrust te voorkomen

* Ieder respecteert elkaar en elkaars beslissingen (ook al zijn het niet altijd de jouwe)

* Ieder negeert mensen die onrust stoken, gooi er wat humor tegen aan en de sfeer is meteen omgekeerd....

Volgens mij kunnen we met deze paar simpele regeltjes (die volgens mij voor velen van ons eigenlijk heel normaal zijn) de sfeer goed houden! En dat is toch wat we allemaal willen: weer 1 gezellige vriendenclub zijn die elkaar steunt waar nodig?!? Go for it!  ;)

Petra

Christine

wat moet ik er op zeggen? op men knieen gaan zitten en dan sorry zeggen? ik vraag me af waarom deze discusie?? was er dan geen andere oplossing of wat dit allemaal nodig??

meer heb ik er niet op te zeggen kan er zelfs gewoon niets meer op zeggen anders blijft het een discusie en dat is ook niet de bedoeling

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Roosje

Citaat van: Christine op 15 september 2005, 17:41:59
wat moet ik er op zeggen? op men knieen gaan zitten en dan sorry zeggen? ik vraag me af waarom deze discusie?? was er dan geen andere oplossing of wat dit allemaal nodig??

meer heb ik er niet op te zeggen kan er zelfs gewoon niets meer op zeggen anders blijft het een discusie en dat is ook niet de bedoeling

Christine relax...Zet je er vanaf dat is beter dan dat je je ergens heel druk om maakt terwijl het niet nodig is.

Petra en Cheeky

Het ging al lang niet meer om jou, Christine! Het is gewoon vanzelf een meer algemene discussie geworden! Op zich is discussie nooit verkeerd, als het maar niet te persoonlijk wordt opgevat. Ik zou dit item gewoon laten voor wat het is als het je pijn doet, dat is niemands bedoeling namelijk!

Ivy

Hoi!
Ik vind dat alles hier gezegd werd. Laten we nu weer niet alles persoonlijk nemen en gewoon met z'n allen weer wat van leren en het hier gezellig houden.
Ik hoop dat jullie het niet erg vinden als deze topic gesloten wordt.
Groetjes, Ivy

Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie