18 juli 2025, 14:13:26

Lilo in nood. Help, ik ben radeloos!

Gestart door imv, 14 september 2005, 13:32:38

« vorige - volgende »

Rianne

Wat een vreemde gang van zaken... je laat Lilo daar nog 2 extra dagen en je krijgt nog een pap valkje terug. Heb je Feld zelf nog gesproken?

imv

Nee,
Rogier heeft waarschijnlijk Marieke gesproken.
Ik weet het ook niet meer, hoor! Ik kijk ineens niet meer zo heel erg uit naar haar thuiskomst
Is ze na 200 euro dierenartskosten nog aan het kwakkelen... :'(

Rianne

Die zou ik pas betalen als ze weer helemaal opgeknapt is. Ze kunnen niet de volle prijs voor half werk rekenen vind ik.

Christine

Volgens mij houdt die annie iets achterwegen want dit kan echt niet meer! lilo zou toch goed inorde zijn of niet? dan krijg je haar nog nat mee? dat is heel goed om terug ziek te worden, verwen lilo maar heel goed als ze thuis is! :-*

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Gerda

Hoi Irene,

Nou dat roept allemaal meer vragen op dan dat het antwoorden geeft.
Waarom zou ze zichzelf geplukt hebben, en dan nog tot bloedens toe??
Vreemd van het nat meegeven. :-\ :-\
Dat ze nog bijgevoerd moet worden, daar kan ik me dan nog wel iets bij voorstellen.
Ik kan me voorstellen dat je blije gevoel om haar weer thuis te krijgen helemaal weg is.

Maar probeer het positief te zien. Ga gewoon de komende dagen kijken hoe ze reageert en of ze al wat meer kan eten bijvoorbeeld wat eivoer met wat zaadjes erdoor (of geef haar wat gemalen pellets door de pap om aan te sterken).
Misschien gaat het best wel goed en houdt ze als ze bij jou terug is ook op met plukken. Misschien kwam het allemaal door de stress.

Ik leef met je mee hoor, de moed niet opgeven!!!!!

Groetjes Gerda

imv

:'(  Lilo ie thuis  :'(
Ze was nog nat! (even ter verduidelijking... het is -zonder files- een uur rijden naar Dordrecht)

Ze weegt 60 (!) gram.
Niet schrikken, maar hier komen de foto's

Helaas krijg je je vogel niet mee als je niet betaalt. De rekening is dus al betaald. Slik.
Zeg eens eerlijk, wat vinden jullie hiervan?
Ik heb Lilo even onder de lamp gezet om te drogen.

Christine

maak haar droog met een haardroger op hele lage stand! knapt ze ook meteen een beetje van op! maar ik schrik er enorm van in die toestand zou je haar toch niet meteen naar huis moeten krijgen?

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Caroline

Nou Irene,

wat moet je daar nou weer mee?  ??? Goeie vraag, daar weet jij het antwoord waarschijnlijk ook niet op. Allereerst zij eet niet alleen? Hoeveel weken is zij nu dan en wanneer denken ze dat ze dat wel gaat doen dan? Dan krijg je te horen dat ze veren heeft geplukt, dat kan, maar ze zit vervolgens helemaal onder het bloed ??? Ik snap er niks meer van, hoe is dit dan weer mogelijk, is wel heftig niet dan, helemaal onder het bloed. En dan als laatste, een dierenarts, volgens velen, een zeer goeie, geeft een zwak, ziek, zeer slechtetend, halfkaalgeplukt valkje mee, net uit de couveuse en dan nu drijfnat over straat????????
Volgens mij is dit gewoon dumpen voor het weekend anders moeten ze er het hele weekend natuurlijk rekening me houden en moet er regelmatig iemand (misschien Annie zelf wel) op en neer.
Dit zijn dingen die volgens mij gewoon niet kunnen, ik zit me hier gewoon kwaad te maken. Als ik mijn valkjes heb gedoucht, en die zijn gezond, en volgegeten, en dan nog zeker niet drijfnat, laat ik zelfs een uurtje de buitendeur van de kamer dicht, om kouwvatten te voorkomen, dit is gewoon vragen om problemen, ik vraag me dan ook af of die goeie bekwame dierenarts hier wel van af weet of dat dit weer het werk is van Annie.

We kijken met z'n uit naar je volgende berichtje, heel veel sterkte, ik hoop voor je dat het er in werkelijk straks beter uitziet.

Fijn dat het vanmiddag zo goed ging met je vader en dat het ook zo gezellig was geweest.

Groetjes van Caroline, Binky, Fleur, Pablo & (Chica).
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Rianne

Ik ben het met Christine eens, probeer haar te drogen met de fohn. Dat gaat veel sneller.
Mijn albino heeft er ook zo slecht uitgezien, en is door middel van veel bijvoeren helemaal opgeknapt. Het is mogelijk hoor Irene, ik hoop niet dat de moed je in de schoenen zakt.

Caroline

oh mijn god, ik had je laatste berichtje dus nog niet gelezen.
De arme schat, dit is toch echt te gek voor woorden. Hoe reageert ze trouwens, ze lijkt zo apatisch(schrijf je dat zo?) Net of ze er helemaal niet bij is met haar gedachten. En zo drijf nat en is heel haar kontje nu ook zo vies?? Dit kan gewoon echt niet en ik zou zeker contact opnemen met Dr. Feld zelf en deze hele situatie eens uitleggen, en vragen of dit zo daadwerkelijk de bedoeling was. Anders kan ik alleen maar zeggen dat mijn vertrouwen inhem is gedaald naar het nulpunt.

Heel veel sterkte en succes met voeren straks.
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

♪ Marlies

Hoi Irene,

Wat een rare toestand zeg. Een valkje zo mee naar huis geven, schandalig gewoon. Ik dacht dat Feld zo'n goede da was. ???
Als ik dit zo hoor, dan krijgen ze mij niet helemaal naar Amersfoort met een zieke vogel. Daar schiet je volgens mij weinig mee op.
Ik hoop voor je dat lilo deze keer wel goed gaat eten en opknapt .Het is in elk geval wel een vechtertje.

Sterkte (weer)
Marlies

patty_dordtse valkjes

hoi,

wat vervelend dat het allemaal weer zo gaat zeg ptv.
kan wel gaan zitten schelden hier maar los ik of een ander niks mee op zeg.
vind wel heel raar dat het op deze manier is gegaan zeg pfff.

als ik iets kan betekenen kwa hulp ben zo bijje hoor!!!

geef er maar een dikke kusje voor die meid :-*
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop

Klik op de foto voor onze website

Gerda

Hoi Irene.

Wat ziet ze er uit zeg.

Maar als opkikker hier het door Rianne gnoemde voorbeeld:

Hier Tinco ruim 50 dagen oud

En zoals hij nu is

Dus er is nog hoop.
(De foto's zijn geleend uit de dagboeken van Lin en Rianne)

Heel veel succes, en nogmaals: niet de moed opgeven!!!

Lieve groetjes, Gerda

carco

Hoi

Och Irene ik kan wel janken:wat is dit erg zeg!! :'( :'(
Ze ziet er (vind ik, en sorry..)slechter uit dan toen ze er heen ging.
Je moet inderdaad Feld hier zelf over aan de telefoon krijgen hoor!
Als je zijn mobiel belt belt hij toch zelf terug??
En Gerda het verhaal van Tinco ken ik, en ik wil Irene niet ontmoedigen (dat weet zij wel), maar Tinco heeft een volle krop op de foto en daar zie ik bij Lilo totaal niets van en die is nu al 11 weken oud.
Groetjes en weer veel sterkte : Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

imv

Hallo allemaal.
Ik zal kijken of ik wat vragen kan beantwoorden:
Lilo is nu ca 10 weken oud.
Ze is inderdaad helemaal vies. Na de eerste opname in de kliniek kreeg ik haar al heel vies terug. Nu zie je geen stukje wit meer. Verder is ze al haar slagveren kwijt, en als je de vleugels uitstrekt zie je dat ze echt ernstig onder het bloed heeft gezeten. Ik begreep van Annie dat Feld de bloedende veren heeft verwijderd.
Caroline, je hebt goed gezien dat ze nauwelijks tot niet reageert. Ze heeft 1 piepje gegeven toen ze de andere vogels hoorde roepen, maar verder reageert ze nergens op. Ook niet op handen ed

Lilo weer op haar oude stekkie...

We zullen dit weekend afwachten hoe het gaat.

Groetjes,
Irene

De volle krop van Tinco viel mij ook als eerste op. Helaas heb ik die bij Lilo nog nooit gezien..