6 september 2025, 23:20:13

Lilo in nood. Help, ik ben radeloos!

Gestart door imv, 14 september 2005, 13:32:38

« vorige - volgende »

imv

Hoi Marlies,
Ik ben ook blij met Lilo. Ze is inderdaad het maatje van Róbin aan het worden. Lilo begint nu wat op me te reageren, en laat zich heerlijk kroelen. :P
Af en toe laat ze een heel zacht fluitje horen.
Eten is nog steeds niet haar favoriete bezigheid. Vanavond woog ze weer 58 gram. Maar omdat ze wat levendiger is gaat het toch wel goed met haar.
Neemt niet weg dat ik elke ochtend angstig in de kooi kijk... :-[

Ik hou jullie op de hoogte.

Groetjes,
Irene

♪ Marlies

Hoi Irene,

Doordat Lilo nu levendiger is, verbruikt ze toch ook meer. Is het dan niet normaal dat ze nog schommelt met haar gewicht ?
Misschien dat Róbin  haar angst voor dieren wat afneemt als ze het zo goed met Lilo kan vinden.

Groetjes Marlies

imv

;) Hoi Marlies,

Daar heb je 2 keer gelijk in!
Vanmorgen zat Lilo op stok te slapen. Eerder sliep ze alleen nog maar op de grond. Wéér een stapje vooruit.
Ik heb haar ook met haar snaveltje zien klimmen.
Door haar pap doe ik dextro voor wat meer energie. Ik denk dat momenteel het gewicht niet het allebelangrijkste meer is, maar meer hoe ze zich gedraagt.

Groetjes,
Irene  :D

Christine

Weet je nog in begin toen je dacht dat het voor Lilo het einde was, vergelijk het is met nu! Je hebt enorm goed je best gedaan voor haar en dank zij jou goede zorgen en dat soms van een DA heeft ze het overleeft! ze gaat telkens vooruit in plaats van de laatste tijd terug achteruit! Ze wordt langzamerhand sterker en sterker, dat is al veel beter dan ineens veel te sterk te worden en dat terug af te zakken.
Verwen haar maar heel goed! Ik denk wel dat Lilo dat ook wel doet bij jou om te laten zien wat ze kan en niet kan! :-*

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

imv

Nu zit ik alleen een beetje met het bijvoeden.. Denken jullie dat het verstandig zou zijn om een keer extra te gaan voeden? Ze zakt toch wat terug in gewicht. Eigenlijk wil ik het niet (3 keer per dag) omdat ik bang ben dat ze dan niet zelf meer op zoek gaat naar eten, maar...
Wat denken jullie?

Groetjes,
Irene

Christine

Ik denk dat het een beetje normaal is dat ze nog een beetje afvalt! ze heeft enorm lang stilgezeten en nu ze zich ietser en ietsjes beter voelt beweegt ze nu ook meer!

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Caroline

Hoi Irene,  :D

Wat gaat Lilo goed voorruit zeg, ze klimt en gebruikt daarbij ook haar zere snaveltje, dus dat betekend dat ze er geen last meer van heeft, ze zit op een stok en vannacht heeft ze zelfs, misschien wel voor het eerst, op een stok geslapen want bij Marlies zat ze ook samen met nog een andere altijd op de grond. En oh ja, ze is een beetje verliefd op Joepie, en doet lekker met hem knuffelen, nou volgens mij komt dat helemaal goed met die kleine meid, ;D

Wat betreft haar gewicht, kijk naar kleine kindjes, op het moment dat ze beginnen met lopen, vallen zelf dikke babies, in gewicht veel af, door het vele bewegen wat ze gaan doen. Valkjes die uit het nest vliegen en voor het eerst gaan vliegen vallen ook af, dus ik denk dat Lilo daarom ook niet echt aan komt op dit moment. Het is natuurlijk ook wat jij zegt, dat het tijd wordt om zelfstandig te gaan leren eten, als zij geen honger heeft omdat zij steeds een volle buik(krop) heeft van de pap hoeft ze natuurlijk ook niet op onderzoek te gaan naar eten en zal het nog heel lang duren voor ze zelf eet. Ik zou haar conditie gewoon in de gaten houden, zolang die voorruit gaat zit het wel goed met die kanjer.

Dit is trouwens maar logisch redeneren, ik heb geen verstand van handvoeren, dus voor het echte advies moet je het toch hebben van de deskundige onder ons.

Ik vind het helemaal geweldig te lezen dat het zo goed klikt met Robin, zeker voor een speciaal kindje zoals Robin is het erg belangrijk een vriendschap te sluiten met een dier, ze kunnen daar vaak een hele hoop dingen mee delen die ze met niemand anders kunnen delen, en kroelen is natuurlijk ook heel belangrijk, voor allebei. ;D :-*

Het gaat geweldig zo, ga vooral zo door, een pluim voor jou!!

Groetjes van Caroline, Binky, Fleur, Pablo & (Chica).
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Rianne

Nou, ik denk zelf dat het geen kwaad kan om wat bij te voeren. Pas als ze tegen de 65/70 loopt zou ik me geen zorgen om het gewicht meer maken. Ik denk dat ze eerst nog meer moet aankomen.
Irene, hoeveel keer geef je haar energy drink door de pap? Ik zou dat niet iedere voeding doen, straks heeft ze meer energie dan haar lijfje aan zou kunnen.
Leuke foto's, ik hoop dat het alleen maar beter met Lilo gaat!

Riny

27 september 2005, 10:33:28 #248 Last Edit: 28 september 2005, 16:01:03 by Riny
Hoy Irene
Ik zou Lilo als het mijn valkje was nog 3x per dag bijvoeren.
Wel zou ik pellets, die je eerst gemalen hebt in een electrische koffiemolen ,onder het papje doen.
Niet meer per keer voeren als 10% van haar lichaamsgewicht.
Voer je haar met een spuit of een lepeltje?
Als je haar met een lepeltje voert kun je ook nog eikrachtvoer onder het papje doen.
Druivesuiker zou ik niet teveel gaan geven,misschien iedere dag een druppeltje multi-vit.
Als je teveel bijvoerd gaat ze inderdaad zelf niet op zoek naar eten.
Maar Lilo heeft zoveel meegemaakt en is zo verzwakt de laatste tijd dat ik me geen zorgen zou maken dat ik haar niet van de pap af zou krijgen.Nu eerst zorgen dat het weer een mollige Lilo wordt die vergeet dat ze heel erg ziek is geweest.
Groetjes Riny :D :D :D

imv

Hallo,
Bedankt voor jullie adviezen.
Even wat antwoorden op jullie vragen: ik geef 1 keer per dag een klein beetje dextro door de pap. Helaas wil ze niet van een lepeltje eten, dus is het het spuitje. 1 keer per dag krijgt ze 4 druppels vitamine ed (van dr Feld) direkt door de pap in het spuitje. Ze weegt 58 gram. Ik voer haar tot ze 6 tot maximaal 8 gram is aangekomen. Is wat ruimer dan 10%, maar dat doe ik omdat ze geen extra gewicht vasthoudt. Ze valt telkens terug op het oude gewicht.

Ik ga haar nu een extra voeding geven om te kijken hoe zwaar ze vanavond dan nog is. Juist omdat het nu zo goed met haar gaat ben ik bang dat ze dalijk terugvalt omdat ze zo mager is...

Jullie horen weer van me!
Groetjes,
Irene

imv

Hoi,
We zijn alweer een dag verder. Lilo gaat iets meer geluid maken. Verder is alle beweging eruit. Behalve dan dat ze op de stok klimt. Daar slaapt ze zeker 50 minuten in een uur.
Vanmorgen en vanmiddag heeft ze haar hele papvoeding eruit gegooit. Vreemd hoor om zo'n beessie te zien kokhalzen en dan met golven te zien overgeven. Echt heel zielig.

Ik weet ook niet wat ik hiermee aanmoet. Ik doe qua voeding niks anders dan voorheen..

Hebben jullie een idee?

Riny

Hoy Irene
Ik zou het echt niet weten,wist ik het maar dan kon ik jullie helpen.
Hopelijk is het een eenmalig iets geweest en blijft de rest van de dag de voeding er in.
Ik duim voor jullie.
Groetjes en liefs Riny :D :D :D

Ria

Hallo,

Ik weet precies hoe je je voelt. Ik had hetzelfde hier met Zorro. Ik kan alleen maar adviseren om dit te overleggen met Feld.

Ria

Kirsten op haar werk

Hoi Irene,

Ik hoop inderdaad dat Feld je hierin advies kan geven. Ze is natuurlijk erg zwak nog, dus daar zou het misschien door kunnen komen. Je bent ook vaker gaan voeden toch?, misschien moet ze daaraan wennen.

Ik hoop ook dat dit éénmalig was en ze snel weer wat meer opknapt.

Groetjes
Kirsten

imv

ze heeft wel heel erge honger, want zodra ik haar op de weegschaal zet begint ze te piepen.
Omdat ik de pap nu even niet zie zitten heb ik pellets en parkietenzaadjes gekneusd en daar zit ze nu met smaak van te eten. Tenminste.. te proberen, want het kost veel moeite.Misschien valt de pap gewoon niet meer lekker.

groetjes,
Irene